מחשב
צילום: FREEPIK

שיווק דיגיטלי לעסקים ב-2022

בימינו מרבית הפעילות השיווקית של עסקים וארגונים שונים נעשית במרחב הדיגיטלי באמצעות אתרי אינטרנט והמאמצים השיווקיים הדיגיטליים ממוקדים ומוכוונים למגוון הפלטפורמות הדיגיטליות בהן נעשה שימוש תדיר ויומיומי. בסיסו של תחום השיווק הדיגיטלי נעוץ באתגר להגברת מידת הנוכחות המקוונת של העסק – זאת באמצעות מספר כלים שיווקיים, לרבות קידום אתרים אורגני (SEO), פרסום ממומן באינטרנט (PPC), פיתוח תוכן מקצועי ואיכותי, התמקדות בחוויית המשתמש (UX) וכיוצא באלה.

כמו כן, היות ומרבית פעילותם העסקית של עסקים וארגונים רבים עברה למרחב המקוון, נראה כי פיתוח של נכס דיגיטלי והקפדה על תחזוקה שוטפת שלו – החל באתרי אינטרנט ודפי נחיתה וכלה בפרופילים ועמודי העסק ברשתות החברתיות השונות – הינו צורך הכרחי עבור כל בית עסק, כאשר מרכזיותו של צורך מרכזי זה צפויה להתעצם בעתיד.

אז מהם הטרנדים השיווקיים החמים שצפויים להגיח בעתיד? מהם הטרנדים השיווקיים הקיימים אשר צפויים לבסס את מקומם? על כך יפורט במאמר הבא.

"תחל שנה וברכותיה.." – מהם הטרנדים השיווקיים המרכזיים שצפויים לצבור תאוצה בשנת 2022?

שנת 2022 החלה בסימן דעיכתה ההדרגתית של מגפת הקורונה בישראל, אם כי השינויים שיצאה המגפה ביחס לאורחות חיינו בכלל, והפעילות העסקית המרובה במרחב הדיגיטלי בפרט, אינם צפויים לחלוף בקרוב. על כן, מעניין לבחון מהם הטרנדים השיווקיים שצפויים לתפוס מקום בקדמת הבמה השיווקית בעתיד:

1. השחקנים הראשיים בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים – SEO ו-PPC: 

שני הכלים השיווקיים הנפוצים והמוכרים ביותר בתחום הם כמובן פרסום אורגני (SEO) ופרסום ממומן (PPC), כאשר נראה כי יצירת אסטרטגיה שיווקית מאוזנת בין שני הכלים שלעיל, שמוכיחה את עצמה ללא הרף, תמשיך לשמש כאפיק שיווקי חזק ויעיל גם בעתיד.      

2. הרחבת זירות הפעולה במישור השיווקי והעמקת הפעילות בהן – פעילות משמעותית ברשתות החברתיות ובמכשירים הניידים:

מכשירים ניידים וטאבלטים צפויים לתפוס מקום מרכזי בבמה השיווקית, שכן אלו מהווים כלים עסקיים בהם נעשה שימוש יומיומי ותדיר וככאלה הינם בעלי פוטנציאל שיווקי רב – לפיכך, השיווק הדיגיטלי עתיד למקד מאמציו גם במכשירים אלו. לכך מתווספת זירה נוספת בה צפויים להתמקד מבחינה שיווקית והיא הרשתות החברתיות, על ידי הפיכתן לאמצעי ישיר למענה עבור לקוחות פוטנציאליים או קיימים, כמו גם לגורם משמעותי בעיצוב התדמית העסקית והמוניטין של עסקים.    

3. אוטומציה שיווקית:

מגמת האוטומציה צפויה לתפוס מקום משמעותי יותר במאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים. כלומר, צפויה להיות פחות מעורבות של אנשים בתהליכי שיווק ואלו יתנהלו בצורה אוטומטית, מהירה ויעילה יותר.

4. שיווק באמצעות וידאו ויצירת תוכן אודיו:

מגמה שיווקית חזקה שצפויה להתגבר בעתיד היא שיווק באמצעות וידאו בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות (יוטיוב, טיקטוק, אינסטגרם) – כלומר, יצירת סרטונים קצרים אך איכותיים, המתאימים לעסק שלכם. לכך מתווסף הטרנד החם של יצירת תוכן בתצורת שמע, אשר צפוי להתרחב על רקע מדיניות גוגל החדשה בדבר הכללת פודקאסטים והצגתם בתוצאות החיפוש.      

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

עו"ד רן רייכמן. צילום: יח"צעו"ד רן רייכמן. צילום: יח"צ

"הרגע שבו אתם מבינים: זה לא רק להיפרד, זה לקבוע איך ייראו החיים שלכם מכאן והלאה"


מה השלב הראשון בהליך גירושין, מאילו טעויות מומלץ להימנע, ואיך לבחור עורך דין שיעזור לכם לצלוח את הדבר על הצד הטוב ביותר - ראיון עם עו"ד רן רייכמן, מומחה לגירושין ודיני משפחה



נושאים בכתבה גירושין

גירושין הם לא עוד ויכוח זוגי שמסתיים בדלת נטרקת. זו החלטה שמעצבת מחדש את החיים: הילדים, הבית, החשבון בבנק וגם הביטחון האישי. בתוך סערת רגשות קל מאוד לקבל החלטות מהבטן, ולהתחרט עליהן שנים קדימה.

שוחחנו עם עו"ד רן רייכמן, העומד בראש אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחום דיני המשפחה, הגירושין, הצוואות והירושות, כדי להבין איך נכנסים להליך גירושין בצורה חכמה.


"הדבר הראשון שאני עושה – זה לעצור את הסחרור"

שאלה: מה הדבר הראשון שאתה אומר למי שמגיע אליך וחושב להתגרש?

עו"ד רן רייכמן:

"מי שמגיע אליי בדרך כלל מוצף בכעס, פחד, עלבון, בלבול. אני לא מתחיל מתביעה, אני מתחיל משאלות: האם יש ילדים? מה מצב הדירה? איזה נכסים יש, איזה חובות?

לפני שחושבים איך נפרדים חייבים להבין איפה עומדים. גירושין שמתחילים בהתקף רגשי יכולים להיגמר בנזק כלכלי ורגשי כבד."

למה בכלל צריך עורך דין גירושין אם "נפרדים יפה"?