הסוף לשביתות? פורד הגיעה להסכם עם איגוד העובדים בקנדה
הסכמים קיבוציים בסקטור הרכב אפשריים. האיגודים בארה"ב רק צריכים להרים את הראש ולהסתכל צפונה. פורד FORD MOTOR חתמה על הסכם עם איגוד העובדים המייצג את רוב העובדים שלה בקנדה, מהלך שאולי יוביל למהלכים דומים גם בקרב האיגודים האמריקאים.
פורד דיווחה שהגיעה להסכם של שלוש שנים עם האיגוד, כאשר החלקים הבולטים בו הם מענק חתימה על סך 10 אלף דולר לעובדים במשרה מלאה והעלאות שכר של עד 15% במהלך שלוש השנים, מה שיוצא ממוצע של 5% בשנה, אבל לפי סעיף מסוים בהודעה של פורד ייתכנו גם העלאות נוספות במקרה של עליה באינפלציה, מה שיכול להביא לעליה שנתית בשכר של אפילו 6%.
כעת פורד, ביחד עם ג'נרל מוטורס וסטלנטיס, צריכה להגיע להסכם גם ה-UAW, איגוד עובדי תעשיית הרכב האמריקני שהרחיב את השביתה שלו ביום שישי האחרון. 6000 חברים באיגוד שעובדים בסטלנטיס ובג'נרל מוטורס הפסיקו להגיע לעבודה מה שמביא את מספר השובתים ל-13 אלף.
לפי הדיווחים, המשא ומתן עם ה-UAW מתנהל בקושי רב הרבה יותר, כאשר ראש האיגוד, שון פיין, לכאורה קורע את ההצעות של חברות הרכב מול עיניהן. העסקה של פורד בקנדה אולי מספקת קצת תקווה ומראה שעסקה בארה"ב לא רחוקה כמו שחושבים. העליה של 15% בשכר במהלך שלוש שנים עליה הסכים האיגוד הקנדי לא שונה בהרבה ממה שמוצע לאיגוד האמריקני, אבל חשוב לזכור שממש לא בטוח שמה שטוב לקנדים טוב גם לאמריקאיים. האיגוד האמריקאי דרש בתחילת השיחות העלאות שכר של 40% ושעות עבודה מצומצמות יותר.
- איגוד הדירקטורים נגד ביטול הנבחרת: "פתח למינויים פוליטיים"
- בעקבות השביתה - ג'נרל מוטורס מפטרת עוד 160 עובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם השביתה תתרחב, או לחילופין, אם ייענו לדרישותיהם של העובדים השובתים להעלאת שכר של 40% יחד עם הטבות אחרות, הדבר עלול להפעיל לחץ על יצרניות רכב, סוחרים ובסופו של דבר על הרוכשים. כבר עתה נחשבים מחירי הרכב לגבוהים במיוחד, ולא רק שמחיריהם של המכוניות החדשות קרובים לשיא של כל הזמנים, אלא שגם המימונים מתייקרים לנוכח הריבית הגבוהה במשק שקפצה בצורה דרמטית כתוצאה מהאינפלציה.
המחיר הממוצע עבור מכוניות חדשות בחודש אוגוסט עמד על כ-47,941 דולר, קרוב לשיא של כל הזמנים. עם זאת, סביר שההשפעה על מחירי הרכב לא תורגש בטווח הקרוב לנוכח המלאי הגבוה שכבר קיים במגרשי המכוניות. יצרניות הרכב הגדילו את המלאי שלהן באוגוסט בציפייה לפריצת דרך במשא ומתן מול איגוד העובדים ועל פי ההערכות יש להן מספיק מכוניות לכ-50-60 יום בהישג יד, עלייה של כ-80% לעומת המלאי של לפני שנה. בדיוק מסיבה זו רוכשי המכוניות לא צפויים להרגיש בקרוב עלייה פוטנציאלית במחירים.
מנגד, ככל שההשבתות במפעלים תימשכנה, תפוקת הייצור תקטן לצד מלאי המכוניות במגרשים, דבר שעלול להתחיל ללחוץ על המחירים. בדגמים מסוימים ישנה אפילו בעיה גדולה עוד יותר שכן ישנם כאלו עם מלאי קטן במיוחד שעלול להיגמר בתוך שבועות ספורים. לפי שעה, נראה כי לצרכנים שמחפשים מכונית חדשה זהו הזמן ללכת ולדרוש אותה, שכן הסיכויים לעלייה במחירי הרכב גבוהים כעת משמעותית מאשר לאיזושהי הוזלה שלא נראית באופק.
- סופר מיקרו קופצת ב-7% בעקבות שותפות עם נוקיה
- נביוס אחרי עסקת הענק: הצמיחה החדה, הסיכונים והקשר הישראלי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים
עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89% – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.
אייבס הוא מנהל ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד
האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר,
מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.
הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן. גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .
- אחרי ההתאבדויות - OpenAI משנה את ChatGPT; יותר פיקוח ומודעות למצבים נפשיים קשים
- הקולות האחרים - ה-AI יוצר בועות, אין עידן זהב ללא קריסה מוקדמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.

הנאסד״ק עלה ב-0.4%; וויקס ויונייטד הלת׳ זינקו ב-9%
שוק האג"ח האמריקאי עצר את הרצף החיובי של ארבעה ימים, כאשר התשואות עלו מחדש – בהובלת אג"ח לשנתיים שטיפסו מהרמות הנמוכות מאז 2022. במקביל, מדד S&P 500 עלה ב-0.3% התקרב שוב לשיא כל הזמנים, למרות שרוב המניות במדד ירדו. הנאסד״ק והדאו טיפסו גם כן ב-0.4%. מניות הטכנולוגיה הגדולות תמכו בעליות, למעט אפל שאיבדה 1.5% לאחר אירוע ההשקה שלה. הנפט עלה לאחר התקיפה הישראלית בקטאר.
המשקיעים מפנים כעת את מבטם לנתוני האינפלציה שיתפרסמו בימים הקרובים – מדד המחירים ליצרן ומדד המחירים לצרכן. הנתונים ייקבעו את הטון לקראת ישיבת הפדרל ריזרב בשבוע הבא, וישפיעו על הצפי להמשך הפחתות הריבית עד סוף 2025. במידה והאינפלציה תפתיע כלפי מעלה, היא עלולה להגביל את יכולת הפד להקל במדיניות, דווקא בעיתוי שבו הלחץ להעניק תמיכה לכלכלה הולך וגובר.
אנליסטים מצביעים על תמונה מעורבת: מצד אחד, נתוני שוק העבודה האחרונים מראים סימני חולשה, מה שיכול להקל על הפד להצדיק הורדות ריבית. מצד שני, עלייה מתמשכת באינפלציה תצית חששות לסטגפלציה – שילוב של האטה בצמיחה עם עליות מחירים. מצב כזה עלול לפגוע במומנטום החיובי שנבנה בוול סטריט מתחילת החודש.
- נעילה חיובית בוול-סטריט; נובה קפצה ב-7%, רובינהוד זינקה ב-16%
- אורקל וטסלה קפצו ב-4%, ברודקום זינקה ב-9%; נעילה שלילית בוול-סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכירי הפד עצמם מאותתים על דאגה גוברת לשוק העבודה. יו"ר הבנק ג’רום פאוול הודה לאחרונה כי הסיכונים גדלו, ושני חברי ועדה תמכו כבר ביולי בהורדת ריבית. אנליסטים מעריכים כי הפד ייאלץ לחדש את מהלך הפחתות הריבית כבר בהחלטה הקרובה, עם סבירות להמשך שלושה צעדים רצופים עד סוף השנה. יחד עם זאת, אי-הוודאות סביב נתוני האינפלציה מותירה את השוק דרוך במיוחד.