שטר 250 דולר עם דיוקנו של הנשיא טראמפ, צילום: רשתות
שטר 250 דולר עם דיוקנו של הנשיא טראמפ, צילום: רשתות

שטר של 250 דולר עם טראמפ? פרצופה האמיתי של האינפלציה

האפשרות להנפיק שטר חדש עם דמותו של טראמפ מתחברת למגמה רחבה יותר: חשש משחיקת הדולר, עלייה בזהב, וחיפוש אחר נכסים שיחליפו את הכסף הממשלתי כמקלט לערך; הטור של זיו סגל

זיו סגל | (2)
נושאים בכתבה טראמפ

קראתי שיש מחשבות על הדפסת שטר של 250 דולר עם דמותו של דונלד טראמפ. בעיני הדבר הוא הנצחה של המגמה שטראמפ מחזק בכוונה / בפועל: שחיקת ערך הדולר וטיפוח העושר האישי (וכפי שכתוב בעיתונים נעשה גם בזמן נשיאותו) על חשבון משקיעים / אזרחים / העולם (בחרו מה שבא לכן). ביום חמישי דברנו על אפשרות כניסתו של הזהב לגל עולה חדש. הזהב משמש כמקלט מפני שחיקת ערך הכסף שנובעת מהכמות הגדלה שלו. 

 תחשבו שחלק מההסבר לעלית שוק המניות הוא גם הבהלה משחיקת ערך הכסף. אנחנו חייבים משהו שיאזן וייצר תשואה שתשמור על כח הקניה שלנו, העושר שצברנו ואיכות החיים שלנו. השלב הבא יכול להיות הטוקניזציה של מניות.

דמיינו עולם שבמקום לשלם / לקבל תשלום בדולרים תקבלו תשלום במניות. יכול להיות שזו גם סיבת החולשה של הביטקוין. נוכל לקבל על אותה תשתית מטבע שגם מייצג הכנסות, דיבידנד, צמיחה או ערך. ואז נשאלת השאלה: האם לאור שחיקת הדולר ועליה בגירעונות ממשלתיים בעולם לרבות יחס חוב - תוצר, עליה שכנראה לא ניתנת לבלימה, אנחנו בדרך למחיקת ערכו של כסף הפיאט. היו כבר מי שדברו על סוף עידן הכסף (המטבעות הממשלתיים). 

האפשרות לתמונה של טראמפ על שטר של 250 דולר ממחישה בעיני את המגמה הזו. אם תרצו פעם הייתם יכולים לקנות הרבה עם קווטר (רבע דולר). היום נדרש רבע של אלף דולר בשביל זה. 

בדקתי בצ׳אט: קניות שבועיות בסופר עלו בארה״ב רבע דולר בשנות ה-1880. היום הן עולות 250 דולר. מכיוון שאנחנו בעידן ההאצה אזי מן הסתם תהליך שחיקת ערך הכסף יואץ גם הוא. וזה מביא אותנו לריי קורצוויל....

הסינגולריות קרובה יותר


זוכרים את ריי קורצוויל? האמת שבשטף ההתפתחויות שכחתי אותו קצת אבל בשיחה שהיתה לי השבוע נזכרתי באיש שבעצם ניבא את מה שאנחנו חווים עכשיו. הוא טוען שקצב האצת התפתחות הטכנולוגיה מהיר יותר ממה שחשב ועד סוף העשור ה - AI יוכל לעשות מה שבן אדם יכול לעשות. המשמעויות להשקעות הטכנולוגיות שלנו הן של חיזוק התמה. 


היום נרחיב קצת הערה שציינתי באחד המאמרים האחרונים לפיה על פי מחקר שערכנו משקל סקטור הבריאות ב – S&P500 יוכפל עד 2035. זה משתלב היטב עם חזון אריכות הימים של קורצוויל. אציע מניה וקרן סל מעניינות:


- CRSP: מדשדשת תקופה ארוכה בתבנית של התעגלות. פוטנציאל לפריצה. 



- IHI: קרן סל לחברות למערכות רפואיות. אסטרטגיית מחיר בשל הקרבה לרמת תמיכה. 


השקעות פינטק


ונחזור לפינטק - בלוקצ׳יין. הנה כמה רעיונות שנראים טוב על הגרף כהכנה למומנטום שאולי יתפתח.


קרנות סל:


- BLOK: פריצה של רמת התנגדות ופוטנציאל למומנטום מתגבר. 


- DAPP: פריצה של רמת התנגדות של תקופת התעגלות ממושכת. פוטנציאל להגעה לרמת השיא. 

קיראו עוד ב"ניתוח טכני"

מניות:


- HOOD: עלתה חדות בעודנו כותבים את המאמר הזה. סימן שאנחנו בכיוון. תמיכה מעל 79 דולר. 


- BR: אחרי מהלך ירידה חד. מתחילה מהלך עליה. תמיכה מעל 150 דולר. 


- COIN: תמיכה חזקה מאד באזור ה – 150-160 דולר. יש גם קרן ממונפת CONL שיכולה להתאים למצב הטכני הנוכחי. 


- CRCL: בונה מהלך עליה אחרי תקופת איסוף בתחתית. 


ומה עם הזהב?


הזהב הצליח להיתמך ברמות המבחן שציינתי כאן בשבוע שעבר. פריצה של המשולש מעל 4700 תסמן תחילתו של גל עולה. עליה של הזהב ומניות/קרנות הפינטק – בלוקצ׳יין ביחד יכולים להיות מסר משמעותי ותמה שתלווה אותנו בעתיד הנראה לעין. 

הוספת תגובה
2 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תודה זיו כתבה מענינת (ל"ת)
    עמית 03/06/2026 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברוך קורצווייל 01/06/2026 18:39
    הגב לתגובה זו
    מומחה ל שי עגנון!!