אחישי גל איסתא
צילום: יח"צ

איסתא מתמקדת בנדל"ן: זכתה במכרז לחכירת מרכזים לוגיסטיים

החברה זכתה במכרז לחכירת 4 מגרשים באזור התעשייה יואב יחד עם שותפים בהיקף כולל של כ-289 מיליון שקל; על רקע התפשטות הקורונה עברה החברה להתמקד בתחום הנדל"ן על פני תחום הפעילות המרכזי - תיירות ופנאי
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת איסתא -0.93%  דיווחה בשבוע שעבר כי זכתה במכרז לחכירת 4 מגרשים באזור התעשייה יואב יחד עם שותפים בהיקף כולל של כ-289 מיליון שקל. במסגרת המכרז, זכתה החברה הנכדה בשלושה שטחים המיועדים לאחסנה, יחד עם שותף, כך שתחזיק ב-70% מהשטח. זאת, לצד זכייה נוספת במגרש המיועד לתעשייה ואחסנה יחד עם חברת אוריין ושותף, כשהחברה מחזיקה ב-33.3% מהמגרש.

הדיווח מגיע כחלק משינוי תמהיל הנכסים של החברה, תוך התמקדות בפעילות הנדל"ן המניב על פני התיירות. זאת, על רקע התפשטות נגיף הקורונה שהביאה לירידה משמעותית בהיקפי הפעילות במגזר התיירות והפנאי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2020. אלו, הביאו להפסד של כ-32 מיליון שקל במחצית הראשונה ממגזר הפעילות, בהשוואה להפסד של כ-200 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

כך, הפך תחום התיירות לקטן יחסית במכלול פעילותה של החברה, כאשר הנדל"ן, בעיקר הנדל"ן בחו"ל (לרבות בתי המלון), הפך למוקד הפעילות המרכזי. לדברי החברה תחום הנדל"ן להשקעה, לא הושפע באופן מהותי מהמשבר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020. ברבעון השני, חלה השפעה שלילית על תזרים החברה בעקבות דחייה בתשלומי דמי שכירות בחלק מהמלונות בהיקף של כ-4.3 מיליון שקל. עם זאת, ברבעון השלישי החברה לא צופה פגיעה מהותית בהכנסותיה כתוצאה מהמשבר.

על רקע הפגיעה כתוצאה מהתפשטות הקורונה, צנחה מניית החברה בכ-50% מתחילת השנה לשווי שוק של כ-458 מיליון שקל.

התפתחות מחיר מניית איסתא בשנה האחרונה

שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נכסים: "אנו עושים צעד משמעותי נוסף להרחבת פעילותינו בתחום המרכזים הלוגיסטיים. בשנים האחרונות יש שינוי מהותי בהתנהגות צרכנים והאצה של המעבר לרכישת מוצרים באינטרנט, מגמה אשר אף התחזקה מאוד לאחרונה לאור התפרצות הקורונה. במקביל, עלויות הייצור בישראל ממשיכות לעלות, הצריכה וקצב גידול האוכלוסייה מטפסים ומנגד עלתה נגישות של חברות וארגונים בישראל לסחר בינלאומי, עם פתיחתם הצפויה של הנמל השני באשדוד ונמל נוסף בחיפה, זאת תוך ירידה במחירי ההובלה הימית התומכים בייבוא וייצוא של מוצרים. לאור המגמות המרכזיות האלו, ישנה דרישה גוברת והולכת לשטחים לוגיסטיים, הסמוכים לצירי התנועה המרכזיים ונמלי הים. על כן, אנו מאמינים כי המומחיות והניסיון שצברנו, בהתאמה לצרכים הלוגיסטיים של מגוון רחב של לקוחות יסייעו לייצר לחברה תזרים הכנסות משמעותי מנכסים אלו."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נדלניסט 22/09/2020 01:29
    הגב לתגובה זו
    אחוז עיסקי התיירות הולך וקטן. אמריקן אקספרס חברת הבת המתמחה בנסיעות עיסקיות נמכרה לתלמה נסיעות תמורת סכום של 130 מליון ש"ח !!! אחישי גל מחשב מסלול מחדש. חשיבה נבונה.
  • 1.
    ברונכזאורוס 21/09/2020 15:23
    הגב לתגובה זו
    אם יבנו שם 600 מטר לדונם זה יעלה להם 2 מיליון ל600 מטר ובסך הכל 5.2 ל 600 מטר כלומר כ 9000 שח לדונם שמושכר ב 40 שח למטר שזה כ 5 אחוז הוציאו הודעה שזה יושכר לאוריאן ב 8 אחוז כלומר אוריאן ישלמו כ 70 שח למטר שזה מחיר הזוי ומעורר תהיות על גבי בעלי המניות של אוריאן
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: