פרארי SF ספיידר. קרדיט סמלת יבואנית פרארי לישראל
פרארי SF ספיידר. קרדיט סמלת יבואנית פרארי לישראל

מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש

נתוני מסירות כלי רכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין לא סופיים, וצפויים עוד לגדול. התמונה הכללית די ברורה עם 164000 כלי רכב שנרשמו במשרד הרישוי עד ה 1.7.25

ג'אקו 7 מובילה, אחריה יונדאי קונה וטויוטה יאריס קרוס.

קצב מסירות שנתי של כ - 285,000 כלי רכב.

פרארי עם המכוניות היקרות ביותר שנמכרו בישראל מתחילת השנה.  

יואב פולס | (6)

חודש יוני הסתיים ואיתו הסתיימה המחצית הראשונה של 2025, שלב טוב לסיכומים.

נתוני משרד הרישוי

ראשית נדגיש כי הנתונים הרשומים הם נתוני משרד הרישוי ולא נתוני איגוד יבואני הרכב. כלומר אלו הנתונים האמיתיים של כלי רכב שקיבלו רישוי בישראל בתקופה נתונה. מצד אחד הם מלאים יותר מנתוני איגוד יבואני הרכב שכן הם כוללים את הייבוא המקביל והאישי שהיקפו אלפי כלי רכב בשנה, ומצד שני הם מסתמכים על הקלדות נתונים, דבר שלוקח לעיתים גם שבועיים עד שנתוני הרכב מוקלדים למחשבי משרד הרישוי. לדוגמא, בחודש יוני עד עתה הוקלדו מעל 15,400 כלי רכב. לא מן הנמנע כי בימים הקרובים הנתון הזה ימשיך לעלות, ויעבור את ה 20,000 כלי רכב. אנחנו כאן לדווח מה שידוע לנו בנקודת הזמן הזו, בוקר ה 1 ליולי 2025.

סה"כ נרשמו בישראל עד רגע זה 164,093 כלי רכב, מתוכם 26,304 כלי רכב חשמליים (16.03%) ו – 14,792 כלי רכב עם הנעת פלאג אין הייבריד (9.01%). החשמליות והפלאג אין יחד מהוות רבע מהשוק, מעל 25% מכלל המסירות בישראל. אם נשווה לשנת 2024 שבה אחוז החשמליות עמד על 24.2%, כאשר לא היו דגמי פלאג אין שמכרו בכמויות ששוות דיון, ניתן בהחלט לומר שרכבי הפלאג אין החדשים משתלבים היטב בקרב הקהל, ומביאים לקוחות חדשים לעולמות של ההנעות האלטרנטיביות. הירידה היחסית של כלי רכב חשמליים נובעת גם מהעלאת המיסוי עליהם מ 35% ל 45%, וגם נטענת מחוסר וודאות לגבי העתיד עם מיסוי חדש, דבר גורם ללקוחות פרטיים כרגע להסס, ולציי רכב להמתין עד להתבהרות תמונת המיסוי. בהקשר הזה אנחנו כמובן מתייחסים למס הנסועה, שהיה אמור להיות להיגבות החל מינואר 2026, אבל כרגע מסתמן שהוא יידחה שוב.


ג'אקו 7 - הדגם הנמכר ביותר במחצית הראשונה של 2025. צילום יצרן


מי מכם שיקח את הנתון החצי שנתי של 164,093 כלי רכב ויכפיל אותו ב – 2, ויחשוב שהיקף המסירות בשוק יגיע לכ 330,000 כלי רכב – טועה. 

נתוני המסירות לפי חודשים הם:

חודש                            כמות
ינואר 2025                51228
פברואר 2025        23893
מרץ 2025            27045
אפריל 2025            20172
מאי 2025            26217
יוני 2025            15413
סה"כ            164093


 קצב שנתי של כ - 285000 מסירות

נתעלם מחודש ינואר, מכיוון שמדי שנה בינואר מבוצעות מסירות של כלי רכב שהוזמנו עוד בשנה החולפת, אבל המסירה נדחתה לינואר כדי שהרכב יירשם בשנת הדגם החדשה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מאחר וההקלדות של חודש יוני רחוקות מלהסתיים, נתייחס לחודש יוני כאילו נמסרו בו 20,000 כלי רכב. לפיכך, הממוצע החודשי עומד על כ – 23,500 כלי רכב. ממוצע של 23,500 כלי רכב בחודש מביאו אותנו לסביבות 280,000 – 285,000 מסירות.

אירועי 'עם כלביא' בו נפגעו מאות כלי רכב לא באמת גורמים לשינויים מהותיים בשוק, והחלפת כלי הרכב נספגים בעסקאות הקיימות, חלק בעסקאות יד שניה, וחלק בעסקאות חדשות.

עם זאת, במידה ותושג הפסקת אש גם מול עזה והשבת כל החטופים בשבועות הקרובים, הדבר יכול להיות נקודת מפנה במשק, חזרה של השקעות זרות, חזרה של פעילות לשיקום המשק והכלכלה, דבר שיכול להביא לפריחה כלכלית חוצה מגזרים, ועם השפעה חיובית גם על שוק הרכב, כך שהיקף המסירות במחצית השניה של 2025 יגדל.

הדגמים המובילים

טבלת נתוני מסירות כלי הרכב ממשיכה את מה שכבר הצגנו בעבר:

יצרןדגםכמות
ג'אקו    ג'אקו 7*8447
יונדאי    קונה היברידית7583
טויוטה    יאריס קרוס היברידית5222
טויוטה    קורולה קרוס היברידית4556
יונדאי     אלנטרה היברידית4399
טויוטה        ראב 4 היברידי4350
קיה    פיקנטו4329
סקודה    אוקטביה 1.53775
צ'רי      טיגו 8**3763    
יונדאי    ווניו    3368
קיהנירו היברידי3062
BYDAtto32957

 

* ג'אקו 7 – מדגם הפלאג אין נמסרו 7121 יחידות, אליהן התווספו עוד 1326 עם מנוע בנזין

** צ'רי טיגו 8 – מדגם הפלאג אין נמסרו 2421 יחידות, אליהן התווספו עוד 1342 עם מנוע בנזין

מהנתונים ניתן לראות כי בשלב זה שני יבואנים כלמוביל (יונדאי, ג'אקו) ויוניון מוטורס (טויוטה) מחזיקים שבעה מתוך עשרת הדגמים המובילים בשוק.

להיט המכירות בשנת 2023 ובשנת 2024 ה BYD Atto3 נמצאת במקום ה- 12 בלבד, שילוב של ירידה בבחירה בחשמליות, ומעבר לרכבי פלאג אין, בד בבד עם הצטרפות דגמים חשמליים המתחרים ב Atto3 על אותם לקוחות בדיוק – לינק & קו 02, ג'ילי EX5, ליפמוטור C10 ואחרות.

היקרות ביותר

שתי פרארי SF90 ספיידר הן המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה, ומחירן הרשמי (לפני תוספות) 3,885,00 ש"ח. עוד שישה מעושרים התחדשו בפרארי השנה, וגם ארבעה שהחליטו להתפנק בבנטלי קונטיננטל GT. 

הרחבה לנתונים בהקדם. 


בנטלי קונטיננטל GT. ארבע כאלה נמסרו ללקוחות מעושרים. צילום יצרן

הנתונים באדיבות צבי תמרי.


תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לרון 21/07/2025 08:24
    הגב לתגובה זו
    מי קונה פרארי כדי לנסוע ח ו ק י ת 100 קמש גם אני קונה פראריהמנייה ואגב מאוד מומלצת כן כן .המכונית
  • 5.
    האם לגאקו אותו יחס מכירות גם בעולם (ל"ת)
    צינגרלה 02/07/2025 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שקר שקר שקר 02/07/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    שקרנים תחמנים תתביישו לכם יבואני הרכב ! הם עובדים עלינו ! יותר מחצי נמכר לליסינג לסוחרים ומכירות עצמיטת בתוך החברות. למה לפרסם מצגת שווא בנתונים שמטעים את הציבור למה לנפח את בשוק בצורה מלאכותית
  • 3.
    אנונימי 02/07/2025 14:20
    הגב לתגובה זו
    אלא נרשמו על שם עובדי היבואן או נמסרו לליסינג לצורכי מכירה כאפס קילומטר
  • 2.
    מושיק החתול 02/07/2025 08:23
    הגב לתגובה זו
    רכבים שנמסרים לליסינג צריכים להופיע בנפרד !
  • 1.
    יונדאי 70 אלף קמ הלך מנוע רק צרות מאז (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 17:06
    הגב לתגובה זו
רכב חשמלי רשתות חברתיותרכב חשמלי רשתות חברתיות

חשש באירופה: האם הסינים שולטים מרחוק ברכבים החשמליים?

בדיקה באוסלו העלתה כי SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה למערכת ניהול האנרגיה; הרשויות מזהירות מפגיעה בתשתיות רגישות - לא רק ב-5G ובאנרגיה אלא גם בתחבורה הציבורית והפרטית



ענת גלעד |
נושאים בכתבה רכב חשמלי סין

פרצת אבטחה באוטובוס חשמלי סיני שנחשפה בנורווגיה הובילה מדינות באירופה לבחון מחדש את חדירת הציוד הסיני לתחבורה ולתשתיות קריטיות. המקרה שהתרחש במכרה נטוש בהרי אוסלו, כשאוטובוס חשמלי מתוצרת יוטונג הוכנס לבדיקה, הצליח להבהיל את מקבלי ההחלטות באירופה. בבדיקה שביצעה רשות התחבורה הציבורית של עיר הבירה הנורבגית נמצא כי ניתן לשתק מרחוק את האוטובוס - וזאת באמצעות מערכת הבקרה של הסוללה. מדובר במנגנון שמיועד לניהול טעינה וביצועים, אך מסתבר שהוא מהווה גם נקודת תורפה שיכולה לשמש ככלי להשבתה יזומה.

החשיפה, שנעשתה בתנאים מבודדים מגישה חיצונית, באמצעות מנהרת סלע, הובילה לגל של בדיקות דומות גם בדנמרק, בבריטניה, ובהמשך גם בגרמניה ובהולנד. זאת על רקע גובר של חשש מפני חדירת רכיבים סיניים למערכות אנרגיה, תקשורת ותחבורה באירופה - מגמה שכבר גרמה למגבלות משמעותיות על ציוד תקשורת של וואווי במדינות רבות.

מדובר בפרצה שיכולה לאפשר השבתה לא רק על ידי מדינה עוינת, אלא גם על ידי גורם עברייני או תוקף חיצוני. החשש: שימוש במנגנוני עדכון תוכנה מרחוק (OTA) כדי להשבית ציוד תשתיתי. בדומה למקובל כיום במכשירים חכמים וברכבים, גם באוטובוסים ובמערכות סולאריות יש כיום יכולות שליטה ועדכון מהענן, מה שעלול להפוך לנשק קיברנטי. הבדיקה באוסלו העלתה כי כרטיס SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה ישירה למערכת ניהול האנרגיה. ברשות התחבורה Ruter ציינו שהם מפתחים חומת אש ופתרונות עיכוב אותות כדי להתמודד עם הסיכון, אך ברור שמדובר באתגר עקרוני. עוד נמסר כי המידע נשמר בשרתים הממוקמים בגרמניה, אך עצם קיומה של גישה מהותית מרחוק נותר בעייתי.

גם רשתות חשמל ומים חשופות

מדובר בתופעה רחבה יותר: בכירים באיחוד האירופי מזהירים כי גם ממירי חשמל (inverters) שמותקנים במערכות סולאריות עלולים לשמש כלי למתקפה. חברות סיניות כמו וואווי שולטות בשוק הזה, ורבים מהממירים מתקשרים מרחוק עם מרכזי שליטה, כולל כאלה שממוקמים מחוץ לאירופה. לפי הערכות, כ-30% מתשתיות האנרגיה המתחדשת ביבשת נשענות על ציוד סיני.

לפי נתוני חברת הסיכון DNV, כ-12 ספקים מחזיקים גישה מרחוק לממירים המחוברים למאות אלפי פאנלים באירופה, מה שעשוי להשפיע על יציבות רשת החשמל כולה. חברי פרלמנט מהאיחוד התריעו: שיבושת מערך החשמל ביבשת נמצא במרחק של עדכון תוכנה אחד. מקרה שהמחיש את הסכנה התרחש באפריל האחרון, כאשר תקלה טכנית ברשת גרמה להשבתה חלקית בפורטוגל וספרד ולשיבושים נרחבים בתשתיות התחבורה והבריאות. בגרמניה החלה לאחרונה בדיקה של ציוד תקשורת סיני גם ברשתות מים עירוניות, לאחר שאותרו שערי בקרה המחוברים לענן באמצעות פרוטוקולים של יצרנים מסין. הדאגה המרכזית: אפשרות למניפולציה על מערכות מים בשעת חירום.

פורד ברונקו. צילום יצרןפורד ברונקו. צילום יצרן

עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח.

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל הודיעה על סדרת שדרוגים לפורד ברונקו, רכב השטח הקשוח של היצרנית. 

גרסאות הכניסה קיבלו שדרוגי שטח ותא נוסעים חשובים, הדגם הבכיר ה Badlands קיבל את חבילת השטח Sasquatch

המחיר החל מ 380,000 ש"ח, הופך את הברונקו לאטרקטיבי למי שבעניין רכב שטח אמיתי

יואב פולס |

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל מרעננת ומרחיבה את היצע דגמי הפורד ברונקו, רכב השטח הנחשק של פורד.

דגמי הכניסה Big Bend ו Outer Banks

הברונקו זכה ובצדק לתדמית של רכב שטח איכותי וקשוח, ועתה מצטרפות גירסאות מעניינות לליין הדגמים של הברוקנו. אם נתחיל מרמת הכניסה, דגמי ה Big Bend מקבלים את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא שהיה מותקן בדגמים הבכירים בלבד, יחד עם מסך מרכזי בגודל ''12. לרווחת הנוסעים מאחור בדגמים הארוכים נוספו גם פתחי מיזוג.

יחידת ההנעה שודרגה, ומנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר מפיק עתה 300 כ"ס  (תוספת של 30 כ"ס) ומומנט של 42.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים וההנעה 2X4 או 4X4, ללא דיפרנציאל מרכזי. ה Big Bend מצויד במערכת ה G.O.A.T של פורד (Goes Over Any Type of Terrain ), וכן במערכת ה Trail U-turn Assist המסייעת בתמרונים צפופים. בנוסף, מקבל הדגם חישוקי ''17 וצמיגי AT ''32 .

לראשונה בדגמי ה Big Bend תוצע חבילת שטח חדשה Black Diamond הכוללת מערכת 4X4 מתקדמת יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון תחתון ומדרגות סף מקוריות.

הדגם הבא של הברונקו ששודרג הוא ה Outer Banks שמקבלת חבילת אבזור כמו גג קשיח בצבע המרכב, חישוקי ''18, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של B&O, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת ההנעה זהה לזו של ה Big Bend.