מטוס אל על טיסה טיסות תעופה
צילום: Istock
דוחות

אל על מתרסקת על חשבוננו - ישראל כ"ץ לא רוצה שבמשמרת שלו החברה תיפול

כפי שהערכנו, הפסידה החברה 500 מיליון דולר השנה וגירעון בהון מסתכם ב-250 מיליון דולר, וזה עוד לא הכל- החברה שכרה מעריך שווי שתמך בשווי בספרים - 2.2 מיליארד דולר; אבל זה שווי גמיש - בפועל, מעריך השווי סיפק שווי של 3%-4% מעל ערך הנכסים, לא בטוח שמעריך לא תלוי היה מספק שווי כזה
נתנאל אריאל | (35)
נושאים בכתבה אל על

השורה התחתונה של דוחות אל על 1.05% הייתה צריכה כבר מזמן להדליק נורה אדומה אצל המדינה, שהחליטה לאחרונה, משום מה, לאשר לאל על חבל הצלה נוסף של 210 מיליון דולר מכספי משלם המיסים. חוץ מהעובדה שישראל כ"ץ לא רוצה שבמשמרת שלו תיפול החברה, אין באמת סיבה. זה עניין פוליטי, בלבד. ההפסד היה צפוי ורשום על הקיר. כתבנו את זה לא מעט במהלך השנה האחרונה (לקריאה נוספת: ראו למטה קישורים) - ונותר רק לחכות ולקוות שההנהלה החדשה תדע להתמודד יותר טוב עם בעלי הבית האמיתיים בחברה (ועדי העובדים כמובן). אבל הבעיה שזה עולה לנו, הציבור, מיליארדים. החברה תחזור ותבקש כסף מהמדינה. לא צריך לתת לה. 

מעבר לדוחות הגרועים אך הצפויים שמבטאים הפסד של חצי מיליארד דולר בשנה וגירעון בהון של רבע מיליארד דולר, יש רכוש קבוע בערך העולה על 2.2 מיליארד דולר שנתמך על ידי מעריך שווי. ממש לא בטוח שהשווי הזה אמיתי. זה שהחברה קיבלה פתק ממעריך השווי והצדיקה את הנכסים (השווי על פי הפתק הוא 3%-4% מעל השווי בספרים) לא אומר שהשווי הזה נכון, והוא בעיקר מבטא את הסכנה שההפסדים והמחיקות יימשכו. הבור באל על הוא ענק. אז נכון, יוצאים מהקורונה, אבל זה עדיין לא חזרה מהירה לשגרה. זה יכול לקחת בשוק התעופה כמה שנים טובות, ולכן החברה עדיין תלויה בתוכנית הרה ארגון שלה ובפיטורים הנרחבים שהיא מתכננת. 

שואלים אותנו למה אנחנו חושבים שלא צריך לתמוך בחברה, ואנחנו נחזור על זה שוב - החברה הגיעה למצבה העגום, לא בגלל הקורונה, היא היתה "מת מהלך" כבר שנים לפני הקורונה. וועדי עובדים מיליטנטיים, אבטלה סמויה, טייסים שמתחזים לחולים כדי לקבל תוספת שכר, נורמות פסולות, לא אפשר לחברה להצליח. החברה הפסידה, אבל אף אחד לא באמת דאג - כולם סמכו על הממשלה. לדעתנו - לא צריך לתמוך במי שמלכתחילה אשם במצבו. זו לא הקורונה שהרגה את אל על, אלו העובדים שלה.   

ובחזרה לדוחות - ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם ב-122.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-19.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, החברה מדווחת על הפסד של 140 מיליון דולר רק ברבעון הרביעי של 2020, וזאת לעומת הפסד (כמובן) ברבעון הרביעי של 2019 של 31.5 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2020 ירדו בכ-78% לכ-111.6 מיליון דולר, לעומת כ-518.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019.

בנוסף, לחברה גירעון בהון של רבע מיליארד דולר. ובקיצור: המדינה זורקת כסף לפח.

השנה כולה: הפסד של יותר מחצי מיליארד דולר

הכנסות החברה בשנת 2020 ירדו בכ-71.4% לכ-623.1 מיליון דולר, לעומת כ-2.18 מיליארד דולר בשנת 2019. ההפסד התפעולי לשנה כולה הסתכם ב-364.3 מיליון דולר, לעומת רווח זעום של 4.5 מיליון דולר בשנה הקודמת. ההפסד הנקי בשנת 2020 הסתכם בכ-531 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-59.6 מיליון דולר בשנת 2019.

אפילו הוצאות המימון של החברה זינקו בשנה האחרונה ל-196.5 מיליון דולר, לעומת כ-82.9 מיליון דולר אשתקד.

אל על תספר לכם ש"הירידה נובעת מהשלכות משבר הקורונה אשר הביאו לירידה חדה בטיסות הנוסעים הסדירות של החברה", אבל זה ממש לא מסביר את ההפסדים בשנים הקודמות. למעשה, בעשר השנים האחרונות החברה הפסידה בחצי מהשנים והרוויחה בחצי - לסירוגין. ובסך הכל הצליחה להרוויח ב-10 שנים סכום קטן מאוד מבחינת חברה בסדר גודל שלה - 25 מיליון דולר בלבד.

לצאת מהקורונה? החברה צריכה לצאת מהמשבר היותר גדול שנקרא אל על

נכון, בספטמבר 2020 עברה החברה שינוי, כאשר חברת כנפי נשרים הפכה לבעלת השליטה, מונו יו"ר ומנכ"ל חדשים, לצד מינוי חברי דירקטוריון חדשים והחלפת מרבית השדרה הניהולית בחברה. היא גם גייסה חוב של 222 מיליון דולר בשנה שעברה ולאחרונה המדינה החליטה לבזבז על אל על (כאמור, מכספי משלם המסים) כ-210 מיליון דולר, ובהודעת החברה היום היא כותבת כי היא "נערכת ליציאה ממשבר הקורונה". אבל למעשה היא צריכה להיערך ליציאה מהמשבר היותר גדול שנקרא בפשטות: חברת אל על.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ומה אומרים בחברה?

מנכ"ל אל על, אביגל שורק: "החתימה על מתווה המימון החלופי, לצד יישום תכנית ההתייעלות הכוללת פרידה כואבת מכ-2000 עובדים, תשלום חובות העבר ללקוחות וספקים, תוך פריסה מחודשת של החובות למלווים ומחכירים ויישום תהליכי עבודה חדשים. יישום קפדני של אלו יביא את החברה לאיזון תזרימי במהלך 2021. במקביל שוקדת החברה על יישום תכנית אסטרטגית רב שנתית מחודשת ליציאה מהמשבר, יחד עם פתיחת השמים ונתב"ג והעלייה ההדרגתית הצפויה בפעילות, צופה החברה לחזור בשנת 2022 לפעילות בהיקף שיניב לה תזרים מזומנים חיובי, ובהמשך ליישם את התכנית העסקית לצמיחה ורווחיות ארוכות טווח".

 

סמנכ"ל הכספים הנכנס, איציק אליאב: "תוצאות פעילות שנת 2020 הושפעו כמובן ממשבר הקורונה. יחד עם זאת, ראוי לציין שהן כוללת הוצאה חד פעמית בסך של כ- 45 מיליון דולר בגין עלות ההיפרדות ובניכוי אירועים נוספים הסתכמו ההוצאות אחרות בכ-24 מיליון דולר. כמו כן, במהלך השנה הכירה החברה בהוצאות מימון חד פעמיות בגין גידור לא אפקטיבי בסך של כ-92 מיליון דולר ובסך של כ-8 מיליון דולר נוספים בגין הפרשי שער ובסה"כ כ-100 מיליון דולר הוצאות מימון חד פעמיות. תוצאות הפעילות לרבעון הרביעי לשנת 2020 כוללת הוצאה חד פעמית של כ-15 מיליון דולר בגין עלות ההיפרדות, וכן כוללות הכנסה חד פעמית בסעיף המימון בסך של כ-5 מיליון דולר.

"כל אלו, מביאים לכך שה-adjusted EBITDAR (לאחר אירועים חד פעמיים) לרבעון הרביעי מסתכמת להפסד של כ-30 מיליון דולר. ברבעון הראשון של שנת 2021 החברה פועלת לשיפור בהוצאות ביחס לרבעון האחרון של שנת 2020, על רקע צעדי ההתייעלות נוספים בהם נוקטת החברה."

 

האם זה יספיק לאל על כדי להפוך לחברה רווחית לאורך זמן? ימים יגידו.

 

לקריאה נוספת:

כישלון להנפקה של אל על - אל "תקנו" את הכותרות החיוביות

אל על: העובדים ישהו בחל"ת, לפחות עד ה-28 בפברואר

אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה

הצ'אנס של אל על - האם החברה תלמד לעוף ואיך זה שלמרות המשבר השווי שלה עלה?

אל על יוצאת להנפקה – תנסה לגייס ביום רביעי 505.5 מיליון שקל

סקטור התעופה לא יתרומם בשנים הקרובות - והחילוצים יימשכו

פרופ' עומר מואב: "אסור לפחד מפשיטת רגל של אל על; יהיו חברות אחרות"

האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות

תנו לאל על למות - אין סיבה לספק לה חמצן; צריך לחסל ולבנות מחדש; "הציבור לא צריך להציל חברה עם משכורות גבוהות"

החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים

תגובות לכתבה(35):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 27.
    המבין שמבין 26/03/2021 19:37
    הגב לתגובה זו
    מעניין ששכחתם לציין שלא הייתה חברת תעופה אחת שהרוויחה השנה, ושבכל העולם ממשלות תמכו בחברות התעופה שלו במילארדים ורק ברפובליקה בננות שלנו מחכים שהחברה תתרסק, ואז יחשבו אם לתת לה הלוואה. בושה וחרפה לממשלה עקומה ומושחטת
  • לא מדובר על התנהלות של שנה אחת שהביאה את אל על למצב הזה (ל"ת)
    מי ינק את הרווחים? 07/04/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    חי 26/03/2021 17:09
    הגב לתגובה זו
    טסות לארץ חברות שקיבלו מענקים של מיליארדי דולר/אירו ומתחרות בתעופה ישראלית שלא קיבלה כלום בשנת הקורונה - רק ישראל נתנה לענף התעופה לגסוס... ההסדר הוא לא מתנה אלא הקדמת רכישה של כרטיסים וכספי החזר על הוצאות הביטחון
  • 25.
    לרון 26/03/2021 11:52
    הגב לתגובה זו
    מחו"ל במחיר מופקע שיעלה פחות מכל הסמתוכה הנוכחית
  • 24.
    לרון 26/03/2021 11:47
    הגב לתגובה זו
    אינה "מדינה מתוקנת" ולבטח לא ביטחונית,ומשכך אל על היא חברה בטחונית שלא תיסגר,אולי ניתן גם לסגור את אלביט ונייס? לדעתי וכאן כן ראוי לחוקק חוק שהטייסים כמו השוטרים אינם רשאים לשבות
  • Ramy 28/03/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
    לסגור,לסגור,לסגור.אין תקומה לאל על.פושעת בחסות המדינה.ככל שנקדים כן ייטב.יקומו עוד חברות תעופה על הריסותיה.לקחה כספים והבטיחה להחזיר אחרי חודשיים. או זיכוי.בקיצור אני לקוח שבוי. בושה וחרפה,אין עם מי לתקשר. הכל מקוון
  • 23.
    דן 26/03/2021 09:18
    הגב לתגובה זו
    אין מקום לחברה כושלת, רק מנסים למצוץ מאטיני הממשלה כסף שזה על חשבון הציבור. זה הזוי, בכל מדינה מתוקנת החהרה היתה נסגרת לאלתר.
  • אוי דן 26/03/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
    עברית "עטינים"
  • 22.
    הבעלים החדשים יברחו לבד, החברה בפשיטת רגל. (ל"ת)
    חיים 25/03/2021 22:46
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אמיר 25/03/2021 22:16
    הגב לתגובה זו
    הנהלה כושלת היא הבעיה לא העובדים!
  • גימלאי 26/03/2021 12:37
    הגב לתגובה זו
    העובדים לא תמיד חפים מפשע, אבל בשורה התחתונה, ניהול כושל מאז ההפרטה גרם לגסיסה איטית שנצפתה מאוחר מדי והקורונה הייתה הצעד האחרון לתהום.
  • לרון 26/03/2021 11:48
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הטייסים הם הבעיה,וכ'כ הדתיים ואיסור טיסה בשבתות
  • 20.
    ממש "מדויק" ..איך יסביר הכתב את מלחמות הקונים ? (ל"ת)
    אנה 25/03/2021 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    גיל יוטינה 25/03/2021 19:47
    הגב לתגובה זו
    גם בימים רגילים אין לכם זכות קיום! אתם גרועים בכל פרמטר אפשרי, ועליכם להיעלם!!! הציבור מאס בכם ולא מוכן לשלם על הביזיון הזה שנקרא אל על!!!
  • 18.
    אורון 25/03/2021 19:04
    הגב לתגובה זו
    ולהשקיע בחדש
  • 17.
    והסמנכ״ל ממשיך בצ׳ה צ׳ה צ׳ה, רומבה, פסדובלה.... (ל"ת)
    מסיבה יש בעיר 25/03/2021 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    החברה תחזור להרוויח. מה אתה מיתמם. יש קורונה (ל"ת)
    עקרב 25/03/2021 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    י. עיני 25/03/2021 17:42
    הגב לתגובה זו
    עבר שייך לבעלים שלא הצליחו לנהל את החברה והביאו להפסדים והתרפסות בפני ועדי העובדים עתיד נפילת החברה והקמת חברה יותר קטנה עם הסכמים חדשים ומענה לשוק התעופה העתידי.
  • 14.
    יש להחליף את מנהלים נוספים, משאבי אנוש, קשרי לקוחות (ל"ת)
    למען עתידה של אל על 25/03/2021 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    כץ יהיה יותר פופולארי אם יסגור את אל על (ל"ת)
    חייבים לי 17000 ש"ח 25/03/2021 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    התשובה: לא 25/03/2021 16:08
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים ששום דבר לא יספיק. יש למנות ועדה חקירה ממלכתית להבנת הסוגיה המגוחכת. יותר זול לשלם לעובדים 200 ו300 אחוז פיצויים ולסגור את הפארסה הזו.
  • 11.
    ניתוח מדויק. (ל"ת)
    התרסקות 25/03/2021 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גדי 25/03/2021 16:00
    הגב לתגובה זו
    עצוב מאוד. כעובד לשעבר זה כואב. החברה לא מנוהלת נכון. בספק אם אי פעם זה יקרה. יש להחליף מנהלים בעמדות מפתח.
  • גמלאי החברה 25/03/2021 17:56
    הגב לתגובה זו
    נכון יש לפתר 80% מהמנהלים בתחזוקה כולל סמנכל וראש באגף ישבו בכוורת דבש ולא נתנו לאף אחד לטעום ממנו
  • איפה הועד 25/03/2021 17:33
    הגב לתגובה זו
    ההסכמים שנחתמו עם ההסתדרות פשט הזויים, לא ייתכן שיפטרו עובדים קבועים, וישאירו עובדים זמניים. לא ייתכן שמנהלים יסגרו חשבונות עם עובדים קבועים בחסות הקורונה, עלק רשימת פוטנציאל – יש לפתוח את ההסכמים מחדש. עבדנו קשה בשביל הקביעות הזו, שנותנו הטובות ניתנו לאל על. ה״פיצוי״ לכך הוא כלום ושום דבר.
  • 9.
    יוני 25/03/2021 15:45
    הגב לתגובה זו
    נתנאל אריאל, העובדים + הוועד לא מחזיקים בחברה ולא מרוויחים הרבה. רק אצל הטייסים זה יצא מפרופורציה!
  • 8.
    אני משלם על החילוץ! 25/03/2021 15:37
    הגב לתגובה זו
    תנו להם ליפול!!
  • חחח...תיירות. אתה חי בללנד (ל"ת)
    נילי 25/03/2021 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ציקי 25/03/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    לרכוש את החברה. מה המניעים ולמה המדינה מזדרזת לממן לחברה חובות?לבדוק כמה משלמים משכורות(אם בכלל) להנהלה החדשה ומה תפקידו של בן צבי בחברה?
  • 6.
    חיים אלמליח 25/03/2021 15:01
    הגב לתגובה זו
    ההגה בידים לא בטוחות .. והכסף זורם כמו לבה מהר געש ... כסף ציבורי מוזרם לתוך חברת אל על ..אבל ...זו חברה כושלת ואין סיכוי לשקמה חבל שראש הממשלה ומר כץ ..שהצליח גם להרוס את משרד האוצר מרוקנים את הקופה הציבורית על חברה בעלות פרטית שאין לה סיכוי פשוט צריך לסגור את החברה ולהתחיל הכל מחדש
  • 5.
    הטייסים מרסקים את החברה ללא רחם,ראו בדו"ח הכספי הוצאות (ל"ת)
    נאור 25/03/2021 14:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ישרא ל י 25/03/2021 14:49
    הגב לתגובה זו
    מחדל ענק. שיאלימו את החברה. טייסים ובכירים לוקחים מיליונים לכיסם והציבור משלם. החברה הפסדית ללא קשר לקורונה.
  • 3.
    כלכלת בית 25/03/2021 14:24
    הגב לתגובה זו
    יש לסיים את המשימה בהחלפת המנהלים, כדי לראות תוצאות בשטח, במשאבי אנוש, דיגיטל, שרות וקשרי לקוחות. נקווה שיהיה מספיק אמיץ וחכם כדי לעשות את הצעד הנדרש והמתבקש.
  • 2.
    תקווה חדשה 25/03/2021 14:22
    הגב לתגובה זו
    ההסכמים שנחתמו עם ההסתדרות פשט הזויים, לא ייתכן שיפטרו עובדים קבועים, וישאירו עובדים זמניים. לא ייתכן שמנהלים יסגרו חשבונות עם עובדים קבועים בחסות הקורונה, עלק רשימת פוטנציאל – יש לפתוח את ההסכמים מחדש. עבדנו קשה בשביל הקביעות הזו, שנותנו הטובות ניתנו לאל על. ה״פיצוי״ לכך הוא כלום ושום דבר.
  • 1.
    רייז 25/03/2021 13:54
    הגב לתגובה זו
    אני לא רוצה לשמוע משפט אחד שאומר אלעל וקורונה ביחד אין קשר בין ההנהלה שלא יודעת לנהל לבין משבר הקורונה במקרה של החברה הזאת גם אם הכל היה פתוח החברה הייתה ממונפת פי 20 מהנכסים שלה ההוצאות התפעוליות גבוהות בהרבה מהמכירות שלהם דגל אדום לנו כמשקיעים וכאזרחים שהמדינה בכלל נותנת לדבר כזה תקציב הפתרון הוא להחליף חברה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

רפי עמית קמטק
צילום: רענן טל
דוחות

קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה

קמטק עקפה במעט את ציפיות השוק עם הכנסות של 126 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.82 דולר למניה לעומת צפי של 125.2 מיליון דולר ו-0.80 דולר למניה; במקביל רשמה הפסד חשבונאי חד-פעמי בעקבות מחזור אג"ח להמרה בהיקף חצי מיליארד דולר; התחזית לרבעון הרביעי 127 מיליון דולר עליה קלה ומאכזבת לעומת הרבעון הקודם - המניה מגיבה בירידות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קמטק רפי עמית

חברת בדיקות השבבים ממגדל העמק הדואלית קמטק -5.95%  , Camtek Ltd. -7.81%   מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. החברה עקפה בקצת את תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווח למניה, והציגה קצב פעילות שמתקרב לרף של חצי מיליארד דולר במונחים שנתיים. קמטק עקפה ממש בקצת את הציפיות השורה העליונה והתחתונה אבל התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת את המשקיעים. קמטק צופה שההכנסות ברבעון הבא יעמדו על 127 דולר עליה קטנה לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 126 מיליון דולר.

הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון ב-126 מיליון דולר, לעומת ציפיות השוק ל-125.2 מיליון דולר, ובכך רשמה עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (112.3 מיליון דולר). הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-40.9 מיליון דולר, שהם 0.82 דולר למניה בדילול מלא, לעומת תחזית ממוצעת של 0.80 דולר למניה ולמול רווח של 0.75 דולר למניה ברבעון השלישי של 2024. מדובר בהמשך רצף של עקיפת תחזיות, גם אם הפעם הפער היה קטן יותר.

עם זאת, בשורה התחתונה על בסיס GAAP, הציגה החברה הפסד חשבונאי של 53.2 מיליון דולר (1.16- דולר למניה). ההפסד נבע מהוצאה חד-פעמית של כ-89 מיליון דולר הקשורה למחזור אג"ח להמרה ישן, פעולה שבוצעה כחלק ממימון מחדש במסגרתו גייסה החברה 500 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית אפס. בסך הכול, המהלך הגדיל את יתרות המזומנים וההשקעות הסחירות של קמטק ל-794 מיליון דולר בסוף ספטמבר, לעומת 543.9 מיליון דולר שלושה חודשים קודם לכן.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 50% על בסיס GAAP ו-51.5% על בסיס Non-GAAP, בדומה לרבעונים הקודמים. הרווח התפעולי הסתכם ב-31.8 מיליון דולר על בסיס GAAP וב-37.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, המשקפים שולי רווח תפעולי של 25%-30%. התזרים מפעילות שוטפת גבוה והסתכם ב-34 מיליון דולר, והחברה ממשיכה לשמור על מאזן נקי ויכולת נזילות גבוהה, גם לאחר ההנפקה.


"הביקוש ל-AI ממשיך להניע את הצמיחה"

המנכ"ל רפי עמית התייחס לתוצאות ואמר כי “קמטק ממשיכה להציג ביצועי שיא הודות לביקוש הגובר למחשוב עתיר ביצועים עבור יישומי בינה מלאכותית. ההשקעות העצומות בתחום מרכזי הנתונים וה-AI ממשיכות לתמוך בצמיחה בתעשיית השבבים, ואנו מצפים להמשך מומנטום חיובי גם בשנה הבאה”.