צילום: ערוץ הכנסת
TV
עימות בכנסת: "ממה נשלם? ממה נפרנס את האנשים"
ח"כ מטעם הליכוד: "המפגינים הם שמאל רדיקלי"; יו"ר ענף מארגני התיירות: "אני לא יכולה יותר. אני בגיל שאני כבר לא יכולה להתחיל מחדש" - צפו בוידאו
במהלך דיון בוועדת הכלכלה שנערך אתמול, אמרה חברת הכנסת אסנת מארק שהמפגינים שהיו בכיכר במוצאי שבת הם שמאלנים רדיקליים שמטרתם להחליף את השלטון. בתגובה התפרץ יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות וצעק: "עשרת אלפים עצמאים הם שמאל רדיקלי?" ולאחריו התפרצה בגרון חנוק יו"ר הענף, ישראלה שטייר וסיפרה על מצוקתה האישית, צפו בדיון מתוך ערוץ הכנסת -
הדיון שהתקיים אתמול בניהולו של יעקב מרגי, ראש וועדת הכלכלה, עסק בפיצוי ענפי המשק שנפגעו בעקבות מגיפת הקורונה וההגבלים שהוטלו בעקבותיה. בסיכום הדיון מרגי שיבח את צעדי הממשלה והמליץ לשקול דחייה בתשלומי המע"מ של העסקים הנפגעים והתאמת המקדמות למצבו של כל עסק וקרא לממשלה לתת פיצויים מדורגים לעסקים.
- 3.משלםמיסיםפרייאר שכיר 16/07/2020 11:20הגב לתגובה זוהופקרנו שוב! ביזיון
- 2.פרחה מהליכוד שביבי העמיס בדרך (ל"ת)ע 16/07/2020 01:25הגב לתגובה זו
- 1.אילן אור 14/07/2020 15:26הגב לתגובה זומה כבר אפשר לצפות מחכית מהליכוד?אינטלגנציה?
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
גיא ארז |
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.
אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.
עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
