סגירה בוול סטריט: המדדים החלו לטפס מעלה לאחר התנועה החדה בנפט

הירידות החדות קוזזו בשעה האחרונה. הנאסד"ק ירד 0.4%, אמזון עלתה 2.7% והזהב זינק ב-4%
אלמוג עזר | (23)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים שהחמירו עם התמשכותו של המסחר והציגו בשפל ירידות של יותר מ-2.4%. אם כי בדיוק בשעה 21:30 הוציא הוול סטריט ג'ורנל דיווח ובו ציטוט של שר האנרגיה של איחוד האמירויות שטוען כי הוא משוכנע שארגון אופ"ק יגיע השנה להסכמות על קיצוץ בתפוקה. בתגובה לדיווח, הנפט טס מעל 5% ונסחר כעת סביב 27.3% ומדדי המניות בוול סטריט רשמו תנודה חזקה מעלה.

לאורך היום, שוק החוזים על הריבית בארה"ב הצביע על כך שהמשקיעים מאמינים כי החלטת הריבית הבאה תהיה בשנת 2018 בלבד. מוקדם יותר היום, נגידת הבנק המרכזי בארה"ב בעדותה בפני הקונגרס הודיעה כי הבנק בוחן את ההשפעה שיש לריבית שלילית על השווקים. 

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

טוויטר (סימול: TWTR) -  הרשת החברתית השנייה בגודלה הציגה רווח נקי של 16 סנט, 4 סנט מעל לצפי. ההכנסות תאמו את הצפי. החברה הציגה תחזית רבעונית עכשווית שאיכזבה את המשקיעים. מניית החברה מגיעה לשפל של יותר מ-3 שנים. 

אמזון (סימול: AMZN) - החברה הודיעה על תוכנית רכישת מניות חוזרת בסך של 5 מיליארד דולר. מדובר על הרחבה של תוכנית משנת 2010 שכללה רכישה בסך של 2 מיליארד דולר ש-763 מיליון דולר עדיין נותרו מהתוכנית המקורית. 

UPS (סימול: UPS) -  החברה הגדילה את הדיבידנד שלה לכדי 78 סנט למניה מ-73 סנט למניה. כמו כן החברה החליפה את המנכ"ל. 

מיילן (סימול: MYL) - מניית החברה צונחת ב-13.3% לאחר ההודעה על רכישת חברת התרופות השוודית. שווי הרכישה בסך של 7.2 מיליארד דולר. בתוך כך מיילן דיווחה על רווחים של 1.22 דולר למניה ברבעון האחרון לשנת 2015.

סחורות 

מחיר אונקיית זהב מזנק מעל ל-4% לשווי של 1,243.2 דולר. מחיר אונקיית כסף עלתה 3% לשווי של 15.7 דולר. 

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    יעקב 12/02/2016 07:10
    הגב לתגובה זו
    נגמרה תקופת הבורסות. מחיר הכסף מאפשר לקחת הלוואות כמעט מכל גורם . החברות יהפכו להיות פרטיות, בלי צורך בדיווחים אינפנטילים כל רגע. הרגולציה הרגה את הבורסות יחד עם מחיר הכסף.
  • 13.
    דוד מ 11/02/2016 23:02
    הגב לתגובה זו
    מנקיינד שרק מפילות את המדדים
  • 12.
    איפה מתמתנות הנפט ממשיך לצנוח ... (ל"ת)
    אחד 11/02/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    זה סגור 11/02/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
    Oil futures bounce on report of OPEC cut: http://www.cnbc.com/2016/02/10/oil-prices-fall-as-us-inventories-hit-record-high-economic-woes-continue.html
  • 10.
    אולי תהיה הפתעה ומחר יהיה תיקון (ל"ת)
    משקיע קטן 11/02/2016 22:15
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ראלי עצום 11/02/2016 22:14
    הגב לתגובה זו
    שבוע הבא יהיה טרוף
  • רמי 12/02/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    אמן
  • 8.
    דוד גו מאמריקה 11/02/2016 22:01
    הגב לתגובה זו
    סנופי מעל 1833 בנעילה מחר קופצים ל 1867 בהצלחה לנו אני קניתי לונג בנרות שלי בוםם ציקי מיקי המעוף גם יטוס ושם קניתי קולים
  • 7.
    רם 11/02/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    רק במהלך שבוע הבא.
  • נאסק ירוק (ל"ת)
    איזה סיום מזהים 11/02/2016 22:49
    הגב לתגובה זו
  • אויאואי 11/02/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    הנפט בשקט יזנק שבועות רבים אחרי החלטב על קיצוץ תפוקה.
  • 6.
    Bac 11/02/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    בשלושה וחצי חודשים...וכל פעם שיורד הגאונים אומרים הזדמנות קניה חחחחחחח....היום כבר מעל 7 למטה מעניין לא? תהיות מישהו?
  • גם לי סל בנקים וסיטי ופירגו יש לי נו סבלנות (ל"ת)
    עמי 12/02/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ביו 11/02/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    תוצאות צpויות בכל רגע וגם קיבלה אישור לפטנט: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02226146 Estimated Primary Completion Date: February 2016 (Final data collection date for primary outcome measure) וגם בעלי עניים קונים כל החודש, בדקו form 4
  • 4.
    ריאלי 11/02/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    הרמה החזיקה מעמד באוגוסט האחרון ובינואר. רמת התמיכה הבאה באזור ה 1600. דרך ארוכה ביותר עד לתחתית ראשונית אופציונלית. ממש לא הזמן להיכנס ואולי אפילו נכון לצאת בהפסדים הנוכחיים
  • 3.
    אלי 11/02/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    אחרי שכל המבוהלים ימכרו את כל מה שיש יתחילו העליות, אין שאלה בכלל.זה יכול להיות גם השבוע.
  • מישהו 11/02/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    והשווקים מוכיחים זאת כבר חצי שנה
  • 2.
    מחר הגרזן יהיה חד יותר (ל"ת)
    לסקובר 11/02/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
  • מחר אין מסחר ועד יום ראשון הרבה אוניות יעגנו (ל"ת)
    מבל מחר 11/02/2016 22:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ירוק בדרך (ל"ת)
    ירון 11/02/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
  • עדי 11/02/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    איזה אופטימי
  • רמי 12/02/2016 11:28
    תפרגני
  • איזה פסימי (ל"ת)
    1 12/02/2016 08:25
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: