לקראת דוחות: כולם רוצים לראות מה קורה בדיסני+
למרות שאת מרבית 2020 חברת דיסני WALT DISNEY (DIS) תרצה לשכוח - כמו חלק לא מבוטל מתעשיית הבידור – יש לה כנראה רק נקודת אור אחת – שירות הסטרימינג דיסני+, שבאופן אירוני משהו, הושק בדיוק היום לפני שנה והביא לעולם את בייבי יודה ו-19 מועמדויות לפרסי האמי בשנה הראשונה בלבד.
היום בערב, אחרי סיום המסחר בוול סטריט החברה שהמציאה את מיקי מאוס ועוד אינספור נכסי צאן ברזל בתרבות העולמית, תפרסם את דוחותיה הרביעיים לשנה הפיסקאלית הנוכחית. כמו אפל. בדיסני סופרים בין רבעון 3 לרבעון 3.
דיסני, שבאמתחת פארקים בארה"ב, בצרפת ובהונג קונג, אמנם נפגעה מהסגרים שהביאו לסגירת שערים, אבל צריך לזכור שעלויות אחזקה, עלויות שכר של עובדים שפוטרו ונחסכו וגם הנחות שהיא קיבלה בשכירות, צפויים להקל במעט על המכה הפיננסית.
אבל לא מדובר רק בפארקים. סגירת בתי הקולנוע פגעה בעוד אפיק הכנסה מהותי של החברה, שכוללת מותגי ענק, בהם עולמות מארוול ומלחמת הכוכבים, כמו גם חטיבת סרטי הילדים המצליחהש, נאלצה לדחות ולדחות כותרים חדשים מלצאת לאולמות הקולנוע. דוגמה אחת היא הסרט "אלמנה שחורה" בכיכובה של סקרלט ג'והנסן שהוצאתו נדחתה עד להודעה חדשה. עלות של כל סרט שכזה הוא מאות מיליוני דולרים. בינתיים, אין החזר על ההשקעות הרבות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העתיד וההווה: שירות דיסני+
אבל אז מגיעים לשירות דיסני+. השירות שהמנכ"ל הקודם של החברה בוב אייגר הגדיר בהשקת השירות כ"עתיד של דיסני", הפך בחסות המגפה להווה היחיד שלה. כשהוא נישא על טרנד הקישוריות שהביאה המגפה והעלייה בשירותים המקוונים, החברה ששאפה להגיע לבין 60 ל-90 מיליון משתמשים ב-2024, כבר הגיעה לרף התחתון של התחזית בחודש אוגוסט האחרון.
אז נכון, השירות שטכנית עדיין בסוג של הקמה – שנה זה זמן קצר מדי להגיע לשלמות במוצר מסובך כזה – יהיה הפסדי השנה וצפוי לעלות לחברה כ-2 מיליארד דולר וכך גם ב-2021. אבל זה כבר נלקח בחשבון.
בכל מקרה, היום נדע לכמה לקוחות הגיע השירות ברבעון השלישי ובסוף שנה שלמה מאז השקתו. עכשיו נגמרת תקופת הגרייס של לקוחות רבים שקיבלו את השירות בחינם או כחלק מחבילה של ספקית האינטרנט ורייזון (VZ). נראה אם החברה תצליח לשמר את הלקוחות ובאילו מספרים, זה יקבע את הטרנד של המניה.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אז נכון שארה"ב ואירופה נכנסים לעוד גל של סגרים, מה שבוודאי ימשיך לפגוע בשורה העליונה והתחתונה של החברה. עם זאת, בניגוד לחברות אחרות בתחום, המניה לא נפגעה אנושות. בתחילת השנה המניה נסחרה במחיר של 146 דולר, כשנכון לכתיבת שורות אלה המחיר עומד על קצת למעלה מ-137 דולר למניה, כלומר כ-6% פגיעה סך הכול מתחילת השנה הסוערת הזו.
לפי הקונצנזוס, החברה צפויה רווח למניה (EPS) של מינוס 0.71 סנט למניה, זאת ביחס ל-1.07 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן הצפי הוא שהחברה תכניס כ-14.2 מיליארד דולר, שמהווים קרוב ל-26% פחות מאשתקד. בכל מקרה, הצפי הוא לקיטון של 166% בצמיחה של החברה.
- 1.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 13/11/2020 02:09הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
