
מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
נתוני מסירות כלי רכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין לא סופיים, וצפויים עוד לגדול. התמונה הכללית די ברורה עם 164000 כלי רכב שנרשמו במשרד הרישוי עד ה 1.7.25
ג'אקו 7 מובילה, אחריה יונדאי קונה וטויוטה יאריס קרוס.
קצב מסירות שנתי של כ - 285,000 כלי רכב.
פרארי עם המכוניות היקרות ביותר שנמכרו בישראל מתחילת השנה.
חודש יוני הסתיים ואיתו הסתיימה המחצית הראשונה של 2025, שלב טוב לסיכומים.
נתוני משרד הרישוי
ראשית נדגיש כי הנתונים הרשומים הם נתוני משרד הרישוי ולא נתוני איגוד יבואני הרכב. כלומר אלו הנתונים האמיתיים של כלי רכב שקיבלו רישוי בישראל בתקופה נתונה. מצד אחד הם מלאים יותר מנתוני איגוד יבואני הרכב שכן הם כוללים את הייבוא המקביל והאישי שהיקפו אלפי כלי רכב בשנה, ומצד שני הם מסתמכים על הקלדות נתונים, דבר שלוקח לעיתים גם שבועיים עד שנתוני הרכב מוקלדים למחשבי משרד הרישוי. לדוגמא, בחודש יוני עד עתה הוקלדו מעל 15,400 כלי רכב. לא מן הנמנע כי בימים הקרובים הנתון הזה ימשיך לעלות, ויעבור את ה 20,000 כלי רכב. אנחנו כאן לדווח מה שידוע לנו בנקודת הזמן הזו, בוקר ה 1 ליולי 2025.
סה"כ נרשמו בישראל עד רגע זה 164,093 כלי רכב, מתוכם 26,304 כלי רכב חשמליים (16.03%) ו – 14,792 כלי רכב עם הנעת פלאג אין הייבריד (9.01%). החשמליות והפלאג אין יחד מהוות רבע מהשוק, מעל 25% מכלל המסירות בישראל. אם נשווה לשנת 2024 שבה אחוז החשמליות עמד על 24.2%, כאשר לא היו דגמי פלאג אין שמכרו בכמויות ששוות דיון, ניתן בהחלט לומר שרכבי הפלאג אין החדשים משתלבים היטב בקרב הקהל, ומביאים לקוחות חדשים לעולמות של ההנעות האלטרנטיביות. הירידה היחסית של כלי רכב חשמליים נובעת גם מהעלאת המיסוי עליהם מ 35% ל 45%, וגם נטענת מחוסר וודאות לגבי העתיד עם מיסוי חדש, דבר גורם ללקוחות פרטיים כרגע להסס, ולציי רכב להמתין עד להתבהרות תמונת המיסוי. בהקשר הזה אנחנו כמובן מתייחסים למס הנסועה, שהיה אמור להיות להיגבות החל מינואר 2026, אבל כרגע מסתמן שהוא יידחה שוב.
מי מכם שיקח את הנתון החצי שנתי של 164,093 כלי רכב ויכפיל אותו ב – 2, ויחשוב שהיקף המסירות בשוק יגיע לכ 330,000 כלי רכב – טועה.
נתוני המסירות לפי חודשים הם:
חודש | כמות |
ינואר 2025 | 51228 |
פברואר 2025 | 23893 |
מרץ 2025 | 27045 |
אפריל 2025 | 20172 |
מאי 2025 | 26217 |
יוני 2025 | 15413 |
סה"כ | 164093 |
קצב שנתי של כ - 285000 מסירות
נתעלם מחודש ינואר, מכיוון שמדי שנה בינואר מבוצעות מסירות של כלי רכב שהוזמנו עוד בשנה החולפת, אבל המסירה נדחתה לינואר כדי שהרכב יירשם בשנת הדגם החדשה.
- BYD עוקפת את טסלה במסירות רכב רבעוניות; XPeng וניאו מחזקות נוכחות בשוק הסיני
- שברולט טאהו - ה SUV האמריקאי החל מ 780.0 אש"ח
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מאחר וההקלדות של חודש יוני רחוקות מלהסתיים, נתייחס לחודש יוני כאילו נמסרו בו 20,000 כלי רכב. לפיכך, הממוצע החודשי עומד על כ – 23,500 כלי רכב. ממוצע של 23,500 כלי רכב בחודש מביאו אותנו לסביבות 280,000 – 285,000 מסירות.
אירועי 'עם כלביא' בו נפגעו מאות כלי רכב לא באמת גורמים לשינויים מהותיים בשוק, והחלפת כלי הרכב נספגים בעסקאות הקיימות, חלק בעסקאות יד שניה, וחלק בעסקאות חדשות.
עם זאת, במידה ותושג הפסקת אש גם מול עזה והשבת כל החטופים בשבועות הקרובים, הדבר יכול להיות נקודת מפנה במשק, חזרה של השקעות זרות, חזרה של פעילות לשיקום המשק והכלכלה, דבר שיכול להביא לפריחה כלכלית חוצה מגזרים, ועם השפעה חיובית גם על שוק הרכב, כך שהיקף המסירות במחצית השניה של 2025 יגדל.
הדגמים המובילים
טבלת נתוני מסירות כלי הרכב ממשיכה את מה שכבר הצגנו בעבר:
יצרן | דגם | כמות |
ג'אקו | ג'אקו 7* | 8447 |
יונדאי | קונה היברידית | 7583 |
טויוטה | יאריס קרוס היברידית | 5222 |
טויוטה | קורולה קרוס היברידית | 4556 |
יונדאי | אלנטרה היברידית | 4399 |
טויוטה | ראב 4 היברידי | 4350 |
קיה | פיקנטו | 4329 |
סקודה | אוקטביה 1.5 | 3775 |
צ'רי | טיגו 8** | 3763 |
יונדאי | ווניו | 3368 |
קיה | נירו היברידי | 3062 |
BYD | Atto3 | 2957 |
* ג'אקו 7 – מדגם הפלאג אין נמסרו 7121 יחידות, אליהן התווספו עוד 1326 עם מנוע בנזין
** צ'רי טיגו 8 – מדגם הפלאג אין נמסרו 2421 יחידות, אליהן התווספו עוד 1342 עם מנוע בנזין
מהנתונים ניתן לראות כי בשלב זה שני יבואנים כלמוביל (יונדאי, ג'אקו) ויוניון מוטורס (טויוטה) מחזיקים שבעה מתוך עשרת הדגמים המובילים בשוק.
להיט המכירות בשנת 2023 ובשנת 2024 ה BYD Atto3 נמצאת במקום ה- 12 בלבד, שילוב של ירידה בבחירה בחשמליות, ומעבר לרכבי פלאג אין, בד בבד עם הצטרפות דגמים חשמליים המתחרים ב Atto3 על אותם לקוחות בדיוק – לינק & קו 02, ג'ילי EX5, ליפמוטור C10 ואחרות.
היקרות ביותר
שתי פרארי SF90 ספיידר הן המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה, ומחירן הרשמי (לפני תוספות) 3,885,00 ש"ח. עוד שישה מעושרים התחדשו בפרארי השנה, וגם ארבעה שהחליטו להתפנק בבנטלי קונטיננטל GT.
הרחבה לנתונים בהקדם.
הנתונים באדיבות צבי תמרי.
- 1.יונדאי 70 אלף קמ הלך מנוע רק צרות מאז (ל"ת)אנונימי 01/07/2025 17:06הגב לתגובה זו