משרד הביטחון הוא הגוף הממשלתי האחראי על ניהול מערכת הביטחון, בניין הכוח של צה"ל והוצאתה לפועל של המדיניות הביטחונית, והוא מהווה את אחד מצרכני ומניעי ההון הגדולים ביותר במשק הישראלי. המשרד מנהל תקציבי עתק המורכבים מתקציב המדינה ומכספי הסיוע האמריקאי, ומפעיל זרועות רכש ולוגיסטיקה רחבות היקף בארץ ובעולם. הדינמיקה התפעולית שלו מבוססת על שיתוף פעולה הדוק עם התעשיות הביטחוניות
המובילות, והוא חותם על חוזי ענק המזרימים מיליארדי שקלים לפיתוח טכנולוגיות צבאיות, רכש ציוד ותשתיות לאומיות. החלטות המשרד בנושאי הצטיינות, אישור עסקאות יצוא ביטחוני (באמצעות סיבט) וניהול פרויקטים לאומיים משפיעות ישירות על חברות תעשייה וטכנולוגיה רבות, חלקן
ציבוריות הנסחרות בבורסה בתל אביב. מהלכים אלו קובעים את נפחי העבודה ושולי הרווח של אותן חברות, ומשפיעים ישירות על מדדי המפתח בבורסה ועל התשואות של קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות המושקעות בענף.
משרד הביטחון מדווח כי הייצוא הביטחוני של ישראל הגיע בשנת 2025 ל-19.2 מיליארד דולר, זינוק של כ-30% לעומת השנה הקודמת ויותר מהכפלה בתוך חמש שנים; מעל מחצית מהעסקאות נחתמו במתכונת ממשלה לממשלה, ומערכות הטילים, הרקטות וההגנה האווירית ממשיכות להוביל את הביקוש
העולמי לתעשיות הביטחוניות הישראליות
למרות חזית בינלאומית לוחצת, ביקורת בלתי פוסקת, הדרה מתערוכות נשק ואוויר ויוזמות של הדומקרטים למנוע עסקאות נשק, ממשל טראמפ בדרך לאשר עסקה שכמעט ותכפיל את צי מסוקי התקיפה ותחזק משמעותית את כוחות היבשה, עם כ-3,250 נגמ"שים; האספקה צפויה להתפרש על פני 2-3
שנים
במהלך הרצאה שנתנן במסגרת כנס החשב הכללי, הדגיש מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם את העלייה הדרמטית בתקציבי הביטחון בעולם, את השפעת המלחמה על המשק הישראלי ואת הצורך בהיערכות לאומית לשילוב בין ביטחון, כלכלה וחוסן חברתי
חיזוק התעשייה הביטחונית הישראלית: משרד הביטחון חתם על עסקה אסטרטגית לפיתוח וייצור חיישני אינפרא אדום מתקדמים ׳כחול לבן׳ בחברת SCD הישראלית, בהיקף של כ-380 מיליון שקל (כ-115 מיליון דולר) - המרוויחים אלביט ורפאל שחולקים את ההחזקה בחברה
משרד הביטחון ירכוש מאלביט חימושים ב־900 מיליון שקל; ורד חיימוביץ' סמנכ"לית באלביט חשפה אמש את היקף השימוש בכטב"מים, האתגרים המבצעיים והשלב הבא - כשכטב"מים ומל"טים יקבלו החלטות תקיפה בעצמם
צמרת מדינית-בטחונית בהובלת משרד הביטחון יצאה להודו כדי להעמיק ולחזק את השותפות בין המדינות; מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם: ״חלון הזדמנויות אסטרטגי״
הסקטור הביטחוני חזר לבלוט עם רוח גבית כפולה: החלטה של נאט"ו להכפיל את יעד ההוצאה הצבאית והצהרה של משרד הביטחון בישראל שלפיה מרוץ ההצטיידות רק מתחיל; גם בתקופה של "שקט" החברות הביטחוניות צפויות להמשיך לפעול
משרד האוצר בשיתוף משרד הביטחון וצה"ל מודיעים כי חלוקת הטבת הנופש למשרתי המילואים הושלמה: כ-270,000 משרתי מילואים קיבלו כרטיס זיכוי דיגיטלי למגוון הטבות בהיקף של כ-750 מיליון שקל, עד כה 170,000 משרתי מילואים כבר הספיקו לנצל את ההטבות בהיקף כולל של כ-40
מיליון שקל
חברת הבת של שגריר, א.צ.מ, קיבלה הזמנה ממשרד הביטחון להתאמת רכבים לשליטה מרחוק בסך של כ-1 מיליון שקל - זה סכום זניח לשגריר, אבל היא מציינת שצפויות הלגיע עוד הזמנות משמעותיות; המניה קופצת ב-9%
החברה ציינה כי לצד הגידול בהזמנות מאז פרוץ המלחמה, החברה מקבלת הזמנות למוצרים שלא הוזמנו בעבר ולהערכתה מדובר בהזמנות עם ערך מוסף לחברה; הצבר עומד על כ-1.9 מיליארד שקל