סלטיק השלימה גיוס של 11 מיליון ד' בסבב שלישי
סלטיק טכנולוגיות (Celltick) הישראלית, הפועלת בתחום השידורים האינטראקטיביים בענף הסלולרי, גייסה 11 מליון דולר בסבב גיוס שלישי. החברה מוסרת היום (ב'), כי מטרת הגיוס היא הרחבת את פעילותה בעולם. המשקיעות המובילות בסבב הן קרנות הון הסיכון JVP הישראלית, שהשקיעה בסלטיק מאז הקמתה ואמדאוס הבריטית, שהובילה את הסבב הנכחי.
הנהלת סלטיק כוללת את יוסי ולינגשטיין, מנכ"ל החברה, וג'ף גורדון, יו"ר החברה. ולינגשטיין, שהיה בין מייסדי סלטיק הוא בעל ניסיון עשיר בתעשיית הטלקום והיה חבר הנהלה וממקימי חברת ברק, ספקית השיחות לחו"ל. גורדון שימש בעבר כסגן נשיא מוטורולה, והיה חבר בהנהלת חברת יוניסיס.
הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה סלטיק מאפשרת לחברות הסלולריות לשדר תכנים אינטראקטיביים ישירות למסך הטלפון של מיליוני מנויים. הטכנולוגיה כוללת פתרון מלא לכל היבטי הצגת התוכן, ההעברה, ממשקי הרשת, והטיפול בלקוח. בחברה אומרים, כי הפלטפורמה שלה תיתן דחיפה משמעותית לשוק השימוש בשירותי מידע נלווים בשוק הסלולרי. שוק זה צפוי לצמוח עד ל-48 מליארד דולר עד שנת 2007, מעריכים בה. הטכנולוגיה יושמה לראשונה על ידי רשת האצ'יסון בהודו, ומאז זכתה לביקוש בקרב מפעילים נוספים בעולם, בינהם צ'יינה יוניקום, דיאלוג בסרי-לנקה ורשת אורנג' בישראל. כיום מרכזת סלטיק מאמצי חדירה לשוק האירופי, לאחר שבחודשים האחרונים נוספו לה לקוחות רבים במזרח אירופה ובאסיה.
מוצר הדגל של סלטיק, "לייב-סקרין" (LiveScreen), מציג הודעות שקטות ולא מפריעות על מסך הטלפון הנייד כשהוא אינו בשיחה. בין ההודעות: מבזקי חדשות, דיווחי ספורט, דיווחי תנועה, משחקים אינטראקטיביים ועוד. בעת שהודעה מוצגת, יכול המנוי, בלחיצת כפתור, להגיע לתפריט של שירותים הקשורים להודעה. לחיצה שנייה תפעיל את השירות המבוקש (SMS, MMS, WAP, ועוד). בנוסף, מאפשר המוצר העברת הדעות שיווקיות לכל מנויי השירות. סלטיק מעריכה שכ 25%-32% מקרב משתמשי לייבסקרין יהפכו למשתמשים קבועים של שירותי המידע (לעומת 2%-5% במקרים בהם לא נעשה שימוש במוצר של סלטיק).
ריצ'רד אנטון, שותף באמדאוס, שהצטרף לדירקטוריון סלטיק בעקבות ההשקעה האחרונה מציין: "המוצר של סלטיק הוא היחידי בעולם המציע פתרון שעובד בהצלחה בשוק המסחרי, ונותן מענה מלא מקצה לקצה, דבר הצפוי להניע סוף סוף את לקוחות הסלולר לאמץ את השימוש בשירותי התוכן והמידע הניידים".
אדם פישר, שותף בקרן JVP שהשקיעה בסלטיק מתחילת דרכה, מוסיף: "בשנה האחרונה סלטיק התפתחה בצורה מרשימה, לאור הביקוש המואץ לשירותים בשוק הסלולרי. יש לנו אמון מלא במוצרי החברה, וציפיות גבוהות מצוות ההנהלה להמשיך ולהוביל ברמה הבינלאומית את החדשנות בענף זה".
יוסי ולינגשטיין, מנכ"ל סלטיק מסר היום, "אנו שמחים מאד על הצטרפות אמדאוס לדירקטוריון החברה. המקצועיות וההתמחות של אמדאוס ושל JVP ישמשו אותנו בהרחבת פעילויות סלטיק ובהרחבת השפעתנו על השוק. הטכנולוגיה שלנו כבר הניבה תוצאות ברחבי העולם, ובעזרת המשקיעים, נממש את הפוטנציאל העצום של שירותי המסך בטלפונים הניידים בתחום שירותי המידע".