וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

הירידות התחזקו בסיום: אלביט ירדה 3.7% והשלימה צניחה של 26% מהשיא; סולאראדג' זינקה 23%

צוות גלובל | (7)
נושאים בכתבה וול סטריט

מניית אלביט ירדה ב-3.7% והשלימה ירידה של 26% מהשיא שהיה עם פרסום הדוחות השנתיים. אלביט נסחרת במכפיל רווח של 50 על התוצאות הצפויות השנה ומכפיל רווח של 42 על התוצאות הצפויות בשנה הבאה. עם זאת, החברה מכה את התוצאות ברבעונים האחרונים ב-10% לפחות, וסביר שזה יימשך, כך שמכפיל הרווח האמיתי לשנה הבאה, הוא מתחת ל-40. האם זה יקר? כן - אבסולטוית זה יקר, אבל בהינתן ההזדמנויות שפתוחות בפני החברה והלייזר האווירי שנשמע עליו בטווח של השנה הקרובה, יכול להיות שזה יתברר שלאור הצמיחה הצפויה בהמשך, זה מכפיל סביר. אם הקצב צמיחה יימשך ואם הלייזר יהווה מנוע צמיחה משמעותי, אלביט יכולה תוך שנתיים-שלוש להכפיל את הרווח ויותר. אבל - יש סיכונים. התמחור כבר לא זול ואנחנו בעולם משתנה. עכשיו מדבר על אזורי חיכוך וצורך בתחמושת ופתרונות צבאיים. אבל החתירה היא להסכמי שלום.

מעבר לכך, תקציבי הביטחון עולים ויעלו, אבל זה נושא פוליטי שיכול להתהפך, כתלות בהנהגה של מדינות. ואחרון חביב - העולם מבין שזה לא רק מערכות יקרות וחזקות, אלא דווקא מערכות פשוטות, זולות ונשלטות מרחוק עם שילובי AI - שינצחו את המלחמות. כלומר במקום מטוסי  קרב F35, ענין של רחפנים, וזה למעשה מבטא הפחתה דרמטית של תקציבי הביטחון - לנשק מהיר, יעיל וזול יותר. זאת יכולה להיות השפעה רוחבית על כל תעשיית הביטחון כולל אלביט.  


השוק יורד ומנגד מיקרוסופט בולטת בעליות אחרי שאקמן פתח עליה פוזיציה (ראו בהמשך)

מניית סולאראדג' SolarEdge 1.99%  זינקה 23% ולמעשה הוסיפה 63% בשבוע וחצי, מאז הדוחות. הדוחות דווקא לא הרימו את המניה. החברה סיפקה דוח פושר והיא מתקדמת היטב בביזנס שלה, כשהיא המובילה בשווקים ועוברת את המתחרה אנפייז. 

המערכת החדשה מתקדמת טוב, אך זה התהליך איטי עד שתוטמע באופן רחב. התחום אומנם עולה בימים האחרונים, אך לא בשיעורים גבוהים. הסיפור של סולאראדג' הוא סטראטאפ פנימי ש"מדליק" את וול סטריט. החברה מפתחת מערכות שיכולות להמיר אנרגיה בדאטהסנטרס באופן כזה שתהיה  יעילות של 99% בהמרה ולא 90% כפי שיש כיום. האנרגיה לא בורחת. זה שוק של עשרות ואפילו מאות מיליארדים, והחברה מתקדמת בפיתוח כשהצפייה שזה יהיה בבדיקות תוך מספר רבעונים.  

פעילות הדאטהסנטרס היא הביסיס לפעילות AI. מערכות ה-AI דורשות יכולות עיבוד גדולות ויכולות אלו זקוקות לאנרגיה. מערכת שתחסוך ותייעל את חוות השרתים תייצר לחברות האלו תשואה גבוה יותר משמעותית ולכן יכולה להיות מאוד מבוקשת. זה לא שוק בתי מתחרים, אבל היכולות של סולאראדג' בהמרה מוכחות. המוצר הבסייס שלה הוא המרה של אנרגיה סולארית לחשמלית והיא עושה זאת באופן טוב ביחס למתחרות. אז זה החלום והוא עצמו יכול להיות שווה סכום מאוד משמעותי.    

 ומה קורה בשוק? 


וול סטריט בירידות, כאשר המשקיעים עוברים למימושים במניות הטכנולוגיה והשבבים אחרי מהלך חד של עליות, ובמקביל מתמודדים עם עלייה בתשואות האג"ח, זינוק במחירי הנפט ואכזבה מהפסגה בין דונלד טראמפ לשי ג'ינפינג. אחרי שהמדדים המשיכו לשבור שיאים על רקע ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית, נראה שהשוק מתחיל לבדוק מחדש את רמות התמחור ואת השאלה עד כמה הראלי רחב ובריא, או שהוא עדיין נשען בעיקר על מספר מצומצם של מניות גדולות.



ריאן כהן מנכ"ל גיימסטופ מגלומן? אני דווקא חושב שהוא רציני - הצעת הרכש היומרנית שהגישה גיימסטופ ל-Ebay הלהיטה את היצרים בוול סטריט והציתה ויכוח נוקב באשר לכוונות של כהן וליכולותיו. מיהו האיש, האם יצליח לרכוש חברה שגדולה מגיימסטופ פי 4, איך קשור לסיפור מלך אג"ח הזבל מייקל מילקן, ומה זה אומר מבחינת המשקיע ששוקל כניסה ל-Ebay





[rising-falling-NASDAQ]



מאקרו



טראמפ נשאל אם ארה"ב תגן על טאיוואן ולא ענה; השוק שומע את השתיקה
 - טראמפ התחמק מתשובה לשאלה הכי רגישה מול סין, המשקיעים מיד חושבים על טאיוואן והשבבים, וברקע חוזר החשש מהתלקחות בין וושינגטון לבייג'ינג דווקא בזמן שהשווקים ניסו להירגע


"הדוח של אנבידיה צפוי להפתיע לטובה" - UBS מעלה מחיר יעד למניה - בבנק ההשקעות מעלים את מחיר היעד ל-275 דולר ומעריכים שאנבידיה תעקוף את התחזיות ברבעון הקרוב; הדגש מבחינת השוק יהיה התחזית קדימה והביקוש לשבבי AI בדאטה סנטרים


קיראו עוד ב"גלובל"



האמירויות עוקפות את הורמוז: צינור נפט חדש בדרך לפוג'יירה - אבו דאבי מאיצה הקמת צינור מערב מזרח נוסף שיכפיל את יכולת היצוא של אדנוק דרך פוג'יירה; המהלך מגיע בזמן שהמעבר במצר הורמוז מוגבל מאוד ומסתמן שתוך שנה-שנתיים, התלות במצר תרד משמעותית


הנפט מעל 107 ד' לחבית: טראמפ: סין תקנה מארה"ב - מחיר חבית נפט מסוג ברנט הגיע ל-107.30 דולר ואילו המחיר של חבית מסוג WTI עלה ל-102.74 דולר, על רקע ההצהרה של נשיא ארה"ב. בינתיים סין שותקת ולא מאשרת את ההודעה של טראמפ, והשווקים מתמחרים גם את הסיכונים במצר הורמוז


סטיבן מירן פורש מהפד - ומותח ביקורת על מדידת האינפלציה - הנגיד שמונה זמנית על ידי טראמפ יפנה את מקומו לקווין וורש, לאחר כהונה קצרה ושנויה במחלוקת שבה התנגד למדיניות הריבית וטען כי הפד נלחם ב"אינפלציה מזויפת"


שי ג'ינפינג נפגש עם ג'נסן הואנג, אילון מאסק וטים קוק - מה הוא אמר והאם זה עידן חדש ביחסים? הפגישה של שי ג'ינפינג עם בכירי הטכנולוגיה האמריקאים לצד ביקור טראמפ בסין נועדה לשדר יציבות עסקית, אבל מאחורי המסר החיובי מסתתרת מציאות מורכבת של מאבק על שבבים, בינה מלאכותית, השקעות ושרשראות אספקה


קווין וורש אושר ליו״ר הפד - הקרב הבא יהיה על הריבית - יו״ר הפד החדש מקבל לידיו בנק מרכזי מפולג, עם אינפלציה גבוהה מהצפוי, לחץ מצד טראמפ להורדת ריבית ועלייה בסיכוי שהמהלך הבא יהיה דווקא העלאה; כעת הוא יצטרך לנווט בין הנתונים, השווקים והמאבק על עצמאות הבנק המרכזי


מדד מחירי היצרן בארה"ב זינק ב-6% באפריל על בסיס שנתי - הגידול הגדול ביותר בארבע שנים - מדד המחירים ליצרן עלה באפריל ב-1.4% - הציפיות היו ל-0.5%


לא רק נפט: החלחול האינפלציוני שמאיים על הכלכלה האמריקאית ומדאיג את בכירי הפד' - דו"ח התעסוקה ומדדי המחירים שפורסמו השבוע מרחיקים את חלום הורדת הריבית, וייתכן שאף מקרבים העלאת ריבית; מדוע בכירי הפד' מודאגים, ומה המשמעות של הצעד הפרובוקטיבי של פאוול?



מניות במרכז

בואינג The Boeing Co 0.85%   ירדהלאחר שהנשיא טראמפ הודיע על עסקה אפשרית למכירת 200 מטוסים לסין, אך בלי פרטים קונקרטיים מספיק שירגיעו את המשקיעים. לכאורה, הזמנה גדולה מסין אמורה לתמוך במניה, אבל בשוק נראה שמתייחסים להודעה בזהירות, וגם ציפו ליותר מפי 2 מטוסים בהזמנה. קראו עוד - בואינג חוזרת לסין, אבל 200 מטוסים לא מרשימים את וול סטריט

סרביס-נאו ServiceNow -0.52%  . החברה הודיעה על שיתופי פעולה אסטרטגיים בתחום הבינה המלאכותית, שמיועדים לשפר אוטומציה של תהליכי עבודה בארגונים. שיתופי הפעולה עם אקסנצ'ור Accenture Ltd -0.64%   ואקספריאן Experian Group Ltd -0.31%   אמורים לשלב יכולות AI בתוך תהליכי עבודה מרכזיים, לשפר יעילות תפעולית ולחזק את המיצוב של סרוויסנאו בשוק התוכנה הארגונית.

פורד Ford Motor Co -1.32%   ירדה אחרי שמניית יצרנית הרכב הוותיקה עלתה בשני ימי המסחר הקודמים. העליות הגיעו, כנראה, בעקבות ההודעה של פורד על Ford Energy, פעילות חדשה שתספק מערכות אגירת אנרגיה בסוללות שמורכבות בארה"ב עבור חברות תשתית, מרכזי נתונים ולקוחות תעשייתיים ומסחריים גדולים בארה"ב. גם אנליסטים של מורגן סטנלי פרסמו ביום שלישי עמדה חיובית על הכניסה של פורד לתחום אגירת האנרגיה. עם זאת, הירידה הנוכחית נראית כמו מימוש אחרי מהלך מהיר, כאשר המשקיעים בוחנים האם הפעילות החדשה יכולה באמת להפוך למנוע צמיחה משמעותי עבור החברה.

קוהירנט Coherent 0.21%    ירדה ונמצאת בין המניות החלשות במדד S&P 500. לומנטום LITE, שנוטה בדרך כלל לנוע בכיוון דומה לקוהירנט, יורדת גם היא ב-5.2%. נראה שחלק מהמשקיעים מנצל את העליות החדות בשתי מניות תשתיות התקשורת האופטית כדי לנעול רווחים, אחרי שקוהירנט זינקה ב-105% מתחילת השנה ולומנטום עלתה ב-154%. מדובר במניות שנהנו ממומנטום חזק סביב הביקושים לרשתות אופטיות, אבל אחרי עליות כאלה, גם בלי חדשות שליליות מובהקות, השוק נוטה לעבור למימושים.

אינטל Intel Corp 3%     ירדה על רקע חולשה רחבה במניות השבבים בעולם, כאשר הירידה שלה חדה יותר מהירידה במגזר הטכנולוגיה כולו, שמאבד 2.11%, ומהירידה של 1.16% במדד S&P 500. הלחץ מגיע במקביל למימושים בשוקי אסיה, אחרי ירידה של כ 6% במדד קוספי בדרום קוריאה, וגם על רקע מתיחות גיאופוליטית וחששות סביב הקיפאון בשיחות בין ארה"ב לאיראן. במקרה של אינטל, נראה שהמשקיעים לא מגיבים רק לסיפור נקודתי של החברה, אלא בעיקר ללחץ רוחבי על תעשיית השבבים. קראו עוד - אינטל יורדת עם מניות השבבים - השוק חושש מבועה

סרבראס סיסטמס Cerebras 6.19%    ירדה אחרי זינוק חד של 68% ביום חמישי, ביום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק. החברה, שמפתחת שבבים לתחום ההסקה בבינה מלאכותית, סיימה את יום הבכורה עם שווי שוק של 66.95 מיליארד דולר, הרבה מעל הרמה שציפו לה לפני תמחור ההנפקה. הירידה הנוכחית נראית בעיקר כמו מימוש טבעי אחרי פתיחה חזקה במיוחד. במקרה כזה, המשקיעים מנסים להבין האם השווי שנקבע ביום הראשון באמת משקף את קצב הצמיחה העתידי של החברה, או שמדובר בהתלהבות ראשונית סביב תחום השבבים לבינה מלאכותית. קראו עוד - סרבראס מתממשת, אפלייד בדוחות טובים והמניה יורדת - והאם זה הזמן לקנות מניות ביטחוניות?

אפלייד מטיריאלס Applied Materials Inc    ירדה , על אף שהחברה פרסמה דוחות טובים מהצפוי לרבעון הפיסקלי השני וגם סיפקה תחזית חזקה לרבעון הנוכחי. לכאורה, אלה נתונים שאמורים לתמוך במניה, אבל אחרי עלייה של 71% מתחילת 2026, נראה שחלק מהמשקיעים בוחר לנצל את הדוחות כדי לממש רווחים. מדובר בחברה מרכזית בשרשרת הציוד לתעשיית השבבים, ולכן כל סימן להמשך ביקושים מתקבל בשוק ברגישות גבוהה. עם זאת, כשהמניה כבר מתמחרת הרבה אופטימיות, גם דוח טוב לא תמיד מספיק כדי להמשיך את העליות.

פיגמה Figma 2.5%   עלתה  אחרי שחברת תוכנת העיצוב פרסמה דוחות חזקים לרבעון הראשון והעלתה את התחזית להמשך השנה. התגובה החיובית מגיעה בעיקר משום שהתוצאות מקלות במידה מסוימת על החשש שהבינה המלאכותית תפגע בחברות תוכנה מסורתיות. במקרה של פיגמה, נראה שהמשקיעים מקבלים מסר שהחברה לא רק מצליחה לשמור על ביקושים, אלא גם ממשיכה לצמוח בסביבה שבה כלי AI נכנסים במהירות לעולמות העיצוב והפיתוח. העלאת התחזית היא נקודה חשובה במיוחד, כי היא מאותתת שהנהלת החברה רואה המשך מומנטום גם אחרי הרבעון הנוכחי.

מייקרוסופט Microsoft Corp -1.3%    עולה לאחר שמנהל קרן הגידור המיליארדר ביל אקמן אמר כי חברת ההשקעות שלו, פרשינג סקוור, פתחה פוזיציה חדשה במניה. אקמן לא חשף את גודל ההחזקה, שאמורה להתפרסם בהמשך בדיווח רגולטורי. עצם הכניסה של משקיע מוכר כמו אקמן למניה גדולה כמו מייקרוסופט מושכת תשומת לב, אף שמדובר בחברה שכבר נמצאת במרכז השוק בזכות פעילות הענן והבינה המלאכותית. העלייה המתונה במניה משקפת בעיקר עניין נוסף סביב המניה, ולא שינוי דרמטי בתמונת הפעילות העסקית שלה. קראו עוד - אקמן נכנס למיקרוסופט אחרי הירידה: מה ראה המשקיע אחרי הירידה במניה?

קוינבייס Coinbase 1.42%  , רובינהוד מרקטס Robinhood 3.41%  , וסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.53%  בירידות. מניות הקשורות לקריפטו עלו ביום חמישי לאחר שוועדה בסנאט קידמה את חוק Clarity Act, הצעת חוק שאמורה להעביר חלק גדול מהמסחר בקריפטו לפיקוח של נציבות המסחר בחוזים עתידיים על סחורות. אבל במסחר המוקדם היום נראה שהשוק עובר למימושים. זה לא מפתיע, כי מניות קריפטו נוטות להגיב מהר מאוד לכל שינוי רגולטורי, אבל גם לתקן במהירות אחרי עליות חדות. המשקיעים עדיין מנסים להבין האם המהלך הרגולטורי אכן יוצר ודאות טובה יותר לענף, או שרק פותח שלב חדש של דיונים.

דקסקום DexCom, Inc 0.67%    טיפסה לאחר שחברת המכשור הרפואי, שמתמחה במדי סוכר רציפים, הודיעה כי בכוונתה לצרף שני דירקטורים בלתי תלויים לדירקטוריון. המהלך מגיע כחלק מהסכם עם אליוט אינווסטמנט מנג'מנט, אחת הקרנות האקטיביסטיות הבולטות בשוק. עלייה במניה במצב כזה משקפת בדרך כלל ציפייה לשינויים בניהול, במבנה ההוצאות או באסטרטגיה העסקית. דקסקום פועלת בשוק צומח, אבל גם תחרותי, ולכן כניסה של גורם אקטיביסטי לתמונה יכולה להיתפס כזרז לשיפור ביצועים או למיקוד מחודש.

זנאדו קוונטום טכנולוג'יז Xanadu Quantum Technologies -4.09%   ירדה לאחר שחברת המחשוב הקוונטי דיווחה על הכנסות טובות מהצפוי ברבעון האחרון, אך במקביל הצביעה על הפסדים רחבים יותר. החברה הונפקה בסוף מרץ באמצעות מיזוג עם חברת צ'ק פתוח, וכעת השוק בוחן אותה בזהירות רבה יותר. תחום המחשוב הקוונטי מעורר עניין גדול, אבל הוא עדיין מוקדם יחסית מבחינה מסחרית. לכן, גם כאשר ההכנסות מפתיעות לטובה, הפסדים מתרחבים יכולים להזכיר למשקיעים שהדרך לרווחיות כנראה עדיין ארוכה. קראו עוד - זנאדו קוונטום הכפילה פי ארבעה את ההכנסות - והמניה עדיין יורדת

סטלנטיס Stellantis -2.65%   ירדה לאחר שיצרנית הרכב חתמה על עסקה בהיקף של 1.17 מיליארד דולר עם דונגפנג הסינית לייצור רכבים חשמליים תחת המותגים פיג'ו וג'יפ. במסגרת ההסכם, סטלנטיס ודונגפנג ייצרו יחד שני דגמים חדשים של פיג'ו במפעל משותף בווהאן שבסין. מצד אחד, מדובר במהלך שמחזק את הנוכחות של סטלנטיס בשוק הרכב החשמלי ובסין, שוק חשוב במיוחד. מצד שני, המשקיעים כנראה בוחנים את העסקה בזהירות על רקע התחרות הקשה, הלחץ על מחירים והקושי של יצרניות רכב מערביות לשמור על רווחיות גבוהה בתחום החשמלי. קראו עוד - סטלנטיס ודונגפנג ישקיעו 1.17 מיליארד ד' בייצור פז'ו וג'יפ חשמליים בסין


ישראליות בוול סטריט

באופנהיימר העלו את מחיר היעד לטאואר טאואר -4.31%     מ-220 דולר ל-300 דולר והותירו המלצת Outperform, אחרי רבעון חזק שבו החברה עקפה את התחזיות בהכנסות וברווח. אבל הסיפור מבחינתם הוא בעיקר קדימה: חוזים של 1.3 מיליארד דולר בתחום ה SiPho ל 2027, תזרים חריג של מעל 500 מיליון דולר ברבעון וקופת מזומנים של 1.5 מיליארד דולר. במקביל, תחום תשתיות השבבים כבר מהווה 38% מההכנסות, כשבטאואר מעריכים המשך גידול חד בקיבולת ובביקושים, בעיקר סביב לקוחות גדולים כמו אנבידיה NVIDIA Corp. 0.43%   וברודקום Broadcom 3.94%  .


אינוביז Innoviz Technologies 0.1%   ממשיכה את המגמה השלילית אחרי דוחות חלשים, עם הכנסות של 7.1 מיליון דולר בלבד מול צפי גבוה משמעותית וירידה חדה לעומת 17.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה הפסד מתואם של 10 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 6 סנט. באינוביז מסבירים שחלק מההכנסות נדחו בגלל עיכובים בפרויקטי NRE, ומשאירים את התחזית השנתית על 67 עד 73 מיליון דולר. אבל בשוק מחפשים כבר לראות שההסכמים עם פולקסווגן, מובילאיי ודיימלר מתורגמים להכנסות משמעותיות, וברבעון הזה זה עדיין לא קרה.


וויקס Wix.com -1.74%    עולה אחרי הירידות שך הימים והאחרונים ולאחר שהרווח המתואם היה נמוך משמעותית מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 68 סנט למניה, לעומת צפי של 1.24 דולר למניה. זו אחת הירידות הבולטות במסחר המוקדם, בעיקר כי השוק ציפה להמשך שיפור ברווחיות של פלטפורמת בניית האתרים.

הוספת תגובה
7 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 16/05/2026 14:23
    הגב לתגובה זו
    שהציבור ייבהל ימכור ויקנה דירותוהמדינה תרוויח מהמיסים.אחרת אין לי הסבר למה מפילים ככהאת השטק
  • 4.
    פרעה 15/05/2026 23:29
    הגב לתגובה זו
    האם אחרי 7 השנים הרעות התחילו 7 השנים הטובות
  • 3.
    אנונימי 15/05/2026 20:22
    הגב לתגובה זו
    האם יש חדש בנושא ה SST אחרת למה סולארדג עולה בכזו חדות ביומיים
  • 2.
    פחחח. יצטרכו לעטוף את כל כדהא בקולטים עבוד דטהסנטר אחד (ל"ת)
    מהנדס חשמל 15/05/2026 20:20
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 17/05/2026 23:26
    הגב לתגובה זו
    לא דיברו על המרה שלאנרגיה סולרית אלא על הinverter שממיר חשמל מdc לac.
  • 1.
    צריך שהנוכלים שמוכרים דירות להשקעה ישארו מובטלים הם מוחקים את כספי הצבור (ל"ת)
    אנונימי 15/05/2026 18:13
    הגב לתגובה זו