מרקט-טק של טדי שגיא רכשה את Glispa תמורת 32 מיליון אירו

החברה מתמחה בשיווק ופרסום דיגיטלי ומסחר אלקטרוני למוביי. תוביל את פעילות המובייל של הקמדן מרקט

 | 
טדי שגיא, צילום: יח"צ שרף
חברת Glispa (גליספה), המתמחה בשיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני במובייל (m-commerce), מודיעה על רכישתה על ידי Market Tech מקבוצת טדי שגיא, המפעילה את הקמדן מרקט בלונדון בתמורה לכ-32 מיליון יורו. Glispa צפויה להוביל את פעילות הסחר האלקטרוני במובייל של הקמדן מרקט, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של Market tech להרחבת פעילות הסחר האלקטרוני.
תחום המובייל צפוי לקחת נתחים גדלים והולכים באתרי הסחר האלקטרוני, כאשר לפי הערכות מומחים בשנת 2017 כ-70% מסך המסחר האלקטרוני יתבצע דרך הסלולר ויגיע למכירות בהיקפים של 516 מיליארד דולר. גם בתחום הפרסום המובייל צפוי להיות דומיננטי ולפי הערכות 22% מנתח שוק הפרסום העולמי יגיע למובייל.
גליספה, אשר הוקמה לפני שש שנים בברלין, היא מהחברות החלוצות בעולם הפועלות בתחום השיווק הדיגיטלי ופיתוח טכנולוגיות פרסום ושיווק למסחר אלקטרוני במובייל. מאז הקמתה, החברה זכתה לגידול טבעי ברווחים (740% במצטבר מאז 2009). בשנת 2013 גליספה רשמה הכנסות של 45.5 מיליון יורו, ומרווחים לפני מס של 5.9 מיליון יורו. התוצאות של שנת 2014 יפורסמו בקרוב והציפיה היא כי רווחיות החברה תעלה משמעותית.
גליספה מעסיקה כ-100 עובדים המסייעים לכ- 550 מפרסמים להגיע לקהלי יעד ממוקדים בזכות פריסה עולמית המגיעה לכמיליארד משתמשי מובייל פעילים. גליספה משרתת יותר מ-400 מיליארד ad impressions מדי חודש, כאשר מותגי המובייל הגדולים בעולם, לרבות Alibaba, Amazon, Flipkart, Gilt Group ו-Gumi, מסתמכים על ההשפעה העולמית של גליספה ועל הצוותים הרב תרבותיים הייעודיים שלה כדי להרחיב את עסקיהם ולהאיץ את צמיחתם ברחבי העולם.
מטה גליספה נמצא בברלין והיא מחזיקה בסניפים בבייג'ינג, סן פרנסיסקו, סאו פאולו ובהודו. לאחר השלמת העסקה, גליספה תפתח משרד בקמדן מרקט שתכלול חממה למפתחי אפליקציות. בנוסף, גליספה תמשיך בהתרחבות גלובאלית, לרבות פתיחת חממה בברלין.
 הפריסה העולמית של גליספה, בשילוב עם טכנולוגיות ייחודיות כגון deep linking, native ads ואלגוריתמי אופטימיזציה מדעיים; המאוגדים בטכנולוגיית big data ממצבים את גליספה כגורם משמעותי בחזית תחום ה-m-commerce. גארי לין, מייסד ומנכ"ל החברה, ימשיך להוביל את ניהול החברה. 
כזכור, קבוצת טדי שגיא החלה לנהל את השווקים של קמדן, אשר פעלו ונוהלו עד לאחרונה בנפרד, תחת מטה מאוחד ותחת הדומיינים market.com ו-Camdenmarket.com . הקבוצה פועלת מזה זמן להקמת תשתית מסחר אלקטרוני לטובת הפעילות בשווקים ויצירת זירת מסחר אלקטרוני אשר תשרת את הסוחרים, בעלי החנויות והמבקרים מכל רחבי העולם. גליספה היא חלק משמעותי מפרוטפוליו הסחר האלקטרוני של קבוצת טדי שגיא ותהווה שחקן מרכזי באסטרטגיה הדיגיטלית החדשה.
גארי לין, מייסד ומנכ"ל Glispa: "עמדו בפנינו הצעות רכישה טובות יותר מבחינה כספית בחרנו בעסקה הזו לאחר שהתחברנו לחזון ולתוכנית העסקית של Market Tech . בזכות הפרוטפליו של Market Tech וקבוצת טדי שגיא נוכל להציע למפרסמים חשיפה גלובלית, חדשנות טכנולוגית וצוות יציב שמסייע ללקוחות בהשגת המטרות. ברמה האישית, אני מאמין שנוכל למקסם את שווי החברה ולכן נשארתי שותף בשיעור של 25%".
על פי תנאי העסקה Market Tech תחזיק ב-75% ממניות גליספה וגארי לין, מייסד החברה, יחזיק ב-25%. בנוסף, Market Tech התחייבה להשקיע לפחות 20 מיליון יורו נוספים בהאצת הצמיחה והשלמת תוכנית עבודה של גליספה הכוללת מעבר לפעילות programtic בנוסף פתיחת חממות למפתחים.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה