עימות בכנסת: "ממה נשלם? ממה נפרנס את האנשים"
במהלך דיון בוועדת הכלכלה שנערך אתמול, אמרה חברת הכנסת אסנת מארק שהמפגינים שהיו בכיכר במוצאי שבת הם שמאלנים רדיקליים שמטרתם להחליף את השלטון. בתגובה התפרץ יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות וצעק: "עשרת אלפים עצמאים הם שמאל רדיקלי?" ולאחריו התפרצה בגרון חנוק יו"ר הענף, ישראלה שטייר וסיפרה על מצוקתה האישית, צפו בדיון מתוך ערוץ הכנסת -
הדיון שהתקיים אתמול בניהולו של יעקב מרגי, ראש וועדת הכלכלה, עסק בפיצוי ענפי המשק שנפגעו בעקבות מגיפת הקורונה וההגבלים שהוטלו בעקבותיה. בסיכום הדיון מרגי שיבח את צעדי הממשלה והמליץ לשקול דחייה בתשלומי המע"מ של העסקים הנפגעים והתאמת המקדמות למצבו של כל עסק וקרא לממשלה לתת פיצויים מדורגים לעסקים.
- 3.משלםמיסיםפרייאר שכיר 16/07/2020 11:20הגב לתגובה זוהופקרנו שוב! ביזיון
- 2.פרחה מהליכוד שביבי העמיס בדרך (ל"ת)ע 16/07/2020 01:25הגב לתגובה זו
- 1.אילן אור 14/07/2020 15:26הגב לתגובה זומה כבר אפשר לצפות מחכית מהליכוד?אינטלגנציה?
התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים
התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה. אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג. בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים. "יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על מרחב גדול יותר תוך מתן מענה אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית. "הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת; "מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".
