מארק צוקרברג פייסבוק מטא
צילום: פייסבוק/מטא
דוחות

מטא עוקפת בשורה העליונה ומכריזה על רכישה חוזרת של 40 מיליארד דולר - מזנקת ב-18% במסחר המאוחר

הכניסה 32.17 מיליארד דולר; עם זאת, החברה פספסה בשורה התחתונה ורושמת רווח מתואם של 1.76 דולר למניה כאשר הצפי היה ל-2.22 דולר למניה
דור עצמון |

ענקית הרשתות החברתיות מטא META PLATFORMS , המחזיקה בפייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הכניסה 32.17 מיליארד דולר גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 31.53 מיליארד דולר.

מטא רושמת רווח מתואם של 1.76 דולר למניה - נמוך מהצפי בשוק לרווח מתואם של 2.22 דולר למניה. החברה הכריזה על רכישה חוזרת ("ביי-בק") של 40 מיליארד דולר, לשם השוואה, ב-2022 ביצעה רכישה חוזרת של 28 מיליארד דולר. לחברה מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים היו 40.74 מיליארד דולר.

מספר העובדים בחברה היה 86,482 נכון ל-31 בדצמבר 2022, עלייה של 20% משנה לשנה. מספר העובדים המדווח של מטא כולל רוב ניכר של כ-11,000 עובדים שהושפעו מהפיטורים עליו הכריזה החברה בנובמבר 2022, אשר לא ישתקפו עוד בספירת העובדים עד סוף הרבעון הראשון של 2023.

הופעות מודעה ומחיר למודעה - ברבעון הרביעי של 2022, הופעות מודעה שסופקו בכל האפליקציות עלו ב-23% משנה לשנה והמחיר הממוצע למודעה ירד ב-22% משנה לשנה. עבור השנה כולה 2022, הופעות המודעות עלו ב-18% משנה לשנה והמחיר הממוצע למודעה ירד ב-16% משנה לשנה.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא: "הקהילה שלנו ממשיכה לצמוח ואני מרוצה מהמעורבות החזקה באפליקציות שלנו. פייסבוק הגיעה זה עתה לאבן הדרך של 2 מיליארד פעילים מדי יום. ההתקדמות שאנו עושים במנוע הבינה המלאכותית שלנו וב-Reels הם המניעים העיקריים לכך. מעבר לכך, נושא הניהול שלנו לשנת 2023 הוא 'שנת היעילות' ואנחנו מתמקדים בלהיות ארגון חזק ומיומן יותר".

מטא, בדומה לשאר עמיתותיה בסקטור ההייטק, נהנתה מרווחים וגיוסים גבוהים בתקופת הקורונה. כעת, ולאחר שנה של ירידות, הבינו בחברות כי אותן חגיגות יצאו מפרופורציה ומטא נאלצה להודיע על פיטורי אלפי עובדים. זאת לאחר שגייסה 3,700 ו-5,700 עובדים ברבעון השלישי והשני של השנה בהתאמה.

 

קיראו עוד ב"גלובל"

מטא אמנם מחזיקה גם בפייסבוק ובאינסטגרם וגם בווטסאפ, והיא שולטת ומובילה בתחום הרשתות החברתיות, אך טיקטוק מערערת את מעמדן של הרשתות שלה ומפחידה מאוד את הנהלת החברה. טיקטוק התחילה את דרכה רק בשנת 2017 ובשנים האחרונות תפסה תאוצה מהירה מאוד ברחבי העולם. היא הרשת הצומחת ביותר ומצמצמת פערים מול מטא במהירות. בכדי להתמודד עם הדומיננטיות והאטרקטיביות של טיקטוק בעיני המשתמשים,  בפרט הצעירים, הציגה מטא את פיצ'ר הרילס באינסטגרם וגם יכולות דומות בפייסבוק. זה "נחמד", אבל בינתיים זה לא מצליח לפגוע בטיק טוק.

הרשת החברתית סנאפצ'אט SNAP INC פרסמה אמש גם היא את דוחותיה הכספיים בהם אמרה שהיא צופה ירידה בהכנסות של 2% ל-10% ברבעון הראשון של 2023. התוצאות הלא טובות גרמו לחששות שמא גם מטא נמצאת באותה מגמה.

מניית מטא צנחה ביותר מחצי במהלך שנת 2022 אך עלתה ב- מתחילת השנה (2023) ל- דולר ושווי שוק של  מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
זוהראן ממדני  (X)זוהראן ממדני (X)

זוהראן ממדאני נבחר לראש עיריית ניו יורק


הדמוקרט הסוציאליסט בן ה־34 הדיח את המושל לשעבר קואומו; יהיה המוסלמי הראשון ובן העדה הדרום־אסייתית הראשון בתפקיד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה זוהרן ממדאני


במערכת בחירות שתוארה על ידי פרשנים כאחת המשמעותיות בעיר בעשורים האחרונים, בחרו תושבי ניו יורק בזוהראן ממדאני לראשות העיר - והעניקו לו רוב של 50.3% מהקולות. ממדאני הדיח את מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, שהתמודד הפעם כמועמד עצמאי לאחר שהפסיד לממדאני בפריימריז הדמוקרטיים. הרפובליקני קרטיס סליווה קיבל רק 7.2% מהקולות.

רק בן 34 שנים ועם פרופיל פוליטי נמוך יחסית, וכבר ראש העיר ניו יורק. ממדאני סחף אחריו קהל רחב של צעירים, מהגרים ובוחרים מהשכונות הפחות מבוססות. בכך הפך ממדאני לראש העיר המוסלמי הראשון בתולדות ניו יורק, ולבן העדה הדרום־אסייתית הראשון שעומד בראש עיר בת כ־400 שנה. מדובר גם בראש העיר הצעיר ביותר מזה מאה שנה.

אג'נדה פרוגרסיבית במרכז הבמה

המסר המרכזי של ממדאני לאורך הקמפיין היה אחד - ניו יורק חייבת להיות נגישה יותר, שוויונית יותר, ובעיקר - ניתנת למגורים. בין ההצעות המרכזיות בקמפיין: הקפאת שכר הדירה בלמעלה ממיליון דירות בפיקוח, מימון תחבורה ציבורית חינמית באוטובוסים, הקמת מעונות יום אוניברסליים, הטלת מסים נוספים על תאגידים ועל עשירים, והקמת חנויות מזון עירוניות בשכונות מוחלשות.

בנוסף לכך, ממדאני קרא לסיים את השליטה של ראש העיר על מערכת החינוך ולהקים יחידה ייעודית בתוך משטרת ניו יורק שתתמקד בטיפול באירועי בריאות נפש - מהלך שמצביע על תפיסת ביטחון ציבורי שמרחיבה את תחום האחריות מעבר למשטרה בלבד.

קמפיין אישי, גיוס המונים ותמיכה מהשטח

למרות שהיה חסר ניסיון ממשלתי רחב, הוא כיהן שלוש קדנציות קצרות בלבד בפרלמנט המקומי - ממדאני הצליח לייצר קמפיין שובר שוויון. דרך גיוס המונים מבוסס תרומות קטנות, שיווק אינטנסיבי במדיה החברתית וצבא של מתנדבים, הצליח להפוך לאופציה ממשית מול הממסד הדמוקרטי המסורתי בעיר.