הקמפיין: ג'סטין טימברלייק לא היה במופע של מדונה אך משתתף בקמפיין חדש

מאיה זיסר |

מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף.לקמפיינים של השבוע שעבר

קמפיין לבושם החדש של ג'יבנשי- בכיכובו של ג'סטין טימברלק

חברת 'אלפא קוסמטיקה' המיבא מוצרי קוסמטיקה, טואלטיקה ובישום מבתי המותגים המובילים בעולם, משיקה את הבושם, PLAY, מבית היוקרה ג'יבנשי. לרגל ההשקה יוצאת אלפא בקמפיין פרסום רחב היקף להשקת הבושם בשוק הישראלי, תוך השקעה של כ- 2 מיליון שקל.

את קמפיין ההשקה העולמי של המותג מוביל הכוכב הבינלאומי ג'סטין טימברלייק ועל פי הודעת החברה, הבחירה בג'סטין "נעשתה בהלימה לסמלי הבושם ולסגנון של ג'יבנשי - חיבור, פיתוי וחופש". את ג'סטין טימברלייק לקמפיין PLAY של ג'יבנשי צילם צלם העל טום מונרו.

פיליפס במהלך להחדרת דור חדש של טלוויזיות

חברת 'פיליפס ישראל' וחטיבת הסחר של 'אלקטרה' מוצרי צריכה ישראל, יבואנית והמשווקת של טלוויזיות פיליפס בישראל, יוצאות בקמפיין רחב היקף להחדרת דור חדש של טלוויזיות אמבילייט חדשניות למיינסטרים של השוק הישראלי.

מדובר בטלוויזיות פיליפס Ambilight Full HD מסדרת 8,000 החדשה, שמשלבות תאורת לדים אקטיבית המסתנכרנת עם התמונה ומעצימה את חוויית הצפייה לחוויה קולנועית של ממש.

הקמפיין ישלב פרסומות בפריים טיים בערוצים 2 - 10ו- 24, פרסומות בבתי הקולנוע, שלטי חוצות, אינטרנט ויחסי ציבור, בהשקעה של למעלה מ-4 מיליון שקל.

רשתות האופנה מתכוננות לקולקציית החורף ויוצאות בקמפיינים חדשים

רנואר בקמפיין חורף הנאמד ב-1.5 מיליון דולר, חברת 'רנואר 'המפעילה את רשת האופנה 'רנואר נשים' ורשת 'רנואר גברים', יוצאת במהלך החודש בקמפיין פרסום רחב, לרגל השקת קולקציית סתיו חורף 2009-10.

הקמפיין תחת המסר: Renuar- The Fashion Way ומובילים אותו שמונה דוגמנים, ביניהם הפרזנטורים שרי גבעתי ושי כהנא, כאשר הדגש הוא על הקבוצתיות, הדינאמיות והאינטראקציה בין כל הדוגמנים.

היקף תקציב מסע הפרסום נאמד בכ-1.5 מיליון דולר ונערך באמצעות משרד הפרסום 'אברהם'. הקמפיין יכלול, פרסום נרחב בעיתונות ארצית ומגזינים מובילים ובמסגרתו יחולקו כ -300 אלף קטלוגים אשר יופצו בחנויות הרשת ובפעילויות קד"מ, פרסום בקניונים ובשלטי חוצות.

רשת אופנת 'קרייזי ליין', עולה בקמפיין לקולקציית סתיו-חורף 2009-10 בכיכובה של הפרזנטורית אילנה שושן ובאמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון.

הקמפיין, בהשקעה כוללת של כ-750 אלף שקל יכלול קטלוג, ויעלה באמצעות, מודעות בעיתונות ארצית, מקומית, מגזינים, אופנה ובידור, פרסום בנקודות המכירה, דיוור ישיר ויחסי ציבור.

רשת אופנת 'לוצ'י' רשת אופנת הצעירות "לוצ'י" עולה בקמפיין לקולקציית סתיו-חורף 2009-10 בכיכובה של הפרזנטורית רותם סלע ובאמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון.

הקמפיין, בהשקעה כוללת של כ-750 אלף שקל יכלול קטלוג, מודעות בעיתונות ארצית, מקומית, רוסית וערבית, מגזיני נשים, אופנה ובידור, פרסום בנקודות המכירה, דיוור ישיר ויחסי ציבור.

עשית תואר אבל מחפש עניין או עבודה? 'הבצפר' יוצא בקמפיין ויראלי הפונה לאקדמאים

"הבצפר", בית הספר של חברות הפרסום יוצא בקמפיין גרילה אשר מטרתו לעודד אקדמאים להגיע ל'הבצפר' על מנת להשתלב בו. הסרטונים הינם סרטונים קצרים, המתארים סצנות שונות בחיי סטודנטים ובוגרי תארים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


ריבית
צילום: ISTOCK

בנק ישראל: פחות מעשירית מהכסף השוכב בעו"ש מקבל ריבית

הממוצעים שפרסם בנק ישראל משקפים פערים חדים בין הריביות שהציבור מקבל לבין אלה שהוא משלם: 1.1% על עו"ש בזכות מול 12.1% על חובה, פערים גדולים בין הריבית על הפיקדונות והריבית על ההלוואות, ובנוסף גם פערים של עשרות אחוזים בריביות אשראי בין גופים שונים

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק ישראל ריבית

הצרכן הישראלי מחכה בכליון עיניים להורדת הריבית, שלא ירדה מינואר 2024, ובנתיים, עד ההודעה הבאה של הנגיד, בנק ישראל פירסם את נתוני הריביות במשק, שמראים בבירור כיצד רוב הציבור מאבד את כספו לאור שיעורי הריבית הגבוהים. 

נתחיל בעובר ושב, שבו סך יתרת משקי הבית היא 232 מיליארד שקל. מתוך הסכום הזה 8.4% בלבד נושא ריבית, וגם זו נמוכה, היות והממוצע עומד על 1.1% בלבד. אם נשווה את הריבית לעובר ושב בחובה, נראה תמונה הפוכה עם ריבית ממוצעת של 12.1%. זהו הפרש של יותר מפי 10. מבחינת הריבית שתקבלו על יתרת עו"ש, בנק מסד מוביל עם 3.2%, לאומי ויהב עם 2% ואילו בבנק הפועלים יתנו לכם 0.2% בלבד על יתרת העו"ש. אם נסתכל על הריבית על עו"ש בחובה, לקוחות בנק לאומי ישלמו את שיעור הריבית הגבוה ביותר, 13.6%, ואחריהם גם לקוחות של בנק הפועלים ישלמו שיעור גבוה של 12.9%, דיסקונט עם 11.3% ומזרחי עם 10.1%. הבנק הזול ביותר בתחום הוא יהב, עם 9.10% בלבד.


ריביות ממוצעות על עו"ש בחובה

הריבית גבוהה, אבל לא בפיקדונות 

מבט על נתוני הריבית בהלוואות מראה פער עצום בין הממוצעים, היות והלוואה חוץ בנקאית אצל כאל תגבה מכם ריבית ממוצעת של כ-11.3%, בעוד שאם תעשו זאת בבנק הדיגיטלי, וואן זירו, תיגבה מכם את הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר, 6.9%, אך היקף ההלוואות שלו נמוך במיוחד. בבנקים הקטנים יותר תקבלו הלוואות בתנאים טובים ביותר, כשבנק מסד ויהב עם כ-7.9% ו-8.1%, בהתאמה. מבין הבנקים הגדולים, ממוצע ההלוואות של דיסקונט הוא הנמוך ביותר, עם 8.4% ואילו מזרחי עם הממוצע הגבוה ביותר, כ-9.5%, כך שגם בקרב הבנקים הגדולים ישנו הפרש לא קטן בכלל. מבחינת הלוואות אצל גופים חוץ בנקאיים, אצל מקס וישראכרט ההלוואה תהיה בריבית גבוהה של 10% וכ-10.7%, בהתאמה. במילים אחרות, הפערים מראים כי לקוח עלול לשלם פי 2 ריבית, בהתאם לבחירתו בגוף הפיננסי. ממוצע הריבית על ההלוואות עומד על כ-9.2%. סך ההלוואות שניתנו באוגוסט הוא 4.97 מיליארד שקל. 

ריביות על ההלוואות למשקי הבית בישראל

אם נסתכל על פיזור הריביות להלוואות נראה נתון בולט נוסף, שמראה פערים גדולים בין לקוחות אותו הגוף. בכאל, למשל, הריבית הממוצעת היא 11.3%, אך לקוחות מסוימים חווים ריביות של עד 16.7%. במרכנתיל, הטווח נע בין 6.4% ל־15.5%, ובהפועלים מ־6.6% ועד 14.7%. וכך, במקרים פרטניים שבהם הלקוחות הם בעלי פרופיל סיכון גבוה הריבית תהיה גבוהה דרמטית מלקוחות "טובים". 

סך הפיקדונות של משקי הבית עמד על כ-39.6 מיליארד ש"ח, והחריג הוא הבנק הדיגיטלי One Zero, שמציע ריבית קבועה של 5% בפיקדון לשנה, בעוד שהממוצע על הריבית הקבועה בפקדונות לשנה עומד על 4.2% והבנקים הגדולים ברובם נותנים תשואות נמוכות יותר, כשלאומי הוא היחיד מהבנקים הגדולים שנמצא מעל הממוצע, עם ריבית קבועה של כ-4.3%. את הריבית הקבועה הנמוכה ביותר מבין הבנקים הגדולים תקבלו בבנק הפועלים, עם 4.08% בלבד, ואילו בבנקים הקטנים המצב אף פחות טוב, כשבבנק מסד תקבלו 3.69% בלבד. וכך, גם כשמדובר בפיקדון שנתי, אנחנו רואים שרובה המוחלט של המערכת נותנת שיעור נמוך יותר מריבית הבסיס של בנק ישראל.