ולנס צופה הכנסות של 220-300 מיליון דולר ב-2029

ולנס צופה רווחיות גולמית של 50%-60%, בדומה לשיעור היום; התחזית ל-2025 נמוכה מצפי האנליסטים
רוי שיינמן |

חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור  ואלנס  ערכה השבוע את כנס המשקיעים שלה לשנת 2024 בניו יורק, זאת על רקע הדוחות לרבעון השלישי שפרסמה החברה בשבוע שעבר. הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיית הצמיחה, מנועי הצמיחה, החדשנות במוצריה וכן הודיעה על יעדים פיננסיים ארוכי טווח שנועדו להשיא ערך לבעלי המניות.

היעדים ל-2025 ולטווח הארוך

ולנס ציינה כי ההכנסות הכוללות צפויות להיות 220-300 מיליון דולר ב-2029, עם שיעור רווח גולמי בין 50%-60%. ההכנסות משוק האודיו-וידיאו המקצועי - 90-100 מיליון דולר ורווח גולמי בין 65%-75%. ההכנסות משוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים - 35-50 מיליון דולר ורווח גולמי בין 55%-65%.

ההכנסות משוק הרכב - 65-110 מיליון דולר ורווח גולמי בין 35%-45%. רכישת חברות - 30-40 מיליון דולר, בהתאם ובכפוף להזדמנויות רכישה אפשריות שתעמודנה בפני החברה. שיעור רווח EBITDA מתואם צפוי להיות 15%-20% בשנת 2029

בשנים שלאחר שנת 2029 צופה ולנס צמיחה משמעותית בהכנסות בשוק הרכב עם השקת רכבים מבוססי מערכות ה- ADAS (רכבים עם יכולות אוטונומיות) בקרב יצרני רכב שהינם לקוחות קיימים של החברה ויצרני רכב שצפויים להיות לקוחות חדשים.

לשנת 2025 צופה ולנס הכנסות בטווח של 71-76 מיליון דולר המהווים גידול של 25%-33% משנה לשנה. צפי האנליסטים הוא להכנסות של 79.5 מיליון דולר. בשוק האודיו-וידיאו המקצועי צופה החברה התאוששות חלקית של הלקוחות שצברו מלאים עודפים בשנים הקודמות, אימוץ שבב ה- 6320 VS (עם ממשק 3.2 USB) והשקת מוצרים מבוססי השבב ע"י לקוחות החברה לשוק שיחות הועידה.

"כמובילה בתחום השבבים לתקשורת מהירה, אנו בעמדה מצוינת לענות על הביקוש הגובר בעולם לחוויות וידאו מהירות ואמינות יותר", אמר גדעון בן-צבי, מנכ"ל החברה. "שבבי החברה מוטמעים במגוון מכשירים ומשנים את החוויה הדיגיטלית בדרך שבה אנו חיים, עובדים ולומדים מדי יום. "ניצבת לפנינו הזדמנות צמיחה עצומה. אסטרטגיית הצמיחה שלנו כוללת מינוף הטכנולוגיה המרכזית שלנו לשירות שווקים חדשים שנמצאים בתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית, גיוון מקורות ההכנסה שלנו ותמיכה בצמיחה אורגנית באמצעות רכישות אסטרטגיות שירחיבו את נוכחותנו בשוק. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו יכולה לייצר צמיחה בת קיימא וליצור ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך."

מנועי הצמיחה של ולנס

הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיות הצמיחה האורגנית והלא-אורגנית בשווקים העיקריים, עם ערך שוק כולל פוטנציאלי (TAM) המוערך בכ-5.5 מיליארד דולר:

שוק האודיו-וידאו: ולנס צופה עלייה בביקוש לפתרונות חכמים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים חוויות וידאו איכותיות עבור חדרי ישיבות, הן לפגישות מרוחקות והן לקרובות. עם הגידול במספר ההתקנים ובחדרי הפגישות בכל הגדלים, מתכננת ולנס לנצל את הפתרונות הטכנולוגיים שלה, כולל פתרון USB3 המוביל בשוק. גודל השוק הכולל (TAM) של פתרונות הוידאו לחדרי ישיבות צפוי לצמוח לכ-350 מיליון דולר עד שנת 2029.

שוק הרכב: המעבר לכלי רכב אוטונומיים ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) מציב בפני ולנס הזדמנות צמיחה משמעותית. לאחרונה החברה הודיעה על שלוש זכיות בפרויקטים עם יצרני רכב אירופאים הכוללות את שבבי ה-ADAS של ולנס בדגמים העתידיים שיניבו הכנסות החל משנת 2026. ככל שטכנולוגיית הרכב מתקדמת, כך גדל הביקוש לחיישנים בעלי רזולוציה גבוהה ולעיבוד נתונים בזמן אמת. שוק הרכב הכולל הפוטנציאלי (TAM) צפוי להגיע ל-4.5 מיליארד דולר עד שנת 2029.

קיראו עוד ב"גלובל"

שוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים: שבבי ולנס נותנים מענה תחרותי חיוני בתחום הייצור, בו יש צורך ביכולות ראייה ממוחשבת מתקדמות לשיפור יעילות המפעל ודיוק הבדיקות. שבבי VS6320 ו-VA7000 של ולנס, פתרונות וידאו ו-USB חדשניים, יקדמו את אימוץ הראייה הממוחשבת במגזר התעשייתי. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) עבור ראייה ממוחשבת וצרכים תעשייתיים צפוי להגיע ל-460 מיליון דולר עד 2029.

שוק הציוד הרפואי: ולנס מספקת שבבים לתעשיית הרפואה במשך שנים רבות, וכעת ממקדת את פעילותה בהזדמנויות חדשות בתחום האנדוסקופיה ובהחלפה להתקנים לשימוש חד-פעמי, כחלק מהמאמץ של ה-FDA-+ לשפר את בטיחות המטופלים ולהפחית סיכונים וזיהומים. שבבי ולנס מציעים פתרון פשוט, אמין ומשתלם לאנדוסקופיה חד-פעמית, מהלך שיכול להאיץ את המעבר בתעשייה. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) השנתי לאנדוסקופיה חד-פעמית עשוי להגיע ל-625 מיליון דולר, בכפוף לאישור רגולטורי וקצב אימוץ השוק.

רכישות ומיזוגים: ולנס מתכננת להוסיף גם אפיקים של צמיחה לא אורגנית באמצעות רכישת חברות סינרגטיות שמניבות הכנסות, עם פוטנציאל לרווחיות, בעיקר בשווקים של אודיו-וידיאו מקצועי וראייה ממוחשבת תעשייתית. לחברה 133.1 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים נכון ל-30 בספטמבר 2024, ובשילוב עם יכולת פיננסית חזקה, החברה יכולה לבצע רכישות סינרגטיות בהתאם לאסטרטגיה ויעדי הצמיחה ארוכת הטווח של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.