
שטיין תוקף בחריפות חריגה את אליעד שרגא בפסק הדין בנושא גופמן
שופט בית המשפט העליון נגד יו"ר התנועה לאיכות השלטון, שכינה את ראש המוסד המיועד "עבריין סדרתי". סבר בדעת מיעוט שיש לחייב את התנועה בהוצאות של 70,000 שקל לטובת גופמן בשל כך
שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, מותח ביקורת חריפה וחריגה במיוחד על יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, בפסק הדין בנוגע למינויו של רומן גופמן לראש המוסד. התנועה עתרה במקביל לאורי אלמקייס ושרגא ייצג אותה בדיון. העתירות נדחו ברוב דעות של שטיין והשופט עופר גרוסקופף, מול דעת המיעוט של השופטת דפנה ברק-ארז.
שטיין אומר: "לא אוכל לסיים את פסק דיני מבלי להתייחס לדברים הפוגעניים אשר נאמרו בפנינו במהלך הדיון בעתירות על ידי בא-כוחה של התנועה לאיכות השלטון, עוה"ד אליעד שרגא, ביחס לאלוף גופמן: '... גופמן מתברר שהוא רצדיביסט [עבריין סדרתי - א.ל]... אנחנו כל הזמן מסתכלים רק על טוהר המידות, ואנחנו שוכחים שמדובר פה גם בהחלטה של ראש הממשלה, שצריך לקבל החלטה האם הוא לוקח ראש מוסד שהוא רצדיביסט'.
"דומני כי איש לא יחלוק על כך שגופמן הוא איש רב-הישגים שהקדיש את מיטב שנותיו לביטחון המדינה ואף סיכן את חייו למענה. כיצד ייתכן אפוא שמי שבא בשערינו בכובעו כ'עותר ציבורי' מכנה את האלוף גופמן, ללא ביסוס עובדתי ומשפטי, בשם 'עבריין סדרתי' והאשמה חמורה זו נרשמת בפרוטוקול הדיון בבית המשפט העליון כדבר שבשגרה?
"מענה ממצה לשאלה זו קשור לאופן שבו, להשקפתי, ראוי לנהל עתירות ציבוריות, בכדי שיובטח כי מי שמנהל עתירות כאלה יקדם בנאמנות אינטרס ציבורי כללי, להבדיל מאינטרס סקטוריאלי צר או אינטרס מפלגתי כזה או אחר. במילים אחרות: מייצגי הציבור בעתירות ציבוריות חייבים לעמוד בדרישות הדומות לאלו אשר חלות על עורכי הדין אשר מייצגים ציבור של תובעים בתובענות ייצוגיות - דרישות שבאות להבטיח מקצועיות והגינות ולמנוע ניגודי אינטרסים.
"דעת המיעוט של היום היא דעת הרוב של מחר"
"אחד האמצעים שבעזרתו ניתן להבטיח כי עתירות ציבוריות תשרתנה אינטרסים ממלכתיים על-מפלגתיים הוא פסיקת הוצאות משמעותיות לחובתו של מי שמפר את דרישת ההגינות. הוצאות שראוי לפסוק במסגרת זו צריכות לשקף את חומרת הפגיעה בהגינות ההליך ואת העלויות אשר נכפו על מי שנדרש להתגונן מפני הכפשת שמו בריש גלי.
"אשר על כן, סבורני כי נעשה נכון אם נחייב את העותרת 1 בבג"ץ 39686-04-26, התנועה לאיכות השלטון, לשלם למשיב 5, האלוף גופמן, הוצאות בסך כולל של 70,000 שקל. הנני מודע לכך שדעתי בעניין ההוצאות היא דעת מיעוט, ואני מכבד את עמדת חברי השונה מדעתי-שלי. בנסיבות אלו, לא נותר לי אלא לחזור על האמרה השגורה בפיהם של שופטי מיעוט: דעת המיעוט של היום היא דעת הרוב של מחר".
שרגא מרבה להתבטא בחריפות רבה ובתוקפנות יוצאת דופן בטיעוניו בבית המשפט העליון, ואף מתעלם מהנחיות השופטים לגבי מיקוד הטיעון והזמן המוקצב לו. השופט יוסף אלרון הטיל מספר פעמים הוצאות על התנועה לאיכות השלטון כאשר דחה עתירות שלה; מדובר היה בכמה אלפי שקלים, אם כי לרוב נהוג שלא לחייב עותרים ציבוריים בהוצאות. אלרון ושטיין הם ידידים אישיים ובמידה רבה שותפים בהשקפותיהם המשפטיות השמרניות.
- 30.אנונימי 09/06/2026 20:05הגב לתגובה זוזהו הוא השופט שטיין כבר מורתע אחרי התקיפה על השופט סולברג
- 29.אנונימי 09/06/2026 14:36הגב לתגובה זומן הראוי היה לחייב את הגינגי בהוצאות בסך 76 אלף שח. שכןגינגי בגימטריה 76.
- 28.אנו באנו 06/06/2026 17:39הגב לתגובה זווהוא כבר ילך בטיילת במיאמי עם המשפחה. קצין מגלה סימני וקולות ירי בשבת השחורה. מה עודה יוצא במלוא הדרו לחפש את מקור הירי אך אבוי...נורה מיד ברגלו. חיילות. יוצאים לא בולטים.
- 27.דביר 05/06/2026 06:10הגב לתגובה זונדרש לחקירה שם על מימון עתירות נגד יהודים מכסף זר
- 26.אנונימי 04/06/2026 17:54הגב לתגובה זואיש שלא יחקור את פשעי קטארגייט ואת חלקו של נתניהו בפרשה. לא המוסד ולא השבכ ינקפו אצבע כאשר נתניהו יסרב לציית לפסק דין של בית המשפט אם בכלל יהיה פסק דין לרעתו.מה שנותר לישראל לעשות הוא ששלטון נתניהו ומרעיו ייפול ואז להעיף את גופמן. זיני ראבילו ועוד מגעילים אחרים.
- אחנניה בית 06/06/2026 23:18הגב לתגובה זומה את. מבין בראשי מוסדנתניהו עבר הרבה ראשי מוסד.. הוא כנראה האדם הטוב ביותרלבחירת ראש מוסד..
- 25.אנונימי 04/06/2026 13:41הגב לתגובה זומחפש יחסי ציבורבושה לתנועה לאיכות השילטון
- 24.אנונימי 04/06/2026 13:05הגב לתגובה זוכנראה שהתנועה לאיכות השלטון היא סידור עבודה טוב ומניב לכל מני עוד לא כל כך מוצלחים
- 23.אנונימי 04/06/2026 11:26הגב לתגובה זוולא הטילו עליו הצאות והיה צריך להטיל הוצאות משמעותיות
- 22.הגינגי המרושע הוא הטלי גוטליב של הפרקליטים... (ל"ת)המלומד 04/06/2026 11:19הגב לתגובה זו
- 21.התנועה לחיסול השלטון (ל"ת)אופיר 04/06/2026 09:15הגב לתגובה זו
- 20.אבי 04/06/2026 06:44הגב לתגובה זושטיין ואלרון מתיישרים עם רוח המזבלה. לא רחוק היום בו נחליף שלטון ואיתו היום כל נירצעי השלטון הנוכחי יצעדו שורות שורות בהכנעה לרוח החדשה שכאן תנשב עקב הפסיקה אני מגדיל את תרומתי לגינגי מרעות .
- אנונימי 04/06/2026 14:29הגב לתגובה זושפה רדודה וחוסר שליטה תמידי של הגינגי לא מייצב אותו כעורך דין אלא כשחקן בהצגה שרק לוקח כסף
- 19.איש בזוי (ל"ת)אנונימי 04/06/2026 03:57הגב לתגובה זו
- 18.ירון לב 03/06/2026 21:02הגב לתגובה זועושה קרירה הקבלן עתירות של גולדפריינד דפנה ארז כבוב רונן איש בוטה משפטן קטן אבל הצליח לעשות כסף רב מהקשר ל בגצ איש רע
- 17.אנונימי 03/06/2026 18:02הגב לתגובה זואלעד שרגאי.תירגע שופטי העליון לא סופרים אותך.
- 16.אנונימי 03/06/2026 13:57הגב לתגובה זוהמוסד הציג ביצועי שיא בשנים האחרונות למה להחליף סוס מנצח למה לא לתת לאנשים המוכשרים והמנוסים בארגון להתקדם איזה יתרון יחסי יש לגופמן בתחום זה כמו שתקח מאמן כדורסל מצטיין ככל שיהיה ותתן לו לאמן קבוצת כדורגל. ברור לי שהסיבות של מי שמינה הן לא נטו בטחון המדינה מקווה שבטחון המדינה לא יפגע
- 15.אנונשלמה ימי 03/06/2026 13:10הגב לתגובה זולבדוק מי מממן את התנועה לאיכות השלטון אדר פועלת בכוונה נגד ממשלה נבחרת אני מקווה שהממשל האמריקאי יטפל בו היטב על שימוש בכספי משלם המיסים האמריקאי נגד ממשלת ישראל
- 14.העם בישראל 03/06/2026 13:08הגב לתגובה זובגץ הוא חרפה שנותן לתנועה של שרגא ככה להטריל מדינה שלמה על בסיס אינטרס פוליטי צר וכנראה בתשלום ומאפשר לכך להמשיך. גם 70000 שח זה קישקוש עבורם. היה צריך לפסוק פיצויים אישיים משרגא בגין לשון הרע בסכום של 10 מליון שח ואז אילי זה היה מתחיל להתקרב לעונש וחינוך ראוי. בגץ והתנועה לאיכות השילטון הם שני ערימות זבל ואשפה.
- איך הגינגי סחט נכה צהל (ל"ת)אל תשכחו 05/06/2026 06:12הגב לתגובה זו
- 13.ניסימוב 03/06/2026 10:56הגב לתגובה זוגופמן לא ראוי
- שלמה 03/06/2026 13:12הגב לתגובה זוכאשר בגצ פוסק נגד השמאל פתאום הדבר לא מוצא חן בעיניך כי אתה רבים לפסיקות חד כיווניות
- ברבש 05/06/2026 11:56ניסימוב לא אמר שצריך להתעלם מפסיקת בגצ או שצריך לעלות עליו עם D9 או שאין להכיר בסמכותו. הוא רק אמר שהפסיקה לא לרוחו. מותר בהחלט.
- 12.בגצ הוא המגרש הביתי של הגינגי הזה שמטריל מדינה שלימה!!!! (ל"ת)דיקטטורה משפטית!!!! 03/06/2026 10:12הגב לתגובה זו
- 11.רק לא 03/06/2026 09:38הגב לתגובה זותופס את עצמו כנראה כעותר פוליטי ומאמץ את אוצר המילים של פוליטיקאים של העת הזו. נכון עשה השופט שהעמיד את העותר במקומו!
- 10.אורי 02/06/2026 23:59הגב לתגובה זואחת הסיבות שאני מקווה שהליכוד אפילו ללא ביבי יזכה שוב בבחירות הינה כי אני מקווה שלאחר ניצחון זה והחלפת שופטי העליון העוינים תמצא גם דרך להעיף את הגינגי ממעמד העל לא זכה במסדרונות בית המשפט העליון ללא כל הצדקה משפטית או מוסרית.
- 9.הגר 02/06/2026 22:49הגב לתגובה זורוב השופטים השמרנים בבית המשפט העליון נבחרו למישרתם כדי לשרת את בוחריהם ראש הממשלה ויחריב לוין.הם אזובי הקיר ולא ארזי הלבנון כמו השופטים אגרהטבנימין כהןשמגראחרון ברק זמירהלוי ועוד.הם חגבים עלובים.
- 8.אנונימי 02/06/2026 21:20הגב לתגובה זובהנחה ודבריולשיטת בית המשפט העליון האלוף גופמן אינו כפי שכונה עי העותר האם מבחינה משפטית עומדת לאלוף הזכות לתבוע את הוצאת דיבתו רעה
- אין לשון הרע על דברים שנאמרים במסגרת הליכים משפטיים (ל"ת)ולכן הגינגי מרשה לעצמו!! בושה!!! 03/06/2026 10:14הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 02/06/2026 19:44הגב לתגובה זואני מכיר אותו אישית.צריך היה להדליק משואה בעבור אומץ ליבונחישותו והיותו מטרה לעדרי הביביסטים נוטפי השינאההשופט שטיין צריך להתבייש.
- 6.נעמי 02/06/2026 15:29הגב לתגובה זוכאשר הממשלה לא מתפקדת ונתניהו נאבק במחלה על בית המשפט להוביל את המאבק לגיוס כל החרדים הפרזיטים לצבא.שטיין רק מפריע.
- 5.דבורה 02/06/2026 15:12הגב לתגובה זומינוי כושל
- אנונימfי 03/06/2026 16:06הגב לתגובה זוהכל ברור וידוע על השמאל.
- 4.אנונימי 02/06/2026 09:37הגב לתגובה זוידוע מי מינה את השופט שטייןשקד והוא בבחינת הפוסל במומו פוסל. האם השאיפה שרמסד יהיה אדם נקי כפיים היא לא אינטרס ציבורי התבטאות מוזרה שלו.
- משפטן 03/06/2026 21:38הגב לתגובה זושרגא אמר על גופמן שהוא עבריין סדרתי. הוא לא הוכיח את זה. בזה נגמר הסיפור. האם שטיין דופט פוליטי אולי. אבל זה לא קשור. שרגא לא הביא הוכחה לכך שמדובר בעבריין סדרתי. אפילו לא אחת
- 3.איציק 02/06/2026 09:06הגב לתגובה זומספיק זה מספיק. האיש הזה שלא עשה כלום בחיים שלו מדבר בצורה בזויה לנבחרי ציבור ולחיילי צהל . צריך לזרוק אותו לפח אשפה של ההיסטוריה או לכל הפחות לזרוק אותו לתנינים. אני לא בטוח שהם ירצו לאכול אותו
- 2.לזה לא יקרא שמרנות אלא קצת הגיון בריא (ל"ת)אנונימי 02/06/2026 09:01הגב לתגובה זו
- 1.איכות השלטון עאלק. הגינג הרקוב מקבל מימון ממשמרות המהפכה (ל"ת)בכיר במוסד 02/06/2026 08:52הגב לתגובה זו
- שלמה 03/06/2026 13:13הגב לתגובה זוממש כך אויב העם
- מי מממן אותו (ל"ת)אנונימי 02/06/2026 17:44הגב לתגובה זו
- מדינות אירופה. תעשה גוגל (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 01:21