ולנס צופה הכנסות של 220-300 מיליון דולר ב-2029
חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור ואלנס ערכה השבוע את כנס המשקיעים שלה לשנת 2024 בניו יורק, זאת על רקע הדוחות לרבעון השלישי שפרסמה החברה בשבוע שעבר. הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיית הצמיחה, מנועי הצמיחה, החדשנות במוצריה וכן הודיעה על יעדים פיננסיים ארוכי טווח שנועדו להשיא ערך לבעלי המניות.
היעדים ל-2025 ולטווח הארוך
ולנס ציינה כי ההכנסות הכוללות צפויות להיות 220-300 מיליון דולר ב-2029, עם שיעור רווח גולמי בין 50%-60%. ההכנסות משוק האודיו-וידיאו המקצועי - 90-100 מיליון דולר ורווח גולמי בין 65%-75%. ההכנסות משוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים - 35-50 מיליון דולר ורווח גולמי בין 55%-65%.
ההכנסות משוק הרכב - 65-110 מיליון דולר ורווח גולמי בין 35%-45%. רכישת חברות - 30-40 מיליון דולר, בהתאם ובכפוף להזדמנויות רכישה אפשריות שתעמודנה בפני החברה. שיעור רווח EBITDA מתואם צפוי להיות 15%-20% בשנת 2029
בשנים שלאחר שנת 2029 צופה ולנס צמיחה משמעותית בהכנסות בשוק הרכב עם השקת רכבים מבוססי מערכות ה- ADAS (רכבים עם יכולות אוטונומיות) בקרב יצרני רכב שהינם לקוחות קיימים של החברה ויצרני רכב שצפויים להיות לקוחות חדשים.
לשנת 2025 צופה ולנס הכנסות בטווח של 71-76 מיליון דולר המהווים גידול של 25%-33% משנה לשנה. צפי האנליסטים הוא להכנסות של 79.5 מיליון דולר. בשוק האודיו-וידיאו המקצועי צופה החברה התאוששות חלקית של הלקוחות שצברו מלאים עודפים בשנים הקודמות, אימוץ שבב ה- 6320 VS (עם ממשק 3.2 USB) והשקת מוצרים מבוססי השבב ע"י לקוחות החברה לשוק שיחות הועידה.
- ולנס מאכזבת בתחזית ונופלת בטרום; ההכנסות ברבעון מעל לצפי
- אפסייד של 60% - ולנס קופצת אחרי המלצה מ-Needham
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כמובילה בתחום השבבים לתקשורת מהירה, אנו בעמדה מצוינת לענות על הביקוש הגובר בעולם לחוויות וידאו מהירות ואמינות יותר", אמר גדעון בן-צבי, מנכ"ל החברה. "שבבי החברה מוטמעים במגוון מכשירים ומשנים את החוויה הדיגיטלית בדרך שבה אנו חיים, עובדים ולומדים מדי יום. "ניצבת לפנינו הזדמנות צמיחה עצומה. אסטרטגיית הצמיחה שלנו כוללת מינוף הטכנולוגיה המרכזית שלנו לשירות שווקים חדשים שנמצאים בתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית, גיוון מקורות ההכנסה שלנו ותמיכה בצמיחה אורגנית באמצעות רכישות אסטרטגיות שירחיבו את נוכחותנו בשוק. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו יכולה לייצר צמיחה בת קיימא וליצור ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך."
מנועי הצמיחה של ולנס
הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיות הצמיחה האורגנית והלא-אורגנית בשווקים העיקריים, עם ערך שוק כולל פוטנציאלי (TAM) המוערך בכ-5.5 מיליארד דולר:
שוק האודיו-וידאו: ולנס צופה עלייה בביקוש לפתרונות חכמים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים חוויות וידאו איכותיות עבור חדרי ישיבות, הן לפגישות מרוחקות והן לקרובות. עם הגידול במספר ההתקנים ובחדרי הפגישות בכל הגדלים, מתכננת ולנס לנצל את הפתרונות הטכנולוגיים שלה, כולל פתרון USB3 המוביל בשוק. גודל השוק הכולל (TAM) של פתרונות הוידאו לחדרי ישיבות צפוי לצמוח לכ-350 מיליון דולר עד שנת 2029.
שוק הרכב: המעבר לכלי רכב אוטונומיים ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) מציב בפני ולנס הזדמנות צמיחה משמעותית. לאחרונה החברה הודיעה על שלוש זכיות בפרויקטים עם יצרני רכב אירופאים הכוללות את שבבי ה-ADAS של ולנס בדגמים העתידיים שיניבו הכנסות החל משנת 2026. ככל שטכנולוגיית הרכב מתקדמת, כך גדל הביקוש לחיישנים בעלי רזולוציה גבוהה ולעיבוד נתונים בזמן אמת. שוק הרכב הכולל הפוטנציאלי (TAM) צפוי להגיע ל-4.5 מיליארד דולר עד שנת 2029.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
שוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים: שבבי ולנס נותנים מענה תחרותי חיוני בתחום הייצור, בו יש צורך ביכולות ראייה ממוחשבת מתקדמות לשיפור יעילות המפעל ודיוק הבדיקות. שבבי VS6320 ו-VA7000 של ולנס, פתרונות וידאו ו-USB חדשניים, יקדמו את אימוץ הראייה הממוחשבת במגזר התעשייתי. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) עבור ראייה ממוחשבת וצרכים תעשייתיים צפוי להגיע ל-460 מיליון דולר עד 2029.
שוק הציוד הרפואי: ולנס מספקת שבבים לתעשיית הרפואה במשך שנים רבות, וכעת ממקדת את פעילותה בהזדמנויות חדשות בתחום האנדוסקופיה ובהחלפה להתקנים לשימוש חד-פעמי, כחלק מהמאמץ של ה-FDA-+ לשפר את בטיחות המטופלים ולהפחית סיכונים וזיהומים. שבבי ולנס מציעים פתרון פשוט, אמין ומשתלם לאנדוסקופיה חד-פעמית, מהלך שיכול להאיץ את המעבר בתעשייה. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) השנתי לאנדוסקופיה חד-פעמית עשוי להגיע ל-625 מיליון דולר, בכפוף לאישור רגולטורי וקצב אימוץ השוק.
רכישות ומיזוגים: ולנס מתכננת להוסיף גם אפיקים של צמיחה לא אורגנית באמצעות רכישת חברות סינרגטיות שמניבות הכנסות, עם פוטנציאל לרווחיות, בעיקר בשווקים של אודיו-וידיאו מקצועי וראייה ממוחשבת תעשייתית. לחברה 133.1 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים נכון ל-30 בספטמבר 2024, ובשילוב עם יכולת פיננסית חזקה, החברה יכולה לבצע רכישות סינרגטיות בהתאם לאסטרטגיה ויעדי הצמיחה ארוכת הטווח של החברה.
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
