
מניית דוראל נופלת - הסיבה: מנצלת זינוק של פי 7 בשנה להנפקה
אחרי עלייה של כ-620% ב-12 החודשים האחרונים ושווי שוק של יותר מ-21 מיליארד שקל, דוראל בוחנת הנפקת מניות לציבור ומתכננת מכרז למשקיעים מסווגים; היקף הגיוס הצפוי -קרוב למיליארד שקל
דוראל אנרגיה מנצלת את הזינוק במניה להנפקה. אחרי ריצה חריגה במניית דוראל - עלייה של כ-620% ב-12 החודשים האחרונים (פי-7.2 בתוך שנה), החברה בוחנת ביצוע הנפקה שעל פי ההערכות תהיה קרוב למיליארד שקל. ההנפקה תשמש את החברה להשקעה בחברה הבת האמריקאית, אבל זה בדיוק הסיבה שהמניה יורדת - הערך של החברה האמריקאית נסק בשנה האחרונה. רק לפני 3-4 חודשים בכנס ביזפורטל, אמרה הנהלת החברה - אפסייד בדוראל? "חברה בגודל קרוב לפעילות שלנו בארה"ב נמכרה ב-5 מיליארד דולר", מאז המניה עלתה פי 3!
רוב הערך בדוראל שייך לחברה האמריקאית שמתעדת להנפיק בוול סטריט, והמשקיעים ציפו להשבחה מהכיוון הזה, רק שכעת נוצר אפילו אבסורד - השווי של דוראל בבורסה המקומית, מבטא שווי אפילו גבוה יותר לדוראל ארה"ב. אולי הריצה היתה מהירה מדי, וזה אפילו מוביל את החברה לגיוס כאן לפני שיהיה גיוס בוול סטריט. על פי ההערכות ההנפקה נדרשת כדי להגדיל החזקות בדוראל ארה"ב, כך שיכול להיות שעסקית-פיננסית זה מהלך נכון, אבל אחרי ריצה כזו, המשקיעים חוששים. המניה צונחת ב-14%.
להרחבה: דוראל זינקה - האם המניה יקרה? "השוק רק מתחיל להבין את האירוע"
מבנה ההנפקה הוא הפרט החריג בדיווח. דוראל נערכת לבצע מכרז למשקיעים מסווגים, ללא מחיר מזערי, ובמסגרת ההתחייבות המוקדמת תשולם עמלה של 3% מהתמורה הכוללת שתתקבל בגין היחידות שהמשקיעים המסווגים יתחייבו להזמין. מכרז ללא מחיר מזערי יכול לאפשר לחברה ולחתמים לבחון את עומק הביקושים בזמן אמת, אך הוא גם משאיר את המחיר חשוף לשוק. אחרי זינוק חד במניה, המשקיעים המסווגים כנראה יבקשו הנחה מסוימת על מחיר השוק, והשאלה היא עד כמה החברה תהיה מוכנה להתפשר כדי לבצע גיוס משמעותי.
הכנסות של 140 מיליון שקל מול הפסד של 84 מיליון
דוראל פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, לרבות ייזום, פיתוח, הקמה והפעלה של מתקני סולארי ואגירה בישראל ובארה"ב. לאחרונה רכשה דוראל את זפירוס שנסחרת בבורסה ופועלת בשוק הפולני. בדוחות עדיין רואים חברה שנמצאת בשלב השקעות כבד. ברבעון הראשון של 2026 הכנסות דוראל הסתכמו בכ-140 מיליון שקל, לעומת כ-95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך החברה רשמה הפסד נקי של כ-84 מיליון שקל, וסך ההפסד הנקי הסתכם בכ-93 מיליון שקל. ההכנסות צומחות, הרווחיות החשבונאית לא, גם בגלל הפסדי מימון וחשיפה שלא גודרה למט"ח. להרחבה: דוראל: ההכנסות ברבעון זינקו כמעט פי-2 ל-98 מיליון שקל
- 9.אנונימי 04/06/2026 09:44הגב לתגובה זולפי דעתי היא עדיין רחוקה המחיר הריאלי שלה יש לה בקנה פרוייקטים גדולים חוסר הרווחיות נובע מהשקעות שייצרו בהמשך הכנסות ולא מבזבוז או הפסד המוסדיים הם לא טיפשים והם השקיעו עכשיו סכום גבוה הם קנו במחיר זול ואני מעריך שבהמשך המחיר יחזור לעלות עד שיגיע למחיר שישקף את הערך שלה שלדעתי אנחנו עדיין רחוקים ממנו
- 8.אנונימי 03/06/2026 21:37הגב לתגובה זובועה
- 7.פארוק 03/06/2026 14:59הגב לתגובה זוהחגיגה נגמרה
- 6.אנונימי 02/06/2026 06:01הגב לתגובה זולפי דעתי הריצו את דוראל כאילו החברה מצאה מכרה זהב ולכן זאת רק התחלת הירידה והדרך עוד ארוכה
- 5.מה לגבי אנלייט (ל"ת)אנונימי 01/06/2026 14:27הגב לתגובה זו
- 4.זמן מצוין לאסוף סחורה (ל"ת)יונתן 01/06/2026 13:54הגב לתגובה זו
- 3.אנוניtalyaמי 01/06/2026 13:53הגב לתגובה זוהיום מי שקנה לפני שבוע נידפק ביותר
- 2.לא לקנות מחיר גבוה (ל"ת)אנונימי 01/06/2026 13:45הגב לתגובה זו
- 1.Infra 01/06/2026 12:30הגב לתגובה זובטח בהתחשב בתחזיות. ישנן מניות תשתית אחרות אשר נסחרות עם נוחות הרבה יותר גבוהה יחסית.