סקר BDI: "קבלנים רבים ייפלו בקרוב - הם חותכים מחירים כדי שיזמים ייבחרו בהם"

ניתוח הסיכונים בענף הבנייה של BDI שנעשה עבור Bizportal: "נראה החמרה משמעותית בענף הבנייה"
לירן סהר | (12)

ענף הבנייה הציג יציבות יחסית בפעילותו הכלכלית ברבעון הראשון של 2015, כך עולה מדירוג הסיכון ומוסר התשלומים בענף של חברת המידע העסקי BDI coface. בחינת מדד הסיכון העסקי של תתי הענפים הנבחרים מענף הבנייה, מראה כי ברבעון הנוכחי, נרשמה יציבות בדירוג הסיכון לעומת הרבעון הקודם. 

 

מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים. 

 

מוסר התשלומים הממוצע של חברות מתחום קבלני הבניה ברבעון הנוכחי הוטב מעט ביחס למוסר התשלומים ברבעון הקודם. מספר ימי הפיגור בין ימי האשראי אשר ניתנו בהסכמה לבין מספר ימי התשלום בפועל, עומד על כ- 9 ימים, בעוד שברבעון הקודם ימי הפיגור עמדו על כ- 11 ימים.

 

מוסר התשלומים הממוצע של חברות מתחום נדל"ן מניב ברבעון הנוכחי, הוטב באופן משמעותי ביחס למוסר התשלומים ברבעון הקודם. מספר ימי הפיגור בין ימי האשראי אשר ניתנו בהסכמה לבין מספר ימי התשלום בפועל, עומד על כ- 4 ימים, בעוד שברבעון הקודם ימי הפיגור עמדו על כ- 20 ימים. בנוסף, נרשמה הטבה של כ- 13 ימים בימי האשראי בפועל לעומת הרבעון הקודם.

 

מוסר התשלומים הממוצע של חברות מתחום התשתית ברבעון הנוכחי, הוטב מעט ביחס למוסר התשלומים ברבעון הקודם. מספר ימי הפיגור בין ימי האשראי אשר ניתנו בהסכמה לבין מספר ימי התשלום בפועל, עומד על כ- 9 ימים, בעוד שברבעון הקודם ימי הפיגור עמדו על כ- 10 ימים.

 

מוסר התשלומים הממוצע של חברות מתחום תשומות הבניה ברבעון הנוכחי, הורע ביחס למוסר התשלומים ברבעון הקודם. מספר ימי הפיגור בין ימי האשראי אשר ניתנו בהסכמה לבין מספר ימי התשלום בפועל, עומד על כ- 10 ימים, בעוד שברבעון הקודם ימי הפיגור עמדו על כ- 4 ימים. בנוסף, נרשמה הרעה של כ- 6 ימים בימי האשראי בפועל לעומת הרבעון הקודם.

מוסר התשלומים הממוצע של חברות מתחום אחזקות בניה ברבעון הנוכחי, הוטב מעט ביחס למוסר התשלומים ברבעון הקודם. מספר ימי הפיגור בין ימי האשראי אשר ניתנו בהסכמה לבין מספר ימי התשלום בפועל, עומד על כ- 9 ימים, בעוד שברבעון הקודם ימי הפיגור עמדו על כ- 11 ימים.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

 

אייל ינאי, מנכ"ל משותף ב-BDI, אמר ל-Bizportal: "בסקטור אחזקות בנייה יש שיפור, אבל בסקטורים אחרים, במיוחד בקבלני בנייה ותשתית נראה הרעה בהמשך השנה. עוד לא רואים כרגע החמרה בסקטורים אלו מאחר והם נשענים על רזרבות תקציביות שנוצרו בעבר וכי תהליכים בענף הבנייה אורכים זמן, אולם במחצית השנייה של 2015 נראה החמרה משמעותית שמקורה יהיה היעדר מימון ושחיקת מרווחים. הסיבה לירידה בימי הפיגור באשראי בענף קבלני הבנייה נובעת מהלחץ שמופעל מכיוון הספקים אשר מפעילים כעת מכבשים יותר גדולים".

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    צביקה 08/04/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    קבלני לא עומדים בלו"ז ונענשים בקנסות יש מידית לגייס בחורי ישיבה לעבוד ולא להיות טפילים על חשבון משלם מיסים.
  • 11.
    קרטל דמגוגיה יומי הרצת פראייר=בועה מעל50%=דור עני=סיכון (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 08/04/2015 04:27
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    צריך להעלות את הרווח לקבלני הביצוע (ל"ת)
    מחירי הדירות יעלו 06/04/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    המצב האמיתי 06/04/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    ראה דורי בניה ... צמנכל ... ורבים נוספים
  • 8.
    איזה דביל 06/04/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    כמה טיפש מי שכתב שהמחירים ימשיכו לעולות אם אין בעיה של הציבור לשלם מדוע צריך לקצץ משכרם של קבלני הביצוע חחחח בוודאי שבגלל שהציבור לא משלם מחרים גהוההים מאלו יש להוריד עךיויות כדי להישאר בתווח מחיר לכן כן יהיה ירידה
  • 7.
    בא 06/04/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    פעמים בעבר עי אותו ביבי בדיוק . הוא נקי ולא צריך את זה ביבי , ומה איתך .
  • 6.
    לא סביר, מה שכן יפלו יהיו כנראה הביניינים (ל"ת)
    אלי 06/04/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לפני 10 שנים קבלנים היו בונים ברבע מחיר בלוף של כתבה (ל"ת)
    יובב 06/04/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בא 06/04/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    מדינה וכמה בלוקים באוויר . תביאו להם קבלנים מסין ,ככה יתייעלו ויהיה לקבלנים שלנו הרבה יותר טוב .
  • 3.
    גדי 06/04/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    שאין מספיק עובדים, השכר לעובדים הסיניים גבוה מאוד, ולכן עלויות הביצוע רק יעלו ולכן מחירי הדירות רק יעלו. עכשיו מתברר שכשיש עודף היצע, אז אי אפשר להעלות מחירים כמה שרוצים. מעניין. כנראה שקבלני הביצוע מחכים ליום שכחלון יגדיל את ההיצע ואז יהיו יותר פרויקטים, יהיו להם יותר הצעות עבודה והם יוכלו להעלות מחירים
  • 2.
    מבלבלים במוח . (ל"ת)
    בא 06/04/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    efi yosef 06/04/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    איפה כל הכסף שעשו כל השנים, מסכנים, שילכו ללשכת עבודה
הדמיה שכונת פת, ירושליםהדמיה שכונת פת, ירושלים

התחדשות סביב הרכבת הקלה: ירושלים מקדמת 1,880 דירות חדשות

הבירה מטפסת לגובה: שלוש תוכניות התחדשות עירונית נרחבות יוסיפו כ-1,880 יחידות דיור, מאות מהן דירות קטנות, לצד מבני ציבור ושדרוג המרחב הציבורי

מנדי הניג |

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, אישרה שלוש תוכניות חדשות להתחדשות עירונית בשכונות קריית יובל, קרית משה ובשכונת פת. בסך הכול צפויות להיבנות כ-1,880 יחידות דיור חדשות לאורך צירי הרכבת הקלה, לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור.

בשכונת פת אושרה תוכנית על שטח של כ-10 דונם, במתחם הרחובות יעקב פת, דב יוסף וברל לוקר. במקום ארבעה מבני שיכון ישנים בני שלוש קומות הכוללים כ-100 דירות, ייבנו שלושה מגדלים בני 25 עד 38 קומות ובהם כ-550 יחידות דיור, מתוכן כ-110 דירות קטנות. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה, מעונות יום וגני ילדים בקומות התחתונות, כיכר עירונית, שטחים ציבוריים פתוחים ובית ספר חדש. את התוכנית הגישה חברת כרמים נווה פת, והיא נערכה בידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

בקריית משה מדובר בתוכנית על שטח של כ-3 דונם בצומת הרחובות הרצל, רב צעיר והברון הירש. במתחם זה יפונו 49 יחידות דיור בשישה מבנים ישנים, ובמקומן ייבנו שני בניינים בני שבע קומות ומגדל נוסף בן 35 קומות מעל שתי קומות מסחר. בסך הכול יוקמו כ-220 דירות, מתוכן כ-44 דירות קטנות. נוסף לכך יוקצו כ-300 מ"ר לשטח פרטי פתוח עם זיקת הנאה לציר הרכבת הקלה, וכן 510 מ"ר לטובת מבני ציבור. את התוכנית יזמו חברות טעמן נדל"ן ומבנה החשן השקעות, בשיתוף משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית הגדולה ביותר אושרה בשכונת קריית יובל, על שטח של כ-22 דונם ברחוב שטרן. במקום כ-330 דירות קיימות בעשרה מבנים ישנים בני שמונה קומות, ייבנו חמישה מגדלים בני 27 עד 33 קומות ובהם כ-1,100 יחידות דיור חדשות, מתוכן כ-220 דירות קטנות. בקומות הקרקע ישולבו שטחי מסחר, ולצדם יוקמו שטחי ציבור בהיקף של 3,500 מ"ר הכוללים מעונות, גני ילדים, בית כנסת ושירותי קהילה. התוכנית כוללת גם שדרוג של המרחב הציבורי, חיבור לעמק האסבסטונים הסמוך, הרחבת רחוב שטרן ופתיחת דרך חדשה לרחוב קוליץ.

לדברי דן קינן, מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, מדובר בתוכניות שממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בבירה וממוקמות סמוך לצירי הרכבת הקלה. "התוכניות בראש ובראשונה מציעות ממ"דים עבור התושבים, משלבות עירוב שימושים ומייצרות קומות פעילות במפלס הרחוב שיהוו מוקד עירוני. לצד זאת, הן כוללות שיפור של המרחב הציבורי וחיבורים נגישים לתחבורה הציבורית, במטרה לעודד את השימוש ברכבת הקלה כחלק מיעד עירוני ולאומי".