מרצדס בדוחות מאכזבים, אבל האנליסטים אופטימיים לטווח הארוך
מרצדס פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2024, והתגובה המיידית בשוק הייתה ירידה של כ-3% במניית החברה. הדוחות הצביעו על ירידה חדה בהכנסות וברווחיות, עם הכנסות של 36.7 מיליארד יורו, ירידה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם הרווח הנקי ירד בכ-15% ל-3.02 מיליארד יורו. למרות שהרווחים היו מעל התחזיות, ההכנסות פספסו את הציפיות, מה שהוביל לאכזבה בשוק.
ירידה ברווחיות של רכבי יוקרה
מרצדס במכפיל רווח של כ-5
החברה התמודדה עם ירידה במכירות של רכבי היוקרה המובילים שלה ועם תחרות קשה מצד יצרניות מקומיות בשוק הסיני. מרצדס גם הורידה את תחזיות הרווחיות השנתית של חטיבת הרכב שלה, כשהיא מצפה כעת למרווח תפעולי של 10%-11%, במקום התחזית הקודמת של 10%-12%. ירידה זו הוסברה על ידי בעיות תפעוליות ומכירת דגמים פחות רווחיים.
מצד שני, חטיבת הרכבים המסחריים (ואנים) של החברה הצליחה לשפר את מרווחי הרווחיות שלה, כאשר החברה צופה שהתחום יגיע ל-14%-15%, וזאת בעקבות התייעלות בעלויות ושיפור בתמחור. למרות זאת, המצב הכולל, במיוחד בשוק הסיני, ממשיך להוות אתגר גדול עבור החברה.
אכזבה מהדוחות הכספיים
המשקיעים התאכזבו מהצמיחה האיטית במכירות ומהתחזיות הפסימיות יחסית, והדבר בא לידי ביטוי בירידת המניה. מחיר המניה של החברה עומד כעת על כ-56.94 יורו למניה. עם מכפיל רווח של כ-5 על רווחי השנה הקרובה. עם זאת, השוק חושש מהמשך ירידה בשולי הרווח. שווי השוק של החברה הוא כ-61 מיליון יורו והרווחים השנתיים עומדים על קצב של כ-12 מיליארד אירו.
השוק ממתין לראות כיצד החברה תצליח להתמודד עם האתגרים הגלובליים וההאטה בצמיחה ברכבי היוקרה שלה. השוק חושש מצמיחה עתידית נמוכה בהמשך למרצדס. הסיבות לירידה במניה הן שילוב של האטה במכירות רכבי היוקרה, קשיים בשוק הסיני, ותחזית שמרנית לשנה הקרובה.
האנליסטים אופטימיים לטווח הארוך
מניית מרצדס-בנץ נסחרת בבורסה הגרמנית (Frankfurt Stock Exchange) תחת הסימול MBG. מניית החברה נמצאת גם ברשימה של חלק מבורסות בינלאומיות נוספות, והיא זמינה לרכישה גם בארה"ב תחת הסימול MBGAF (Over-The-Counter).
- אינטל מתממשת, פדקס מזנקת - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
המניה של מרצדס עלתה בכ-12% מתחילת השנה. האנליסטים אומנם התאכזבו מהדוח האחרון, אבל רובם אופטימים לגבי הטווח הארוך. האנליסטים חוששים מהירידה הצפויה ברווחיות, במיוחד על רקע הירידה במכירות רכבי היוקרה בשוק הסיני. מספר אנליסטים, כולל מ-Stifel Nicolaus ו-Kepler Capital, ציינו שהלחץ על מחירי הרכבים, במיוחד רכבי היוקרה והחשמליים (EV), מחייב את מרצדס להציע הנחות משמעותיות יותר, מה שפוגע ועלול להמשיך לפגוע ברווחיות. הם הזהירו כי הירידה הזו לא נראית כבעיה זמנית אלא תופעה שיכולה להימשך גם בעתיד הקרוב.
.
תחזית אופטימית בטווח הארוך: למרות התחזיות השמרניות בטווח הקצר, מספר אנליסטים, כולל מברנשטיין ו-UBS, שמרו על דירוג "קנייה" למניה. הם סבורים כי התוכניות האסטרטגיות של מרצדס, יחד עם מוצרים חדשים והשקעה במכוניות חשמליות, יאפשרו לחברה לשפר את מצבה בטווח הארוך. מחיר היעד שניתן למניה נע בין 72 ל-78 יורו, המייצג פוטנציאל עלייה משמעותי ממחיר המניה הנוכחי.
מרצדס - דגמים עיקריים
מרצדס GLCה-GLC הוא SUV קומפקטי יוקרתי שמתאפיין בטכנולוגיה מתקדמת, נוחות נסיעה ושפע של מקום לנוסעים ולמטען. יתרונותיו כוללים ביצועים מצוינים ומערכת מולטימדיה חדשנית. חסרונו העיקרי הוא צריכת דלק גבוהה יחסית.
מרצדס A-Class
ה-A-Class הוא רכב קומפקטי המתאים במיוחד לקהל צעיר בזכות מחיר נגיש יותר ועיצוב מודרני. מערכת MBUX החדשנית מוסיפה נוחות טכנולוגית, אך חסרונו הוא ביצועים פחות חזקים בדגמי הבסיס.
מרצדס E-Class
ה-E-Class נחשב לאחד מרכבי הסדאן היוקרתיים המובילים בעולם. הוא מציע עיצוב יוקרתי וביצועים מעולים יחד עם נוחות יוצאת דופן. עם זאת, הוא מתומחר גבוה יחסית לשוק, מה שממקם אותו בקצה העליון של קטגוריית רכבי הסדאן.
מרצדס GLE
רכב SUV בינוני המציע ביצועים טובים ונוחות ברמה גבוהה, במיוחד בגרסאות המתקדמות עם יכולות שטח מרשימות. החסרונות כוללים תג מחיר גבוה ותפעול פחות חסכוני בדלק.
מרצדס S-Class
ספינת הדגל של מרצדס, ה-S-Class, מסמלת יוקרה, טכנולוגיה פורצת דרך ונוחות ברמה הגבוהה ביותר. החסרונות הם מחיר גבוה מאוד והתחזוקה היקרה שדורשת רכב ברמת יוקרה כזו.
היקף מכירות של הדגמים העיקריים
בשנת 2023 מרצדס-בנץ מכרה כ-2.49 מיליון רכבים בעולם, גידול של כ-1.5% לעומת 2022. ל-2024 הערכות המכירה לדגמים המרכזיים הן:
GLC: כ-350,000 יחידות, מוביל בשוק ה-SUV היוקרתי.
A-Class: כ-210,000 יחידות, פופולרי באירופה.
E-Class: כ-200,000 יחידות, בעיקר בשוקי היוקרה.
GLE: כ-160,000 יחידות.
S-Class: כ-100,000 יחידות, מוביל בשוק רכבי היוקרה.
כמה עולה מרצדס בישראל?
מרצדס משדרת יוקרה. בדקנו מה המחיירם בארץ, הם יקרים:
GLC: החל מ-400,000 ש"ח.
A-Class: החל מ-240,000 ש"ח.
E-Class: החל מ-460,000 ש"ח.
GLE: החל מ-470,000 ש"ח.
S-Class: החל מ-750,000 ש"ח
- 6.לרון 25/10/2024 20:29הגב לתגובה זואז,ושוב לא המלצה,לפני זמן מה את TXRH שכבר ב 8% רווח
- 5.לרון 25/10/2024 20:27הגב לתגובה זוקונים היום CPRI בירידה "נחמדה" לא המלצה יכול לקחת זמן אך יסתדר להערכתי בצורה כזו או אחרת
- 4.לרון 25/10/2024 20:20הגב לתגובה זואני מעדיף,ולא ממליץ,על DTC, החלק של משאיות דיימלר ,כאן מרצדס ייחודית ללא ספק
- 3.YL 25/10/2024 16:16הגב לתגובה זוכאשר כותבים תחילת הסוף...........זה מעורר חשד ש פשוט מרמים אנשים ב איכות המוצר שווה בדיקה במוסכים
- 2.Bobby 25/10/2024 12:52הגב לתגובה זו, פולקסווגן,ב.מ.וו,אאודי - תחילת הסוף!
- 1.יונתן 25/10/2024 12:51הגב לתגובה זותשואת דיבדנד מעל 9 %
- צרי 25/10/2024 17:51הגב לתגובה זוהיה בשנה שעברה 9%. לא יהיה גם השנה. זה יעודכן לאור המצב! כמה נחתך לךבעקבות המס בגרמנה ובישראל? 36%! הנטו יהיה צנוע בהרבה השנה!

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
ענקית השבבים הוותיקה מקבלת חבל הצלה מהמתחרה לשעבר - האם זה יספיק להחזיר אותה לגדולה?
היום, כאשר אינטל מצויה בשפל תדמיתי ופיננסי, נודע כי חברת אנבידיה תשקיע 5 מיליארד דולר באינטל ותשתף עמה פעולה בפיתוח שבבים חדשים לשוק השרתים, מרכזי הנתונים והמחשבים האישיים. העסקה כוללת רכישת מניות של אינטל במחיר של 23.28 דולר למניה, הנחה של 6.5% ממחיר הסגירה הקודם (הנחה של כ-30% ביחס למחיר החדש - אינטל מזנקת מעל 30%). זה הופך את אנבידיה לאחת מבעלי המניות הגדולים ביותר של אינטל, עם נתח של כ-4% מהחברה. להרחבה: אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
עבור אנבידיה, מדובר במהלך שמעניק דריסת רגל משמעותית ביכולות הייצור של אינטל, לרבות בחטיבת ה-Foundry שסובלת מקשיים כרוניים. עבור אינטל, זו הזדמנות לקאמבק שכה נדרש. השותפות תאפשר פיתוח שבבים משולבים המשלבים את יכולות ה-AI של אנבידיה עם ארכיטקטורת ה-x86 המסורתית של אינטל. העסקה הזו מגיעה אחרי שלפני כחודש הממשל האמריקאי השקיע כ-9 מיליארד דולר בחברה.
מאחורי העסקה הזו מסתתר סיפור עמוק על אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם, שעברה כברת דרך משמעותית מאז נוסדה. סיפור זה כולל ניצחונות טכנולוגיים היסטוריים, החמצות אסטרטגיות כואבות והתמודדות עם תחרות גלובלית עזה, בעיקר מצד יצרניות כמו TSMC, סמסונג ו-AMD. העסקה עם אנבידיה, עשויה להיות נקודת מפנה לאינטל. היא קיבלה הבעת אמון מהמובילה העולמית. עכשיו, נשאר "רק" להצדיק זאת.
1968: ההתחלה - מהפכה בזיכרון ובמיקרו-מעבדים
אינטל נוסדה ב-18 ביולי 1968 בקליפורניה על ידי רוברט נויס וגורדון מור, שני מדענים פורצי דרך שעזבו את חברת Fairchild Semiconductor, לצד המשקיע ארתור רוק. השם "Intel" הוא קיצור של "Integrated Electronics", ומשקף את החזון שלהם לייצר שבבים משולבים שיהפכו את הטכנולוגיה לזולה ונגישה יותר. בתחילת הדרך, התמקדה החברה בפיתוח זיכרונות מסוג SRAM ו-DRAM, שהיו חידוש טכנולוגי משמעותי בתעשייה. עיקר ההכנסות הגיעו ממכירת זיכרונות אלה, ששימשו במחשבים מוקדמים ובציוד תעשייתי.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר בראשית שנות ה-70 החלה פריצת הדרך המשמעותית הראשונה: המעבד הראשון בעולם, ה-Intel 4004, הושק בשנת 1971. המעבד, אשר פותח לבקשת יצרנית מחשבונים יפנית בשם Busicom, הכיל 2,300 טרנזיסטורים והיה בעל 4 ביט בלבד. הוא סימן את המעבר ההיסטורי מהעולם האנלוגי לדיגיטלי. הוא אפשר למחשבים לבצע חישובים מורכבים יותר במקום קטן וזול, והפך את אינטל לחלוצה בתחום המיקרו-מעבדים.