אקספדיה לא מפרסמת תחזית ל-2020, המניה מזנקת ב-11%
מניית חברת אקספדיה (סימול:EXPE), המספקת שירותי תיירות באינטרנט, בולטת בוול סטריט עם עלייה של קרוב ל-11% כאשר היא נסחרת בשווי שוק של 17.6 מיליארד דולר. הזינוק במחיר המניה מגיע למרות שהחברה אכזבה בדו"חות לרבעון האחרון ובמקביל לא מדווחת על תחזית ל-2020 לנוכח נגיף הקורנה.
החברה דיווחה על הכנסות של 2.63 מיליארד דולר, מדובר בנתון המציג עלייה של 8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך בשוק ציפו להכנסות של 2.76 מיליארד דולר. סכום ההזמנות שבוצעו ברבעון האחרון דרך פלטפורמות החברה (כולל אתר trivago) הסתכם ב-23.24 מיליארד דולר, עלייה של 6%.
בסיכום שנתי, החברה מדווחת על ההכנסות של 12.06 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 11.2 מיליארד דולר במהלך 2018 – עלייה של 8%.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של 76 מיליון דולר או 0.52 דולר למניה, גבוה מהנתון בתקופה המקבילה אשתקד שעמד על רווח של 17 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה. הנתון המתואם הצביע על רווח של 1.16 דולר למניה, לעומת רווח של 1.18 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה כאמור הודיעה כי היא לא תספק תחזית לשנה הקרובה, כאשר היא לא יודעת עדיין את השפעות המלאות נגיף הקורונה על שוק התיירות העולמי, שמציג ירידה חדה בעקבות החששות של התיירים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות התוצאות החלשות והסיכון הגדול בתקופה הקרובה, חלק מהאנליסטים בוחרים דווקא לעלות את המלצתם למניה. דניאל קורנוס לדוגמא, שדרג את המלצתו מתשואה שוק ל"קניה", כאשר מחיר היעד של המניה עומד על 155 דולר, אפסייד של קרוב ל-25% ביחס למחיר הנוכחי של החברה. קורנוס טוען כי מאמין בהנהלה החדשה של החברה.
נזכיר כי החברה הודיעה בתחילת דצמבר האחרון על עזיבתו של מנכ"ל החברה מארק אוקרסטרום ושל סמנכ"ל הכספים של החברה אלן פיקריל. בחברה ציינו כי הסיבה לעזיבה היא מחלוקת על האטרטגיה הנדרשת לחברה.

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026
נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.
בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה.
מסחר מסביב לשעון
המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.
במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.
- וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiנבאן מאבדת 5%, רוקו מתחזקת 5% פורד מוסיפה 1.5% - מה עושים החוזים?
המונמטום השלילי נמשך כשהחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט בירידות קלות - העיניים של כולם על דוח התעסוקה של נובמבר שיחשוף האם שוק העבודה נחלש ולכן הפד' יכול להפחית עוד ריבית או שהשוק יגלה חוסן ויגרום לפד' להתאזר בסבלנות עם הורדות ריבית נוספות
במשהו שנראה כמו "כיול מחדש" של הציפיות וול סטריט בירידות קלות שממשיכות את הירידות של אתמול. השבוע הזה מגיע אחרי ראלי ארוך במיוחד, בעיקר במניות הטכנולוגיה וה-AI, הורדת הריבית שהייתה לנו שבוע שעבר שלוותה במסרים מהוססים מפאוול לגבי ההמשך גורמת עכשיו למשקיעים לתת עודף משקל לנתוני המאקרו שצפויים להתפרסם בימים הקרובים. בראש הנתונים דוח התעסוקה של נובמבר והאינפלציה, שיכולים לקבוע אם הריבית בארה"ב תמשיך ברצף ההורדות (ראינו 3 הפחתות ברציפות) שהפד' יתחיל להתאזר בסבלנות.
כבר במסחר המוקדם נרשמת חולשה בחוזים: החוזים על הדאו יורדים בכ-0.2%, החוזים על ה-S&P נחלשים בכ-0.3%, והחוזים על הנאסד"ק מאבדים סביב 0.4%. הירידות מגיעות אחרי יום מסחר שלילי אתמול, שבו שלושת המדדים המרכזיים סגרו באדום, על רקע מימושים גדולים דווקא במניות שהובילו את השוק בתקופה האחרונה. מניות AI בולטות רשמו ירידות חדות, ברודקום איבדה כ-5.6%, סרביסנאו נפלה בכ-11.5% ואורקל ירדה בכ-2.7%, אפשר להסתכל על זה כמו תזוזה של כסף מסקטור הטכנולוגיה לאזורים דפנסיביים יותר בשוק.
כמו שאמרנו מבחינת מאקרו, כל העיניים נשואות לדוח התעסוקה של נובמבר. ההערכות מדברות על תוספת של כ-50 אלף משרות בלבד, ירידה גדולה לעומת 119 אלף משרות שנוספו בספטמבר, ועל עלייה בשיעור האבטלה ל-4.5% לעומת 4.4% בחודש הקודם. אם זה באמת יהיה ככה, נתונים כאלה עשויים להעמיק את החשש מהאטה, אבל במקביל גם לחזק את התרחיש שבו הפד' ירצה להוריד ריבית במהלך 2026. ככה שמה שאולי רע לשוק התעסוקה הוא דווקא טוב מבחינה מונטרית, הפד' יקבל עוד גושפנקא להפחית ריבית.
גם בנכסים אחרים אפשר לראות את ההססנות של השוק - התשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת לאזור 4.17%, הדולר נחלש בכ-0.1% מול סל המטבעות, החוזים על הזהב יורדים בכ-0.7% למחיר של כ-4,304 דולר לאונקיה, והביטקוין מאבד כ-4% ב24 שעות האחרונות ונסחר סביב 86,200 דולר.
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות בולטות בוול סטריט
פורד Ford Motor Co -0.9% מציגה עלייה במסחר המוקדם אחרי שהחברה מודיעה על שינוי כיוון אסטרטגי, עם מעבר ברור להתמקדות ברכבים היברידיים וצמצום החשיפה לרכבים חשמליים. השוק מגיב בחיוב למהלך, גם אם הוא מגיע עם תג מחיר כבד. פורד מודיעה על מחיקות חד פעמיות של כ-19.5 מיליארד דולר, כולל הפחתות של כ-8.5 מיליארד דולר בנכסי פעילות הרכב החשמלי. המשקיעים מתמקדים פחות בכאב החשבונאי ויותר באיתות של ההנהלה שהיא מוכנה להתאים את עצמה לביקושים ולרווחיות, גם אם זה אומר לוותר על חלום החשמול המלא בטווח הקצר.
