איסתא מתמקדת בנדל"ן: זכתה במכרז לחכירת מרכזים לוגיסטיים
חברת איסתא -1.03% דיווחה בשבוע שעבר כי זכתה במכרז לחכירת 4 מגרשים באזור התעשייה יואב יחד עם שותפים בהיקף כולל של כ-289 מיליון שקל. במסגרת המכרז, זכתה החברה הנכדה בשלושה שטחים המיועדים לאחסנה, יחד עם שותף, כך שתחזיק ב-70% מהשטח. זאת, לצד זכייה נוספת במגרש המיועד לתעשייה ואחסנה יחד עם חברת אוריין ושותף, כשהחברה מחזיקה ב-33.3% מהמגרש.
הדיווח מגיע כחלק משינוי תמהיל הנכסים של החברה, תוך התמקדות בפעילות הנדל"ן המניב על פני התיירות. זאת, על רקע התפשטות נגיף הקורונה שהביאה לירידה משמעותית בהיקפי הפעילות במגזר התיירות והפנאי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2020. אלו, הביאו להפסד של כ-32 מיליון שקל במחצית הראשונה ממגזר הפעילות, בהשוואה להפסד של כ-200 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
כך, הפך תחום התיירות לקטן יחסית במכלול פעילותה של החברה, כאשר הנדל"ן, בעיקר הנדל"ן בחו"ל (לרבות בתי המלון), הפך למוקד הפעילות המרכזי. לדברי החברה תחום הנדל"ן להשקעה, לא הושפע באופן מהותי מהמשבר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020. ברבעון השני, חלה השפעה שלילית על תזרים החברה בעקבות דחייה בתשלומי דמי שכירות בחלק מהמלונות בהיקף של כ-4.3 מיליון שקל. עם זאת, ברבעון השלישי החברה לא צופה פגיעה מהותית בהכנסותיה כתוצאה מהמשבר.
על רקע הפגיעה כתוצאה מהתפשטות הקורונה, צנחה מניית החברה בכ-50% מתחילת השנה לשווי שוק של כ-458 מיליון שקל.
התפתחות מחיר מניית איסתא בשנה האחרונה
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נכסים: "אנו עושים צעד משמעותי נוסף להרחבת פעילותינו בתחום המרכזים הלוגיסטיים. בשנים האחרונות יש שינוי מהותי בהתנהגות צרכנים והאצה של המעבר לרכישת מוצרים באינטרנט, מגמה אשר אף התחזקה מאוד לאחרונה לאור התפרצות הקורונה. במקביל, עלויות הייצור בישראל ממשיכות לעלות, הצריכה וקצב גידול האוכלוסייה מטפסים ומנגד עלתה נגישות של חברות וארגונים בישראל לסחר בינלאומי, עם פתיחתם הצפויה של הנמל השני באשדוד ונמל נוסף בחיפה, זאת תוך ירידה במחירי ההובלה הימית התומכים בייבוא וייצוא של מוצרים. לאור המגמות המרכזיות האלו, ישנה דרישה גוברת והולכת לשטחים לוגיסטיים, הסמוכים לצירי התנועה המרכזיים ונמלי הים. על כן, אנו מאמינים כי המומחיות והניסיון שצברנו, בהתאמה לצרכים הלוגיסטיים של מגוון רחב של לקוחות יסייעו לייצר לחברה תזרים הכנסות משמעותי מנכסים אלו."
- 2.נדלניסט 22/09/2020 01:29הגב לתגובה זואחוז עיסקי התיירות הולך וקטן. אמריקן אקספרס חברת הבת המתמחה בנסיעות עיסקיות נמכרה לתלמה נסיעות תמורת סכום של 130 מליון ש"ח !!! אחישי גל מחשב מסלול מחדש. חשיבה נבונה.
- 1.ברונכזאורוס 21/09/2020 15:23הגב לתגובה זואם יבנו שם 600 מטר לדונם זה יעלה להם 2 מיליון ל600 מטר ובסך הכל 5.2 ל 600 מטר כלומר כ 9000 שח לדונם שמושכר ב 40 שח למטר שזה כ 5 אחוז הוציאו הודעה שזה יושכר לאוריאן ב 8 אחוז כלומר אוריאן ישלמו כ 70 שח למטר שזה מחיר הזוי ומעורר תהיות על גבי בעלי המניות של אוריאן

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳