עכשיו זה רשמי: פובליסיס ואומניקום ימוזגו להקמת חברת הפרסום הגדולה בעולם
שיתוף הפעולה הצרפתי-אמריקאי יוצא לדרכו בעסקת הפרסום המשמעותית ביותר שנחתמה בעידן הנוכחי של התעשייה העולמית. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לפני מספר שעות אישרו פובליסיס ואומניקום כי החברות ימוזגו לחברת פרסום אחת שתקרא פובליסיס-אומניקום כאשר כל צד יחזיק בנתח מניות שווה. זאת לאחר
השווי המוערך של החברה הממוזגת יעמוד על כ-35 מיליארד דולר. במסיבת העיתונאים נמסר כי חברי הדירקטוריון של אומניקום וכן של פובליסיס, אישרו כל אחד את העסקה פה אחד וללא התנגדות. 2 המטות של חברות הפרסום ימשיכו לפעול כפי שעשו עד היום, פובליסיס מפריז ואומניקום מניו יורק. העסקה, כך נמסר מצד אנשי פובליסיס, הייתה אמורה להיחתם סופית ברבעון האחרון של 2013 או ברבעון הראשון של 2014.
מוריס לוי וג'ון וורן, היו"ר של פובליסיס ומנכ"ל אומניקום ישמשו יחד כמנכ"לים משותפים של פובליסיס-אומניקום למשך 30 החודשים הקרובים. לאחר מכן יפרוש לוי מתפקידו כמנכ"ל בפועל ויחל לשמש כיו"ר מטעם 2 החברות כאשר וורן ימשיך בתפקיד המנכ"ל בפועל ולמעשה ינהל לבד את האופרציה.
על פי פרטי העסקה, מחזיקי המניות של פובליסיס יקבלו מניה מונפקת חדשה של פובליסיס-אומניקום בעבור כל מניית פובליסיס בה הם מחזיקים. בנוסף יקבלו מחזיקי המניות של פובליסיס דיבידנד של יורו אחד עבור כל מניה בה הם מחזיקים. מנגד מחזיקי המניות של אומניקום יקבלו 0.813 מניה מונפקת חדשה של פובליסיס-אומניקום עבור כל מניית אומניקום בה הם מחזיקים. זאת בנוסף לדיבידנד של 2 דולר עבור כל מניה בה החזיקו.
תחת פובליסיס פועלות רשתות פרסום, מדיה ויח"צ מהמובילות בעולם, ביניהן: Publicis Worldwide, סאצ'י אנד סאצ'י, ליאו ברנט, זניט אופטימדיה ו-DigitasLBi. אומניקום כוללת בתוכה את רשת BBDO, TBWA ו-DDB. 2 החברות אף מחזיקות בסוכנויות פרסום שפועלות בישראל. פובליסיס העולמית מחזיקה באופן מלא בקבוצת פובליסיס ישראל שכוללת את באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, פובליסיס, סופר פוש וחברת המדיה זניט. אומניקום מחזיקה במניות במשרדי הפרסום BBDO, יהושע TBWA ודרורי שלומי BBDO, המחזיקות גם בחברת המדיה המשותפת TMF. משרד הפרסום זרמון DDB מייצג בישראל את רשת DDB העולמית שפועלת גם היא תחת אונמיקום.
הפועל היוצא של המיזוג בין אומניקום לפובליסיס עתיד להביא את החברה המשותפת לעמדה מסחרית משופרת מול רשתות הטלוויזיה והעיתונים בארה"ב ואירופה, ושאר השווקים בהן פועלות החברות. שילוב הכוחות וניהול התקציבים של המותגים הבולטים בעולם ישיג עבורן מחירי מדיה מופחתים וייטיב את מצבן מול הלקוחות הקיימים ומול לקוחות פוטנציאליים.
- 4.מוריס 29/07/2013 22:16הגב לתגובה זוחוק שעות העבודה והמנוחה מאוד ברור. רק לא לחברו הטוב של שר האוצר. אם לא הצלחתם להקים איגוד, תדפיסו הכל תתעדו הכל ויום אחד תפגשו איתם בבית משפט.
- 3.יוסי צרפתי 29/07/2013 14:26הגב לתגובה זומוריס לוי הוא פשוט יהודי חם
- 2.משכורת רעב, פיטורים המוניים,מקצוענות לא ידוע? (ל"ת)אחד שעבדה שם 28/07/2013 20:11הגב לתגובה זו
- 1.פרסומאית 28/07/2013 17:26הגב לתגובה זוהם יעשו על הגב שלי מיליארדים ואני אמשיך להרוויח את המשכורת רעב שאני "מרוויחה"
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
