למה אל על לא יורדת למרות שהיא מעל שבוע לא טסה?
דווקא כשאל על הייתה אמורה "להמריא" באחת התקופות הכי פעילות של החברה הטיסות הושבתו; החברה מאבדת עשרות מיליוני דולרים בהכנסות, אז למה המניה לא מתרסקת?
כבר שבוע שנתב"ג נסגר לטיסות וחברת אל על אינה מפעילה טיסות סדירות, מצב שאמור להיות הרסני מבחינת הכנסות, במיוחד לחברה שבה ההכנסה היומית נמדדת במיליוני דולרים. אבל דווקא בזמן שבו ההכנסות מתאפסות כמעט לגמרי, מניית אל על לא מגלה חולשה, שומרת על יציבות יחסית
לעוצמת האירוע, ואפילו רושמת תשואה חיובית קלה בשבוע החולף ונצמדת לרמות השיא של השנים האחרונות.
ביום ראשון (15.6) עדכנה החברה כי על רקע ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות ובהתאם להנחיות גורמי הביטחון והתעופה, נסגר המרחב האווירי בנמל התעופה בן גוריון החל מיום 13 ביוני 2025 בשעה 3.00 לפנות בוקר, ובהתאם הופסקה הפעילות הסדירה של החברה. החברה תשוב לפעילות טיסתית סדירה בכפוף לאישור גורמי הביטחון והתעופה הרלוונטיים.
כעת, כמעט שבוע אחרי, ננסה להבין את היקף הפגיעה בהכנסות החברה ומה זה אומר לעתיד
כמה אל על מפסידה על שבוע בלי הכנסות?
בהיעדר טיסות סדירות ולנוכח ביטולי כרטיסים מאסיביים, ההכנסות של החברה הופסקו כמעט לחלוטין. למעט ההכנסה מטיסות החילוץ שהוכרזו לא מזמן וצפויות לזלוג לנתב"ג באיטיות, החברה איבדה את ההכנסה שלה מהשבוע האחרון.
אז למה המניה לא יורדת?
על פנוי התגובה המתבקשת היא ירידה במניה שמאבדת סכום לא קטן משורת ההכנסות שלה באחת התקופות היותר חזקות שלה. עם זאת, המשקיעים מבינים שבסופו של דבר, אותה המתיחות שגורמת לאובדן ההכנסות היום היא זו שתחזק את החברה בהמשך. מתחילת המלחמה באוקטובר 23, כמעט כל החברות הזרות הפסיקו לטוס לישראל, והחברות הישראליות ואל על בראשן נתפסות כמי שיישארו כאן גם בזמן חירום ולכן החברה תיהנה מחזרה מהירה של הביקוש ברגע שהמצב יתייצב.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו הסיבה גם שאלו החברות שמשתתפות בטיסות החילוץ כעת. החברות הישראליות מקיימות כעת טיסות חילוץ במספר קווים, אשר מזכה אותן באמון מצד הציבור והתקשורת. ולמרות ההגבלה על יציאת נוסעים, על פי דיווחים מחירי הכרטיסים באותן הטיסות גבוה מספיק בכדי לממן את הטיסה בשני הכיוונים, למרות שמדובר בכרטיס לכיוון אחד, כך שלפחות חלק מהמטוסים אינם מקורקעים והחברה לא פועלת בהפסד תפעולי.
שנת שיא
השילוב של בלעדיות כמעט מוחלטת ברקע אי חזרתן של החברות הזרות עם מיצוב כחברה אמינה שתמשיך לפעול גם בעיתות מורכבות יותר הוביל את החברה לשנת שיא. מאז המלחמה החברה שלטה באופן כמעט מוחלט בתנועת הנוסעים, עם זינוק בהזמנות, חיזוק הנאמנות ובסיס הלקוחות, גידול בשיעור התפוסה, עלייה במחיר הכרטיסים וגידול בהכנסות ממטענים מוטסים, כל אלה הביאו את החברה לרשום את השנה הרווחית ביותר בתולדותיה.
בשורה התחתונה
המשקיעים מבינים שגם אם יש ירידה זמנית, הרי שכשיפתחו שוב השמיים, אל על תחזור לפעול בסביבה פחות מאתגרת תחרותית, כשלשחקנים הזרים ייקח זמן להתארגן מחדש. נקודת המוצא היא שאל על תוכל לשוב לפעילות מלאה כמעט מיידית,
בעוד שלחברות הזרות ייקח זמן רב יותר לחזור. חידוש קווים בינלאומיים מחייב תכנון לוגיסטי, הקצאת מטוסים, אישורים רגולטוריים ולעיתים גם בניית מחדש של מערך שיווק מקומי, תהליכים שלוקחים שבועות ואף חודשים.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
המשמעות היא שאל על צפויה לחזור לפעילות בהמשך
כאשר ברקע ישנו ביקוש מצטבר, תפוסה גבוהה, ומחירי כרטיסים שנותרים גבוהים. זה בדיוק מה שקרה לה בשנה החולפת, כאשר הפער שנוצר מהיעדר תחרות תורגם לשנה הרווחית ביותר בתולדות החברה. המשקיעים לא שוכחים את זה ולכן גם עכשיו, כשההכנסות נעצרות זמנית, הם ממשיכים להחזיק
במניה מתוך ציפייה לרווחיות משופרת כשישובו השמיים להיפתח.
- 11.אפי 20/06/2025 09:02הגב לתגובה זודי לכפייה הדתית. מי שלא רוצה שלא יטוס.חברה לאומית חייבת לשרת את כלל האוכלוסיה.
- אל על היא חברה פרטית (ל"ת)אנונימי 22/06/2025 14:50הגב לתגובה זו
- 10.אל על לא טסה ועולה ! אלביט מערכות בשבוע ללא עליה שההזמנות כל הזמן זורמות ובשבוע של לה בורזה!! (ל"ת)אלי 20/06/2025 07:29הגב לתגובה זו
- 9.שבת 19/06/2025 23:23הגב לתגובה זומהרגע שהחברה התחילה לשמור שבת בצורה מלאה היא הפכה מחברה עם הערת עסק חי על סף פשיטת רגל לחברה חזקה יציבה ורווחית במיוחד. אפשר לבחור להתייחס ואפשר לבחור להתעלם אבל אי אפשר להתווכח עם המציאות.
- 8.יוסי 19/06/2025 20:47הגב לתגובה זומי ששומר שבת השבת שומר עליו
- 7.אנונימי 19/06/2025 15:51הגב לתגובה זוהגדולים מחזיקים את השוק שלא יפול
- 6.אל על החברה היחידה בעולם עם מערכת להגנה מפני טילים (ל"ת)אנונימי 19/06/2025 15:11הגב לתגובה זו
- 5.מריה 19/06/2025 14:48הגב לתגובה זועל מנת לשרת את כל תושבי המדינה
- יצחק 22/06/2025 18:43הגב לתגובה זובעליה הוא אדם חרדי שומר שבת ומסורתובמדינת היהודים שומרים שבתהטיסות מותרות אאכ יש פיקוח נפשוכמו שזאת שאומרת כך דעותיה לכאו גם שצריך לגייס את החרדים בכפייה...פעם אחת מותר לחרדי לכפות את דעתו על המחוצפת הזאת....
- 4.אל על גמורה היא תתרסק בקרוב לברוח לפני שיהיה מאוחר (ל"ת)כלכלן 19/06/2025 14:39הגב לתגובה זו
- 3.השוק הישראלי כל כך קטן ומושפע בעיקרו מהמוסדיים זו הסיבה לעיוות. (ל"ת)אנונימי 19/06/2025 14:31הגב לתגובה זו
- 2.ברור בגלל שהם גנבים (ל"ת)אנונימי 19/06/2025 13:54הגב לתגובה זו
- 1.ברור כשתתחיל טיסות חילוץ תשחט את כולם תרוויח אפילו יותר משגרה (ל"ת)אנונימי 19/06/2025 13:07הגב לתגובה זו
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
