
בנק אוף אמריקה ממליץ לקנות את הפועלים: אפסייד של כ-25% כולל דיבידנד
הרבעון הראשון של הפועלים היה טוב מהתחזיות, אבל לא בגלל קפיצה בהכנסות אלא בעיקר בזכות הפרשות אשראי נמוכות ומס נמוך מהצפוי. בבנק אוף אמריקה מורידים את מחיר היעד ל-93 שקל, ועדיין רואים פוטנציאל עלייה של כ-21.5% במחיר המניה ועוד תשואת דיבידנד
בנק אוף אמריקה פרסם סקירה על בנק הפועלים עם המלצת קנייה, אבל גם עם הורדת מחיר יעד מ-96.4 שקל ל-93 שקל. המניה נסחרת סביב 76.5 שקל, כך שלפי האנליסט דייוויד טרנטו מדובר באפסייד של כ-21.5% ב-12 החודשים הקרובים. בתוספת הדיבידנד הצפוי, התשואה הכוללת עשויה להתקרב לכ-25%.
הכותרת חיובית, אבל הדוח עצמו מורכב יותר. הפועלים עקף את תחזית הרווח של בנק אוף אמריקה בכ-3%, אך לא בזכות צמיחה חזקה בשורת ההכנסות. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2026 עמד על כ-2.12 מיליארד שקל, כאשר ההפתעה הגיעה בעיקר מהפרשות נמוכות מאוד לחובות מסופקים וממס נמוך מהצפוי. במילים אחרות, זה רבעון טוב, אבל לא כזה שמלמד בהכרח על קפיצה בפעילות הליבה.
להרחבה: דוחות ונתונים פיננסיים של מניית פועלים
רווח מעל התחזית - אבל באיכות מוגבלת
טרנטו מגדיר את הרבעון כ"ניצחון באיכות נמוכה". ההכנסות היו חלשות יחסית, והפער מול התחזית נבע בעיקר מהפרשות אשראי של 35 מיליון שקל בלבד, לעומת תחזית קודמת של 318 מיליון שקל. מדובר ברמה חריגה, שמשקפת בינתיים איכות אשראי חזקה מאוד, אבל גם מעלה שאלה עד כמה אפשר לבנות עליה קדימה.
בצד ההכנסות התמונה פחות חזקה. סך ההכנסות התפעוליות עמד על כ-5.51 מיליארד שקל, ירידה של כ-3.7% לעומת הרבעון הקודם וירידה של כ-3.2% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות הפיננסיות שאינן מריבית ירדו בחדות לעומת הרבעון הקודם. ההכנסות מריבית נטו עלו קלות בלבד ל-4.24 מיליארד שקל, עלייה של כ-0.8% ברבעון, אך ירידה של כ-0.9% מול הרבעון המקביל.
עמלות הבנק נותרו יציבות יחסית והסתכמו בכ-1.12 מיליארד שקל, עלייה של כ-0.5% לעומת הרבעון הקודם וכ-5.3% לעומת התקופה המקבילה. ועדיין, בנק אוף אמריקה מוריד את תחזית ההכנסות של הפועלים לשנים 2026-2028 בכ-3%, בעיקר בגלל הנחות נמוכות יותר להכנסות מריבית נטו על רקע צפי לסביבת ריבית יורדת.
להרחבה על מניות הבנקים והתחזיות לסקטור: המלצה למניות הבנקים - תשואה שנתית צפויה של מעל 22%
האשראי הוא הסיפור החיובי
הנתון החזק בדוח הוא תיק האשראי. סך ההלוואות של הפועלים הגיע לכ-519 מיליארד שקל, צמיחה של כ-3.3% ברבעון וכ-14% לעומת הרבעון המקביל. זה הנתון שבבנק אוף אמריקה מסמנים כחיובי המרכזי בדוח.
הצמיחה מגיעה בעיקר מהאשראי המסחרי והעסקי, שעלה בכ-5% ברבעון. המשכנתאות, לעומת זאת, גדלו בכ-1% בלבד. המשמעות היא שינוי בתמהיל: האשראי המסחרי כבר מהווה כ-64% מתיק האשראי, עלייה של כ-3 נקודות אחוז לעומת אשתקד, בעוד חלק המשכנתאות ירד לכ-29%.
בנק אוף אמריקה צופה המשך צמיחה חזקה בתיק האשראי - כ-9% ב-2026 וכ-10% ב-2027. מדובר בתחזית גבוהה מעט מהיעד שהציג הבנק עצמו, כ-8% עד כ-9%. אם התחזית תתממש, הפועלים ימשיך ליהנות מצמיחת פעילות, גם אם סביבת הריבית תלחץ על המרווחים.
הפרשות נמוכות - לא רק מזל
עלות הסיכון ברבעון עמדה על 3 נקודות בסיס בלבד, מספר נמוך מאוד. שיעור ההלוואות הבעייתיות ירד ל-0.44%, ושיעור הכיסוי עלה לכ-330%. כלומר, לבנק יש הפרשות בהיקף של פי 3.3 מהיקף ההלוואות הבעייתיות.
בבנק אוף אמריקה מעריכים כי עלות הסיכון הנמוכה אינה אירוע חד פעמי בלבד, אלא התחלה של סביבת סיכון אשראי נמוכה יותר. בהתאם, התחזית לעלות הסיכון ב-2026 נחתכה מ-21 נקודות בסיס ל-14 נקודות בסיס. לשנים 2027-2028 התחזית נותרה סביב 20 נקודות בסיס.
גם בצד ההוצאות הפועלים מציג שליטה טובה. ההוצאות עלו בכ-1.5% בלבד לעומת השנה שעברה, ויחס העלויות לנכסים ירד לכ-1%. זו רמת יעילות גבוהה, והיא אחת הסיבות לכך שגם ברבעון עם הכנסות חלשות יחסית, הבנק עדיין מציג רווחיות גבוהה.
הון, דיבידנד והורדת מחיר היעד
יחס ה-CET1 ירד ב-30 נקודות בסיס ברבעון ל-11.7%, בעיקר משום שהנכסים המשוקללים לסיכון צמחו מהר יותר מיצירת ההון הפנימי. ועדיין, היחס הזה משאיר כרית של כ-150 נקודות בסיס מעל הדרישה הרגולטורית, שעומדת על 10.2%, וכ-70 נקודות בסיס מעל היעד הפנימי של הבנק.
- מאגר תמר מגדיל תפוקה: יכולת ההפקה היומית עלתה ל-1.6 BCF
- יום שני של ירידות - הבורסה ירדה עד 1.3%; הביטוח איבד 2.4%, הקלינטק כ-3%
עם זאת, בנק אוף אמריקה מוריד את הנחת חלוקת הרווח מ-60% ל-50%, כדי לתמוך בצמיחת האשראי. בהתאם, תחזית הדיבידנד למניה ל-2026 יורדת מ-3.31 שקל ל-2.72 שקל.
התחזית לרווח הנקי ב-2026 עומדת על כ-8.87 מיליארד שקל, עם רווח מדולל למניה של 6.79 שקל, לעומת 7.43 שקל ב-2025. הירידה מוסברת בעיקר בעלייה הצפויה בשיעור המס האפקטיבי לכ-40.3%, לעומת כ-34.2% ב-2025. ב-2027 בנק אוף אמריקה כבר צופה התאוששות לרווח של כ-10.41 מיליארד שקל, וב-2028 רווח של כ-11.32 מיליארד שקל.
תחזית התשואה על ההון עומדת על כ-13.3% ב-2026, ועלייה לכ-14.5% ב-2027 - מעל עלות ההון המשוערת של הבנק, כ-10%. זה הבסיס להמלצת הקנייה, גם אחרי הורדת מחיר היעד.
מה יכול לשנות את התמונה?
בצד החיובי, צמיחה חזקה יותר במשק, ריביות גבוהות מהצפוי בלי פגיעה באיכות האשראי, ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל או שחרור נוסף של הפרשות יכולים לתמוך במניה. גם מכירה אפשרית של מבנה המטה עשויה להוסיף רווח חד פעמי בשנה שבה תבוצע.
בצד הסיכון נמצאים הסלמה ביטחונית, פגיעה בפעילות הכלכלית, לחץ בשוק הנדל"ן שיגדיל חדלות פירעון, ורגולציה שתפגע ביכולת הצמיחה או בהחזרי ההון לבעלי המניות. זה רלוונטי במיוחד לסקטור הבנקים, שנמצא תחת ביקורת ציבורית ורגולטורית סביב רווחיות גבוהה וריביות הפיקדונות.
בשורה התחתונה, בנק אוף אמריקה לא מתעלם מהחולשות ברבעון. ההכנסות לא היו חזקות, וההפתעה ברווח הגיעה ממקומות שפחות נוח להישען עליהם. אבל מבחינת האנליסטים, התמונה הרחבה עדיין חיובית: צמיחת אשראי חזקה, איכות תיק טובה, הון מספק, יעילות תפעולית ואפסייד במניה. זו לא המלצה שמבוססת על רבעון מבריק, אלא על ההנחה שהפועלים יכול להמשיך לייצר תשואה דו ספרתית על ההון גם בסביבה פחות נוחה.
- 20.אנונימי 18/05/2026 15:39הגב לתגובה זולאור כתבות האהדה שלך להנהלה על כל דבר ועניין.
- 19.אנונימי 18/05/2026 06:56הגב לתגובה זומעלה מעלה
- 18.לא קונה את ההמלצות שלו הכל סתם (ל"ת)מכאל ברק 18/05/2026 02:39הגב לתגובה זו
- 17.אבי 18/05/2026 02:39הגב לתגובה זוהמלצתי על פלנטיר שביתה ב200 לשערי 300 ירד בה35 אחוז. המליץ על טבע ל 60 דולר ירד מנ36 ד ל אזור 30.המליץ על נייס ירדה 18 אחוז לתבוע את הבנק הה
- 16.צוחקים עליכם עם המלצות סרק .הזהרו (ל"ת)םינחס 18/05/2026 02:37הגב לתגובה זו
- 15.רוני 17/05/2026 23:06הגב לתגובה זויש שם סיכסוך עבודה כבר שנה....
- 14.משקיע ישראלי 17/05/2026 16:55הגב לתגובה זולאורך זמן 57 שנים. הבנקים מכפילים את השווי.ההשקעה הטובה ביותר
- 13.אנונימי 17/05/2026 16:34הגב לתגובה זובנק הפועלים משקיעה ב תשתיות ופיתוח אנרגיה ירוקה בישראל ובעולם לכן הכנסות הבנק יגדל .
- 12.ערן ויט 17/05/2026 15:59הגב לתגובה זוקיבוץ דליה שכירה מתחום החינוך בקיבוץ פנתה לבית המשפט שבן זוגה לשעבר שלא יחשוף את הרומן האסור בין חברת קיבוץ דליה נ.צוקרמן לשרבב של הקיבוץ מדלאית אל כרמל בשם ש.עסמי
- 11.דודי 17/05/2026 12:41הגב לתגובה זושער המניה ירד ביום שישי ב 2.4% נוספיםכך שמחיר היעד שלהם שהוא 9300 גבוה ב כ 24.5 אחוז ולא 21.5 אחוז.
- אנונימי 17/05/2026 16:35הגב לתגובה זויש לחכות לאזור 7000 ואז לקנות. כי בנק הפועלים מלבד בנק הוא משקיעה בחברות אנרגיה מתחדשת וירוקה ו תשתיות . זה עתיד
- 10.חנית 17/05/2026 11:27הגב לתגובה זוחרפה של בנקים במיוחד פועלים
- 9.אנונימי 17/05/2026 08:59הגב לתגובה זולמה לא מוכרים כל נכס ישראלי לארהב או כל גורם אחר. בצע כסף ומכירת הציונות וללא שום אסטרטגיה לטווח הארוך
- 8.מבינים ענין ... (ל"ת)אנונימי 17/05/2026 01:06הגב לתגובה זו
- 7.מי שרוצה 17/05/2026 00:16הגב לתגובה זוהאם כדאי למי שרוצה להיות פועל לקנות מניות בנק אוהב היהודים הפועלים.. האם יש קרישה בקרוב במניות בארהב.. קרישה או קריסה.. ממש בום עם קרש.. אז לקנות או לא.. האם יש לממליץ אינטרס.. איך אומרים.. תאסוף שטרות כמה שיותר ושים אותם לידך בקבר בכדי שהתולעים יאכלו אותך לאט יותר..
- 6.אנונימי 16/05/2026 23:18הגב לתגובה זואחד הסירחונות מה עושה בנק הפועלים כלום כי העם הפראייר משאיר את כל הכסף אצלהם
- 5.ש.י.פ 16/05/2026 22:36הגב לתגובה זונקודה למחשבה..
- אנונימי 17/05/2026 07:02הגב לתגובה זוספר לנו כמה הם מחזיקים אם בכללכמה זה מתוך סך אחזקותיהםביום שישי קניתי פועלים מבלי שראיתי את ההמלצה שלהם והקנייה שלי היא לחמש שנים קדימה.ואם להתייחס להמלצה של הבנק אז היא לא בדיוק כזו טובההם הורידו את מחיר היעד מההמלצה הקודמת וזה אחרי שמניית הפועלים כבר ירדה כ 14% מהשיא בו שהתה.כאמור אני מחזיק במניה ואין לראות בדבריי המלצה כלשהי.
- בפעם הבאה לפני שאתה נובח תבין שאתה לא מבין (ל"ת)ש.י.פ 04/06/2026 11:54
- כשירד בקרוב לאיזור ה 6500 נקודות תגיב שוב (ל"ת)ש.י.פ 18/05/2026 09:37
- 4.יוחנן 16/05/2026 22:34הגב לתגובה זומניות שאמורות לזנק לאומי ופועלים
- 3.כנראה יודעים מה הם אומרים וכותבים (ל"ת)אנונימי 16/05/2026 21:40הגב לתגובה זו
- 2.ניצלתי את הירידות וקניתי פועלים 800k (ל"ת)אנונימי 16/05/2026 21:11הגב לתגובה זו
- ואני את הבינלאומי (ל"ת)אנונימי 17/05/2026 05:57הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 16/05/2026 21:03הגב לתגובה זולכיוון זינוק מאוד רעבה