עו"ד אליעד שרגא (צילום: לע"מ, הרשות השופטת)
עו"ד אליעד שרגא (צילום: לע"מ, הרשות השופטת)

שטיין תוקף בחריפות חריגה את אליעד שרגא בפסק הדין בנושא גופמן

שופט בית המשפט העליון נגד יו"ר התנועה לאיכות השלטון, שכינה את ראש המוסד המיועד "עבריין סדרתי". סבר בדעת מיעוט שיש לחייב את התנועה בהוצאות של 70,000 שקל לטובת גופמן בשל כך

איתמר לוין | (41)

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, מותח ביקורת חריפה וחריגה במיוחד על יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, בפסק הדין בנוגע למינויו של רומן גופמן לראש המוסד. התנועה עתרה במקביל לאורי אלמקייס ושרגא ייצג אותה בדיון. העתירות נדחו ברוב דעות של שטיין והשופט עופר גרוסקופף, מול דעת המיעוט של השופטת דפנה ברק-ארז.

שטיין אומר: "לא אוכל לסיים את פסק דיני מבלי להתייחס לדברים הפוגעניים אשר נאמרו בפנינו במהלך הדיון בעתירות על ידי בא-כוחה של התנועה לאיכות השלטון, עוה"ד אליעד שרגא, ביחס לאלוף גופמן: '... גופמן מתברר שהוא רצדיביסט [עבריין סדרתי - א.ל]... אנחנו כל הזמן מסתכלים רק על טוהר המידות, ואנחנו שוכחים שמדובר פה גם בהחלטה של ראש הממשלה, שצריך לקבל החלטה האם הוא לוקח ראש מוסד שהוא רצדיביסט'.

"דומני כי איש לא יחלוק על כך שגופמן הוא איש רב-הישגים שהקדיש את מיטב שנותיו לביטחון המדינה ואף סיכן את חייו למענה. כיצד ייתכן אפוא שמי שבא בשערינו בכובעו כ'עותר ציבורי' מכנה את האלוף גופמן, ללא ביסוס עובדתי ומשפטי, בשם 'עבריין סדרתי' והאשמה חמורה זו נרשמת בפרוטוקול הדיון בבית המשפט העליון כדבר שבשגרה?

"מענה ממצה לשאלה זו קשור לאופן שבו, להשקפתי, ראוי לנהל עתירות ציבוריות, בכדי שיובטח כי מי שמנהל עתירות כאלה יקדם בנאמנות אינטרס ציבורי כללי, להבדיל מאינטרס סקטוריאלי צר או אינטרס מפלגתי כזה או אחר. במילים אחרות: מייצגי הציבור בעתירות ציבוריות חייבים לעמוד בדרישות הדומות לאלו אשר חלות על עורכי הדין אשר מייצגים ציבור של תובעים בתובענות ייצוגיות - דרישות שבאות להבטיח מקצועיות והגינות ולמנוע ניגודי אינטרסים.

"דעת המיעוט של היום היא דעת הרוב של מחר"

"אחד האמצעים שבעזרתו ניתן להבטיח כי עתירות ציבוריות תשרתנה אינטרסים ממלכתיים על-מפלגתיים הוא פסיקת הוצאות משמעותיות לחובתו של מי שמפר את דרישת ההגינות. הוצאות שראוי לפסוק במסגרת זו צריכות לשקף את חומרת הפגיעה בהגינות ההליך ואת העלויות אשר נכפו על מי שנדרש להתגונן מפני הכפשת שמו בריש גלי.

"אשר על כן, סבורני כי נעשה נכון אם נחייב את העותרת 1 בבג"ץ 39686-04-26, התנועה לאיכות השלטון, לשלם למשיב 5, האלוף גופמן, הוצאות בסך כולל של 70,000 שקל. הנני מודע לכך שדעתי בעניין ההוצאות היא דעת מיעוט, ואני מכבד את עמדת חברי השונה מדעתי-שלי. בנסיבות אלו, לא נותר לי אלא לחזור על האמרה השגורה בפיהם של שופטי מיעוט: דעת המיעוט של היום היא דעת הרוב של מחר".

שרגא מרבה להתבטא בחריפות רבה ובתוקפנות יוצאת דופן בטיעוניו בבית המשפט העליון, ואף מתעלם מהנחיות השופטים לגבי מיקוד הטיעון והזמן המוקצב לו. השופט יוסף אלרון הטיל מספר פעמים הוצאות על התנועה לאיכות השלטון כאשר דחה עתירות שלה; מדובר היה בכמה אלפי שקלים, אם כי לרוב נהוג שלא לחייב עותרים ציבוריים בהוצאות. אלרון ושטיין הם ידידים אישיים ובמידה רבה שותפים בהשקפותיהם המשפטיות השמרניות.

הוספת תגובה
41 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(41):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 30.
    אנונימי 09/06/2026 20:05
    הגב לתגובה זו
    זהו הוא השופט שטיין כבר מורתע אחרי התקיפה על השופט סולברג
  • 29.
    אנונימי 09/06/2026 14:36
    הגב לתגובה זו
    מן הראוי היה לחייב את הגינגי בהוצאות בסך 76 אלף שח. שכןגינגי בגימטריה 76.
  • 28.
    אנו באנו 06/06/2026 17:39
    הגב לתגובה זו
    והוא כבר ילך בטיילת במיאמי עם המשפחה. קצין מגלה סימני וקולות ירי בשבת השחורה. מה עודה יוצא במלוא הדרו לחפש את מקור הירי אך אבוי...נורה מיד ברגלו. חיילות. יוצאים לא בולטים.
  • 27.
    דביר 05/06/2026 06:10
    הגב לתגובה זו
    נדרש לחקירה שם על מימון עתירות נגד יהודים מכסף זר
  • 26.
    אנונימי 04/06/2026 17:54
    הגב לתגובה זו
    איש שלא יחקור את פשעי קטארגייט ואת חלקו של נתניהו בפרשה. לא המוסד ולא השבכ ינקפו אצבע כאשר נתניהו יסרב לציית לפסק דין של בית המשפט אם בכלל יהיה פסק דין לרעתו.מה שנותר לישראל לעשות הוא ששלטון נתניהו ומרעיו ייפול ואז להעיף את גופמן. זיני ראבילו ועוד מגעילים אחרים.
  • אחנניה בית 06/06/2026 23:18
    הגב לתגובה זו
    מה את. מבין בראשי מוסדנתניהו עבר הרבה ראשי מוסד.. הוא כנראה האדם הטוב ביותרלבחירת ראש מוסד..
  • 25.
    אנונימי 04/06/2026 13:41
    הגב לתגובה זו
    מחפש יחסי ציבורבושה לתנועה לאיכות השילטון
  • 24.
    אנונימי 04/06/2026 13:05
    הגב לתגובה זו
    כנראה שהתנועה לאיכות השלטון היא סידור עבודה טוב ומניב לכל מני עוד לא כל כך מוצלחים
  • 23.
    אנונימי 04/06/2026 11:26
    הגב לתגובה זו
    ולא הטילו עליו הצאות והיה צריך להטיל הוצאות משמעותיות
  • 22.
    הגינגי המרושע הוא הטלי גוטליב של הפרקליטים... (ל"ת)
    המלומד 04/06/2026 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    התנועה לחיסול השלטון (ל"ת)
    אופיר 04/06/2026 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אבי 04/06/2026 06:44
    הגב לתגובה זו
    שטיין ואלרון מתיישרים עם רוח המזבלה. לא רחוק היום בו נחליף שלטון ואיתו היום כל נירצעי השלטון הנוכחי יצעדו שורות שורות בהכנעה לרוח החדשה שכאן תנשב עקב הפסיקה אני מגדיל את תרומתי לגינגי מרעות .
  • אנונימי 04/06/2026 14:29
    הגב לתגובה זו
    שפה רדודה וחוסר שליטה תמידי של הגינגי לא מייצב אותו כעורך דין אלא כשחקן בהצגה שרק לוקח כסף
  • 19.
    איש בזוי (ל"ת)
    אנונימי 04/06/2026 03:57
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    ירון לב 03/06/2026 21:02
    הגב לתגובה זו
    עושה קרירה הקבלן עתירות של גולדפריינד דפנה ארז כבוב רונן איש בוטה משפטן קטן אבל הצליח לעשות כסף רב מהקשר ל בגצ איש רע
  • 17.
    אנונימי 03/06/2026 18:02
    הגב לתגובה זו
    אלעד שרגאי.תירגע שופטי העליון לא סופרים אותך.
  • 16.
    אנונימי 03/06/2026 13:57
    הגב לתגובה זו
    המוסד הציג ביצועי שיא בשנים האחרונות למה להחליף סוס מנצח למה לא לתת לאנשים המוכשרים והמנוסים בארגון להתקדם איזה יתרון יחסי יש לגופמן בתחום זה כמו שתקח מאמן כדורסל מצטיין ככל שיהיה ותתן לו לאמן קבוצת כדורגל. ברור לי שהסיבות של מי שמינה הן לא נטו בטחון המדינה מקווה שבטחון המדינה לא יפגע
  • 15.
    אנונשלמה ימי 03/06/2026 13:10
    הגב לתגובה זו
    לבדוק מי מממן את התנועה לאיכות השלטון אדר פועלת בכוונה נגד ממשלה נבחרת אני מקווה שהממשל האמריקאי יטפל בו היטב על שימוש בכספי משלם המיסים האמריקאי נגד ממשלת ישראל
  • 14.
    העם בישראל 03/06/2026 13:08
    הגב לתגובה זו
    בגץ הוא חרפה שנותן לתנועה של שרגא ככה להטריל מדינה שלמה על בסיס אינטרס פוליטי צר וכנראה בתשלום ומאפשר לכך להמשיך. גם 70000 שח זה קישקוש עבורם. היה צריך לפסוק פיצויים אישיים משרגא בגין לשון הרע בסכום של 10 מליון שח ואז אילי זה היה מתחיל להתקרב לעונש וחינוך ראוי. בגץ והתנועה לאיכות השילטון הם שני ערימות זבל ואשפה.
  • איך הגינגי סחט נכה צהל (ל"ת)
    אל תשכחו 05/06/2026 06:12
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ניסימוב 03/06/2026 10:56
    הגב לתגובה זו
    גופמן לא ראוי
  • שלמה 03/06/2026 13:12
    הגב לתגובה זו
    כאשר בגצ פוסק נגד השמאל פתאום הדבר לא מוצא חן בעיניך כי אתה רבים לפסיקות חד כיווניות
  • ברבש 05/06/2026 11:56
    ניסימוב לא אמר שצריך להתעלם מפסיקת בגצ או שצריך לעלות עליו עם D9 או שאין להכיר בסמכותו. הוא רק אמר שהפסיקה לא לרוחו. מותר בהחלט.
  • 12.
    בגצ הוא המגרש הביתי של הגינגי הזה שמטריל מדינה שלימה!!!! (ל"ת)
    דיקטטורה משפטית!!!! 03/06/2026 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רק לא 03/06/2026 09:38
    הגב לתגובה זו
    תופס את עצמו כנראה כעותר פוליטי ומאמץ את אוצר המילים של פוליטיקאים של העת הזו. נכון עשה השופט שהעמיד את העותר במקומו!
  • 10.
    אורי 02/06/2026 23:59
    הגב לתגובה זו
    אחת הסיבות שאני מקווה שהליכוד אפילו ללא ביבי יזכה שוב בבחירות הינה כי אני מקווה שלאחר ניצחון זה והחלפת שופטי העליון העוינים תמצא גם דרך להעיף את הגינגי ממעמד העל לא זכה במסדרונות בית המשפט העליון ללא כל הצדקה משפטית או מוסרית.
  • 9.
    הגר 02/06/2026 22:49
    הגב לתגובה זו
    רוב השופטים השמרנים בבית המשפט העליון נבחרו למישרתם כדי לשרת את בוחריהם ראש הממשלה ויחריב לוין.הם אזובי הקיר ולא ארזי הלבנון כמו השופטים אגרהטבנימין כהןשמגראחרון ברק זמירהלוי ועוד.הם חגבים עלובים.
  • 8.
    אנונימי 02/06/2026 21:20
    הגב לתגובה זו
    בהנחה ודבריולשיטת בית המשפט העליון האלוף גופמן אינו כפי שכונה עי העותר האם מבחינה משפטית עומדת לאלוף הזכות לתבוע את הוצאת דיבתו רעה
  • אין לשון הרע על דברים שנאמרים במסגרת הליכים משפטיים (ל"ת)
    ולכן הגינגי מרשה לעצמו!! בושה!!! 03/06/2026 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 02/06/2026 19:44
    הגב לתגובה זו
    אני מכיר אותו אישית.צריך היה להדליק משואה בעבור אומץ ליבונחישותו והיותו מטרה לעדרי הביביסטים נוטפי השינאההשופט שטיין צריך להתבייש.
  • 6.
    נעמי 02/06/2026 15:29
    הגב לתגובה זו
    כאשר הממשלה לא מתפקדת ונתניהו נאבק במחלה על בית המשפט להוביל את המאבק לגיוס כל החרדים הפרזיטים לצבא.שטיין רק מפריע.
  • 5.
    דבורה 02/06/2026 15:12
    הגב לתגובה זו
    מינוי כושל
  • אנונימfי 03/06/2026 16:06
    הגב לתגובה זו
    הכל ברור וידוע על השמאל.
  • 4.
    אנונימי 02/06/2026 09:37
    הגב לתגובה זו
    ידוע מי מינה את השופט שטייןשקד והוא בבחינת הפוסל במומו פוסל. האם השאיפה שרמסד יהיה אדם נקי כפיים היא לא אינטרס ציבורי התבטאות מוזרה שלו.
  • משפטן 03/06/2026 21:38
    הגב לתגובה זו
    שרגא אמר על גופמן שהוא עבריין סדרתי. הוא לא הוכיח את זה. בזה נגמר הסיפור. האם שטיין דופט פוליטי אולי. אבל זה לא קשור. שרגא לא הביא הוכחה לכך שמדובר בעבריין סדרתי. אפילו לא אחת
  • 3.
    איציק 02/06/2026 09:06
    הגב לתגובה זו
    מספיק זה מספיק. האיש הזה שלא עשה כלום בחיים שלו מדבר בצורה בזויה לנבחרי ציבור ולחיילי צהל . צריך לזרוק אותו לפח אשפה של ההיסטוריה או לכל הפחות לזרוק אותו לתנינים. אני לא בטוח שהם ירצו לאכול אותו
  • 2.
    לזה לא יקרא שמרנות אלא קצת הגיון בריא (ל"ת)
    אנונימי 02/06/2026 09:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איכות השלטון עאלק. הגינג הרקוב מקבל מימון ממשמרות המהפכה (ל"ת)
    בכיר במוסד 02/06/2026 08:52
    הגב לתגובה זו
  • שלמה 03/06/2026 13:13
    הגב לתגובה זו
    ממש כך אויב העם
  • מי מממן אותו (ל"ת)
    אנונימי 02/06/2026 17:44
    הגב לתגובה זו
  • מדינות אירופה. תעשה גוגל (ל"ת)
    אנונימי 03/06/2026 01:21