עמידר: הכנסות שיא של 287 מיליון שקלים בשנת 2006
חברת הדיור הציבורי הממשלתית עמידר, הציגה הבוקר (ג') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2006 מהן עולה כי הכנסות החברה הסתכמו בשנה זו בכ–287 מיליון שקל, גידול של כ–10% לעומת שנת 2005. מספר הדירות שמכרה עמידר במהלך שנת 2006 עומד על 2,727 דירות לעומת מכירה של 1,043 דירות בשנת 2005 – גידול של כ – 160%.
בעקבות הגידול בהכנסות החליט דריקטריון עמידר לייעד סכום של 7 מיליון שקלים מתוך רווחי החברה, לטובת דיירי עמידר בפעילויות רווחה ואחזקה שאינן מתוקצבות על ידי הממשלה. המדובר בעיקר בשיפוץ דירות של דיירים ותיקים, הפעלת מועדוניות נוער והחלת מבצעי שיפוץ וצביעת בתים ובניינים על ידי חיילים ומתנדבים.
מהחברה נמסר כי לאחרונה אישרה מועצת המנהלים של עמידר את התכנית האסטרטגית לשיפור וייעול החברה, במסגרתה הוסכם על החלת תוכנית פרישה מרצון ושינוי המבנה הניהולי של החברה. עד כה הודיעו שלושים ושניים עובדים על כוונתם לפרוש בתנאים שהוצעו להם.
התכנית האסטרטגית, כך מוסרים בחברה, נועדה לאפשר לחברה ליצור מנועי צמיחה שיביאו לגידול בהכנסות אל מול הקיטון הצפוי בדיור הציבורי לאור האצת מכירת הדירות במהלך שנת 2006 והמשך מבצעי המכר גם בעתיד.
לדברי יו"ר עמידר, רו"ח דורון כהן, שנת 2006 הייתה שנת מפנה חיובית עבור עמידר. "זאת השנה השנייה ברציפות בה הצלחנו לשמור על רמת יציבות ורווחיות. עמידר התחילה ליישם שינוי אסטרטגי לחיזוק ערכי הרווחה לטובת הדיירים מחד ושמירה על הסטנדרטים העסקיים מאידך", ציין כהן.
לדברי יעקב ברוש מנכ"ל עמידר: "בשנת 2006 עמדנו בכל היעדים ואף מעבר לכך וחדרנו לשוק תחרותי חדש – לקוחות הסיוע בשכ"ד לזכאים, אשר מאז כניסתנו לתחום ועד היום צברה עמידר כ- 45 אלף לקוחות ".
כמו כן הודיעה עמידר כי העבירה בשנת 2006 כחצי מיליארד שקל לממשלת ישראל. העברת סכום זה התאפשרה ברובה על ידי מבצע המכר המוגבר שניהלה בקרב דיירי הדיור הציבורי, ואשר במסגרתו נמכרו כשלושת אלפים דירות, רובן בהנחות משמעותיות לדיירים הנזקקים.
התמורה הכוללת כתוצאה ממכירת הדירות, קפצה מ 94 מיליון שקל בשנת 2005 לסך של 254 מיליון שקלים בשנת 2006. כנגד ההכנסות השיבה המדינה לעמידר, ע"פ הסכם שנחתם מול הממשלה, סכום של כ – 160 מיליון שקלים המיועדים לצורך אחזקה וניהול של הדירות.
עמידר הינה חברת הדיור הציבורי הגדולה במדינת ישראל ומנהלת מקבצי דיור לעולים חדשים נזקים ודירות לזכאים ברחבי הארץ. החברה פועלת בכ- 200 יישובים מרמת הגולן ועד אילת. עמידר משמשת כזרוע הביצוע העיקרית של הממשלה, באמצעות משרד הבינוי והשיכון, לניהול נכסי הדיור הציבורי ולמימוש מדיניות הממשלה בתחום זה. חברת עמידר מעסיקה כ 500 עובדים קבועים.

בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
ריבית, אינפלציה וצמיחה - כל הפרמטרים האלו קשורים אחד לשני ומשפיעים אחד על השני. התחזית של בנק ישראל להורדת ריבית ועלייה בצמיחה, לצד ירידה באינפלציה - היא אתגר גדול. בצמיחה גבוהה לא מורידים ריבית. שאלות ותשובות
בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?
איך מתומחרת כיום האינפלציה בשוק?
פערי תשואות באג"ח משקפים אינפלציה צפויה של כ־2% לשנים הקרובות, אך בפועל היא נעה כבר זמן רב סביב 3%.
למה בנק ישראל צופה אינפלציה נמוכה יותר?
הבנק מעריך ירידה באינפלציה בזכות התמתנות בצריכה וצמצום גיוסי המילואים, שיפחיתו לחצי שכר. אלא שתחזית כזו מתעלמת מלחצים מבניים כמו מחירי הדיור ושוק עבודה הדוק.
מה מייצר את
הלחצים האינפלציוניים?
שוק עבודה חזק עם שיעור אבטלה נמוך, עליות חדות בשכר דירה בעקבות פגיעה בהיצע דירות במרכז הארץ, והצפי לזרימת תקציבי עתק לשיקום ולפיתוח - כולם תורמים לעליית מחירים.
- השווקים מצפים להורדת ריבית – אך כל נתון אינפלציה עלול לשנות את התמונה
- לקראת דוח התעסוקה - הסימנים מצביעים על שוק עבודה רך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה המשמעות עבור משקיעים באג"ח?
בתנאים כאלה, אג"ח צמודות קצרות עשויות להעניק תשואה עודפת של עד אחוז וחצי בשנה הקרובה, לעומת אג"ח שקליות, משום שהן מתממשקות
טוב יותר עם סביבת אינפלציה גבוהה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".