פרארי SF ספיידר. קרדיט סמלת יבואנית פרארי לישראלפרארי SF ספיידר. קרדיט סמלת יבואנית פרארי לישראל

מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש

נתוני מסירות כלי רכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין לא סופיים, וצפויים עוד לגדול. התמונה הכללית די ברורה עם 164000 כלי רכב שנרשמו במשרד הרישוי עד ה 1.7.25

ג'אקו 7 מובילה, אחריה יונדאי קונה וטויוטה יאריס קרוס.

קצב מסירות שנתי של כ - 285,000 כלי רכב.

פרארי עם המכוניות היקרות ביותר שנמכרו בישראל מתחילת השנה.  

יואב פולס | (6)

חודש יוני הסתיים ואיתו הסתיימה המחצית הראשונה של 2025, שלב טוב לסיכומים.

נתוני משרד הרישוי

ראשית נדגיש כי הנתונים הרשומים הם נתוני משרד הרישוי ולא נתוני איגוד יבואני הרכב. כלומר אלו הנתונים האמיתיים של כלי רכב שקיבלו רישוי בישראל בתקופה נתונה. מצד אחד הם מלאים יותר מנתוני איגוד יבואני הרכב שכן הם כוללים את הייבוא המקביל והאישי שהיקפו אלפי כלי רכב בשנה, ומצד שני הם מסתמכים על הקלדות נתונים, דבר שלוקח לעיתים גם שבועיים עד שנתוני הרכב מוקלדים למחשבי משרד הרישוי. לדוגמא, בחודש יוני עד עתה הוקלדו מעל 15,400 כלי רכב. לא מן הנמנע כי בימים הקרובים הנתון הזה ימשיך לעלות, ויעבור את ה 20,000 כלי רכב. אנחנו כאן לדווח מה שידוע לנו בנקודת הזמן הזו, בוקר ה 1 ליולי 2025.

סה"כ נרשמו בישראל עד רגע זה 164,093 כלי רכב, מתוכם 26,304 כלי רכב חשמליים (16.03%) ו – 14,792 כלי רכב עם הנעת פלאג אין הייבריד (9.01%). החשמליות והפלאג אין יחד מהוות רבע מהשוק, מעל 25% מכלל המסירות בישראל. אם נשווה לשנת 2024 שבה אחוז החשמליות עמד על 24.2%, כאשר לא היו דגמי פלאג אין שמכרו בכמויות ששוות דיון, ניתן בהחלט לומר שרכבי הפלאג אין החדשים משתלבים היטב בקרב הקהל, ומביאים לקוחות חדשים לעולמות של ההנעות האלטרנטיביות. הירידה היחסית של כלי רכב חשמליים נובעת גם מהעלאת המיסוי עליהם מ 35% ל 45%, וגם נטענת מחוסר וודאות לגבי העתיד עם מיסוי חדש, דבר גורם ללקוחות פרטיים כרגע להסס, ולציי רכב להמתין עד להתבהרות תמונת המיסוי. בהקשר הזה אנחנו כמובן מתייחסים למס הנסועה, שהיה אמור להיות להיגבות החל מינואר 2026, אבל כרגע מסתמן שהוא יידחה שוב.


ג'אקו 7 - הדגם הנמכר ביותר במחצית הראשונה של 2025. צילום יצרן


מי מכם שיקח את הנתון החצי שנתי של 164,093 כלי רכב ויכפיל אותו ב – 2, ויחשוב שהיקף המסירות בשוק יגיע לכ 330,000 כלי רכב – טועה. 

נתוני המסירות לפי חודשים הם:

חודש                            כמות
ינואר 2025                51228
פברואר 2025        23893
מרץ 2025            27045
אפריל 2025            20172
מאי 2025            26217
יוני 2025            15413
סה"כ            164093


 קצב שנתי של כ - 285000 מסירות

נתעלם מחודש ינואר, מכיוון שמדי שנה בינואר מבוצעות מסירות של כלי רכב שהוזמנו עוד בשנה החולפת, אבל המסירה נדחתה לינואר כדי שהרכב יירשם בשנת הדגם החדשה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מאחר וההקלדות של חודש יוני רחוקות מלהסתיים, נתייחס לחודש יוני כאילו נמסרו בו 20,000 כלי רכב. לפיכך, הממוצע החודשי עומד על כ – 23,500 כלי רכב. ממוצע של 23,500 כלי רכב בחודש מביאו אותנו לסביבות 280,000 – 285,000 מסירות.

אירועי 'עם כלביא' בו נפגעו מאות כלי רכב לא באמת גורמים לשינויים מהותיים בשוק, והחלפת כלי הרכב נספגים בעסקאות הקיימות, חלק בעסקאות יד שניה, וחלק בעסקאות חדשות.

עם זאת, במידה ותושג הפסקת אש גם מול עזה והשבת כל החטופים בשבועות הקרובים, הדבר יכול להיות נקודת מפנה במשק, חזרה של השקעות זרות, חזרה של פעילות לשיקום המשק והכלכלה, דבר שיכול להביא לפריחה כלכלית חוצה מגזרים, ועם השפעה חיובית גם על שוק הרכב, כך שהיקף המסירות במחצית השניה של 2025 יגדל.

הדגמים המובילים

טבלת נתוני מסירות כלי הרכב ממשיכה את מה שכבר הצגנו בעבר:

יצרןדגםכמות
ג'אקו    ג'אקו 7*8447
יונדאי    קונה היברידית7583
טויוטה    יאריס קרוס היברידית5222
טויוטה    קורולה קרוס היברידית4556
יונדאי     אלנטרה היברידית4399
טויוטה        ראב 4 היברידי4350
קיה    פיקנטו4329
סקודה    אוקטביה 1.53775
צ'רי      טיגו 8**3763    
יונדאי    ווניו    3368
קיהנירו היברידי3062
BYDAtto32957

 

* ג'אקו 7 – מדגם הפלאג אין נמסרו 7121 יחידות, אליהן התווספו עוד 1326 עם מנוע בנזין

** צ'רי טיגו 8 – מדגם הפלאג אין נמסרו 2421 יחידות, אליהן התווספו עוד 1342 עם מנוע בנזין

מהנתונים ניתן לראות כי בשלב זה שני יבואנים כלמוביל (יונדאי, ג'אקו) ויוניון מוטורס (טויוטה) מחזיקים שבעה מתוך עשרת הדגמים המובילים בשוק.

להיט המכירות בשנת 2023 ובשנת 2024 ה BYD Atto3 נמצאת במקום ה- 12 בלבד, שילוב של ירידה בבחירה בחשמליות, ומעבר לרכבי פלאג אין, בד בבד עם הצטרפות דגמים חשמליים המתחרים ב Atto3 על אותם לקוחות בדיוק – לינק & קו 02, ג'ילי EX5, ליפמוטור C10 ואחרות.

היקרות ביותר

שתי פרארי SF90 ספיידר הן המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה, ומחירן הרשמי (לפני תוספות) 3,885,00 ש"ח. עוד שישה מעושרים התחדשו בפרארי השנה, וגם ארבעה שהחליטו להתפנק בבנטלי קונטיננטל GT. 

הרחבה לנתונים בהקדם. 


בנטלי קונטיננטל GT. ארבע כאלה נמסרו ללקוחות מעושרים. צילום יצרן

הנתונים באדיבות צבי תמרי.


תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לרון 21/07/2025 08:24
    הגב לתגובה זו
    מי קונה פרארי כדי לנסוע ח ו ק י ת 100 קמש גם אני קונה פראריהמנייה ואגב מאוד מומלצת כן כן .המכונית
  • 5.
    האם לגאקו אותו יחס מכירות גם בעולם (ל"ת)
    צינגרלה 02/07/2025 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שקר שקר שקר 02/07/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    שקרנים תחמנים תתביישו לכם יבואני הרכב ! הם עובדים עלינו ! יותר מחצי נמכר לליסינג לסוחרים ומכירות עצמיטת בתוך החברות. למה לפרסם מצגת שווא בנתונים שמטעים את הציבור למה לנפח את בשוק בצורה מלאכותית
  • 3.
    אנונימי 02/07/2025 14:20
    הגב לתגובה זו
    אלא נרשמו על שם עובדי היבואן או נמסרו לליסינג לצורכי מכירה כאפס קילומטר
  • 2.
    מושיק החתול 02/07/2025 08:23
    הגב לתגובה זו
    רכבים שנמסרים לליסינג צריכים להופיע בנפרד !
  • 1.
    יונדאי 70 אלף קמ הלך מנוע רק צרות מאז (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 17:06
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות

ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג


ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.

עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.

נהגי המוניות מתנגדים 

בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור. 

מונית
צילום: ביזפורטל

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות

ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג


ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.

עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.

נהגי המוניות מתנגדים 

בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.