וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

אנבידיה קפצה ב-6%, Arm זינקה ב-16%; הנאסד״ק טיפס ב-0.4%

צוות גלובל | (13)
נושאים בכתבה וול סטריט

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית, כאשר מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות והצליחו לקזז את החששות סביב ההתפתחויות במזרח התיכון. מדדי S&P 500 והנאסד"ק עלו ב-0.3% ו-0.4% בהתאמה, בעוד הדאו ג'ונס סיים סביב ה-0.

במוקד המסחר עמדה אנבידיה, שמנייתה זינקה ביותר מ־6% לאחר שהציגה בכנס Computex בטאיוואן שבב חדש למחשבים אישיים. החברה הגדירה את המוצר כשבב היעיל ביותר שפיתחה עד כה עבור שוק המחשבים, וההכרזה העניקה רוח גבית למניות נוספות בענף. העליות התפשטו גם לחברות הקשורות לאקוסיסטם של אנבידיה. מניות דל ו־HP התחזקו בעקבות שיתוף הפעולה עם יצרנית השבבים, בעוד ARM Holdings זינקה בכ־16%. במקביל, סקטור הבינה המלאכותית המשיך לרכז עניין לאחר שאנתרופיק הודיעה על הגשת מסמכים חסויה לקראת הנפקה אפשרית.

לצד האופטימיות בתחום הטכנולוגיה, המשקיעים עקבו אחר ההתפתחויות הגיאופוליטיות. מחירי הנפט זינקו לאחר דיווחים באיראן על השעיית השיחות עם ארה"ב, אך בהמשך העליות התמתנו בעקבות הודעות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שטען כי המגעים עם איראן נמשכים וכי שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה "פרודוקטיבית מאוד".

בסיום יום תנודתי, הנפט האמריקאי מסוג WTI נסחר סביב 91 דולר לחבית, בעוד נפט ברנט התייצב סמוך ל־95 דולר. גם תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל־10 שנים ירדה מהשיא היומי ונסחרה סביב 4.47%, בעוד הדולר התחזק במתינות מול סל המטבעות המרכזיים.

כעת תשומת הלב של המשקיעים עוברת לנתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי בארה"ב. דוח המשרות צפוי לספק תמונה עדכנית על מצב שוק העבודה האמריקאי ולהשפיע על הערכות השוק לגבי הצעדים הבאים של הפדרל ריזרב בתחום הריבית.


ג׳נסן הואנג יודע בדיוק מה הוא עושה כשהוא עומד על במה בטאיפיי ואומר שהטענה כי בינה מלאכותית מקצצת משרות היא "שטויות גמורות". הוא לא מדבר רק לעובדים מודאגים, ולא רק למפתחים שחוששים שהמקצוע שלהם משתנה מתחת לרגליים. הוא מדבר למשקיעים, לרגולטורים ובעיקר אלינו - הציבור הרחב. הוא מנסה להעביר מסר לא לפחד מה-AI, תתלהבו ממנו. אל תבקשו לעצור אותו, תמהרו לאמץ אותו ותהפכו אותו לחלק מהחיים שלכם. כי מבחינת אנבידיה, הפחד הציבורי הוא הסיכונים העסקיים הגדולים ביותר.

בכנס Computex/GTC בטאיפיי הציגה אנבידיה את הדור הבא של תשתיות ה-AI שלה, כולל פלטפורמת ורה רובין, שנועדה להריץ מערכות מתקדמות של סוכני AI ודאטה סנטרים עתירי חישוב. הואנג דיבר על עולם שבו מחשוב כבר אינו הוצאה, אלא מנוע הכנסות; עולם שבו כל חברה תצטרך עוד שבבים, עוד שרתים, עוד רשתות ועוד קירור כדי להפעיל את המהפכה הזאת. הוא גם דחה את החשש מפגיעה בתעסוקה וטען שהביקוש למהנדסי תוכנה דווקא גדל - למה ג׳נסן "משקר": האיום הגדול על אנבידיה הוא לא תחרות - אלא הציבור


הביטקוין מאבד גובה: המשקיעים עוברים לטכנולוגיה ולזהב - המטבע ירד ביותר מ־40% מהשיא, בזמן שקרנות הביטקוין רושמות פדיונות ומחזיקים בולטים כמו מארק קיובן וסטרטג'י מצמצמים חשיפה


כלי הרכב האוטונומיים עלולים להפוך את הפקקים לבעיה גדולה יותר- הרובוטקסי מושך את רוב תשומת הלב, אך המכוניות האוטונומיות בבעלות פרטית עשויות להגדיל את מספר הנסיעות הריקות ולחייב ערים לקבוע כללי תמחור חדשים


האנבידיה של הקוואנטום" - ברקליס בהמלצה על IBM - בנק ההשקעות פתח סיקור עם המלצת תשואת יתר ואפסייד של 18% למחיר; בתרחיש החיובי המחיר יכול להגיע ל-449 דולר על רקע השקעה של מעל 10 מיליארד דולר בקוונטום עד 2029



[rising-falling-NASDAQ]


קיראו עוד ב"גלובל"

מאקרו

אנתרופיק בדרך לוול סטריט: הגישה מסמכים חסויים להנפקה- חברת ה־AI, שהוערכה לאחרונה בכ־965 מיליארד דולר, מתקדמת להנפקה אפשרית בסתיו - במקביל להיערכות דומה מצד OpenAI וספייסX.

מי שמכר במאי פספס את אחד החודשים החזקים בוול סטריט - למרות המלחמה באיראן, הזינוק במחירי האנרגיה והחשש מהריבית, מדדי המניות בארה"ב טיפסו בחדות בהובלת מניות הטכנולוגיה והשבבים

האפשרות להנפיק שטר חדש עם דמותו של טראמפ מתחברת למגמה רחבה יותר: חשש משחיקת הדולר, עלייה בזהב, וחיפוש אחר נכסים שיחליפו את הכסף הממשלתי כמקלט לערך; הטור של זיו סגל שטר של 250 דולר עם טראמפ? פרצופה האמיתי של האינפלציה


ההנפקה שתשנה את כל מה שחשבתם על תעשיית החלל - SpaceX של אילון מאסק לא מונפקת כמו עוד חברת תקשורת וחלליות גדולה. ההתלהבות של המשקיעים מהאירוע נובעת מהאמונה שהולכת ומתחזקת, שניצול החלל לטובת האנושות עובר לשלב מעשי. ואם זה אכן מה שיקרה - ותסמכו בעניין הזה על מאסק - אז ההשפעה תורגש על תעשיות רבות, מה שאומר שהשווי המטורף של החברה עשוי אולי להתברר אפילו כנמוך מדי


ה-AI עובר מהענן ללפטופ: אנבידיה ומיקרוסופט חושפות את הארכיטקטורה הבאה של ה-PC ענקיות הטכנולוגיה חושפות את שבב-העל RTX Spark, שמביא כוח עיבוד של פטה-פלופ אחד ישירות למחשבים ניידים. שיתוף פעולה עם מיקרוסופט ומדיה-טק יאפשר הרצה פרטית ומאובטחת של סוכני בינה מלאכותית מהסרגל של Windows; אדובי בנתה מחדש את פוטושופ ופרמייר, ומהו הרכיב הקריטי שפותח כולו בישראל וישולב במערכות הארגוניות?


וול סטריט רצה אחרי שבבים: הראלי כבר לא שייך רק לאנבידיה ה-S&P 500 זינק בכ-16% באפריל ובמאי, אחד הרצפים הדו־חודשיים החזקים מאז 1950. מאחורי העליות עומד ביקוש חריג לשבבי זיכרון, שרתים ותשתיות דאטה סנטרים - אבל התמחור הגבוה, האינפלציה והחשש מעלייה בתשואות האג"ח מתחילים להחזיר את שאלת הסיכון לשולחן


מניות השבבים מזנקות בקצב שלא נראה מאז בועת הדוט-קום - הביקוש לתשתיות AI דוחף את יצרניות השבבים, הזיכרון וציוד הייצור לעליות חדות, אך בשוק מזהירים מהתמחור ומהסיכון להאטה בהשקעות.

הייצור בסין ממשיך לצמוח, אבל עלויות האנרגיה וחומרי הגלם לוחצים על המפעלים מדד מנהלי הרכש הפרטי של רייטינגדוג ו-S&P גלובל ירד במאי ל־51.8 נקודות, לעומת 52.2 באפריל, אך נותר מעל רף הצמיחה. ההזמנות המקומיות עדיין תומכות בפעילות, היצוא נחלש מעט, והעלויות הגבוהות של אנרגיה וחומרי גלם ממשיכות להכביד על המפעלים


מניות במרכז

מניית הביוטק שזינקה היום ביותר מ־100% - החברה השלימה מוקדם מהצפוי את גיוס המטופלים לשלב 2 בניסוי ב־Ampligen, וצפויה לפרסם בדצמבר 2026 נתונים שיבהירו כמה מהמטופלים הגיבו לטיפול או שמחלתם נותרה יציבה


לראשונה מ-2022: סטרטג׳י MicroStrategy Inc -8%  מכרה ביטקוין - החברה של מייקל סיילור מכרה 32 מטבעות תמורת כ־2.5 מיליון דולר כדי לממן תשלומים לבעלי מניות בכורה, בזמן שמנייתה והביטקוין נחלשים


אקזיט ישראלי של 1.5 מיליארד דולר - חברת הרחפנים די-פנד נמכרת למוטורולה Motorola Solutions 1.79%   - חברת אנטי-הרחפנים הישראלית, שגייסה עד כה רק 67 מיליון דולר, נמכרת בעסקה ששווה כפי-6 משווייה בסבב האחרון; ההכנסות הצפויות ב-2026 - 185 מיליון דולר, אחרי צמיחה שנתית של מעל 50% בשלוש שנים


קוונטינום מגדילה את ההנפקה ומכוונת לשווי של 14.3 מיליארד דולר - חברת המחשוב הקוונטי שבשליטת האניוול צפויה לגייס עד 1.46 מיליארד דולר בנאסד"ק, על רקע ביקוש מוסדי גובר ותמיכה ממשלתית בענף


אנבידיה NVIDIA Corp. -0.22%    טיפסה וריכזה סביבה חלק גדול מתשומת הלב של השוק, אחרי שהחברה חשפה את RTX Spark, שבחברה מתארים כ"שבב ה-PC היעיל ביותר שנבנה אי פעם". אחרי תקופה שבה אנבידיה נראית יותר במגננה מול אינטל ו-AMD בזירת מעבדי הבינה המלאכותית, המהלך הנוכחי מסמן ניסיון ברור להחזיר את היוזמה, דווקא דרך שוק המחשבים האישיים. השבב החדש מיועד להריץ סוכני AI על גבי מכשירים אישיים, כלומר תוכנות שיכולות לבצע פעולות בצורה עצמאית יותר, והוא משלב יחידת עיבוד מרכזית לצד מעבד גרפי ממשפחת Blackwell של החברה. מניית אנבידיה עולה בכ-2% לפני הפתיחה, כשהמשקיעים מתייחסים למוצר החדש לא רק כעוד השקה טכנולוגית, אלא כמהלך שמכוון לשוק גדול ורחב יותר מזה של תחנות העבודה המקצועיות, גם אם בשלב הראשון הוא צפוי לפנות בעיקר לקצה הפרימיום של שוק המחשבים.


אינטל Intel Corp -2.13%   ירדה כשההשקה של אנבידיה נתפסת כאיום ישיר על אחד השווקים המרכזיים שלה, שוק שבבי ה-PC. במשך שנים אינטל ו-AMD מחזיקות בעמדה חזקה במיוחד במחשבים האישיים, אבל הכניסה של אנבידיה עם שבב AI ייעודי למכשירים צרכניים משנה את מאזן הכוחות לפחות ברמת הציפיות של השוק. אנבידיה עושה זאת באמצעות טכנולוגיה שמבוססת על רישוי מארם, ובכך היא נכנסת לאזור שבו אינטל רגילה להיות שחקנית מובילה. המניה של אינטל נסחרת בירידה של כ-5% עד 6% לפני הפתיחה, והתגובה הזו משקפת חשש שהיתרון של החברה במעבדי מחשבים אישיים עלול להישחק אם מחשבי AI יהפכו לקטגוריה מרכזית יותר בשנים הקרובות.


AMD Advanced Micro Devices -3.02%   נחלשה , על רקע אותו לחץ שמגיע מהמהלך של אנבידיה. החברה נחשבת לאחת המתחרות המרכזיות של אינטל בשוק המעבדים למחשבים אישיים, וגם היא מנסה למצב את עצמה כחלק מגל ה-AI במחשבים, אבל ההכרזה של אנבידיה מכניסה לשוק הזה מתחרה עם כוח מותג, יכולות גרפיות ונוכחות רחבה באקו-סיסטם של הבינה המלאכותית. מניית AMD יורדת בכ-4% עד 5% לפני פתיחת המסחר, כשהמשקיעים מנסים להבין האם שוק ה-PC עומד להפוך מזירה יחסית מוכרת של מעבדים מסורתיים לזירה חדשה שבה היכולת להריץ AI מקומי על המכשיר הופכת לגורם מרכזי בתמחור החברות.


קוואלקום QUALCOMM INC -5.67%   נסחרה בירידות חדות, אחרי שגם היא מוצאת את עצמה בצד הנפגע מההכרזה של אנבידיה. קוואלקום מנסה כבר תקופה לבסס דריסת רגל משמעותית יותר בשוק המחשבים האישיים, בין היתר דרך שבבי AI למחשבים, אבל הכניסה של אנבידיה עם RTX Spark מציבה מולה תחרות ישירה יותר. הירידה של כ-8% במניה משקפת את החשש שהמרחב שבו קוואלקום ניסתה להתרחב הופך צפוף ומורכב יותר. מבחינת השוק, זה כבר לא רק סיפור של סמארטפונים או שבבי תקשורת, אלא מאבק רחב יותר על מי תספק את כוח העיבוד לדור הבא של מחשבי AI.


דל Dell -4.74%   עלתה אחרי שאנבידיה מציינת אותה כאחת השותפות לבניית מחשבים ניידים שיתבססו על השבב החדש. עבור דל, שיתוף הפעולה הזה מאפשר לה להתחבר ישירות לנרטיב של מחשבי AI, תחום שבו יצרניות המחשבים מנסות להראות שהן לא רק מוכרות חומרה מסורתית אלא גם חלק מהמעבר למכשירים חכמים יותר, עם יכולות עיבוד מקומיות. המניה עולה בכ-2% לפני הפתיחה, והתגובה החיובית מגיעה בעיקר מהאפשרות שהשבב החדש של אנבידיה יפתח קטגוריית מוצרים חדשה או יחזק את הביקוש למחשבים יקרים יותר, במיוחד בקרב משתמשים מקצועיים וארגוניים.


מיקרוסופט Microsoft Corp -2.02%     התחזקה, כשהיא נהנית מהחיבור שלה למהלך של אנבידיה ומהציפייה שמחשבי AI יהפכו לחלק משמעותי יותר מסביבת העבודה העתידית. מיקרוסופט כבר נמצאת בלב מהפכת ה-AI דרך שילוב כלי בינה מלאכותית במוצרי התוכנה שלה, וכעת השוק רואה בה גם שותפה טבעית בגל הבא של החומרה האישית. המניה עולה בכ-3.2% לפני הפתיחה, כשהמשקיעים מתמקדים בשילוב האפשרי בין מערכת ההפעלה, כלי הפרודוקטיביות של החברה, וסוכני AI שירוצו ישירות על המחשב. מבחינת מיקרוסופט, זהו עוד חיבור בין שכבת התוכנה לשכבת החומרה, ובשוק מתייחסים אליו כאל הרחבה של המהלך הרחב יותר שהיא מובילה סביב בינה מלאכותית.


HP Hewlett-Packard Co -1.73%    עלתה לאחר שגם היא נכללת בין החברות שאמורות לעבוד עם אנבידיה על מחשבים ניידים המבוססים על RTX Spark. העלייה של כ-4.5% במניה מגיעה אחרי תקופה שבה יצרניות המחשבים מחפשות מנועי צמיחה חדשים, בעיקר אחרי שנים שבהן הביקוש למחשבים נע בין גלי האצה להאטה. השקת שבב AI חדש למחשבים אישיים נותנת ל-HP הזדמנות להציג מוצרים עם ערך מוסף גבוה יותר, ולא רק להישען על מחזורי החלפה רגילים של מחשבים. מבחינת המשקיעים, השאלה המרכזית היא האם מחשבי AI יהפכו לסיבה אמיתית לשדרוג מצד צרכנים וארגונים, או יישארו בשלב ראשון מוצר פרימיום מצומצם יחסית.


סרוויסנאו ServiceNow -6.32%    זינקה וממשיכה את ההתאוששות בסקטור התוכנה, אחרי תקופה שבה מניות תוכנה רבות נסחרו תחת לחץ. המניה עולה בכ-7.7%, כשהשוק נותן רוח גבית לחברות תוכנה שנחשבות חלק מהמעבר לאוטומציה, תהליכים דיגיטליים ושימוש רחב יותר בבינה מלאכותית בארגונים. העלייה של סרוויסנאו משתלבת בגל רחב יותר של חזרה לסקטור שנפגע קודם לכן, ובמסחר המוקדם נראה שהמשקיעים מוכנים לחזור ולתמחר מחדש חברות תוכנה שיכולות להראות קשר ברור בין פעילות הליבה שלהן לבין הביקוש הגובר לפתרונות AI בארגונים.


סיילספורס Salesforce.com -3.94%     עלתה גם היא, כשהיא נהנית מהמומנטום החיובי בסקטור התוכנה. המניה מוסיפה כ-5.2%, על רקע המשך ההתאוששות במניות שהיו תחת לחץ בתקופה האחרונה. עבור סיילספורס, הסיפור המרכזי נשאר היכולת לשלב כלי AI בתוך מערכות ניהול הלקוחות והמכירות שלה, ולהראות שההשקעות בתחום יכולות לתרגם את עצמן לערך עסקי ללקוחות. העלייה במניה משקפת בעיקר שיפור בסנטימנט כלפי מניות תוכנה, אבל גם את ההבנה שהקרב הבא בשוק הארגוני אינו רק על תשתיות הענן או בסיסי הנתונים, אלא גם על האופן שבו בינה מלאכותית משתלבת בתהליכי העבודה היומיומיים של חברות.


קיידנס דיזיין סיסטמס CDNS   התחזקה אחרי שהחברה חושפת כלי שמיועד לסייע למהנדסים לתכנן סוכני AI. המניה עולה בכ-8.5%, והתגובה החיובית משקפת את הרצון של המשקיעים להיחשף לחברות שמספקות את שכבת הכלים שמאחורי פיתוח מערכות בינה מלאכותית. קיידנס פועלת בשוק תוכנות התכנון וההנדסה, והחיבור לעולמות ה-AI מאפשר לה להציג את עצמה כחלק מהתשתית שמשרתת חברות טכנולוגיה, שבבים ותעשיות נוספות. בשוק מתייחסים למהלך הזה כסימן לכך שגם חברות תוכנה הנדסיות, שלא תמיד נמצאות בקדמת השיח הצרכני, עשויות ליהנות מהרחבת השימוש בבינה מלאכותית בתהליכי פיתוח.


טיילור מוריסון TMHC     זינקה, ברקשייר האת'וויי פותחת את עידן גרג אייבל בעסקה שמאוד מזכירה את ברקשייר הישנה: חברה גדולה, עסק מוחשי, תזרים ברור וחשיפה לענף בסיסי בכלכלה האמריקאית. הקבוצה הודיעה כי תרכוש את טיילור מוריסון הום, אחת מחברות הבנייה למגורים הגדולות בארה"ב, תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. כולל חוב, שווי העסקה עומד על כ-8.5 מיליארד דולר. זו הרכישה הגדולה הראשונה של ברקשייר מאז שאייבל נכנס לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2026, לאחר שוורן באפט עבר לתפקיד יו"ר - עסקת ענק ראשונה בעידן אייבל: ברקשייר רוכשת את טיילור מוריסון ב-6.8 מיליארד דולר




ישראליות בוול סטריט

מניות התוכנה הישראליות זינקו, כאשר מאנדיי monday.com -0.63%  קפצה ב-14%, סיווה Ceva Inc. -5.69%  עם 12%, וויקס Wix.com 0.02%    וג׳ייפרוג JFrog -5.15%  עם 11% 


סטרטסיס Stratasys Inc -3.35%  רוכשת את MarkForged מננו דיימנשן תמורת 42.5 מיליון דולר במזומן- העסקה תרחיב את פעילות סטרטסיס בתחומי התעופה, הביטחון והרכב באמצעות טכנולוגיית סיבי פחמן, וצפויה להניב חיסכון וסינרגיות כבר בשנה הראשונה; החברה הנרכשת רשמה הכנסות של כ-70 מיליון דולר ב-2025

הוספת תגובה
13 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אנונימי 02/06/2026 07:44
    הגב לתגובה זו
    נייס הזדמנות
  • 10.
    הבורסה כאן גמורה לצערי (ל"ת)
    אנונימי 02/06/2026 06:59
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שמעון הירושלמי 02/06/2026 06:34
    הגב לתגובה זו
    לכל החדשים שהגיעו בשנתיים האחרונות עצה מוותיק מאוד מה שקרה בתל אביב אתמול זאת אזהרה לצאת מייד החברה הגדולים יודעים שאמריקה הגדולה הולכת ליפול לתיקון רציני הם מכנים הכל תיזכרו מה אמרתי לכם לא למצע לצאת
  • 8.
    אנונימי 01/06/2026 20:30
    הגב לתגובה זו
    השוקכאן התרסק בארבעה אחוזים...הדולר עולה...השוק באמריקה בעליות ובמקום פער ארביטראז חיובי של לפחות אחוז...שוב מקבלים פער שלילי. מחר ביזפורטל יכתבו לנו בצורה יבשה על נתוני הארביטראז אבל להיות עיתונאים אמיתיים שחוקרים את פשר הפשע היומי הזה...חלילה וחס
  • משקיע קטן 01/06/2026 23:17
    הגב לתגובה זו
    בטוח שאתה יודע את זה.
  • 7.
    הסברתי שההמלצות זה השחלות הבנקים טבע ועוד (ל"ת)
    יניב 01/06/2026 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אין מה להתקרב לשוק הישראלי. אין מה לחפש ה (ל"ת)
    איתמר 01/06/2026 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    השוק הישראלי הוא הגרוע בעולם !! (ל"ת)
    מני 01/06/2026 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אמרתי ללונגיסטים הטיפשים שאין מה לחפש פה (ל"ת)
    ערן 01/06/2026 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מחר ימשיכו את הירידות (ל"ת)
    אנונימי 01/06/2026 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תצאו לגמרי מהבורסה הישראלית הנפיחות רק החלו (ל"ת)
    מכאל 01/06/2026 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נראה שזה השבוע של נייס (ל"ת)
    אנונימית 01/06/2026 18:45
    הגב לתגובה זו
  • צודקת בהחלט (ל"ת)
    אנונימי 01/06/2026 20:25
    הגב לתגובה זו