פפאיה גלובל רוכשת את Azimo הבריטית ב-200 מיליון דולר
פפאיה גלובל הישראלית, שמפתחת מערכת לניהול שכר עובדים ברחבי העולם רכשה את חברת הפינטק הבריטית Azimo. החברות לא פירסמו את סכום הרכישה, אך לפי גורמים בשוק הסכום עומד על כ-150-200 מיליון דולר במזומן ובמניות.
פפאיה מספקת שירותים בכ-140 מדינות. החברה פיתחה מערכת המאפשרת לארגונים גלובליים לנהל את כל נושא השכר דרך מערכת מרכזית. המערכת למעשה מרכזת את כל העובדים בארגון בין אם הם עובדים ישירים, עובדי אאוטסורסינג, קבלני משנה או עובדים גלובליים שמועסקים על ידי חברות העסקה מטעם חברות השמה.
המערכת של החברה מאפשרת לדעת בכל רגע נתון את השכר הכולל והשכר לפי פילוחים שונים וכן לחשב ולשלם באופן פשוט את השכר וההטבות לעובדים.
פפאיה הוקמה ב-2016 על ידי אובן דרונג, עופר הרמן ועינת גז, שמכהנת כמנכ”לית החברה.

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?
הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.
גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה
לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .
זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.
מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- איך מתמודדים עם בוס רעיל בלי לאבד את מקום העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע.
ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה
באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין, תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.
צוות עובדי ועובדות Localbird. צילום: זארה ברוקסחברת הטרוול-טק Localbird מגייסת 7.4 מיליון דולר בסבב סיד
חברת הטרוול-טק הישראלית מגייסת 7.4 מיליון דולר כדי להרחיב את פעילותה בארה״ב ואמריקה הלטינית, לשדרג את חוויית האורחים באמצעות שירות אירוח מתקדם המשלב אוטומציה ואנושיות, ולפתוח למארחים ערוץ הכנסה חדש
חברת הטרוול-טק הישראלית Localbird מודיעה על גיוס 7.4 מיליון דולר בסבב סיד, בהובלת Ibex Investors, בהשתתפות State of Mind Ventures, משקיעים נוספים וקבוצת אנג'לים בולטים בתעשיית הטרוול־טק והקונסיומר. ההון החדש יוקצה להתרחבות בארה״ב ואמריקה הלטינית, להאצת פיתוח המוצר ולהגדלת מצבת העובדים בישראל ובעולם.
Localbird מפתחת פלטפורמת קונסיירז' היברידית המשלבת בינה מלאכותית עם צוות אנושי, ומאפשרת לבעלי דירות נופש ומנהלי נכסים להציע לאורחים חוויית שירות של חמישה כוכבים בלחיצת כפתור, כולל הצעות חוויות, שירותים מקומיים והזמנות בזמן אמת. בכך נפתח לבעלי הנכסים ערוץ הכנסה חדש המבוסס על מודל חלוקת עמלה בין הפלטפורמה לבין המארחים.
הפלטפורמה פועלת בליבת תעשיית התיירות העולמית, שבה היקף ההוצאות על חוויות ופעילויות מוערך בכ-250 מיליארד דולר בשנה. Localbird מאפשרת למארחים להוסיף שכבת שירות חכמה ואישית על בסיס מידע מקומי, תוך חיבור בין אורחים, מארחים וספקים שנבדקו ואושרו מראש.
הרעיון להקמת החברה נולד בטיול משפחתי להוואי של האחים והמייסדים בן ואור לוי. אחרי שחיפשו דרך קלה לשכור גלשנים ופגשו בקלסר עלונים מיושן,
התחדדה המסקנה כי תיירים זקוקים לפתרון אמין, מקומי ומעודכן, וכי בעלי דירות הנופש מחזיקים בידע הזה אך חסרה להם פלטפורמה לחלוק אותו בצורה מתקדמת.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסכמי אברהם שמו את קזחסטן על המפה - היעד הבא של הישראלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי בן לוי, מנכ"ל ושותף מייסד ב-Localbird, מטרת החברה היא לגשר על הפער התפעולי והטכנולוגי הקיים בתחום: "בעלי דירות וחדרי אירוח יושבים על מכרה זהב של ידע מקומי. אנחנו נותנים להם כלי שעוזר להפוך את הידע הזה להכנסה אמיתית ולשדרוג חוויית האורח".
