דינה בן טל אל על
צילום: יחצ

אל על חוזרת בהדרגה לפעילות סדירה ומעדכנת על הנזק הכספי

לאחר השבתה של קרוב לשבועיים, אל על מתחילה לחזור לפעילות סדירה; החברה מעריכה הפסד של כ-4 מיליון דולר ביום, וצופה התאוששות מהירה בביקושים

תמיר חכמוף | (6)
נושאים בכתבה אל על נתב"ג

לאחר 12 ימים של השבתת טיסות כמעט מוחלטת, אל על אל על 1.85%   חוזרת היום לפעילות סדירה בהדרגה, בעקבות פתיחת המרחב האווירי של נתב"ג. בהודעה שפרסמה הבוקר לבורסה, החברה עדכנה כי היא צפויה לשוב לפעילות מלאה "בימים הקרובים", בהתאם להנחיות גורמי הביטחון והתעופה.

במקביל, החברה חשפה את ההערכה הראשונית שלה בנוגע להיקף הפגיעה. החברה צופה נזק ישיר של כ-4 מיליון דולר ליום, במשך 10 ימים שבהם לא התקיימה פעילות טיסתית סדירה. מדובר בפגיעה כוללת של כ-40 מיליון דולר, סכום שמתקרב להערכת העלות לפרסמו כאן בביזפורטל בשבוע שעבר.


כמה אל על מפסידה על שבוע בלי הכנסות?

בהיעדר טיסות סדירות ולנוכח ביטולי כרטיסים מאסיביים, ההכנסות של החברה הופסקו כמעט לחלוטין. למעט ההכנסה מטיסות החילוץ שהוכרזו לא מזמן וצפויות לזלוג לנתב"ג באיטיות, החברה איבדה את ההכנסה שלה מהשבוע האחרון.

ברבעון הראשון של השנה דיווחה החברה על הכנסות של 773.7 מיליון דולר והוצאות של כ-680 מיליון דולר, כלומר הוצאות של כ-7.5 מיליון דולר ביום בממוצע. בהנחה שכחצי מההוצאות הן קבועות וחצי שוטפות, המשמעות היא ש אל על "שורפת" כ-3.75 מיליון דולר ביום גם כשהמטוסים מקורקעים. בתסריט שבו אין הכנסות כלל, כמו בשבוע האחרון, המשמעות היא הפסד של כ-26 מיליון דולר בשבוע אחד .


לכתבה המלאה למה אל על לא יורדת למרות שהיא מעל שבוע לא טסה?


אל על הדגישה כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד, וכי ישנם משתנים שטרם ניתן לאמוד את השפעתם המלאה, כמו ביטולים עתידיים או שינוי בהרגלי ההזמנה של נוסעים. עם זאת, החברה צופה התאוששות כבר בטווח הקצר, ומעריכה כי תיהנה מביקושים מוגברים ושיעורי תפוסה גבוהים מהתחזיות המקוריות לרבעון השלישי, שהיא עונת השיא של השנה.


המשקיעים נשארו רגועים

למרות ההשבתה הארוכה, מניית אל על כמעט ולא הגיבה בירידות, ונמצאת פחות מ-7% מהשיא השנתי שלה, כאשר נראה שהמשקיעים מתמקדים בפוטנציאל ההתאוששות של החברה, במיוחד כשהיא צפויה לחזור לפעילות בשוק תחרותי מוחלש, עם יתרון גמישות על פני חברות זרות שעשויות להמתין עוד זמן רב לפני שיחדשו את פעילותן בישראל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בשבוע שעבר פרסמנו בביזפורטל כי המשקיעים לא נבהלים מההשבתה, מתוך הערכה שדווקא בזכותיה, אל על צפויה להרוויח בטווח הבינוני. כעת, גם החברה עצמה מאמצת קו דומה ומעריכה כי כבר במהלך החודשים הקרובים היא תיהנה מביקושים מוגברים, תפוסה גבוהה מהתחזיות המקוריות ואף התאוששות מהירה יותר מהצפוי.

מה עם התחרות?

למרות פתיחת המרחב האווירי וחזרת נתב"ג לשגרה, חברת הלואו-קוסט האירית Ryanair הודיעה כי היא מאריכה את השעיית כלל טיסותיה לישראל וממנה עד ל-25 באוקטובר 2025. החברה, שהייתה אמורה לחדש את פעילותה בתחילת אוקטובר, ציינה כי ההחלטה התקבלה בשל "נסיבות שאינן בשליטתה". ההודעה מצטרפת לשורת שינויים בלוחות הטיסות מצד חברות זרות, על רקע אי-הוודאות הביטחונית והתנודתיות בפעילות האווירית בישראל.

מנגד, מספר חברות תעופה זרות הגישו בקשה לחדש את פעילותן לישראל – בהן פליידובאי ו־איתיחאד מהאמירויות, בלובירד היוונית-ישראלית, טוס איירווייז מקפריסין, אתיופיאן איירליינס, רדווינגס מרוסיה ו־האיינאן איירליינס מסין. מדובר באיתות לחזרה מדורגת של קווים בינלאומיים, גם מצד חברות שפסקו את פעילותן לחלוטין מאז אוקטובר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    למה אלעל צריכה לשלם טת הנזק (ל"ת)
    שי 25/06/2025 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלון 25/06/2025 10:59
    הגב לתגובה זו
    בזבזנו שבוע שלם מהחיים לחכות לטיסת חילוץ אין עדכונים אין הערכות אין שום תקשורת. אחרי שבוע אמרו שטיסת החילוץ שלי תצא עוד שבוע. לא יכולתם לעדכן מראש חצופים איכס.
  • תגיד תודה שלא טסת בחברה אחרת (ל"ת)
    רמי 25/06/2025 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גאנונימי 25/06/2025 10:44
    הגב לתגובה זו
    חברה נמדדת ברגעי משבר ולא כשהכל פורח אם כי גם אז היא חברה שעושקת במחיריה ובמשבר הנוכחי השירות של החברה היה הכי גרוע. חוסר מענה. אפס תקשורת. הכל פוסט מורטם. אנשים תקועים וטיסות חילוץ ליעדים שאליהם טסו לא היו. בדיחה ממש. חבל שזו החברה המובילה בארץ ולבל שהסלוגן שלה כלכך הפוך ממה שהוא.
  • 2.
    אנונימי 25/06/2025 09:53
    הגב לתגובה זו
    יללה בכיינים.נתתם לכולנו בראש מה 7 באוקטובר בחזירות אין קץ. לא מרחם עליכם. אתם חברת פח לא ציונית רק חמדנית.
  • 1.
    אנונימי 25/06/2025 09:46
    הגב לתגובה זו
    תחזור לחלק דיבידנדים