מוסך
צילום: pexels

לא רק בשביל הטסט: תחזוקת הרכב חשובה לאורך כל השנה - וכך תעשו את זה

אם אתם בעלי רכב, אתם בוודאי יודעים כמה תקינות הרכב חשובה לבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם. את תקינות הרכב צריך לוודא לאורך כל השנה ולא לחכות שהטסט יגיע כדי לעלות על ליקויים, ולכן הבאנו לכם מספר טיפים שיסייע לכם לדעת מה לעשות ואיך להפחית את הסיכויים לתקלות מפתיעות ואף מסוכנות.

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה טסט לרכב

טסט לרכב – אבל לא רק

טסט לרכב הוא בדיקה שנתית וכללית של הרכב, ורק אם הרכב יעבור את הבדיקה תוכלו לקבל את רישיון הרכב שיתיר לכם לנסוע איתו. מדובר בבדיקה שאורכת כ-10-15 דקות, ובמהלכה אנשי המקצוע של המכון בודקים את כל המערכות הכי קריטיות של הרכב, בין השאר בלמים, מצב הצמיגים, התאורה ואפילו רמת הזיהום שהרכב שלכם גורם במהלך הנסיעה.

יש אנשים שחושבים שטסט לרכב הוא חלק מהתחזוקה השוטפת של הרכב, ופה הטעות הגדולה. את הרכב מומלץ לתחזק כל השנה דווקא כדי שאת הטסט תוכלו לעבור בצורה חלקה. בתום הבדיקה תקבלו את התוצאות שלה מידי הבוחן, שיקבע האם כל הבדיקות יצאו תקינות או שעליכם לבצע תיקונים כדי לתקן את הליקויים. אם תתחזקו את הרכב היטב לאורך השנה – תפחיתו את הסיכויים למצב כזה.

בדקו שמן ומים

אם חשבתם שהרכב שלכם הוא כל יכול וכל מה שאתם צריכים לעשות כדי שהוא יתפקד זה לספק לו דלק בזמן, תחשבו שוב. אחת לחודש אנחנו ממליצים לכם לבדוק שמן ומים ברכב, שהם אחראיים על הפעילות התקינה של הרכב. התפקיד של המים הוא לקרר את המנוע כדי שלא יתחמם והתפקיד של השמן הוא לאפשר את הפעילות שתקינה של כל החלקים המכאניים ברכב. גם למים וגם לשמן יש אזור ייעודי בחלק הקדמי של הרכב, פתחו את מכסה המנוע ותאתרו אותם. אם אתם חוששים ולא יודעים איך לבצע את הבדיקה, גשו לתחת הדלק הקרובה ובקשו מהמתדלק שיבצע לכם אותה. לא כדאי להמתין לכך שתידלק לכם נורת אזהרה בלוח המחוונים, אלא עשו זאת באופן יזום אחת לתקופה.

החליפו צמיגים אחת לשלוש שנים

אחת לשלוש שנים אנחנו ממליצים לכם להחליף את הצמיגים של הרכב, כדי לשמור על הבטיחות שלכם ושל בני המשפחה שלכם. ישראל היא ארץ חמה וכתוצאה מתנאי מזג האוויר, הצמיגים נוטים להתייבש ולהיסדק. בתוך כך, לא רק שהם מאבדים מלחץ האוויר שלהם ועלולים להתפוצץ בכל רגע, גם האחיזה שלהם בכביש נפגעת ואתם עלולים לאבד שליטה על הרכב אם תעלו על כתםשמן למשל. אנחנו יודעים, מדובר בהוצאה לא קטנה ועדיין, זה מומלץ ביותר.

עשו טיפול לאוטו

טיפול לאוטו היא פעולה שצריך לבצע כשהרכב עובר כמות מסוימת של קילומטרים, ברוב המקרים 15,000 קילומטר. במהלך הטיפול איש המקצוע יחליף לכם את השמנים באוטו, ימלא מים, יחליף את הפילטרים השונים ועוד. העניין הוא שאנשים לפעמים מתחמקים מהטיפול הזה כי הם לא מרגישים שום דבר לא בסדר ברכב שלהם. זה בדיוק העניין, את הטיפולים הללו צריך לבצע בשגרה ולא כשיש תקלה ברכב, הם נועדו כדי למנוע את התקלות ולוודא כי הרכב לא יסכן אתכם או את משתמשי הדרך האחרים.

החליפו מגבים לקראת החורף

אל תחכו לגשם הראשון כדי לגלות שמהגבים שלכם לא עובדים כמו שצריך. כפי שציינו, ישראל היא ארץ חמה שברוב החודשים בה לא יורד גשם. זה גורם לגומי של המגבים להתייבש ולהתבלות וכשתצטרכו אותם בגשם הראשון יתכן שהם לא יעבדו כמו שצריך. לכן, אנחנו ממליצים לכם להחליף את המגבים של הרכב לקראת החורף. לא צריך לחכות לחודש ינואר, עשו זאת לפני והיו מוכנים לגשם הראשון שכנראה יפתיע אתכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

מזגן חכם: כך נראית מהפכת המיזוג בשוק המזגנים בישראל

הדור החדש של מערכות המיזוג מציע שילוב בין עוצמה, חיסכון, שליטה חכמה ונוחות, ומציע איכות חיים ונוחות מרבית בכל בית או מבנה אחר אשר מתאימים אותו אליו 

נושאים בכתבה מזגן

שוק מיזוג האוויר בישראל עובר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר נותנת את אותותיה בכל תחום ורובד אפשרי בחיינו. אם בעבר הבחירה במזגן התמקדה בעיקר בהספק הקירור שהוא מציע או במחיר שלו, הרי שכיום הצרכנים מחפשים ערך משמעותי הרבה יותר במזגן לרבות: יעילות אנרגטית, שליטה חכמה, פעולה שקטה, טכנולוגיה מתקדמת כמו טכנולוגיית אינוורטר וחוויית שימוש מותאמת אישית. הדור החדש של מערכות מיזוג כבר לא מסתפק בקירור רנדומלי ושגרתי של החלל ומטרתו היא להציע פתרון טכנולוגי מדויק שמשדרג את איכות החיים של דיירי הבית וחוסך באופן ניכר בהוצאות החשמל גם בהפעלה רציפה בימי הקיץ החמים.

מהפכת האינוורטר - שליטה מדויקת וחיסכון מתמשך

אחד השינויים המרכזיים בשוק המיזוג הוא המעבר למערכות מבוססות אינוורטר. במקום עבודה בינארית של כיבוי־ הדלקה של מזגן בהתאם לצורך, טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת למזגן לכוון את תפוקתו בזמן אמת לפי הטמפרטורה המבוקשת והדבר מוביל לשתי תוצאות בעלות השפעה רבה שהן: שמירה על טמפרטורה יציבה, ללא תנודות קיצוניות לאורך זמן וחיסכון ניכר בחשמל, מכיוון שהמנוע פועל בעוצמה נמוכה יותר לאורך זמן. כתוצאה מכך, בעלי בתים ומשרדים מדווחים על ירידה בהוצאות החשמל לצד נוחות יומיומית גבוהה יותר.

שליטה מהסמארטפון 

הבית המודרני הופך חכם יותר משנה לשנה והמזגנים אינם יוצאים מן הכלל בין כל מכשירי החשמל אשר ניתן לשלוט עליהם מרחוק במסגרת בית חכם. דגמי מזגנים מתקדמים מגיעים כיום עם יכולות שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שמאפשרת הפעלה, כיבוי, תזמון קבוע של שעות, מעקב אחרי צריכת החשמל ובחירה של מצבי פעולה שונים.

מדובר על טכנולוגיה אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות כגון: להפעיל מזגן לפני שחוזרים הביתה על מנת שהחלל יהיה מקורר או מחומם היטב בהתאם לצורך ולעונה כבר כאשר תיכנסו מהמרחב החיצוני אליו, לקבוע טמפרטורה מדויקת הנדרשת לכל חדר בנפרד או לנטר את פעולתו של מזגן המזוהה כעובד שלא לצורך. ברוב הבתים בישראל, שימוש נכון בשליטה חכמה מוביל לחיסכון נוסף של 10–20% בצריכת החשמל השנתית.

פעולה שקטה במיוחד כיתרון משמעותי בחדרי שינה ובמשרדים

שדרוג נוסף בדגמי הדור החדש הוא מנגנוני פעולה שקטים. אם בעבר מזגנים היו מורגשים מאוד ברעש המנוע והמאוורר שלהם והיו משפיעים על השהייה הנעימה והנינוחה בחדר לצרכי עבודה, מנוחה ועוד, הרי שהיום קיימים דגמים שמגיעים ל־19 דציבל בלבד כאשר מדובר על רמת רעש נמוכה מאוד שאיננה נשמעת כמעט. במשרדים פתוחים, חדרי ילדים וחדרי שינה מדובר על דבר חשוב ביותר שמציע נוחות.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.