נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

נטפליקס בעקבות הרווחים האבודים - כך תאבק במשתפי הססמאות

נטפליקס מתמודדת עם נטישת מנויים ומנסה לחפש מוקדי רווח חדשים בקרב משתמשים קיימים לא משלמים; מה אומרים האנליסטים על המהלך?
גיא טל | (2)
נושאים בכתבה מנויים סטרימינג

נטפליקס NETFLIX צריכה שינוי. שני רבעונים רצופים שהמניה מתרסקת לאחר דוחות שמאכזבים את השוק בגדול. בפעם הקודמת זה היה 22%, הפעם קרוב ל-40%. סך הכל איבדה נטפליקס מאז פרסום הדוחות של הרבעון הרביעי של 2021 קרוב ל-70% מערכה. משהו לא עובד בענקית הסטרימינג והמנהלים מרגישים שצריך שינוי.

הסיבה המרכזית לירידות לאחר פרסום תוצאות הרבעונים האחרונים היא מספרי המנויים החדשים. ברבעון האחרון של שנת 2021 הצמיחה הייתה פחות מהצפוי והתחזית מאכזבת. ברבעון הנראשון של שנת 2022 היתה אפילו ירידה לא צפויה במספר המנויים, גרוע יותר מהתחזית שסופקה קודם לכן. נטפליקס איבדה 200 אלף משתמשים ברבעון האחרון והיא צופה אובדן של 2 מיליון נוספים ברבעון הנוכחי. 

מאגר המנויים הפוטנציאליים מידרדר כשגם התחרות מצד ענקיות כמו דיסני WALT DISNEY ואפל APPLE מתחזקת. נטפליקס ניסתה להתמודד עם אובדן ההכנסות בעזרת העלאת מחירים, אך בשוק כה תחרותי המהלך ככל הנראה לא היה מוצלח, ובינתיים לקוחות רבים לא מוכנים לשלם יותר עבור השירות. 

לאור כל זאת מנסים בנטפליקס להיאבק בתופעת שיתוף הסיסמאות, לדבריה מגיע לכ-100 מיליון משתמשים שנהנים מהשרות מבלי לשרת. בעבר החברה הייתה די אדישה לתופעה, ואפילו ראתה בה דבר חיובי מבחינה מסוימת. ריד הסטינגס, מנכ"ל החברה, אמר בשנת 2016 כי שיתוף הסיסמאות הוא "משהו שנצטרך ללמוד לחיות איתו". אז החברה ראתה בזה דרך למשוך משתמשים חדשים. כעת מבינה החברה שיש למצוא דרך להפיק רווחים כלשהם מאותה 100 מיליון משתמשים, מתוכם כ-30 מיליון בארצות הברית וקנדה, כדי להמשיך בנתיב הצמיחה. 

הדרך הראשונה להפיק רווחים כבר נמצאת בניסוי במספר ארצות בדרום אמריקה. נטפליקס מציעה הוספת משתמשים תמורת תשלום נוסף. בנוסף שוקלת החברה הוספת פרסומות או הגבלות טכניות שיקשו על התופעה. 

בגוגנהיים אופטימיים לגבי אפשרות המונטיזציה של המשתמשים הקיימים שלא משלמים. לדברי האנליסט מיכאל מוריס בתוך מספר שנים, ייתכן כבר בשנת 2023, צפויה נטפליקס לראות אפסייד משמעותי מהמהלך. 

מיכאל פאצ'ר, אנליסט בחברת Wedbush פחות אופימי לגבי נטפליקס בטווח הזמן הקצר. לדעתו לא צפויים מנויים משלמים חדשים כשהנתיב הזה הגיע למיצוי. לקוחות שאינם משלמים לא ימהרו לשלם ויהיה קשה לשכנע אותם לעשות זאת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא נביא, אבל 21/04/2022 14:36
    הגב לתגובה זו
    ונתחיל לראות קרב שליטה שיהפוך את החברה "inside-out"
  • 1.
    לרון 21/04/2022 10:41
    הגב לתגובה זו
    ואני בעיקבותיו עם ההפסד,לא נורא אינני מיליארדר וכן אני מפוזר או בלשון "הסולידית" מבוזר,,אך הסיפור של נטפליקס הוא אכן העתיד אולם.....בעתיד הלא כ"כ קרוב,לא בעוד חודשיים,אני מציע להיכנס תדיר ןלהיעזר ב"סולידית" כולל לגרינברג שיכול ללמוד מהגאונית הזו דבר או שניים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.