אלביט מערכות: הרווח הנקי ירד בכ-13%; צבר ההזמנות גדל
חברת אלביט מערכות -0.24% דיווחה על עליה של 23% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועל ירידה של כ-13% ברווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה, לאור גידול מהותי בהוצאות. צבר ההזמנות של החברה גדל ביחס לרבעון קודם ל-9.8 מיליארד דולר, אבל לא גדל ביחס לרבעון קודם.
התוצאות יחסית חלשות, אבל יוסי גספר, סמנכ"ל הכספים של החברה אומר - "לאלביט מערכות יש פוטנציאל אדיר לשנים הקרובות. לא צריך לבחון אותנו לפי רבעון אחד אלא לפי 5 רבעונים" (לראיון המלא).
הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.1 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה להכנסות של כ-895.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך עליה בהוצאות המחקר והפיתוח, שהסתכמו בכ-79.5 מיליון דולר בהשוואה ל-69.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הוצאות השיווק והמכירה שהסתכמו ב-75.5 מיליון דולר בהשוואה ל- 69.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-57.5 מיליון דולר בהשוואה ל- 37.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, קיזזו את השורה התחתונה.
אלביט מערכות מסכמת את הרבעון עם ירידה של כ-6% ברווח התפעולי שהסתכם ב-80.7 מיליון דולר לעומת כ-85.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועם ירידה של כ-13% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון השלישי בכ-58.7 מיליון דולר לעומת כ-67.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מדד ביטחוניות? שימו לב ל"אותיות הקטנות" שמשפיעות על המדד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר ההזמנות של החברה עומד כעת על 9.8 מיליארד דולר, לעומת כ-8.1 מיליארד דולר כאשר כ-62% מצבר ההזמנות של החברה מיועד למכירה ללקוחות מחוץ לישראל. כ-46% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע ברבעון האחרון של 2019 ובמהלך 2020.
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "אנו שבעי רצון משיעור הצמיחה במכירות, בייחוד בצפון אמריקה שהנו אזור אסטרטגי עבורנו ובו המכירות צמחו ברבעון זה לכ-30% מכלל המכירות ברבעון. בשנה החולפת השלמנו מספר רכישות חשובות אשר הרחיבו את פורטפוליו המוצרים שלנו וחיזקו את הפוזיציות שלנו בשווקים אסטרטגיים. שילובן של הרכישות האחרונות מתקדם על פי הציפיות ואנו ממשיכים לבחון הזדמנויות נוספות למיצוי סינרגיה הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות. לאלביט מערכות יש ניסיון מוצלח בייצור ערך באמצעות צמיחה אורגנית ובאמצעות רכישות ואנו מתכוונים להמשיך לפעול תחת אסטרטגיה זו בעתיד הנראה לעין."
- 1.רוני 26/11/2019 09:42הגב לתגובה זולקחת פורמולה אלוני חץ גזית גלוב. כיל
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
