מטומי MATOMY
צילום: צילום: אייסTV

ממשיכה במסע השופינג: מטומי רכשה את סוכנות המדיה החברתית של אדקוונט

אחרי שרכשה את MobAff ו-MediaWhiz, מושלמת רכישת אדקוונט ב-10 מיליון ד' כשצוות הפרסום של אדקוונט, הלקוחות והשירותים ישולבו במטומי
אלכסנדר כץ |

לקראת ההנפקה שלה בבורסה של לונדון, מטומי ממשיכה ברכישות. החברה תרכוש את סוכנות הפרסום במדיה החברתית של אדקוונט, על פי הערכות ב-10 מיליון דולר. עם הרכישה, אדקוונט תתמקד בפיתוח טכנולוגיות הפרסום ברשת פייסבוק - אחד מתחומי הפרסום הצומחים בעולם.

מטומי היא מובילה עולמית בתחום הפרסום מבוסס תוצאות במדיה דיגיטלית, ומוחזקת על ידי אילן שילוח (28%), קרן ויולה פרייבט אקוויטי, עופר דרוקר, עדי אורזל וניר טרלובסקי. החברה שמעסיקה כ-350 עובדים ברחבי העולם, מספקת למפרסמים, גופי מדיה, אפיליאייטס, בעלי אתרי אינטרנט, מפתחי ומפיצי משחקים כלים להשגת תוצאות שיווקיות טובות יותר באינטרנט.

לפני כ-3 חודשים רכשה מטומי את MobAff - חברת טכנולוגיית פרסום ברשת המובייל. MobAff תמוזג לפעילות חברת MediaWhiz, אותה רכשה מטומי מוקדם יותר השנה .בחברה הסבירו כי רכישת MobAff צפויה לחזק בשיעור ניכר את פעילות הפרפורמנס במובייל של מדיה-ויז - פעילות שהושקה לראשונה במארס השנה.

כתבת וידאו שפורסמה באייס בחודש יולי השנה

צוות הפרסום של אדקוונט, הלקוחות ושלל השירותים שהחברה מעניקה ישולבו בקבוצת המדיה של מטומי. מטומי תשתמש בטכנולוגיה של אדקוונט כחלק מגלריית הפתרונות שהיא מספקת בעולם הרשתות החברתיות, ותספק את שירותי החברה ללקוחותיה.

יכולות הפרסום של אדקוונט ישולבו בפלטפורמות השיווק של קבוצת המדיה מטומי, הכוללות רשת תכניות שותפים (affiliate), רשת פרסום דיספליי, יכולות מגוונות לפרסום במובייל, קידום במנועי חיפוש שיווק דואר אלקטרוני ופתרונות כסף וירטואלי בעולמות מגוונים.

רכישה זו תורמת גם ליחידת הסלולר הצומחת של מטומי על ידי הוספת יכולות הפילוח המתקדמות של פייסבוק שיאפשרו ללקוחות מטומי בסלולר חשיפה ממוקדת יותר של אפליקציות וקמפיינים ברשת החברתית.אדקוונט כבר עובדת עם למעלה מחמישים אפליקציות שונות, כשלכל אפליקציה למעלה ממיליון משתמשים - לרבות 10 מתוך ה-50 אפליקציות המובילות בפייסבוק.

"העמקת הפעילות ברשתות חברתיות משתלבת באסטרטגיה של החברה להציע ללקוחותיה מגוון ערוצי מדיה שמנוהלים על ידי החברה", מסר מנכ"ל קבוצת מטומי עופר דרוקר, בהודעה שהחברה פרסמה היום (יום ה'). "עם רכישה זו, מטומי תרחיב אחיזתה בשוק הפרסום ברשתות החברתיות, שהפך למאוד משמעותי בעולמות של פרסום מבוסס תוצאות".

הרכישה הזו מסמלת מצב של WIN WIN עבור אדקוונט ומטומי כאחד", אומר ג'ו מקקורמק, מנכ"ל אדקוונט. "החיבור עם מטומי מספק לאדקוונט גישה לקהל עצום של לקוחות מטומי, ולצד זה מאפשרת למטומי להציע ללקוחותיה הרבים את כל פתרונות הפרסום באינטרנט במקום אחד, גדול ואיכותי. אנו נמשיך להשקיע בפיתוח טכנולוגיות חדשות על מנת לשמור על ההובלה שלנו ברשת הפייסבוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.