רווחי מנועי בית שמש זינקו ב-271% ל-15 מ' ש' ב-2006

גידול חד של 25% בהשוואה לשנת 2005 נרשם בהכנסות שהגיעו ל-200 מיליון שקל. החברה תחלק 4.5 מיליון שקל כדיבידנד. בחברה מוסרים: בשנת 2007 המכירות יעלו ל-51 מ' דולר
עפרה ברון |

שנת שיא בתוצאות חברת מנועי בית שמש (בית שמש), העוסקת בייצור ושיפוץ חלקי מנועי מטוסים אזרחיים וצבאיים. החברה סיימה את שנת 2006 עם גידול של 25% במכירות, לסך של כ-199.3 מיליון שקל ועם עליה חדה של כ-271% ברווח הנקי לסך של כ-15.8 מיליון שקל, לעומת שנת 2005. ברבעון הרביעי של שנת 2006 רשמה החברה גידול של כ-20% במכירות לסך של כ-52.5 מיליון שקל וגידול של כ-380% ברווח הנקי לסך של כ-8.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הגידול במכירות בשנת 2006 וברבעון הרביעי של השנה לוו בגידול בשיעורי הרווחיות: הרווח הגולמי בשנת 2006 גדל ב-44% לסך של כ-29.2 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות היה כ-14.6% לעומת 12.7% בשנת 2005. הרווח התפעולי בשנת 2006 גדל ב-76% לסך של כ-12.1 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות היה 6.1% לעומת 4.3% בשנת 2005. ברבעון הרביעי של 2006 גדל הרווח הגלמי בכ-65.7% לסך של כ-9.8 מיליון שקל והרווח התפעולי עלה ב-139% לסך של כ-6.2 מיליון שקל.

הרווח הנקי של החברה בשנת 2006 בסך של כ-15.8 מיליון שקל כולל הטבת מס בסך של כ-2.6 מיליון שקל, זאת לאחר שהחברה רשמה לראשונה בספריה מיסים נדחים. הרווח הנקי לפני מס הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל, גידול של כ-211% לעומת השנה הקודמת.

בהמשך להחלטת החברה על חלוקת דיבידנד במזומן בשיעור של לפחות 30% מרווחיה השוטפים החליטה החברה על חלוקת דיבידנד נטו בסך של כ-4.5 מיליון שקל מתוך הרווחים שנוצרו בשנת 2006 וזאת לאחר שכבר חולקו כ-2.36 מיליון שקל בספטמבר ע"ח ריווחי החברה בשנת 2005.

מהחברה נמסר כי על פי צבר ההזמנות הצפויות של החברה גם שנת 2007 מסתמנת כשנת צמיחה עם מכירות צפויות של כ-51 מיליון דולר לעומת כ-44 מיליון דולר בשנת 2006. צבר ההזמנות משנת 2008 ואילך מסתכם בכ-85 מיליון דולר והוא אינו כולל הכנסות צפויות מעיסקה משותפת עם MTU החל משנת 2011.

מנועי בית שמש עוסקת בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם. מרבית פעילותה של החברה מיועדת ליצרני מנועי הסילון ולחילות אוויר בעולם, כולל חיל האוויר הישראלי. הגידול במכירות בשנת 2006 לווה בהמשך הגדלת בסיס הלקוחות של החברה והקטנת משקלם של הלקוחות הגדולים בכלל המכירות. סך המכירות לששת הלקוחות הגדולים של החברה בשנת 2006 – הכוללים את מרבית יצרני המנועים הגדולים בעולם – היווה 78% ממכירות החברה לעומת 85% בשנת 2005.

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש אמר עם פרסום תוצאות החברה לשנת 2006 כי הן מהוות פרי של בניית תשתית לקוחות אסטרטגיים ארוכי טווח והסכמי מסגרת רב שנתיים. תשתית זו, לצד הרחבת מעגל הלקוחות יבטיחו את המשך צמיחתה של החברה בשנים הבאות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה