המערכה הבאה: בעלי 'המזבלה' דורי בן ישראל תובע את טוויטר
המזבלה (Mizbala) ועמותת טרון הפועלת למען זכויות משתמשים ברשת, הגישו במשותף תביעה נגד חברת טוויטר לאחר שבשנת 2018 זו מחקה באופן שרירותי, לטענתם, את כלל החשבונות של המזבלה וזאת לנוכח פעילותו של בעלי האתר, דורי בן ישראל נגד חברת פייסבוק ישראל.
חשבון הטוויטר של 'המזבלה' הוקם על ידי בן ישראל ב-2008. ערב הורדתו מהאוויר, החשבון הראשי של המזבלה מנה למעלה מ-23 אלף עוקבים ואף זכה לסימול ה-V הכחול שטוויטר מעניקה לחשבונות מאומתים. לדברי בן ישראל, החשבון גרף כמיליון חשיפות בחודש ונחשב לצינור הפצה מרכזי ואסטרטגי עבורו במאבקו נגד פייסבוק ישראל ונגד יועץ התקשורת שלה זמיר דחב"ש, שבעבר אף פנה להליך משפטי בכדי להסיר תכנים מהטוויטר של המזבלה, אולם ללא הצלחה.
על פי כתב התביעה על סך 250 אלף שקלים לצד בקשת צווים, בערב יום הזיכרון 2018 הסירה טוויטר בו זמנית לפחות 8 חשבונות של המזבלה וזאת בעקבות ציוץ כמעט נבואי של בן ישראל, בו נכתב: "מוזמנים לעקוב אחרי המזבלה ב-Drove , בקרוב יחשפו שם דברים שפייסבוק וגוגל כנראה יעשו הכל (אולי יחסלו את סחבק?) בשביל למנוע את פרסומם #הלוואי_וינסו".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על כך אמר בן ישראל: "מחיקת חשבונות בערבי זיכרון, ימי חג וימים שבהם התקשורת מושבתת והקשב הציבורי לכאורה נמוך, היא טקטיקה מוכרת של תאגידים דורסניים בסירוס ההשלכות המיידיות למעשיהם. גם חשבונות הפייסבוק ועמודיה של המזבלה הוסרו בימים דומים - שבת וחג".
לטענת בן ישראל מי שיזמה את הפנייה לטוויטר ועומדת מאחורי הסרת חשבונות היא ג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות של פייסבוק בישראל. "לקטלר קשרים ענפים במסדרונות הכנסת ובפלטפורמות כמו טוויטר, מייל אחד ממנה עשה את העבודה. קטלר היא אישה חזקה, תחבולנית, ולמרות האיבה בינינו, משקעי העבר ומשקעי העתיד שעוד יווצרו, אני מעריך אותה מאוד" אמר בן ישראל.
כאמור, שותפתו הטבעית של בן ישראל לתביעה היא עמותת 'טרון', בראשה עומד עורך הדין גיא אופיר. הקשר בין הצדדים שחולקים אינטרסים משותפים במאבק נגד תאגידי הענק נרחב, ובמסגרתו בן ישראל גם משמש כלוביסט "אנטי פייסבוק" בכנסת מטעמה. בן ישראל ואופיר מציינים עוד, כי התביעה נגד טוויטר היא יריית הפתיחה בחזית משותפת, שתכלול מערך לובינג נרחב יותר החל מהכנסת הקרובה, קמפיינים ופעילויות רחבות לא רק נגד טוויטר.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
הסדר בין טוויטר ופייסבוק?
בכתב התביעה מציינים עורכי דינו של בן ישראל, כי "טוויטר מציגה עצמה כרשת חברתית דמוקרטית ופלורליסטית, הדוגלת בשוויון וחופש ביטוי - אך כשהדבר אינו מתיישב עם הלך הרוח שלה היא מתנהגת בבריונות, חוסר סובלנות, חוסמת את חופש הביטוי, ושוללת את אזרחותם הווירטואלית של משתמשים במרחב הציבורי שלה. רוצה לומר, חופש הביטוי בטוויטר מסתיים, כאשר החופש פוגע באינטרסים מסחריים שלה - מחלוקת עם פייסבוק".
עוד נטען בכתב התביעה כי "דה פקטו ישנו "הסדר כובל" בין טוויטר לפייסבוק, קרי טוויטר תסיר דברים הפוגעים בפייסבוק בפלטפורמה שלה ופייסבוק תחזיר לה טובה בפלטפורמה שלה".
"עורכי הדין גיא אופיר ואייל עוזרי הם חוד החנית בפעילות משפטית תקדימית בישראל לריסון כוחם של קרטלי הדעה והמידע - פייסבוק, גוגל וטוויטר" אמר בן ישראל. "שיתוף הפעולה בינינו מחבר בין העולמות שאני פועל בהם לעולמות שלהם ויחדיו נציג חזית אחת, חזקה, מבוססת ויצירתית שתמשיך את הפעולות הפרטניות של כל צד כנגד אותם גופים".
- 4.חחחח הוא גם מגיב לעצמו. מתוק. (ל"ת)עמיר 10/10/2019 11:21הגב לתגובה זו
- 3.ג׳יזס 08/10/2019 21:24הגב לתגובה זוכמו מלחמות אבודות מראש. דורי הוא עיתונאי, ואין שום סיבה שחשבונותיו ירדו מהרשת, במיוחד בהתחשב בזה שטוויטר לא מורידה מהאוויר חשבונות של ארגוני טרור. מה יקרה מחר אם לא ילחמו בגזרות האלה? מלחמה חשובה ועצובה של דורי. תפסיקו להיות ציניים ותסתכלו על התמונה הגדולה.
- 2.מארק 07/10/2019 11:16הגב לתגובה זותיכף יבקש שתממנו לו את התביעה.
- עמית 07/10/2019 18:27הגב לתגובה זוגבר שגברים דורי
- 1.בחור נחמד, מטרה חשובה, חבל שיפסיד שוב כמו לפייסבוק (ל"ת)לקיימ 06/10/2019 17:09הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.64% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.64% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
