עורך דין
צילום: צילום מסך

ח"כ ועורך דין

לימודי משפטים לא רק מכשירים עורכי דין אלא גם מסייעים להם לפתח מודעות חברתית, פוליטית ומדינית. כתוצאה מכך, יש לפחות 5 חברי כנסת שנעזרים בהם על מנת לשרת את הציבור

תוכן בחסות |

השילוב בין פוליטיקה וממשל הוא חלק בלתי נפרד מכל מדינה דמוקרטית. הסיבה לכך היא שהדרך ליישם את החלטות הממשלה עוברת באישור בית המשפט, מה גם שעורכי הדין מייצגים את הציבור מול הרשויות. בנוסף, בישראל למשל תואר ראשון במשפטים הינו חלק בלתי נפרד ממסלול ההכשרה האקדמי והעיוני של שורה ארוכה של נבחרי ציבור.

לימודי משפטים מצליחים לשלב בין היבטים תאורטיים ופרקטיים והם מתעדכנים לאור פסיקות וחקיקה מקומית ובינלאומית. יתרה על כך, ספסל הלימודים מאפשר לסטודנטים ליצור קשרים אישיים שלאחר מכן משרתים אותם גם בסקטור הפרטי או הציבורי. הנה למשל 5 חברי כנסת שלמדו משפטים ועברו הכשרה של עורכי דין:

1. תמר זנדברג

תמר זנדברג היא בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. במקביל, היא מחזיקה בתואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית ויש לה תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בנוסף, זנדברג מתפקדת גם כיו"ר מרצ וגם כדוקטורנטית לפוליטיקה וממשל ואף שימשה מרצה במכללת ספיר.

2. טלב אבו עראר

חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת וסיעת רע"מ מוכר לציבור הרחב מאז נבחר לכנסת ה-19. עוד קודם, הוא כיהן כיושב ראש ועד העובדים של המועצה המקומית ביישוב הבדואי ערערה וסיים תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו.

3. גילה גמליאל

גילה גמליאל הייתה בכנסת האחרונה השרה לשוויון חברתי. מלבד היותה חברת כנסת מטעם הליכוד, יש לה תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון, תואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו. כמו כן, לגמליאל עוד תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ופעילותה הציבורית נוגעת בכל אחד מהנושאים הללו.

4. בצלאל סמוטריץ'

בצלאל סמוטריץ' סיים בהצטיינות את לימודי התואר הראשון שלו במשפטים בקריה האקדמית אונו לאחר שלמד במסלול אברכים ואף הספיק להיות מוסמך כעורך דין. בהמשך הגיע סמוטריץ' לתואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי מהאוניברסיטה העברית בירושלים. למרות שפעילותו הציבורית עדיין לא קשורה בצורה מובהקת לענף המשפטים ועריכת הדין, הוא הצהיר לא פעם על רצונו להיות שר המשפטים.

5. אבי ניסנקורן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.