אפל מציגה: תוצאות זהות לשנה שעברה, מחיר המניה גבוה ב-50%
ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) פרסמה הערב את תוצאותיה לרבעון האחרון. אם התרגלנו להסתכל על אפל בשנים האחרונות כ"חברת צמיחה", נראה כי הדוחות היום מערערים קו מחשבה זה - התוצאות כמעט זהות לתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-58.3 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 58.01 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשוק ציפו להכנסות של 54.4 מיליארד דולר בלבד.
בהסתכלות גיאוגרפית, אין הרבה הפתעות: המכירות בשוק הסיני הציגו ירידה של 7.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (שהיה גם חלש בשוק הסיני) והסתכמו ב-9.4 מיליארד דולר. ההכנסות מהשוק בארה"ב ירדו ב-0.5% לרמה של 25.4 מיליארד דולר. ההכנסות באירופה עלו ב-9.5% וההכנסות מיפן ירדו ב-5.9%.
המכירות של מכשירי האייפון רשמו ירידה של 6.7% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-28.96 מיליארד דולר. המכירות של מחשבי המק ירדו ב-2.9% לרמה של 5.35 מיליארד דולר. מכירות האייפדים ירדו ב-10% לרמה של 4.37 מיליארד דולר. מנגד, הכנסות החברה עלו ב-17% לרמה של 13.35 מיליארד דולר. ההכנסות מהתחום הלביש זינקו ב-23% לרמה של 6.28 מיליארד דולר.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי (GAAP) של 11.24 מיליארד דולר או 2.55 דולר למניה, לעומת רווח של 11.5 מיליארד דולר או 2.46 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
בתוך כך, למרות שמנכ"ל החברה מציין התאוששות מסויימת בשבועות האחרונים, החברה בחרה שלא לפרסם תחזיות לרבעון הנוכחי לנוכח חוסר הוודאות, מהלך שהמשקיעים לא אוהבים.
כפי שניתן לראות, התוצאות של החברה כמעט ולא השתנו משמעותית ביחס לשנה הקודמת. לעומת זאת, מניית החברה ביצעה עלייה משמעותית. למרות הירידות של החודשים האחרונים, מניית החברה נסחרת במחיר הגבוה ב-50% מהמחיר בסוף הרבעון הראשון של 2019.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 10.אין מה לעשות עם הכסף אז שמים ברולטה על המשבצת של אפל (ל"ת)קזינו או לא קזינו 01/05/2020 19:03הגב לתגובה זו
- 9.Liozan sharoof The only way (ל"ת)liozan sharoof 01/05/2020 17:02הגב לתגובה זו
- 8.רוב המניות בשער גבוה מאד משווי אמיתי=סכנה (ל"ת)שלמה 01/05/2020 09:12הגב לתגובה זו
- 7.אסף 01/05/2020 08:56הגב לתגובה זוזה סימן טוב שהחברה יציבה ושומרת על ציפיות גבוהות למרות המשבר שפוקד אותנו , החברה הזאת תטוס כשייגמר המשבר הזה....ירכשו מלא חברות
- 6.משקיע 01/05/2020 08:13הגב לתגובה זואין שום קשר לכלכלה. עדיף שהממשל יעזור לעסקים קטנים מאשר לנפח את הבורסה
- 5.אוהל חושה צימר מלון צורך בסיסי לאישה (ל"ת)אדם 01/05/2020 08:00הגב לתגובה זו
- 4.ניוארק שער TO HELL 01/05/2020 06:48הגב לתגובה זוגופות נערמות במשאיות , החלום נגוז . סין 12 נדבקים ביממה , הייתה ערוכה היטב להכות באמריקה FIRST. טראמפ ידפיס לכם דולרים .
- 3.חמור מהקורונה קרב לעולם. (ל"ת)אנונימי 01/05/2020 05:58הגב לתגובה זו
- 2.דירה=קורת גג 01/05/2020 00:07הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- צודק- עם מרפסת-למנגל (ל"ת)יוסי 01/05/2020 08:37הגב לתגובה זו
- 1.כלכלן 01/05/2020 00:03הגב לתגובה זולמרות שהמפעל בסין וכל החנויות היו סגורים חודשיים אפל שמרה על אותה רווחיות
- ככ 01/05/2020 02:19הגב לתגובה זוזה אומר שהיא סתם 50% יותר ..
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
