חברות המזון נכנסות לתחום המחקרים הגנטיים

במטרה למצוא את התשובה לשאלת ההשפעה של מרכיבים במזון על האפשרות להתגונן מפני מחלות גנטיות. היקף המכירות של "המזון הפונקציונלי" עומד על 25 מיליארד דולר בשנה
דנה פרידלנדר |

בין השורות בסופר מרקט, צצים להם לאט, לאט מספר הולך וגדל של מוצרי מזון המועשרים בתוספות בריאותיות, התופעה הזו נקראת "מזון פונקציונלי", לדוגמא, תוספות קלציום למיץ התפוזים, פסטה מועשרת באומגה 3 ואפילו דגני הבוקר המועשרים בסיבים תזונתיים. התופעה המתרחבת של "המזון הפונקציונלי" עומדת היום על היקף מכירות של 25 מילארד דולר בשנה.

אחת החברות הראשונות בתחום ה"מזון הפונקציונלי" היא WellGen, מדובר בחברת סטארט אפ שהוקמה ב-1997 באוניברסיטת Rutgers, העוסקת במחקר בנושא השפעת המרכיבים במזון על האפשרות להתגונן מפני מחלות גנטיות.

Raymond Rodriguez, מנהל החטיבה לחקר תזונה גנטית באוניברסיטת דיוויס בקליפורניה אומר כי "הצרכנים היום מבינים כי אל שולחן האוכל כל אחד מביא שני דברים: את התאבון ואת הגנוטיפ (המערך הגנטי)".

בזמן שחברות הפרמבצטיקה והביוטכנולוגיה הכניסו את הנושא הגנטי למחקרים שלהן, חברות המזון פותחות רק עכשיו את השערים לפוטנציאל העצום שבנושא. חברת Nestle משקיעה כבר מספר שנים במחקר הנושא בעזרת חוקרים ומדענים מהעולם, אך בכוונתה להיכנס לתחום עמוק יותר ולהשקיע כספים נוספים במחקר בנושא.

דובר חברת נסטלה, Robin Trickle, אמר כי "מדעני החברה שלנו מרחיבים את הידע שלהם בנושא, נושא הגנטיקה והמזון שצץ עכשיו, מאפשר להבין את ההשפעה של דיאטה מסוגים שונים על גנים ומטבוליזם".

נשיאת וולגן, Kathleen Mullinix, סיכמה ואמרה כי "מדובר בעידן חדש, אני לא יודעת מתי חברות המזון יחליטו כי הן חייבות להתעסק בנושא, אבל אני בטוחה שזה יקרה, זאת רק שאלה של זמן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה