
סגירה שלילית: ת״א 35 איבד 2.1%, אנלייט נפלה 5%, שיכון ובינוי זינקה 8%
הביטוח איבד 2.7%; הבנקים ירדו 2.2%; מגה אור נפלה מעל 5%, דמרי איבדה 4.8% ובכמה עלה מדד המחירים לצרכן?
המימושים מתחזקים - הביטוח איבד היום 2.7%, הבנקים איבדו 2.2%. ת״א 35 ירד 2.1%, הירידות בת״א 90 טיפה נרגעו, אחרי שירד כבר כמעט 3% וסיים בירידה של 1.6%. ת״א נפט וגז ירד כ-1.3%. מגה אור איבדה 4%. הנפט עלה מעל 4%, נראה שהשוק התחיל לתמחר את הסיכוי שהמלחמה בין ארה״ב ואיראן תחזור לכותרות.
אחרי המסחר פורסם המדד - הוא מעלה כצפוי ב-1.2%, מדד מחירי הדירות עלה ב-0.35, המחירים בת"א עלו ב-1.25. איך זה ייתכן שהמחירים בת"א עולים כאשר אתמול פורסם כי המלאי הגיע לשיא של 10.5 אלף דירות ובקצה המכירות בעיר שיורד מדובר על דירות שיספיקו לכ-3 שנים. גם אם הקצב יעלה, מדובר על מלאי ענק יחסית והשאלה איך הוא ייגמר והאם הקבלנים יתגמשו על המחירים היא שאלה קריטית שכבר עכשיו - בשטח, רואים ירידות מחירים. אז הכיצד זה שהלמ"ס רואה עליות?
אולי כי היא לא כוללת את ההנחות המימוניות שהקבלנים נותנים, אולי כי היא מספקת מידע באיחור של חודשיים וחצי ואולי כי הקבלנים לא מוסרים מספרים נכונים. כך או אחרת, אם מקבלים את נתוני הלמ"ס כמו שהם אז זה טוב לחברות הקבלניות, הבעיה כשיוצאים לשטח שומעים אותם בוכים - המכירותמאוד נמוכות.
מניות הבנקים
מניות הבנקים תחת מכירות, הן בתשואת חסר משמעותית מתחילת השנה - באזור האפס לעומת זינוק של 23% במדדים המובילים. בנקים הם תמונת ראי של המשק, וזה מאוד דומה לחברות הביטוח - אז למה הביטוח מזנק בעשרות אחוזים והבנקים ההיפך? כנראה שבגלל רגולציה. בנקים על הכוונת, הביטוח עדיין לא.
בחישוב הקר, הבנקים נסחרים במכפיל רווח של 10-11. לכאורה מכפיל רווח אטרקטיבי. אבל המכירות נובעות כנראה מהחשש הרגולטורי. הדוחות וראינו אתמול, יהיו פושרים ברבעון הראשון, אבל השאלה הגדולה היא לגבי כל השנה ושנה הבאה, ושם צפוי כי התוצאות יהיו טובות.
חשש נוסף שמתחבר לבנקים הוא שהמוכרים הם זרים. זרים מאוד פעילים במניות הבנקים והם למעשה מבטאים את הפוזיציה שלהם לגבי ישראל וכלכלת ישראל דרך מניות הבנקים. המכירות בימים האחרונים והתשואה החלשה האפסית מתחילת שנה, עלולים לבטא מגמה של זרים לצאת מהשוק, וכאן נמצא חשש מקיף יותר לגבי הבורסה והתמחור שלה בכלל ולשאלה על הכלכלה הישראלית שאומנם מפגינה עוצמה, אבל המשך המלחמה פוגע בצמיחה ומעלה גירעון. וכל זה שמתקרבים לבחירות שצפויות להיות סוערות במיוחד.
בין כל הירידות בשוק, אחד הסיפורים של היום דווקא היה חיובי. קרן ג'נריישן קפיטל ג'נריישן קפיטל -1.72% בעסקה גדולה לרכישת השליטה בשיכון ובינוי אנרגיה שוב אנרגיה -1.5% . הקרן במגעים מתקדמים לעסקה לפי שווי של 4.1-4.2 מיליארד שקל - ג'נריישן קרובה לשליטה בשיכון ובינוי אנרגיה: עסקה בשווי 4.2 מיליארד שקל. שיכון ובינוי שיכון ובינוי -2.65% מזנקת על רקע המימוש הזה - החברה תשפר דרמטית את מבנה המאזן שלה
נופר אנרג׳י נופר אנרג'י -7.82% , ירדה מעל 6%. החברה הודיעה היום כי היא מרחיבה את פעילות האגירה ברומניה וחתמה על הסכמים להקמת שני מתקני אגירה בהיקף כולל של כ-860MWh שיחוברו לשדות הסולאריים שלה במדינה. החברה מעריכה כי הפרויקטים, שצפויים להתחבר לרשת ב-2027, יניבו EBITDA שנתי של כ-60 מיליון אירו בשנת ההפעלה הראשונה המלאה, תוך שיפור היכולת למכור חשמל בשעות ביקוש גבוהות וצמצום החשיפה לתנודתיות במחירי החשמל. קראו עוד - נופר אנרג׳י מרחיבה את פעילות האגירה ברומניה עם שני פרויקטים בהיקף של 860MWh
- הקלינטק מאבד 6%, 11% בשבוע - דוראל ומשק אנרגיה בולטות בנפילות
- יום שני של ירידות - הבורסה ירדה עד 1.3%; הביטוח איבד 2.4%, הקלינטק כ-3%
מחזור המסחר ננעל על כ-3.5 מיליארד שקל
השוק ירד - מבט-על
הבנקים איבדו 2.2% - מזרחי טפחות -0.31% בינלאומי -0.23% פועלים 0.5%
ת״א ביטוח איבד 2.7% - כלל עסקי ביטוח -1.67% הפניקס 1.53% הראל השקעות -1.63% מנורה מב החז -1.22%
- עם זינוק של 250% ברווח הרבעוני: אקסס של פריורטק מחדשת את הליכי ההנפקה בסין
- פורטיסימו פונה לחו"ל: סיטי תחפש משקיעים זרים לסלקום
ת״א נדל״ן איבד 2% - רימון 1.3% מגה אור -6.1% ביג -1.33% אלקטרה נדלן 1.87%
ת״א בנייה ירד 2.2% - ישראל קנדה -0.11% אשטרום קבוצה -1.84%
שיכון ובינוי שיכון ובינוי -2.65% , ששיכות גם לת״א נדל״ן וגם לת״א בנייה הייתה אחת הנקודות החיוביות הבודדות היום.
ת״א תשתיות אנרגיה נפל 2.8% - נופר אנרג'י -7.82% אנלייט אנרגיה -7.02% פריים אנרג'י -6.65% אייראנג'י טק -6.61%
ת״א נפט וגז ירד מעל 1.3% בזמן שהנפט טיפס מעל 4% - נאוויטס פטר יהש 0.08% דלק קבוצה -3.62% ניו-מד אנרג יהש -3.47%
באופנהיימר העלו את מחיר היעד לטאואר (טאואר -3.87% ) מ-220 דולר ל-300 דולר שזה אומר שגם אחרי הזינוק במניה יש עוד לפחות 12% אפסייד, לטענתם כשהם גם משאירים המלצת Outperform. זה מגיע בתגובה לרבעון חזק ומפתיע שבו טאואר הציגה הכנסות של 414 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 15% ומעל צפי השוק ל-411 מיליון דולר, לצד רווח non-GAAP של 0.65 דולר למניה, גבוה מהקונצנזוס שעמד על 0.55 דולר ומהתחזית של אופנהיימר עצמה ל-0.59 דולר.
הסיפור המרכזי מבחינתם הוא כבר לא רק התוצאות, אלא גם הנראות קדימה: טאואר מדווחת על חוזים בהיקף של 1.3 מיליארד דולר בתחום ה-SiPho לביצוע בשנת 2027, עם מקדמות של 290 מיליון דולר שכבר התקבלו מלקוחות, ובאופנהיימר מדגישים כי גם ההזמנות האלה אינן משקפות את מלוא הביקוש, כשברקע יש עוד כ-50 לקוחות SiPho שעשויים להצטרף בהמשך. התוצאה היא תזרים מפעילות שוטפת חריג של כ-510 מיליון דולר ברבעון, מול השקעות הוניות של 156 מיליון דולר, וקופת מזומנים שגדלה ל-1.5 מיליארד דולר, מול חוב של 150 מיליון דולר בלבד, כלומר יותר ממיליארד דולר מזומן נטו, כ-12 דולר למניה.
האנליסטים מצביעים גם על שינוי בתמהיל הפעילות: תחום התשתיות, הכולל SiPho ו-SiGe, כבר מגיע ל-38% מההכנסות, כפול מהרבעון המקביל, כאשר שבבי SiPho לבדם מהווים 25% מההכנסות אחרי גידול של פי שלושה. לצד זה, החברה מעלה את ניצולת המפעלים, מרחיבה קיבולת בארבעה מפעלים, צפויה להגדיל פי חמישה את כושר הייצור של SiPho מסוף 2025 עד סוף 2026, ומקבלת החל מאפריל 2027 בעלות מלאה על פאב 7 ביפן, מפעל 300 מ"מ מתקדם שנמצא כבר בניצולת של מעל 85%. באופנהיימר גם מציינים את התחזית לרבעון השני של 2026, הכנסות שיא של 455 מיליון דולר, מעל הקונצנזוס של 436 מיליון דולר, ואת האפשרות שטאואר תקדים את היעדים ארוכי הטווח שלה להכנסות של 2.8 מיליארד דולר, רווח תפעולי של 900 מיליון דולר ורווח נקי של 750 מיליון דולר. מבחינתם, טאואר נהנית ממיקום תחרותי חזק בשוק ה-SiPho, בעיקר בקטגוריית ה-pluggable, שוק שאמור לצמוח פי 4.5 עד 2028, כאשר החיבור ללקוחות גדולים בתעשיית השבבים, ובהם אנבידיה (NVIDIA Corp. -2.37% ) וברודקום (Broadcom -4.37% ), מחזק את ההנחה שהמהלך במניה עדיין לא מיצה את עצמו, למרות הזינוק של יותר מ-20% אחרי הדוחות.
מה קורה בשוק הקריפטו? סיכום שבועי: רבעון ראשון מאכזב: גל ביטולי הנפקות ודוחות מעורבים בשוק הנכסים הדיגיטליים
נובה - דיווחה על הכנסות של 235.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2026. זו עלייה של 6% לעומת הרבעון הרביעי של 2025, שבו הסתכמו ההכנסות ב-222.6 מיליון דולר, ועלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו הסתכמו ההכנסות ב-213.4 מיליון דולר. ההכנסות היו גבוהות מקונצנזוס האנליסטים, שעמד על 223.5 מיליון דולר, הפתעה חיובית של כ-5.3% בשורת ההכנסות.
מניית נובה, שנסחרת בת"א נובה -5.39% ובנאסד"ק Nova Measuring Instruments Ltd. -9.07% הגיבה בחיוב לתוצאות - והגיע המקום העשירי בבורסה המקומית. מתחילת השנה המניה משלימה זינוק של 41% כשבהסתכלות על 12 חודשים כבר מדובר בתשואה שעוברת את ה-100%.
גם בשורת הרווח למניה החברה עקפה את הציפיות. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-2.33 דולר, לעומת קונצנזוס של 2.19 דולר למניה, פער חיובי של כ-6.4%. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-80.3 מיליון דולר, לעומת 72.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-70 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במונחי רווח למניה, מדובר בעלייה לעומת 2.14 דולר ברבעון הקודם ו-2.18 דולר ברבעון המקביל - נובה עקפה את הצפיות בהכנסות וברווח, ומכוונת להכנסות של עד 255 מיליון דולר ברבעון הבא
"בזק בזק -2.04% בצמיחה תזרימית, זה כמעט לא קיים בחברות תקשורת בעולם" - תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "סייקל ההשקעות הגדול נגמר"; הנהלת בזק מסבירה למה מגיע לבזק פרמיה - "המכפיל לא גבוה מול הצמיחה התזרימית שאנחנו מראים"
מדד הבנקים מחק את כל התשואה מתחילת השנה - מה זה אומר על הבורסה - ת"א ביטוח טס עם תשואה של 41% מתחילת השנה, ת"א 35 ב-22%, אבל הבנקים בדשדוש מתמשך כשלמשך כמה שעות היום אף עברו לטריטוריה שלילית מתחילת השנה; הטריגר היום: הדוחות של פועלים - המגמה: הרגולטור
מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל צפוי לצאת גבוה באופן חריג ביחס לחודשים האחרונים, מה שיחזיר את השאלות סביב האינפלציה שבוע וקצת לפני החלטת הריבית של בנק ישראל שתפורסם ביום שני ה-25 לחודש. אחרי שמדדי ינואר, פברואר ומרץ היו מתונים יחסית, והעמידו את קצב האינפלציה השנתי על 1.9%, הכלכלנים כבר מדברים על קפיצה בקצב החודשי. במיטב צופים זינוק של 1.3% ואילו בלידר חושבים שהמדד יעלה ב-1.1% כך או כך, מדובר במדד שצפוי להיות גבוה פי 3.5 עד יותר מפי 4 מהממוצע החודשי שנרשם בשלושת החודשים הראשונים של השנה, שעמד על כ-0.3% בלבד - מדד אפריל צפוי לזנק 1.1-1.3% ולסבך את הנגיד
- 38.אנונימי 15/05/2026 19:49הגב לתגובה זויתכן השערים בבורסה שלנו ירדו למכפילים הגיוניים ומי שיקבעו זאת הם הברוקרים אז נמתין וניראה בכל מיקרה לא כדאי להשתתף בגלים האלה כי רק נפסיד כסף
- 37.אנליזה פתוחה 15/05/2026 18:35הגב לתגובה זואם המדד עלה אז הסיכוי שהנגיד יפחית ריבית החודש נמוך מאד. למעשה ייתכן שהריבית אף תשוב לעלות בחודשים הקרובים. ואם הריבית לא עומדת לרדת כפי שצפו אז כנראה סיכוי סביר שמניות הבנקים יעלו ביום שני. חומר למחשבה
- אנונימי 15/05/2026 19:09הגב לתגובה זוחמורה.
- 36.עדיף להוריד כבר 50 אחוז מהמעוף וזהו (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 16:04הגב לתגובה זו
- לפחות יירד 88.98 אחוז ומשם קריסה. (ל"ת)לאנונימימיני 15/05/2026 17:36הגב לתגובה זו
- 35.מוזר נאוויטוס לא נסחרה במהלך היום בירידות החחזקות שבכתבה (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 13:54הגב לתגובה זו
- 34.3 שנים לא הייתי בבורסה נכנסתי ב6.5 הכל נופל מאז חחח (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 13:43הגב לתגובה זו
- אההה. ידעתי שזה לא בגללי. אני נכנסתי ב8.5 (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 15:30הגב לתגובה זו
- 33.אימי 15/05/2026 13:21הגב לתגובה זוואני משוכנע שהשבוע הקרוב גם ארוויח כמו השבוע איזה שתיים וחצי אלף בקלות גם בלונגים האיכותיים שקניתי
- 32.השוק בארהב מתחיל לאותת על עליית ריבית (ל"ת)ם 15/05/2026 13:15הגב לתגובה זו
- 31.דצמבר ינואר 2027 תחילת המפולת העולמית אל תבכו אחכ (ל"ת)גזרו ושימרו ! 15/05/2026 12:48הגב לתגובה זו
- 30.בורסה עלובה (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 12:39הגב לתגובה זו
- 29.אנונימי 15/05/2026 12:28הגב לתגובה זומסבירים למה הבנקים יורדים והביטוח עולה כאשר אם ביום שני הבנקים יעלו והביטוח ירד... נקרא כאן הסבר גם לזה. בקיצור שבשבת במקום לומר לציבור את האמתמדובר במניפולציה אחת גדולה ומתואמת. כל כך היה שקוף וברור שהיום תהיה צלילה אחרי שכל השבוע משכו את השוק לירידות גם כשהמסחר נפתח בעליות בבוקר
- 28.אנונימי 15/05/2026 12:09הגב לתגובה זותאכלו את עצמכם השורטיזם
- 27.אנונימי 15/05/2026 11:59הגב לתגובה זופתאום החוזים נופחים באחוזוחצי אחרי שעד הבוקר נסחרו סביב האפס. מה שמשפיע על ירידות בבורסות אחרות ואחר כך האמריקאים מסיימים בכלל בעליות אחרי שהפילו בורסות באירופה ובארץ
- 26.אנונימי 15/05/2026 11:46הגב לתגובה זואבל תזכרו שיורד גשם יורד על כולם..
- 25.אנונימי 15/05/2026 11:45הגב לתגובה זואיכשהו הם תופסים על זה טרמפ או טארמפ
- 24.שחקני מעוף מרסקים את שוק המניות (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 11:43הגב לתגובה זו
- 23.נו. רצף של 70 חודשי עלייה נקטע לאיזה שבוע. קורה (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 11:32הגב לתגובה זו
- 22.בשוק 15/05/2026 11:20הגב לתגובה זושוק פח אשפה מ ג ע י ל י ם
- 21.מ. כהן 15/05/2026 10:55הגב לתגובה זוזוהי שעה אידאלית לצאת מכל השקעה בשוק המניות אנו עומדים כסעיף ממימושים כבדים גם מניות ששוות קניה ירדו עם כל השוק. פשוט להתרחק כמו מאש.
- 20.הבועה מתחילה להתפוצץ. מניות במעוף נסחרות במכפילים 50 ומעלה פשוט טרוף. (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 10:42הגב לתגובה זו
- 19.לעשות הפטל להמלצות.הן נועדו שהם ימכרו (ל"ת)ערן 15/05/2026 10:42הגב לתגובה זו
- 18.המלצות זה להכניס לכולם שטונגול.טבע 55 ד בנקים 22 אחוז.... (ל"ת)ערן 15/05/2026 10:41הגב לתגובה זו
- 17.הזהרתי אתכם מהמלצות סרק. הבנקים. טבע. בזק פלנטיר (ל"ת)ערן 15/05/2026 10:41הגב לתגובה זו
- 16.אין תגובות כולם בהלם (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 10:36הגב לתגובה זו
- 15.מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 10:35הגב לתגובה זו
- 14.אחרי פקיעה מורידים קבוע (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 10:31הגב לתגובה זו
- 13.אנונימי 15/05/2026 10:21הגב לתגובה זוסתם פאניקה של סופש לא למכור
- מה פתאום למכור. מחכים בסבלנות לראות כמה עוד ירד. נראה שנוצרו כמה הזדמנויות מעניינות לקניה דווקא (ל"ת)ככל שהשער יורד האפסייד עולה 15/05/2026 14:03הגב לתגובה זו
- 12.אנונימי 15/05/2026 10:20הגב לתגובה זואותו שמו בועדת חוץ ובטחון והוא אמר ששבוע הבא לא היה נוסע לחול האיש פשוט גאון שמפיל את הבורסה
- אנונימי 15/05/2026 13:26הגב לתגובה זומעידה על תחומי העניין שלך ועל משלח היד שלך.
- שאתם העם הכי טיפש בתבל וזאת עובדה מי גלה פעמיים רק סתומים כמוכם (ל"ת)יודע גם יודע 15/05/2026 14:08
- ומה משלח היד שלך אוסף קולות לליכוד חח (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 14:07
- 11.משה 15/05/2026 10:15הגב לתגובה זוליויתן עןבד החברות מרויחות מיליארדים.. ורציו נמוכה 30 אחוז מהשיא שלה. בקרוב בשורות מצויינות לרציו..תזכרו שכתבתי
- 10.ממשלה כושלת בורסה מושחתת (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 10:11הגב לתגובה זו
- 9.אפילו ארביטראז חיובי לא עוזר (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 09:58הגב לתגובה זו
- 8.אלמוגים זולה צריכה להיסחר בשווי מיליארד שקל. (ל"ת)אסולין 15/05/2026 09:54הגב לתגובה זו
- 7.פשוט לא יאומן (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 09:53הגב לתגובה זו
- 6.בורסה מושחתת (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 09:51הגב לתגובה זו
- 5.למה הבנקים יורדים כי מורידים אותם (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 09:47הגב לתגובה זו
- משקיע קטן 15/05/2026 13:24הגב לתגובה זואחרת אין הסבר לשבוע המסחר הזה.
- 4.צריך שהנוכלים שמוכרים דירות להשקעה ישארו מובטלים הם מוחקים לצבור את כספו (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 09:30הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 15/05/2026 09:27הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- 2.מגמה מעורבת אפילו עם נטיה לירידות.. אוי...איזה עולב.. (ל"ת)סניור בייציק 15/05/2026 09:12הגב לתגובה זו
- 1.בורבה לניירות ערך. עולמי!!!! (ל"ת)אנונימי 15/05/2026 08:34הגב לתגובה זו