שיווק דיגיטלי לעסקים ב-2022

בימינו מרבית הפעילות השיווקית של עסקים וארגונים שונים נעשית במרחב הדיגיטלי באמצעות אתרי אינטרנט והמאמצים השיווקיים הדיגיטליים ממוקדים ומוכוונים למגוון הפלטפורמות הדיגיטליות בהן נעשה שימוש תדיר ויומיומי. בסיסו של תחום השיווק הדיגיטלי נעוץ באתגר להגברת מידת הנוכחות המקוונת של העסק – זאת באמצעות מספר כלים שיווקיים, לרבות קידום אתרים אורגני (SEO), פרסום ממומן באינטרנט (PPC), פיתוח תוכן מקצועי ואיכותי, התמקדות בחוויית המשתמש (UX) וכיוצא באלה.

כמו כן, היות ומרבית פעילותם העסקית של עסקים וארגונים רבים עברה למרחב המקוון, נראה כי פיתוח של נכס דיגיטלי והקפדה על תחזוקה שוטפת שלו – החל באתרי אינטרנט ודפי נחיתה וכלה בפרופילים ועמודי העסק ברשתות החברתיות השונות – הינו צורך הכרחי עבור כל בית עסק, כאשר מרכזיותו של צורך מרכזי זה צפויה להתעצם בעתיד.

אז מהם הטרנדים השיווקיים החמים שצפויים להגיח בעתיד? מהם הטרנדים השיווקיים הקיימים אשר צפויים לבסס את מקומם? על כך יפורט במאמר הבא.

"תחל שנה וברכותיה.." – מהם הטרנדים השיווקיים המרכזיים שצפויים לצבור תאוצה בשנת 2022?

שנת 2022 החלה בסימן דעיכתה ההדרגתית של מגפת הקורונה בישראל, אם כי השינויים שיצאה המגפה ביחס לאורחות חיינו בכלל, והפעילות העסקית המרובה במרחב הדיגיטלי בפרט, אינם צפויים לחלוף בקרוב. על כן, מעניין לבחון מהם הטרנדים השיווקיים שצפויים לתפוס מקום בקדמת הבמה השיווקית בעתיד:

1. השחקנים הראשיים בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים – SEO ו-PPC: 

שני הכלים השיווקיים הנפוצים והמוכרים ביותר בתחום הם כמובן פרסום אורגני (SEO) ופרסום ממומן (PPC), כאשר נראה כי יצירת אסטרטגיה שיווקית מאוזנת בין שני הכלים שלעיל, שמוכיחה את עצמה ללא הרף, תמשיך לשמש כאפיק שיווקי חזק ויעיל גם בעתיד.      

2. הרחבת זירות הפעולה במישור השיווקי והעמקת הפעילות בהן – פעילות משמעותית ברשתות החברתיות ובמכשירים הניידים:

מכשירים ניידים וטאבלטים צפויים לתפוס מקום מרכזי בבמה השיווקית, שכן אלו מהווים כלים עסקיים בהם נעשה שימוש יומיומי ותדיר וככאלה הינם בעלי פוטנציאל שיווקי רב – לפיכך, השיווק הדיגיטלי עתיד למקד מאמציו גם במכשירים אלו. לכך מתווספת זירה נוספת בה צפויים להתמקד מבחינה שיווקית והיא הרשתות החברתיות, על ידי הפיכתן לאמצעי ישיר למענה עבור לקוחות פוטנציאליים או קיימים, כמו גם לגורם משמעותי בעיצוב התדמית העסקית והמוניטין של עסקים.    

3. אוטומציה שיווקית:

מגמת האוטומציה צפויה לתפוס מקום משמעותי יותר במאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים. כלומר, צפויה להיות פחות מעורבות של אנשים בתהליכי שיווק ואלו יתנהלו בצורה אוטומטית, מהירה ויעילה יותר.

4. שיווק באמצעות וידאו ויצירת תוכן אודיו:

מגמה שיווקית חזקה שצפויה להתגבר בעתיד היא שיווק באמצעות וידאו בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות (יוטיוב, טיקטוק, אינסטגרם) – כלומר, יצירת סרטונים קצרים אך איכותיים, המתאימים לעסק שלכם. לכך מתווסף הטרנד החם של יצירת תוכן בתצורת שמע, אשר צפוי להתרחב על רקע מדיניות גוגל החדשה בדבר הכללת פודקאסטים והצגתם בתוצאות החיפוש.      

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים. 

אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.