REE
צילום: יח"צ

חברת REE מפטרת 11% מכח האדם שלה - 31 עובדים, חצי מהם בישראל

המניה קרסה ב-97% מאז ההנפקה (כאשר נזכיר שהיא הונפקה לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר); החברה שרפה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 85 מיליון דולר ויש לה עוד 185 מיליון דולר; החברה עוד לא רושמת הכנסות והתחזיות שלה נראות מנופחות. האם היא מסוגלת לעמוד בהן?
נתנאל אריאל | (5)

חברת REE REE דניאל בראל ואחישי סרדס שמייצרת בסיס לרכבים חשמליים מפטרת 31 עובדים (11% מכח האדם) שלה, חצי מהם בישראל.

REE היא אחת מהישראליות שהונפקו בגל ההנפקות של השנה שעברה בוול סטריט. החברה קיבלה שווי גבוה של 3.6 מיליארד דולר - אבל זה היה מנופח. רוב משקיעי הספאק ברחו עם הכסף והחברה נאלצה להסתפק בהרבה פחות כסף משקיוותה. בינתיים היא ממשיכה לשרוף כסף. מתחילת 2022 ועד ספטמבר היא שרפה 85 מיליון דולר, ונשאר לה בקופה עוד 185 מיליון דולר. האם הכסף יספיק לה להמשך? בחברה אמרו לביזפורטל בהנפקה: "יש לנו מעל ומעבר למה שאנחנו צריכים כדי לבצע את התוכניות העסקיות שלנו". האם האמירה הזו עדיין נכונה? נצטרך לחכות לדוחות בשנה הקרובה כדי לגלות. אבל החברה תהיה חייבת לצמצם עלויות - והיום היא עושה צעד בכיוון.

מעבר לכך, הבעיה היא שהחברה צריכה להתחיל להראות תוצאות. בינתיים היא לא מייצרת הכנסות. נכון, על פי תוכנית העבודה שלה היא לא הייתה אמורה להציג הכנסות ב-2022 אבל האם היא תהיה מסוגלת לזנק ל-344 מיליון דולר בשנה שהחלה זה עתה? לא ברור. מעבר לכך, היא צופה שבשנת 2024 היא תכניס 2.7 מיליארד דולר, לא פחות מ-5.7 מיליארד דולר בשנת 2025 ולאחר מכן בשנת 2026 היא צופה שההכנסות יגיעו ל-10.4 מיליארד דולר.

מדובר בתחזיות שנראות גבוהות מאוד. אולי גבוהות מדי, אבל בגל ההנפקות החברות נכנסו באמצעות מיזוג ספאק, ואז הן בעצם עקפו את הרגולטור האמריקאי, נכנסו בדלת האחורית לבורסה וגם היו יכולות לספק תחזיות (בתשקיף של הנפקה רגילה אסור לחברה לספק תחזיות).

אז השאלה היא האם REE תהיה מסוגלת לעמוד בתחזיות האלה. לא בטוח בכלל. מנכ"ל החברה היה נשמע מאוד בטוח שכן. הנה מה שאמר מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל, על התחזיות הללו: "בוודאי שאני מאמין שנצליח. אוי ואבוי לנו אם לא. אנחנו הולכים להיות אינטל של עולם הרכב - לא משנה איזה רכב יש לך, הבסיס שלו יהיה אנחנו". 

לקריאה נוספת: >>> איך למרות פיטורי הענק בהי-טק שוק העבודה ממשיך להיות כל כך חזק? >>> אחרי פיטורים - השלב הבא הוא קיצוצי שכר; בכמה ירד השכר של עובדי אינטל?

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ההזייה, חוסר הפרופורציה וההגזמה בהתגלמותה (ל"ת)
    מני 13/02/2023 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אני 11/02/2023 17:10
    הגב לתגובה זו
    לקחו מנועים עם סוללות על שאסי. מה אני מפספס? ניהוג אוטונומי? כל חברת רכב מפתחת מה השוס שלהם שישבו את השוק? ה disruptive technology שבזכותה הם יהפכו לאינטל?
  • 3.
    לא הבנתי איזה יצרן רכב צריך את העגלה שהם בנו (ל"ת)
    המחשמל 10/02/2023 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ג'ו 10/02/2023 13:20
    הגב לתגובה זו
    אוי לא אם לא אחרת הבורד יפטר אותו לנו המשקיעים צריכה להיות ספקנות בריאה של מי שקונה אוטו יד שניה בשוק
  • 1.
    רקנאטי 10/02/2023 10:54
    הגב לתגובה זו
    ולא מהון סיכון זר. כל מחיקת השווי הוא מחיקת הפנסיות של כולנו. בושה למוסדיים שהשקיעו בחברה ללא ידע בתחום שהם משקיעים בו.