מוריס לוי
צילום: צילום: אייס TV

עכשיו זה רשמי: פובליסיס ואומניקום ימוזגו להקמת חברת הפרסום הגדולה בעולם

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לפני מספר שעות הודיעו הצדדים על עסקת המיזוג. האחזקה תחולק באופן שווה והחברה תיקרא פובליסיס-אומניקום
משה בנימין | (4)

שיתוף הפעולה הצרפתי-אמריקאי יוצא לדרכו בעסקת הפרסום המשמעותית ביותר שנחתמה בעידן הנוכחי של התעשייה העולמית. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לפני מספר שעות אישרו פובליסיס ואומניקום כי החברות ימוזגו לחברת פרסום אחת שתקרא פובליסיס-אומניקום כאשר כל צד יחזיק בנתח מניות שווה. זאת לאחר מגעים שהתקיימו בין 2 החברות בחודשים האחרונים.

השווי המוערך של החברה הממוזגת יעמוד על כ-35 מיליארד דולר. במסיבת העיתונאים נמסר כי חברי הדירקטוריון של אומניקום וכן של פובליסיס, אישרו כל אחד את העסקה פה אחד וללא התנגדות. 2 המטות של חברות הפרסום ימשיכו לפעול כפי שעשו עד היום, פובליסיס מפריז ואומניקום מניו יורק. העסקה, כך נמסר מצד אנשי פובליסיס, הייתה אמורה להיחתם סופית ברבעון האחרון של 2013 או ברבעון הראשון של 2014.

מוריס לוי וג'ון וורן, היו"ר של פובליסיס ומנכ"ל אומניקום ישמשו יחד כמנכ"לים משותפים של פובליסיס-אומניקום למשך 30 החודשים הקרובים. לאחר מכן יפרוש לוי מתפקידו כמנכ"ל בפועל ויחל לשמש כיו"ר מטעם 2 החברות כאשר וורן ימשיך בתפקיד המנכ"ל בפועל ולמעשה ינהל לבד את האופרציה.

על פי פרטי העסקה, מחזיקי המניות של פובליסיס יקבלו מניה מונפקת חדשה של פובליסיס-אומניקום בעבור כל מניית פובליסיס בה הם מחזיקים. בנוסף יקבלו מחזיקי המניות של פובליסיס דיבידנד של יורו אחד עבור כל מניה בה הם מחזיקים. מנגד מחזיקי המניות של אומניקום יקבלו 0.813 מניה מונפקת חדשה של פובליסיס-אומניקום עבור כל מניית אומניקום בה הם מחזיקים. זאת בנוסף לדיבידנד של 2 דולר עבור כל מניה בה החזיקו.

תחת פובליסיס פועלות רשתות פרסום, מדיה ויח"צ מהמובילות בעולם, ביניהן: Publicis Worldwide, סאצ'י אנד סאצ'י, ליאו ברנט, זניט אופטימדיה ו-DigitasLBi. אומניקום כוללת בתוכה את רשת BBDO, TBWA ו-DDB. 2 החברות אף מחזיקות בסוכנויות פרסום שפועלות בישראל. פובליסיס העולמית מחזיקה באופן מלא בקבוצת פובליסיס ישראל שכוללת את באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, פובליסיס, סופר פוש וחברת המדיה זניט. אומניקום מחזיקה במניות במשרדי הפרסום BBDO, יהושע TBWA ודרורי שלומי BBDO, המחזיקות גם בחברת המדיה המשותפת TMF. משרד הפרסום זרמון DDB מייצג בישראל את רשת DDB העולמית שפועלת גם היא תחת אונמיקום.

הפועל היוצא של המיזוג בין אומניקום לפובליסיס עתיד להביא את החברה המשותפת לעמדה מסחרית משופרת מול רשתות הטלוויזיה והעיתונים בארה"ב ואירופה, ושאר השווקים בהן פועלות החברות. שילוב הכוחות וניהול התקציבים של המותגים הבולטים בעולם ישיג עבורן מחירי מדיה מופחתים וייטיב את מצבן מול הלקוחות הקיימים ומול לקוחות פוטנציאליים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מוריס 29/07/2013 22:16
    הגב לתגובה זו
    חוק שעות העבודה והמנוחה מאוד ברור. רק לא לחברו הטוב של שר האוצר. אם לא הצלחתם להקים איגוד, תדפיסו הכל תתעדו הכל ויום אחד תפגשו איתם בבית משפט.
  • 3.
    יוסי צרפתי 29/07/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    מוריס לוי הוא פשוט יהודי חם
  • 2.
    משכורת רעב, פיטורים המוניים,מקצוענות לא ידוע? (ל"ת)
    אחד שעבדה שם 28/07/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרסומאית 28/07/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    הם יעשו על הגב שלי מיליארדים ואני אמשיך להרוויח את המשכורת רעב שאני "מרוויחה"
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.