
קידום אורגני בגוגל לעומת קידום ממומן
שני סוגי הקידום הבולטים יותר בגוגל הם הקידום האורגני והקידום הממומן. שני סוגי הקידום האלה מאפשרים לבעלי העסקים להודיע לגולשים שהם קיימים, על מנת לעודד אותם להיכנס לאתר, לקישור או לעמוד הנחיתה על מנת להשאיר פרטים או ליצור קשר. כי אם בעבר היה צורך בשלט גדול בפתח החנות על מנת לפרסם את העסק, הרי שכעת יש צורך באמצעים הדיגיטליים השונים על מנת לפרסם את העסק. בעל עסק, מחפשים אותך ברשת לפני שנערוך את ההשוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן, נבין תחילה לשם מה אנו צריכים בכלל קידום. ובכן, העניין הוא שהיום כל הלקוחות נמצאים באינטרנט, והם מצפים גם מבעלי העסקים להימצא שם. כי כאשר כואבות לנו השיניים, אנו מחפשים רופא שיניים קרוב לביתנו ומקלידים את מילות החיפוש "רופא שיניים בכפר סבא" או "רופא שיניים בפתח תקווה", בהתאם לאזור המגורים שלנו. כך גם אם אנו מחפשים שירותים אחרים כמו עריכת דין, פסיכולוגים, מוסכים וכדומה. והיום, בעידן הטכנולוגי אין צורך להתאמץ. אפשר פשוט להקליד כמה משפטים ולמצוא את איש המקצוע המבוקש. קידום אתרים אורגני, קידום ממומן – אז איך זה עובד בפועל? נתחיל עם הקידום הממומן. קידום זה עובד בצורה פשוטה למדיי: אתם משלמים לגוגל, והיא מקדמת אתכם לתוצאות הראשונות. העניין הוא שגוגל מעוניינת לטשטש את ההבדל בין התארים הממומנים לאלה המקודמים בקידום האורגני. בדרך כלל התשלום לגוגל מתבצע פר קליק. כלומר, אתם קונים מספר מסוים של קליקים, והספירה לאחור מתחילה – ברגע שגולש לוחץ על הקישור הממומן שלכם, גוגל מורידה כסף מהחשבון שלכם. ברגע שנגמר לכם מספר הקליקים, מורידים את המודעה שלכם באופן אוטומטי. קידום אורגני בגוגל מורכב יותר מהקידום הממומן. למעשה, הקידום כולל ביצוע כמה פעולות שנועדו לשלב את האתר באופן טבעי במנוע החיפוש של גוגל. הקידום האורגני דורש מגוון רחב של פעולות כמו חקר מילות מפתח, כתיבת תכנים איכותיים, עיצוב האתר ועוד. מדוע לעבוד קשה כשאפשר פשוט לשלם לגוגל? ובכן, העניין לא כל כך פשוט. לשתי שיטות הקידום ישנם יתרונות וחסרונות: הקידום הממומן – יתרונות:
- פרסום מידי – אמת, ברגע שאתם משלמים לגוגל עבור קליקים, אתם יכולים לקבל פרסום מידי וללא שהיות.
- אתם יכולים למקד את הפרסום שלכם – תוכלו לבחור את מילות המפתח שעבורן תרצו למקד את הפרסום, את קהל היעד, המיקום ועוד.
- לא צריך להשקיע בנראות האתר כדי להגיע לתוצאות הראשונות – וזה לא מוכרח להיות אתר, אלא פשוט עמוד נחיתה. כך או כך, אתם תגיעו למקומות הראשונים של גוגל.
- מידע על חקר שוק – רוצים לחקור מעט את השוק התחרותי שלכם? קידום ממומן בגוגל הוא התשובה.
- לפעמים אתם פשוט משלמים לחינם – המודעה שלכם אמנם מופיעה במקום הראשון, אבל היא חשופה לכולם. וזה אומר למתחרים שלוחצים על המודעות שלכם לחינם או סקרנים למיניהם שלוחצים על הקישור ללא מטרה מיוחדת.
- אין השפעה לטווח הארוך – במסגרת הקידום הממומן אינכם בונים נכס כלשהו שישמש אתכם לאורך זמן. אתם נמצאים באתר כל עוד אתם משלמים.
- המחירים רק עולים – המחיר שמציעה גוגל עבור הקידום הממומן אינו זול במיוחד. והיא רק הולכת ומעלה אותם.
- חשיפה ללא הגבלה – ברגע שהאתר שלכם עולה לאוויר (ורצוי גם ברגע שהוא מופיע בדירוגים הראשונים) הוא יכול להישאר שם כל עוד אתם עובדים על האתר ומקדמים אותו. אינכם צריכים לשלם עבור כל קליק, כך שמבחינה כלכלית אתם חסינים מפני מתחרים או פניות בלתי איכותיות.
- הפניות איכותיות יותר – הגולשים פונים אליכם כי הם מחפשים אתכם. הם מתרשמים מהאתר המושקע ומהשירותים שאתם מעניקים, וכך אתם יכולים בהחלט ליהנות מטראפיק איכותי יותר שלא קל להשיג בקידום הממומן.
- אתם יכולים להרוויח מהאתר – והכוונה היא מכל הבחינות. כאשר אתם בונים את האתר שלכם, ניתן לבנות אותו כחנות אלקטרונית. כך שהגולשים יזמינו מכם מוצרים מבלי לצאת מהבית וייהנו משירותים איכותיים שאתם מעניקים. כמו כן, כאשר האתר מפותח מספיק, ניתן אף למכור אותו תמורת לא מעט כסף.
- התדמית שלכם – אתר הנבנה במסגרת הקידום האורגני נחשב לאתר איכותי במיוחד ולא בכדי. מכיוון שהוא מיצג את העסק שלכם, אתם משקיעים בו ועושים כל שביכולתכם במטרה לגרום לו להיראות במיטבו.
- עבודה סיזיפית – לוקח לא מעט זמן להגיע למקומות הראשונים של גוגל. בינתיים אתם עמלים קשה, משקיעים באתר ומקווים לטוב. אה, ויש גם מתחרים בדרך אשר אינם הופכים את הדרך שלכם לקלה יותר, אלא בונים אתרים איכותיים משלהם.
- חשוף לגחמותיו של גוגל – וזה אומר לשינויים השונים שגוגל משחררת. כך שלא פעם יש צורך לשנות את מילות המפתח באתר או את מבנהו.
- גוגל מתעדפת את התוצאות שלה – כלומר, לא משנה כמה תשקיעו באתר שלכם, התוצאות הראשונות שיופיעו תמיד יהיו התוצאות הממומנות של גוגל.
- לא כל אחד יכול – על מנת לקדם את האתר, דרוש ידע מקצועי רב. אינכם יכולים לקדם את האתר כראוי אם לא למדתם קידום אתרים.
- הימנעו משגיאות כתיב. הן עלולות לפגוע ברושם שנוצר ללקוח על האתר שלכם.
- הישארו בגובה העיניים – אתם לא צריכים להיות עכשיו מאיר שלו, ש"י עגנון או חיים באר כדי לכתוב מאמר. וזו גם לא עבודה לאוניברסיטה. כתבו לכולם, כל מי שהיה רוצה לקרוא את התכנים שלכם.
- התאימו את התכנים לקהל היעד – כי הגולשים רוצים שידברו אליהם. לדוגמה, אם אתם משווקים בגדים לנשים בהריון, הקפידו להשתמש בלשון נקבה. כך הקוראות יתחברו אל האתר שלכם יותר וירצו להזמין בגדים.
- הוסיפו משפטי הנעה לפעולה – בייחוד אם יש לכם חנות אלקטרונית. עודדו את הגולשים לפנות אליכם. אלה הם המשפטים שיכולים לעשות את ההבדל הקטן והמשמעותי ולהגדיל את מספר הלקוחות שלכם.
- אדום – ולא לחינם הוא הראשון ברשימה. צבע זה בולט מאוד, ולפי המדענים – הוא מפעיל את בלוטת יותרת המוח. זהו צבע של נחישות, אוץ ואנרגיות ומשתמשים בו בתחומים דינמיים כמו הפקות אירועים או הפעלות לילדים.
- כתום – צבע חברותי אשר משדר שמחה ואופטימיות. הוא נפוץ בעיקר בעסקי מסעדנות ומזון. בתי קפה ומסעדות משתמשים בו על מנת לשדר חמימות ונעימות ולהפוך את המקום שלהם למקום מזמין.
- צהוב – אמנם לא בולט כמו באדום, אך הצבע הזה מושך תשומת לב ולכן משתמשים בו לא פעם לצורך מיתוג שלטים. הצהוב משדר שמחה ומעודד את המחשבה והיצירתיות.
- כחול – צבע של רוגע ויציבות. בולט בתחומים כמו טכנולוגיה ופיננסים, ולכן ניתן למצוא אותו רבות באתרים של חברות הייטק או גופים פיננסיים כמו הבנקים.
- ירוק – צבע של בריאות, רוגע ורעננות. הירוק הכהה משדר יוקרה וניתן למצוא אותו במשרדים, בעוד הירוק הבהיר מככב בעסקים מתחום הבריאות או הסיוע לבעלי החיים.
- ורוד – מתוק, ילדותי וקופצני. הצבע הזה מצוי בעיקר בעסקים הפונים לילדים, וכן ניתן למצוא אותו במותגים המיועדים לנשים.
- חום – צבע של יציבות ופשטות. בולט במיוחד באזורי התעשייה וכן בבתי עסק כפריים כמו צימרים.
- אפור – צבע קלאסי של יוקרה ורצינות. מתאים במיוחד למשרדים של עורכי דין, רואי חשבון ועוד.
- לבן – משדר פשטות וטוהר. מתאים לעסקים כמו סלון כלות או בגדים לתינוקות.