באיזו אסטרטגיה תבחר אינסטגרם כדי לנצח את טיקטוק?
בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי כי הוא ומשפחתו מעתיקים את מקום מגוריהם באופן זמני, מסן פרנסיסקו ללונדון. המעבר נעשה על רקע הדרמה שמתרחשת לאחרונה סביב מוסרי והחברה, ומלמד הרבה על התוכניות העתידיות של הרשת החברתית.
המטרה של המעבר למטה ההנדסה בלונדון שכולל מעל 4,000 עובדים ונחשב לגדול ביותר של החברה מחוץ לגבולות ארה"ב, היא לנהל מקרוב את הצוות שעוסק בפיתוח טכנולוגיות וכלים שיאפשרו ליוצר התוכן להרוויח יותר כסף מהאפליקציה.
בחודשים האחרונים אינסטגרם שמה לעצמה למטרה לסייע יותר ויותר ליוצרים להתפרנס מהאפליקציה. היא עושה זאת, בין היתר, על ידי עריכת ניסוי במרקטפלייס חדש שיאפשר לחבר באופן קל ויעיל יותר בין יוצרים למותגים לפרסום מוצריהם, ואם על ידי תוכניות עתידיות במסגרתן - בדומה למודל שקיים ביוטיוב - יוצרים יוכלו להרוויח לקבל כסף על סרטונים שהועלו בהתאם לצפיות.
- המהלך הדרמטי של אינסטגרם שיכניס לא מעט כסף ליוצרי התוכן
- בעקבות הביקורת: פייסבוק הקפיאה את פרויקט "אינסטגרם לילדים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
/
/כבר זמן רב שבמטא META PLATFORMS (פייסבוק) מודאגים מההתעצמות של טיקטוק ומנתוני הצמיחה חסרי התקדים שהיא מציגה, ומנסים למצוא פתרונות. אחד מהם הוא פיצ'ר הרילס שהושק לפני שנה וחצי ונחל הצלחה גדולה. אותו פיצ'ר שאת ההשראה ממנו קיבלה אינסטגרם מסרטוני הטיקטוק, שהתפוצצו בתקופת הקורונה ואחריה, סימל נקודת מפנה בתחרות בין השתיים.
ההצלחה של הרילס גרמה לאינסטגרם להמשיך "להשאיל" פיצ'רים נוספים מטיקטוק, בהם שינוי הפיד והרחבת המלצות התוכן, והיא גם מה שגרמה להצתת המחאה בהובלת קים קרדשיאן וקיילי ג'נר נגד השינויים האחרונים באפליקציה, שהופכים אותה ליותר ויותר דומה לטיקטוק וגורמים לה לאבד את זהותה, לטענתם.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
.
יוצרי התוכן יותר חזקים מהפלטפורמות
.
בפתח דבריו בהרצאה שהעניק בחודש מאי האחרון בכנס TED, אמר מסרי כי "במהלך העשור הקרוב אני חושב שנראה שינוי דרמטי. מעבר הכוח והשליטה מהפלטפורמות החברתיות כמו אינסטגרם, אל עבר היוצרים". באותה עת הוא כנראה לא הבין אז כמה הוא עומד להיות צדק וכמה מהר הוא יגלה שהכוח הזה יכול לשבש את התוכניות, גם של ענקית טכנולוגיה כמו מטא.
בעבר ייחסו לפייסבוק ולרשתות חברתיות כוח עצום, לעיתים יותר משל מדינות. אבל המקרה הנוכחי מלמד שהכוח הגדול נשאר אצל יוצרי התוכן. זכור המקרה בו יצאה קיילי ג'נר כנגד אפליקציית סנאפצ'ט וגרמה לה להפסדים עצומים.
המחאה האחרונה אמנם התחילה בסטורי של האחיות קרדשיאן, אך תפסה תאוצה וזכתה לתמיכה רחבה של יוצרים ומשפיענים מכל העולם, בהם הדוגמנית כריסי טיגן שצייצה בתגובה לסרטון של מוסרי בטוויטר, שניסה להגן על השינויים האחרונים: "לא רק שאני גרועה בלעשות סרטונים, אלא שגם אני לא רואה את הפוסטים של החברים האמיתיים שלי והם לא רואים את שלי".
בתגובה למחאה, אינסטגרם החליטה לקחת צעד לאחור ולהשהות את ניסוי הפיד החדש, שהציג למשתמשים סרטונים לאורך כל המסך, ולצמצם את המלצות התוכן שהמשתמשים מקבלים מאנשים שאינם נמצאים ברשימת העוקבים שלהם.
.
אינסטגרם תצליח להתחקות אחר המספרים של טיקטוק?
.
הניסיון של אינסטגרם לחקות את ההצלחה של טיקטוק, מובן. הרשת החברתית שקיימת פחות משש שנים, הצליחה להציג נתוני צמיחה מדהימים בשנתיים האחרונות, ולהגיע ללא פחות ממיליארד משתמשים פעילים, כשלפי דו"ח Business of Apps, היא הציגה רווחים של 4.6 מיליארד דולר ב-2021, עלייה של 142% משנה לשנה. כשההערכות מדברות על כך שעד סוף 2022, היא תגיע למעל 1.5 מיליארד משתמשים, שמקדישים הרבה יותר זמן באפליקציה מאשר משתמשי האינסטגרם.
.
מקור: Business of Apps
.
הדרמה האחרונה באינסטגרם מוכיחה שמוסרי והרשת החברתית שלו הולכים פה על חבל דק. מצד אחד, הם מבינים שהרשת צריכה להתאים את עצמה לשינויים וחייבת להגיב להצלחה של טיקטוק, במטרה להמשיך להיות רלוונטית ושחקנית מרכזית בעולם הרשתות החברתיות. מאידך, ייתכן והיא הלכה צעד אחד יותר מדי בניסיון שלה להעתיק את ההצלחה של טיקטוק. לאינסטגרם יש קהל משתמשים נאמן ומסור שרוצה שהאפליקציה תמשיך באותו הקו שהנחה אותה עד היום. אבל מוסרי גם רוצה לקרוץ ולמשוך את קהל היוצרים והמשתמשים הצעיר שנמצא במספרים משמעותיים בטיקטוק. דילמה לא פשוטה.
ברקע הדוחות של מטא לרבעון השני של השנה, מצביעים על ירידה ראשונה אי פעם במכירות. הדבר נבע לטענתה, מהירידה בתקציבי הפרסום של המפרסמים, שמביאים גם להגדלת התחרות בין הרשתות החברתיות על נתחי הפרסום. זאת יחד עם מדיניות הפרטיות של אפל שהפכה את המודעות בפיסבוק ובאינסטגרם לפחות אפקטיביות.
כל אלה דוחקים את אינסטגרם ומוסרי לפינה ומחייבים אותם לחשוב על פתרונות ופיצ'רים יצירתיים ומקוריים משלהם, שיגדילו את הזמן הממוצע של המשתמשים באפליקציה, ושימשכו אליה יותר ויותר יוצרי תוכן וגם את המפרסמים. אינסטגרם ניצבת כרגע בפני סיטואציה מורכבת שמחייבת את מוסרי לעבור ללונדון כדי לנהל ולפקח מקרוב על הצוות, שתפקידו לאפשר ליוצרים להגדיל את רווחיהם ולהתפרנס מהאפליקציה. המעבר המפתיע והאירועים האחרונים מסמנים, שהמלחמה מול הנמסיס טיקטוק, רק התחילה.
.
- 2.מ 16/08/2022 07:10הגב לתגובה זודי אן אי גרוע, חברה שנואה, לצערי נאלץ להמשיך להשתמש בווצאפ (עד שהם יהרסו גם אותו) הם גם לא מבינים שהם לעולם לא יהיו טיקטוק, בטיקטוק יש עומק (אני מקבל סרטונים מאוד רלוונטים לתחום שבו אני עובד)
- 1.שמטא תמות. מאז שגיליתי את טיקטוק אין מקום לאינסטוש (ל"ת)שתיעלם מהעולם 13/08/2022 16:35הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
