אמזון רוכשת את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר

ענקית הקמעונאות, מודיעה על העסקה השנייה בגודלה עבורה, שנועדה להגדיל את פעילות הסטרימינג של החברה; הערך הכספי האמיתי שעומד מאחורי העסקה הזו הוא האוצר שטמון בקטלוג שנפתח"
איתן גרסטנפלד |

ענקית הקמעונאות המקוונת AMAZON אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר, במטרה להגדיל את פעילות הסטרימינג שלה. מדובר בעסקה השנייה בגודלה עבור אמזון, אחרי הרכישה של Whole Foods בשנת 2017 תמורת 13.7 מיליארד דולר .

לקריאה נוספת

> אמזון הכתה את הצפי: המכירות זינקו ב-44%

> אמזון - כל הדרך ממחיר של 1 דולר ל-3,300 דולר; ומה יהיה בעידן שאחרי בזוס?

לאחר ההודעה על הרכישה פרסמה החברה, כי היא מקווה למנף את ההיסטוריה הקולנועית הארוכה של MGM, ואת הקטלוג הרחב שלה הכולל 4,000 סרטים ו-17,000 תוכניות טלוויזיה, כל זאת בכדי לסייע בחיזוק אולפני אמזון, חטיבת הקולנוע והטלוויזיה של החברה.

"הערך הכספי האמיתי שעומד מאחורי העסקה הזו הוא האוצר שטמון בקטלוג שאנו מתכננים לפתח מחדש יחד עם הצוות המוכשר של MGM", אמר מייק הופקינס, סגן נשיא בכיר בפריים וידיאו ואולפני אמזון. "זה מרגש מאוד ומספק כל כך הרבה הזדמנויות לסיפור סיפורים איכותי."

העסקה מדגישה את נכונותה של אמזון להשקיע בכדי להישאר תחרותית בשוק הסטרימינג הצפוף. בשנים האחרנות ניסו באמזון, נטפליקס, דיסני ושירותי הסטרימינג האחרים  חיפשו להגדיל את ספריות התוכן שלהם במטרה לזכות במנויים חדשים, תוך שהם מראים נכונות להקדיש מיליארדים לרישוי ופיתוח תוכניות מקוריות.

בשנה החולפת הוציאה החברה כ-11 מיליארד דולר על תוכן וידאו ומוסיקה, לעומת 7.8 מיליארד דולר בשנת 2019. כל זאת כשבה טען המנכ"ל ג'ף בזוס, כי השקעות אלה מחזקות את "אפקט התנופה", בכך שהן מושכת יותר מנויי פריים, שבתורם, נוטים להוציא יותר באתר.

ההודעה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים, ג'ף בזוס מנכ"ל החברה מכר מניות של החברה בהיקף של 5.7 מיליארד דולר, בשבוע אחד. הכמות הגדולה ביותר מאז הגירושים מאשתו. בתוך כך, החברה זכתה בערעור שהגישה באירופה, ביחס להטבות מס שקיבלה בלוקסמבורג.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".