יוני חנציס, מנכ״ל דוראל. קרדיט: מיכה לובטון
יוני חנציס, מנכ״ל דוראל. קרדיט: מיכה לובטון

מניית דוראל נופלת - הסיבה: מנצלת זינוק של פי 7 בשנה להנפקה

אחרי עלייה של כ-620% ב-12 החודשים האחרונים ושווי שוק של יותר מ-21 מיליארד שקל, דוראל בוחנת הנפקת מניות לציבור ומתכננת מכרז למשקיעים מסווגים; היקף הגיוס הצפוי -קרוב למיליארד שקל

עוזי גרסטמן | (9)
נושאים בכתבה דוראל אנרגיה

דוראל אנרגיה מנצלת את הזינוק במניה להנפקה.  אחרי ריצה חריגה במניית דוראל - עלייה של כ-620% ב-12 החודשים האחרונים (פי-7.2 בתוך שנה), החברה בוחנת ביצוע הנפקה שעל פי ההערכות תהיה קרוב למיליארד שקל. ההנפקה תשמש את החברה להשקעה בחברה הבת האמריקאית, אבל זה בדיוק הסיבה שהמניה יורדת - הערך של החברה האמריקאית נסק בשנה האחרונה. רק לפני 3-4 חודשים בכנס ביזפורטל, אמרה הנהלת החברה - אפסייד בדוראל? "חברה בגודל קרוב לפעילות שלנו בארה"ב נמכרה ב-5 מיליארד דולר", מאז המניה עלתה פי 3!

רוב הערך בדוראל שייך לחברה האמריקאית שמתעדת להנפיק בוול סטריט, והמשקיעים ציפו להשבחה מהכיוון הזה, רק שכעת נוצר אפילו אבסורד - השווי של דוראל בבורסה המקומית, מבטא שווי אפילו גבוה יותר לדוראל ארה"ב. אולי הריצה היתה מהירה מדי, וזה אפילו מוביל את החברה לגיוס כאן לפני שיהיה גיוס בוול סטריט. על פי ההערכות ההנפקה נדרשת כדי להגדיל החזקות בדוראל ארה"ב, כך שיכול להיות שעסקית-פיננסית זה מהלך נכון, אבל אחרי ריצה כזו, המשקיעים חוששים. המניה צונחת ב-14%. 

להרחבה: דוראל זינקה - האם המניה יקרה? "השוק רק מתחיל להבין את האירוע"

מבנה ההנפקה הוא הפרט החריג בדיווח. דוראל נערכת לבצע  מכרז למשקיעים מסווגים, ללא מחיר מזערי, ובמסגרת ההתחייבות המוקדמת תשולם עמלה של 3% מהתמורה הכוללת שתתקבל בגין היחידות שהמשקיעים המסווגים יתחייבו להזמין. מכרז ללא מחיר מזערי יכול לאפשר לחברה ולחתמים לבחון את עומק הביקושים בזמן אמת, אך הוא גם משאיר את המחיר חשוף לשוק. אחרי זינוק חד במניה, המשקיעים המסווגים כנראה יבקשו הנחה מסוימת על מחיר השוק, והשאלה היא עד כמה החברה תהיה מוכנה להתפשר כדי לבצע גיוס משמעותי.

הכנסות של 140 מיליון שקל מול הפסד של 84 מיליון

דוראל פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, לרבות ייזום, פיתוח, הקמה והפעלה של מתקני סולארי ואגירה בישראל ובארה"ב. לאחרונה רכשה דוראל את זפירוס שנסחרת בבורסה ופועלת בשוק הפולני. בדוחות עדיין רואים חברה שנמצאת בשלב השקעות כבד. ברבעון הראשון של 2026 הכנסות דוראל הסתכמו בכ-140 מיליון שקל, לעומת כ-95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך החברה רשמה הפסד נקי של כ-84 מיליון שקל, וסך ההפסד הנקי הסתכם בכ-93 מיליון שקל. ההכנסות צומחות, הרווחיות החשבונאית לא, גם בגלל הפסדי מימון וחשיפה שלא גודרה למט"ח. להרחבה: דוראל: ההכנסות ברבעון זינקו כמעט פי-2 ל-98 מיליון שקל

הוספת תגובה
9 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אנונימי 04/06/2026 09:44
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי היא עדיין רחוקה המחיר הריאלי שלה יש לה בקנה פרוייקטים גדולים חוסר הרווחיות נובע מהשקעות שייצרו בהמשך הכנסות ולא מבזבוז או הפסד המוסדיים הם לא טיפשים והם השקיעו עכשיו סכום גבוה הם קנו במחיר זול ואני מעריך שבהמשך המחיר יחזור לעלות עד שיגיע למחיר שישקף את הערך שלה שלדעתי אנחנו עדיין רחוקים ממנו
  • 8.
    אנונימי 03/06/2026 21:37
    הגב לתגובה זו
    בועה
  • 7.
    פארוק 03/06/2026 14:59
    הגב לתגובה זו
    החגיגה נגמרה
  • 6.
    אנונימי 02/06/2026 06:01
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי הריצו את דוראל כאילו החברה מצאה מכרה זהב ולכן זאת רק התחלת הירידה והדרך עוד ארוכה
  • 5.
    מה לגבי אנלייט (ל"ת)
    אנונימי 01/06/2026 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זמן מצוין לאסוף סחורה (ל"ת)
    יונתן 01/06/2026 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנוניtalyaמי 01/06/2026 13:53
    הגב לתגובה זו
    היום מי שקנה לפני שבוע נידפק ביותר
  • 2.
    לא לקנות מחיר גבוה (ל"ת)
    אנונימי 01/06/2026 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    Infra 01/06/2026 12:30
    הגב לתגובה זו
    בטח בהתחשב בתחזיות. ישנן מניות תשתית אחרות אשר נסחרות עם נוחות הרבה יותר גבוהה יחסית.