אלביט מערכות זכתה במכרז בהיקף של 35 מיליון דולר במונטנגרו

במסגרת הסכמים בין משרד הביטחון למקבילו במונטנגרו, תצייד החברה את רכבי  ה-4X4 של צבא היבשה במדינה בעמדות נשק נשלטות מרחוק
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת אלביט מערכות 2.51%  מודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף של 35 מיליון דולר לצייד את רכבי ה-4X4 של מונטנגרו בעמדות נשק נשלטות מרחוק. במסגרת החוזה, החברה תבצע אינטגרציה של עמדת הנשק על הרכבים במהלך תקופה של 3 שנים, ותספק תמיכה לוגיסטית לתקופה של 7 שנים.

 > "לאלביט מערכות יש פוטנציאל אדיר לשנים הקרובות"

על פי הדיווח, בהמשך לחוזה שנחתם בין משרד הביטחון של ישראל לבין משרד הביטחון של מונטנגרו. זכתה החברה בחוזה בהיקף של כ-35 מיליון דולר, לאספקת עמדות נשק נשלטות מרחוק לצבא היבשה של המדינה, עבור רכבי 4X4 חדשים מסוג JLTV מתוצרת Defense  Oshkos. במסגרת החוזה, החברה תבצע אינטגרציה מלאה של עמדת הנשק על ה-JLTV במהלך תקופה של 3 שנים, ותספק תמיכה לוגיסטית לתקופה של 7 שנים.

 

לדברי החברה, עמדת הנשק בעלת מקלע 12.7 מ"מ הנה קלת משקל, בעלת צללית נמוכה, דו-צירית ומיוצבת והנה מותקנת חיצונית על כלי רכב משוריינים. עמדת הנשק מאפשרת ירי מדויק בתנועה ומופעלת בעזרת ידיות וצגים חכמים על ידי המקלען מתוך הרכב, ובכך מספקת הגנה לצוות אשר נמצא מוגן בתוך הרכב.

ברבעון השלישי דיווחה החברה, על עליה של 23% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועל ירידה של כ-13% ברווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה, לאור גידול מהותי בהוצאות. צבר ההזמנות של החברה גדל ביחס לרבעון קודם ל-9.8 מיליארד דולר, אבל לא גדל ביחס לרבעון קודם. 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נכון 05/01/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    ללא הצדקה לדעתי. מעל 30%.
  • 1.
    למה המניה מקרטעת??? (ל"ת)
    אז 16/12/2019 10:54
    הגב לתגובה זו
  • מקרטע 05/01/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    הרבה מעבר לרווח הראלי של אלביט שהיא פחות מי 10% .שים לב המכפיל גבוה מאוד מעל 30.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳