קנאביס
צילום: מתן נעים

אמזון הודיעה שתתמוך בלגליזציה- מניות הקנאביס ממשיכות לזנק בטרום

מניות הקנאביס בוול סטריט זינקו אתמול, בעקבות דיווח של אמזון כי תתמוך בלגליזציה - ושתפסיק לסנן עובדים פוטנציאליים על רקע שימוש במריחואנה. מאמזון נמסר: "אנו מקווים שעוד מעסיקים יצטרפו אלינו". טילרי ממשיכה לזנק ב-8% בטרום מסחר
סתיו קורן | (4)

המניות של חברות הקנאביס בוול סטריט נסחרו אתמול בעליות, בעקבות דיווח של ענקית הקמעונאות המקוונת AMAZON  בו נמסר כי החברה תתמוך בלגליזציה פדרלית של מריחואנה. המנייה של חברת הקנאביס Tilray  TILRAY INC (סימול: TLRY) זינקה ב-11.9%, Aurora Cannabis AURORA CANNABIS INC (סימול: ACB) הוסיפה 8%, Cronos Group CRONOS GROUP INC (סימול:CRON) עלתה ב-9%. Canopy Growth Corporation CANOPY GROWTH CORP (סימול: CGC) הוסיפה 5%.  בנוסף, אמזון הודיעה שהיא לא מתכוונת לסנן יותר עובדים פוטנציאליים על רקע שימוש במריחואנה, החברה הוסיפה שהיא תתייחס לשימוש במריחואנה כפי שהיא מתייחסת לשימוש באלכוהול.  "מכיוון שאנו יודעים שהנושא גדול יותר מאמזון, צוות המדיניות הציבורית שלנו יתמוך באופן פעיל בחוק שנוגע לשימוש במריחואנה" כתב דייב קלארק, מנהל פעילות הצריכה באמזון, בפוסט בבלוג הרשמי של החברה למעשה, אמזון מקדימה את החוק. יש בשלב זה הצעת חוק פדרלית שמאפשרת לגליזציה של מריחואנה ברמה הפדרלית, לרבות מחיקת רישומים פליליים. כאשר החוק מתייחס גם במקביל להשקעה בקהילות מוחלשות. "אנו מקווים שעוד מעסיקים יצטרפו אלינו, וכי קובעי המדיניות יפעלו במהירות להעברת החוק הזה" הוסיף קלארק שסיכם שאמזון לא תפגע ותסנן עובדים על רקע שימוש במריחואנה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    סקטור שלם שמזנק בגלל הודעה של חברה שבכלל לא קשורה אליו. איזו בדיחה (ל"ת)
    תומר 04/06/2021 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל המניות מזנקות רק פנאקסיה שמחזיקה ברישיונות מכאן ועד יפן צונחת במסחר....משהו מסריח כאן (ל"ת)
    אנונימי 03/06/2021 19:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אזרח חרד 03/06/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    בנושא העיסוק חובק עולם בסמים כמו קנאביס ניתן לכנות את התופעה "הון שלטון עולם תחתון" כולם מתגייסים למשימה "הקדושה". את המחיר ישלמו האוכלוסיות החלשות מנטאלית!
  • 1.
    אנונימי 03/06/2021 11:36
    הגב לתגובה זו
    גם בארץ הגיע הזמן לקבל החלטות ירוקות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social