
אל על חוזרת בהדרגה לפעילות סדירה ומעדכנת על הנזק הכספי
לאחר השבתה של קרוב לשבועיים, אל על מתחילה לחזור לפעילות סדירה; החברה מעריכה הפסד של כ-4 מיליון דולר ביום, וצופה התאוששות מהירה בביקושים
לאחר 12 ימים של השבתת טיסות כמעט מוחלטת, אל על אל על -0.89% חוזרת היום לפעילות סדירה בהדרגה, בעקבות פתיחת המרחב האווירי של נתב"ג. בהודעה שפרסמה הבוקר לבורסה, החברה עדכנה כי היא צפויה לשוב לפעילות מלאה "בימים הקרובים",
בהתאם להנחיות גורמי הביטחון והתעופה.
במקביל, החברה חשפה את ההערכה הראשונית שלה בנוגע להיקף הפגיעה. החברה צופה נזק ישיר של כ-4 מיליון דולר ליום, במשך 10 ימים שבהם לא התקיימה פעילות טיסתית סדירה. מדובר בפגיעה כוללת של כ-40 מיליון דולר, סכום שמתקרב
להערכת העלות לפרסמו כאן בביזפורטל בשבוע שעבר.
כמה אל על מפסידה על שבוע בלי הכנסות?
בהיעדר טיסות
סדירות ולנוכח ביטולי כרטיסים מאסיביים, ההכנסות של החברה הופסקו כמעט לחלוטין. למעט ההכנסה מטיסות החילוץ שהוכרזו לא מזמן וצפויות לזלוג לנתב"ג באיטיות, החברה איבדה את ההכנסה שלה מהשבוע האחרון.
- למה באמת פורשת דינה גננסיה בן טל ומה יהיה באל על בהמשך?
- איך תיראה אל על ביום שאחרי דינה בן טל-גננסיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכתבה המלאה למה אל על לא יורדת למרות שהיא מעל שבוע לא טסה?
אל על הדגישה כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד, וכי ישנם משתנים שטרם ניתן לאמוד את השפעתם המלאה, כמו ביטולים עתידיים או שינוי בהרגלי ההזמנה של נוסעים. עם זאת, החברה צופה התאוששות כבר בטווח הקצר,
ומעריכה כי תיהנה מביקושים מוגברים ושיעורי תפוסה גבוהים מהתחזיות המקוריות לרבעון השלישי, שהיא עונת השיא של השנה.
המשקיעים נשארו רגועים
למרות ההשבתה הארוכה, מניית אל על כמעט ולא הגיבה בירידות, ונמצאת פחות מ-7% מהשיא השנתי
שלה, כאשר נראה שהמשקיעים מתמקדים בפוטנציאל ההתאוששות של החברה, במיוחד כשהיא צפויה לחזור לפעילות בשוק תחרותי מוחלש, עם יתרון גמישות על פני חברות זרות שעשויות להמתין עוד זמן רב לפני שיחדשו את פעילותן בישראל.
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
- מיטב טרייד: ההכנסות גדלו כ-18%, הרווח צמח ב-21%
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הבנקים זינקו בכ-6%, הפניקס זינקה 7%; סאפיינס ב-24%
בשבוע שעבר פרסמנו בביזפורטל כי המשקיעים
לא נבהלים מההשבתה, מתוך הערכה שדווקא בזכותיה, אל על צפויה להרוויח בטווח הבינוני. כעת, גם החברה עצמה מאמצת קו דומה ומעריכה כי כבר במהלך החודשים הקרובים היא תיהנה מביקושים מוגברים, תפוסה גבוהה מהתחזיות המקוריות ואף התאוששות מהירה יותר מהצפוי.
מה עם התחרות?
למרות פתיחת המרחב האווירי וחזרת נתב"ג לשגרה, חברת הלואו-קוסט האירית Ryanair הודיעה כי היא מאריכה את השעיית כלל טיסותיה לישראל וממנה עד ל-25 באוקטובר 2025. החברה, שהייתה אמורה לחדש את פעילותה בתחילת אוקטובר, ציינה כי ההחלטה התקבלה בשל "נסיבות
שאינן בשליטתה". ההודעה מצטרפת לשורת שינויים בלוחות הטיסות מצד חברות זרות, על רקע אי-הוודאות הביטחונית והתנודתיות בפעילות האווירית בישראל.
מנגד, מספר חברות תעופה זרות הגישו בקשה לחדש את פעילותן לישראל – בהן פליידובאי ו־איתיחאד מהאמירויות, בלובירד היוונית-ישראלית, טוס איירווייז מקפריסין, אתיופיאן איירליינס, רדווינגס מרוסיה ו־האיינאן איירליינס מסין. מדובר באיתות לחזרה מדורגת של קווים בינלאומיים, גם מצד חברות שפסקו את פעילותן לחלוטין מאז אוקטובר.
- 6.קתרינה 29/06/2025 18:48הגב לתגובה זועל מנת לשרת את כל תושבי המדינה
- 5.למה אלעל צריכה לשלם טת הנזק (ל"ת)שי 25/06/2025 12:58הגב לתגובה זו
- 4.אלון 25/06/2025 10:59הגב לתגובה זובזבזנו שבוע שלם מהחיים לחכות לטיסת חילוץ אין עדכונים אין הערכות אין שום תקשורת. אחרי שבוע אמרו שטיסת החילוץ שלי תצא עוד שבוע. לא יכולתם לעדכן מראש חצופים איכס.
- תגיד תודה שלא טסת בחברה אחרת (ל"ת)רמי 25/06/2025 12:59הגב לתגובה זו
- 3.גאנונימי 25/06/2025 10:44הגב לתגובה זוחברה נמדדת ברגעי משבר ולא כשהכל פורח אם כי גם אז היא חברה שעושקת במחיריה ובמשבר הנוכחי השירות של החברה היה הכי גרוע. חוסר מענה. אפס תקשורת. הכל פוסט מורטם. אנשים תקועים וטיסות חילוץ ליעדים שאליהם טסו לא היו. בדיחה ממש. חבל שזו החברה המובילה בארץ ולבל שהסלוגן שלה כלכך הפוך ממה שהוא.
- 2.אנונימי 25/06/2025 09:53הגב לתגובה זויללה בכיינים.נתתם לכולנו בראש מה 7 באוקטובר בחזירות אין קץ. לא מרחם עליכם. אתם חברת פח לא ציונית רק חמדנית.
- 1.אנונימי 25/06/2025 09:46הגב לתגובה זותחזור לחלק דיבידנדים

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה
בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה?
הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.
מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי סאפיינס. לא הגיוני.
כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:
- היום בוול סטריט - מניית ה-AI שצונחת למרות דוחות טובים ומה קורה בחוזים עתידיים?
- סאפיינס נמכרת בפרמיה של 48%: הרוכשת - קרן ההשקעות Advent
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה
בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה?
הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.
מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי סאפיינס. לא הגיוני.
כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:
- היום בוול סטריט - מניית ה-AI שצונחת למרות דוחות טובים ומה קורה בחוזים עתידיים?
- סאפיינס נמכרת בפרמיה של 48%: הרוכשת - קרן ההשקעות Advent
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7