דיסני בידור מיקי מאוס
צילום: Istock

לקראת דוחות: כולם רוצים לראות מה קורה בדיסני+

החברה צפויה להגיש את דוחותיה הרבעוניים אחרי המסחר, בדיוק שנה לאחר שהשיקה את פלטפורמת הטלוויזיה שלה – שהפכה למושיעה של החברה שנפגעה קשות מהקורונה. מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד ל-160 ד'
ארז ליבנה | (1)

למרות שאת מרבית 2020 חברת דיסני WALT DISNEY (DIS) תרצה לשכוח - כמו חלק לא מבוטל מתעשיית הבידור – יש לה כנראה רק נקודת אור אחת – שירות הסטרימינג דיסני+, שבאופן אירוני משהו, הושק בדיוק היום לפני שנה והביא לעולם את בייבי יודה ו-19 מועמדויות לפרסי האמי בשנה הראשונה בלבד.

 

היום בערב, אחרי סיום המסחר בוול סטריט החברה שהמציאה את מיקי מאוס ועוד אינספור נכסי צאן ברזל בתרבות העולמית, תפרסם את דוחותיה הרביעיים לשנה הפיסקאלית הנוכחית. כמו אפל. בדיסני סופרים בין רבעון 3 לרבעון 3.

 

דיסני, שבאמתחת פארקים בארה"ב, בצרפת ובהונג קונג, אמנם נפגעה מהסגרים שהביאו לסגירת שערים, אבל צריך לזכור שעלויות אחזקה, עלויות שכר של עובדים שפוטרו ונחסכו וגם הנחות שהיא קיבלה בשכירות, צפויים להקל במעט על המכה הפיננסית.

 

אבל לא מדובר רק בפארקים. סגירת בתי הקולנוע פגעה בעוד אפיק הכנסה מהותי של החברה, שכוללת מותגי ענק, בהם עולמות מארוול ומלחמת הכוכבים, כמו גם חטיבת סרטי הילדים המצליחהש, נאלצה לדחות ולדחות כותרים חדשים מלצאת לאולמות הקולנוע. דוגמה אחת היא הסרט "אלמנה שחורה" בכיכובה של סקרלט ג'והנסן שהוצאתו נדחתה עד להודעה חדשה. עלות של כל סרט שכזה הוא מאות מיליוני דולרים. בינתיים, אין החזר על ההשקעות הרבות.

 

העתיד וההווה: שירות דיסני+

אבל אז מגיעים לשירות דיסני+. השירות שהמנכ"ל הקודם של החברה בוב אייגר הגדיר בהשקת השירות כ"עתיד של דיסני", הפך בחסות המגפה להווה היחיד שלה. כשהוא נישא על טרנד הקישוריות שהביאה המגפה והעלייה בשירותים המקוונים, החברה ששאפה להגיע לבין 60 ל-90 מיליון משתמשים ב-2024, כבר הגיעה לרף התחתון של התחזית בחודש אוגוסט האחרון.

 

אז נכון, השירות שטכנית עדיין בסוג של הקמה – שנה זה זמן קצר מדי להגיע לשלמות במוצר מסובך כזה – יהיה הפסדי השנה וצפוי לעלות לחברה כ-2 מיליארד דולר וכך גם ב-2021. אבל זה כבר נלקח בחשבון.

 

בכל מקרה, היום נדע לכמה לקוחות הגיע השירות ברבעון השלישי ובסוף שנה שלמה מאז השקתו. עכשיו נגמרת תקופת הגרייס של לקוחות רבים שקיבלו את השירות בחינם או כחלק מחבילה של ספקית האינטרנט ורייזון (VZ). נראה אם החברה תצליח לשמר את הלקוחות ובאילו מספרים, זה יקבע את הטרנד של המניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

אז נכון שארה"ב ואירופה נכנסים לעוד גל של סגרים, מה שבוודאי ימשיך לפגוע בשורה העליונה והתחתונה של החברה. עם זאת, בניגוד לחברות אחרות בתחום, המניה לא נפגעה אנושות. בתחילת השנה המניה נסחרה במחיר של 146 דולר, כשנכון לכתיבת שורות אלה המחיר עומד על קצת למעלה מ-137 דולר למניה, כלומר כ-6% פגיעה סך הכול מתחילת השנה הסוערת הזו.

 

לפי הקונצנזוס, החברה צפויה רווח למניה (EPS) של מינוס 0.71 סנט למניה, זאת ביחס ל-1.07 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן הצפי הוא שהחברה תכניס כ-14.2 מיליארד דולר, שמהווים קרוב ל-26% פחות מאשתקד. בכל מקרה, הצפי הוא לקיטון של 166% בצמיחה של החברה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 13/11/2020 02:09
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.