הכתובת היתה על הקיר

תנו לאל על למות - אין סיבה לספק לה חמצן; צריך לחסל ולבנות מחדש; "הציבור לא צריך להציל חברה עם משכורות גבוהות"

המדינה אולי צריכה להזרים כספים לתחום התעופה, אבל בהסדר חוב כולם צריכים להשתתף - המדינה לא צריכה להיות הפראיירית, אלא לקבל את מלוא המניות ולקצץ מהחובות לבנקים והגופים הפיננסים; פרופ' עומר מואב - "משלם המיסים לא צריך להציל את החברה ואת בעלי השליטה שלה, משפחת בורוביץ"
צחי אפרתי | (102)
נושאים בכתבה אוסישקין אל על

הדוחות החלשים של אל על 3.27% ברבעון הראשון והרבעון השני הגרוע מחזקים את ההערכה שהמדינה לא צריכה להזרים כספים לחברה וכן את ההערכה שהיא לא צריכה לשמר החזקות (גם אם מיעוט) לבעלי המניות הקיימים - אל על היא פגר ואין שום סיבה בעולם שמישהו יתמוך בה, אלא אם הוא רוכש אותה במסגרת הסדר חוב שבו כולם מוותרים - הבנקים מוותרים, העובדים שרבים מהם מיותרים מוותרים על מקום העבודה שלהם, בעלי המניות הקיימים מוותרים על הכל - אין כבר ערך למניות. רק אז יכול וצריך מישהו - משקיע, גוף פיננסי, מדינה, לקבל את המושכות בחברה הזו. רק אז יש לה עתיד. אחרת - המדינה תשפוך מאות מיליונים ובעצם תתחייב במעשה זה לתמיכה גם בהמשך - הכסף הזה הוא על חשבוננו, והכי מקומם - הוא נובע מהפסדים של שנים רבות, לא רק הקורונה הפילה את החברה. מדובר בגוף לא יעיל, עם אבטלה סמויה, עם טייסים ובכירים רבים שמרוויחים שכר של מנכ"ל ולא מתביישים לדווח על ימי מחלה ככל הנראה מפוברקים רק כדי להילחם עם הנהלת החברה. את הרה ארגון היה צריך לעשות לפני 10 שנים ויותר לא עכשיו.     

ומעבר לכך - למה לתמוך בסכום של מאות מיליונים בחברה אחת ולא באלפי עסקים אחרים במקומה. הם יספקו יותר עבודה, יותר צמיחה, יותר צריכה. הם חשובים לכלכלה יותר מחברת תעופה שלה עובדת. הרי מה בעצם המדינה רוצה לתת לאל על - מימון שאין לו שום משמעות לכלכלה שלנו. המימון הזה לא יחזיר את הטיסות, לא יחזיר את העובדים מחל"ת. אז אולי צריך שתהיה חברת תעופה מקומית גדולה, אבל לא תחת התנאים שהמדינה הסכימה - לא ערבות והלוואה ולא קבלת מניות חלקית. אלא רכישה דרך הסדר חוב, שהמדינה תפעל כמו מנהלת עסקים ולא כמו פראיירית. אין סיבה שהבנקים הגדולים לא יקבלו תספרות על החוב שלהם לאל על ואין סיבה שהגופים המממנים לא יקבלו תספורת. זה הסדר חוב וכמו בכל הסדר חוב יש תזפורת. המדינה לא צריכה לתמוך בבנקים ובבעלי המניות - המניות צריכות להיות אוטומטית של המדינה.   

 

"אין סיבה שמשלם המיסים הישראלי יציל חברה פרטית עם משכורות גבוהות לטייסים שלה, שבעלי השליטה שלה זה משפחת בורוביץ" כך אומר בראיון לביזפורטל פרופ' עומר מואב מבית ספר טיומקין לכלכלה המרכז הבינתחומי. "אי אפשר להתייחס לאל-על בלי להתייחס למצב המאקרו - המשק הישראלי במשבר קשה, ועדיין לא ברור כמה עמוק.

"הממשלה התחילה בפזרנות לא אחראית של כסף, במדיניות פופוליסטית וחלשה – דוגמאות בולטות לכך זה השי לחג בסך 500 שקלים (לכל ילד, קשיש ונכה), וההתחייבויות לפיצוי עסקים על החזרת עובדים מחל"ת במדיניות בעייתית, שנחשפה בסאגה מול ויזל.  גם אם התוכנית משיגה יעדים היא יקרה ומכניסה אותנו לגרעון עמוק שיקשה על המשק לצאת מהמיתון ויוצר נטל כבד על הדורות הבאים. יש הבדל בין גרעון וחוב למען השקעות לעתיד לבין גרעון למימוןתועלת להווה. ממשלת ישראל צריכה לעזור לבני אדם לעבור את המשבר אבל להיות זהירה בהצלת חברות כושלות"

 

"אל על היא חברה כושלת. כבר ב-2019 הבנו שזאת חברה שעל סף פשיטת רגל, בלי קשר למשבר הקורונה, חברה ממשלתית ב-DNA, סובלת מניהול לא מוצלח, וועדי עובדים חזקים יותר מידי. חברות כאלה צריכות לפשוט את הרגל, אין סיבה שמשלם המיסים הישראלי יציל חברה פרטית ובכך ימממן משכורות גבוהות לטייסים, ויזרים את כספו לבעלי השליטה"

 

זה אומר שלא תהיה חברת תעופה לאומית?

"חברה אחרת יכולה לרכוש את הנכסים של החברה ולהפעיל אותה, יש פה חברה כושלת, היא צריכה להתפרק, לא יקראו לה אל-על יקראו לה בשם אחר, אם יתנו לאל-על לפשוט רגל זה לא אומר שהמטוסים ילכו למגרש הגרוטאות וכל העובדים יהיו מובטלים"

 

פשיטת רגל זה עלול להיות אותם מטוסים ואותם עובדים, מה ישתנה?

"ברגע שחברה אחרת קונה את המטוסים היא לא קונה את ה-DNA של אל על, היא תוכל לקחת את העובדים שהיא רוצה, אני לא מדבר על מה שקרה ברשות השידור והקימו את כאן והמשיכו להעסיק את אותם עובדים, הפעם זה סיפור אחר כי אל-על זאת חברה פרטית"

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"הממשלה צריכה לפרוס רשת בטחון של דמי אבטלה בתקופה הזאת שיהיו נדיבים ולאורך זמן, לא לדאוג למשכורות שמנות ולבעלי הון על חשבון הציבור – גם אל על תפשוט אתה הרגל וגם הבית קפה פה בפינה פשט הרגל, זה טבעו של העולם הקפיטליסטי שאנחנו חיים בו, כל הזמן חברות פרטיות פושטות את הרגל, אנשים פרטיים לוקחים סיכון ולא תמיד מצליחים, ומי שלא מצליח מפנה את מקומו, ככה העולם מתקדם והרווחה משתפרת"

   

מה קורה בעולם במקרים כאלו?

"אם תבדוק מה קורה בשוודיה ומה הגישה של ארגוני העובדים השונים, חברות שלא יכולות להרשות לעצמם את התחרות ברמת השכר השוודית – צריכות להעלם, בשום אופן הממשלה לא צריכה לסבסד ולהחזיק בצורה מלאכותית חברות שאין להם הצדקה כלכלית, כי בסוף ככל שיש יותר חברות כאלה אתה מייצר פחות והרווחה נמוכה יותר- ארגוני העובדים בשוודיה מבינים את זה"

 

 

איפה ההתייחסות לפן האנושי - לעובדים המפוטרים?

"תפטר עובדים שלא נותנים תפוקה, צריך להבין איך השוודים חושבים על העולם, עובד שהתפוקה שלו נמוכה מהשכר צריך לפטר אותו, שאתה רוצה לחיות במדינה שנותנת רווחה לציבור, אם אתה מאמין במשפט הזה יש לו משמעות, עובדים צריכים להתפרנס מזה שהם תורמים לרווחה ולא מזה שהם גוזלים רווחה"

  

מוועד טייסי אל על נמסר: ועד טייסי אל על, בראשות ניר ראובני, נפגש היום עם גונן אוסישקין, מנכל החברה. בפגישה שנפתחה והסתיימה ברוח טובה, הדגיש הוועד, כתמיד, כי טייסי החברה מבקשים לסייע למאמצי ההצלה של החברה, בדיוק כפי שנעשה מאז תחילת משבר הקורונה. עם זאת, הוועד עומד על כיבוד ההסכמים מצד ההנהלה, לרבות הסדרי הביניים שסוכמו ובוטלו חד צדדית, שנועדו לסייע לחברה לצלוח את התקופה הקשה. המנכ"ל הודיע לטייסים, כי אינו מסוגל להיענות לבקשתם.

"לאור כל אלה, ולאחר שהנהלת החברה לא כיבדה גם את ההסכמים שעליהם חתמה עם הוועד לפני פחות מחודש, לוועד לא נותר אלא להגיע למסקנה, כי אין ביכולתה של בעלת החברה לחלץ אותה ממצבה.

"לצערם של הטייסים, בעלת החברה לא מסוגלת לפגוש את מתווה החילוץ הנדיב מצד האוצר, היא אינה מסוגלת להגיע להסכמים עם העובדים, ואינה מסוגלת להנהיג את החברה בשעה זו.

"חברת אל על, המוביל הלאומי של ישראל, זקוקה להזרמת הון אם מהבעלים הקיימים או מבעלים אחרים, שיהיו מסוגלים להנהיג את החברה ולצלוח את משבר הקורונה. טייסי אל על יעמדו לצידם ויסייעו לכל מי שיפגינו את המסוגלות הזאת".

תגובות לכתבה(102):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 80.
    אבי 04/07/2020 17:50
    הגב לתגובה זו
    צריך לראות מה עושים בעולם
  • 79.
    כתבה מעניינת נכונה וכל הכבוד לעיתונאי,אמת לאמיתה!! 04/07/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    כתבה מעניינת נכונה וכל הכבוד לעיתונאי,אמת לאמיתה!!!
  • 78.
    אם האוצר יחיה את בורוביץ זה יהיה גזל מאזרחי ישראל (ל"ת)
    יעל 03/07/2020 00:49
    הגב לתגובה זו
  • 77.
    דרור 02/07/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    אינטרסים חזקים פועלים בחברה ולא לטובת אל על , אלא לטובת בעלי המניות ,טייסים ועובדי תחזוקה כולם שאבו את מ'אבי החברה ע"ח משלם המסים. הגיע הזמן לבעלים חדשים שיתאימו את פעילות החברה לעולם התעופה של היום. פירוק ללא היסוס זה מה שנדרש לחברה בעלת תפישה של שנות ה 80.
  • 76.
    טייס באירופה משתכר 7500 יורו כמה בישראל? (ל"ת)
    02/07/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
  • 75.
    sus 02/07/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    מעניין שניר ראובני לא מזכיר את מעללי חבריו הטייסים כגון, טיסות ונסיעות אטיות במכוון, מחלות מסתוריות שגורמות להקפיץ טייס ולהטיס את שכרו, הנטישה ב 2018 של אלפי נוסעים אומללים כי משכורת העתק שלו לא הספיקה לו, תנאי חלום בחוזה שההנהלה שהוא מתלונן עליה נתנה לו ועוד ועוד. לזה קוראים חוצפה וטמטום. נכון שהנהלת אל על היא לא מוצלחת אבל, למגזר הטייסים מגיע מדלית הזהב בכל מה שקשור לריסוק הפיננסי של אל על.
  • 74.
    יצחק 02/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    לסגור את הערוץ הראשון מה שניקרא התאגיד . לחסוך למשלם המיסים 800 מיליון שח לשנה. אחרי ליעל את אל על.
  • 73.
    משה ג. 02/07/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    חברה ממשלתית תהיה מקור לגובים למקורבי השלטון ולטיסות חינם לקרוביהם. הממשלה יכולה לעזור לרוכש פרטי או חברה בצורה שתעמיד החברה על הרגליים.
  • 72.
    יובל 02/07/2020 13:26
    הגב לתגובה זו
    בבקשה אל תרשום דעה שלמה על נושא שאתה לא מבין, כתב שמנסה להתקדם מאשר להציג טיעונים הגיוניים. לרכב על ירידה של חברה בשביל לנסות לטפס בעצמך זה פתטי
  • 71.
    יוסי 02/07/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
    מסכנים כל הבוגדים שם מה יעשו עכשיו..
  • 70.
    חיפאי 02/07/2020 11:57
    הגב לתגובה זו
    בזמן הקורונה לא יתחדשו בקרוב...אז מה הבהלה לשפוך כסף באלעל
  • 69.
    מעניין למה ? 02/07/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    מעניין למה ?
  • 68.
    תומר 02/07/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    כתבה? בדיחה
  • 67.
    אתי 02/07/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    שוב חוזר הניגון הבעלים שך היפרשוק השאיר ספקים ללא תשלום ושוב לקוחות ללא החזר כספי על טיסות שבוטלו.
  • 66.
    אתי 02/07/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    יש בידיהם מליונים של לקוחות שלא קיבלו החזר על ביטול טיסות. חייבים לי. 40.000 ש״ח ולא עונים לנו.
  • 65.
    שלומי 02/07/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    אגו מנופח, עם התנהלות מבישה.
  • 64.
    דין 02/07/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    לא יתכן שמכתיבים לחברה פרטית כמו אל על לא לטוס בשבת בזמן שכל החברות הזרות כן טסות,זה תחרות עם יד ורגל קשורות מאחרי הגב. די עם הפוליטיקה
  • 63.
    צודק.לקנות טת החברה ב 1 שקל. להבריאה ולמכור. (ל"ת)
    ישרא ל י 02/07/2020 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 62.
    ליאת 02/07/2020 08:54
    הגב לתגובה זו
    הדבר היחידי שהפריע לי בכתבה, שלא עברה הגהה!!! לפני הפרסום שלה
  • 61.
    דודאברהםandjelכהן 02/07/2020 07:43
    הגב לתגובה זו
    עצם הכותרת נראית לי אכזרית עד כדי כך שנמנעתי לקרוא את כתבתך , תשאיר את אל על בחיים ותעשה עם חייך מה שאתה רוצה
  • 60.
    אבי 02/07/2020 03:47
    הגב לתגובה זו
    תמיד שבונים משהו חדש זה יותר טוב יותר חזק יותר עמיד .לא לתת לא על שקל. לפרק אותם חברה מגעילה .
  • 59.
    יוסי 02/07/2020 01:07
    הגב לתגובה זו
    אסור להביא לאל על שקל ! בתור אחד שעובד שם ! החברה כושלת ואין סיבה שהמדינה תעזור ! המדינה. שהמדינה תחוקק חוק שתלאים את החברה ותעשה מישהו מבחוץ שינהל את החברה בלי כאבי ראש !
  • 58.
    Hguy 02/07/2020 00:47
    הגב לתגובה זו
    בצורה זו כובלים את הטייסים וגם אם תוקם חברה אחרת אף טייס לא ינסה להתקבל לבד. תמיד יהיה הגוש המחוייב ויפעלו תמיד בגוש אחד. כמו גוש הימין. ולכן ללא הסכם עם הגוש לא יהיו טייסים לחברה חדשה שתקום והתוצאה ברורה
  • 57.
    י 02/07/2020 00:47
    הגב לתגובה זו
    מעניין שהיא לא יורדת והראשונה כבר הרבה שעות תתבייש יש הרבה משפחות שמתפרנסות מאל על בשכר מינימום לא יפה
  • 56.
    מני 02/07/2020 00:38
    הגב לתגובה זו
    היית יועצו של שטייניץ כשר אוצר וראינו לאן הבאת אותנו האזרחים. במקום להציע רה ארגון באל-על ..ישר אתה מציע להרוס ולהחריב. מו שאמרת בתקופת הקורונה בהתחלה שצריך לתת לעסקים חלשים להתרסק ושיישארו רק חזקים. ממש נתת תקווה לאנשים שרוצים לצאת ממעגל העוני. איזו תקווה נתת לזוג צעיר או יזם ? הגישות שלך חשוות ,קיצוניות ולא מתאמיות לבני אנוש אלא למודלים מטמטיים שאין בהם מצפן מוסרי או מצפון. אז לך תרצה לרובוטים .מבחינתי אתה לא פרופסור אלא איזה בורג אפור באוניבריסטה שחוץ מלעבוד בקיבוץ לעולם לא ידע מהי עבודה אמיתית. כל משפט שלך אתה אומר על מישהו שהוא אוויל או בור ורק אתה מבין.. מבחינתי אתה נזק לאזרחים ונזק למי שמקשיב לך. פשוט צא לנו מהווריד. .פרופסור עלכ. מה שטויות שמעתי ממנו. תפסתי את הראש!
  • 55.
    יצחק 02/07/2020 00:24
    הגב לתגובה זו
    מי שגורם לזה זה אחד שלקח לנהג את האוכל של הילדים שלו ומרכיו יש תשלום הנהגים( טיס) הם אלה שיתנו לה להרגיש מה זה לפגוע באחר
  • 54.
    נטלי 01/07/2020 23:50
    הגב לתגובה זו
    לא מגיע לחברה כושלת שכזאת שמשלם המיסים יקרע את עצמו בעבודה קשה כדי להציל את הטייסים הגרגרנים האלה צריך לתת להם ליפול הם לא יותר טובים מעסקים אחרים שכבר נפלו בגלל המשבר
  • 53.
    גיל 01/07/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
    שוב נותן ה"פרופסור" הקטן לעובדה שזרקו אותו מקורס טייס לדבר מתוך גרונו. פטאטי...
  • 52.
    סוס מת, פגר. (ל"ת)
    דוד 01/07/2020 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 51.
    מני 01/07/2020 23:02
    הגב לתגובה זו
    חברה בזבזנית...ניהול כושל...משכורות עתק לטייסים...תנו לה להתפרק....משלם המיסים לא צריך לסבול...
  • ואין חברות בזבזניות שקיבלו סיוע חחח (ל"ת)
    תומר 02/07/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 50.
    שרית 01/07/2020 22:29
    הגב לתגובה זו
    כל מילה בסלע. זו חברה מושחתת, שאם היו עושים ועדת חקירה את כל משרדיה היו צריכים להפוך לבתי כלא. יש לאחד את ישראייר וארקיע זה
  • 49.
    בן 01/07/2020 21:45
    הגב לתגובה זו
    אני תומך בהשראת 225 טייסים לפי מצבת 4 טייסים על כל מטוס
  • 48.
    אלעל 01/07/2020 21:38
    הגב לתגובה זו
    כתבה נכונה לחלוטין!! חברה כושלת עם טייסים שהם אחד הגורמים העיקריים למפלה שלה!!!!!הטייסים משתלטים עליה בחוצפנותם עם משכורות עתק של מעל 100 אלף בחודש!!!! שיחפשו עבודה בחברות זרות...נראה כמה יקבלו שם!!! שישפטו רגל ושתיסגר הסאגה המושחתת הזו..שהמדינה לא תתן שקל!!!
  • 47.
    דביר 01/07/2020 20:23
    הגב לתגובה זו
    חברה שעלות שכרו של המנכ״ל הכושל היתה 4.6 מליון שקלים בשנתיים שבן החברה הפסידה מאות מליוני שקלים. שיו״ר החברה מקבל סכומי עתק עבור כלום עשיה וסמנכ״ל המסחר מסייע לשניהם עם פתיחת קווים הזויים. את החברה הזו צריכים לסגור וחבל שהמנכ״ל, אושיסקין, לא מסיק מסקנות והולך הביתה ויפה שעה אחת קודם. בושה. פשוט בושה.
  • 46.
    הכי בבית בעולם 01/07/2020 19:55
    הגב לתגובה זו
    ובכלל, מה רלוונטי בכלל חברה "לאומית" בעידן הנוכחי? מי שישמע...
  • 45.
    אלכס א. 01/07/2020 18:50
    הגב לתגובה זו
    שכחת לציין את אחת הסיבות העיקריות. חברת תעופה לא יכולה להיות רווחית אם היא טסה רק 5,5 ימים בשבוע.
  • חיים 02/07/2020 17:53
    הגב לתגובה זו
    כך שהיא לא פתוחה בשאר הימים היא לפחות לא צוברת חובות ולא מפסידה כסל על להיות פתוח
  • 44.
    רובל שגיא 01/07/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
    חייבים לפרק את חברת אל על!! כבר המון שנים החברה והוועדים גוזלים את הקופה הציבורית!!! יש גבול!!!
  • 43.
    מה עם החזרים ללקחות שבוטלו טיסותיהם? שכחתם לשאול. (ל"ת)
    מליארד ש״ח התעופפו 01/07/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    מסכים אבל מלא שגיאות כתיב בכתבה (ל"ת)
    זזז 01/07/2020 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 41.
    דגמר יערי 01/07/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    אלעל בלי בעליה הכושלים!המדינה תמצא בבוא הרגע קונים טובים....
  • 40.
    עדיין מחכה ל 30000שקל שהם חייבים לי. (ל"ת)
    פיונה 01/07/2020 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    כולל הבנקים יהיו מוכרחים לעדות מהפך. (ל"ת)
    כל המערכות המנופחות 01/07/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    חמצן, יש לפרקה עד יסוד. (ל"ת)
    קבלו הרבה שנים 01/07/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    muda 01/07/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    כל מילה בסלע. חברה מחורבנת לחלוטין.
  • 36.
    נמאס 01/07/2020 15:43
    הגב לתגובה זו
    לא יאומן לאהרוצה שכספי המיסים שלי ילכונלחבורת המושחתים האלה טיסות הצלה ומטען גם ישריאיר יכולים לעשות עם 4 מטוסים
  • 35.
    נוסע מתמיד 01/07/2020 15:35
    הגב לתגובה זו
    אל-טוס,ללא טיסים חזירים אגו נפוח . טיסים מרוויחים כמו טייסים באירופה וארה"ב.
  • 34.
    להלאים (ל"ת)
    שי 01/07/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    וגם לאור התחרות הקשה שיתחילו לטוס בשבת (ל"ת)
    אני 01/07/2020 14:59
    הגב לתגובה זו
  • מממ 01/07/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
    ח"ו
  • 32.
    הגאון 01/07/2020 14:59
    הגב לתגובה זו
    תנו את הכל לערבים וזהו.
  • לא, ניתן הכל לטייסים המושחתים (ל"ת)
    אבי 01/07/2020 15:48
    הגב לתגובה זו
  • מה קשור ? טמבל! (ל"ת)
    שי 01/07/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    ניר ברק 01/07/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    תשלחו את הבעלים הביתה ..הוא יודע רק לקבל דיבדנד ..ולא יודע להכניס יד לכיס כשצריך מי שרוצה לעבוד בענף התעופה שימתן את דרישותיו ויבוא לעבוד ככה זה עובד בכל תחום
  • 30.
    המחסלים 01/07/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    הברחת משקיעי הגז, הברחת פוטאש. טבע היחידה שסתמה על עצמה את הגולל. ביבי אוהב שהכל נחרב ואז הוא "אדריכל" או מעצב מחדש. ואיכשהו הכל נראה כמו אחרי הפצצה. טוב לא יצא מהליכוד ההרסני תסגרו את אל על אולי בסוף הפלשתינים יקימו שדה תעופה ונשתמש בו . שם לא יהיו משכורת עתק
  • חיים 02/07/2020 17:49
    הגב לתגובה זו
    כי כידוע בניו של אבו מאזן ומקורביו חיים על שכר מינימום. דמוגגיה בגרוש
  • החגיגה 01/07/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    נגמרת.
  • 29.
    אא 01/07/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שלא יגיעו להסדר וכל הטייסים עם משכורת עתק שמוכנים להרוס את מקום העבודה שלהם יתחילו לחוש מה זה ללא עבודה.
  • זה הבעל בית . לא הטייסים (ל"ת)
    מיכה 02/07/2020 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    אלי 01/07/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    בעצם, את כל המדינה הזאת צריך לפרק ולהתחיל מחדש. לתקן טעויות כל כך גדולות שנעשו לפני עשרות שנים, קשה, עד בלתי אפשרי לתקן.
  • שחף 01/07/2020 19:10
    הגב לתגובה זו
    גם עובדים קשה מאד. קוקפיט שמעת על זה
  • 27.
    הצחקתם את הסוציאליסט החזירי נתניהו... (ל"ת)
    8 01/07/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    בורוביץ בונקר 01/07/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    מדינה מושחתת שהכל פרוץ בה היא קרקע פוריה לשחיתות באל על .
  • 25.
    אידיוט 01/07/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    מי שמושחת באל על הם המנהלים הצבועים והנצלנים. הם הרסו את אל על.
  • הטייסים הם הבעיה (ל"ת)
    שלומי 02/07/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    אביתר 01/07/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    ובחורבן ההיסתדרות ננוחם.
  • 23.
    ישראלים 01/07/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    המשכורות במשך שנים חוגגים ולא שמרו על השמנת , חילקו דיבידנד ובונוסים ומתנות , טיסות לחול בחינה לכל בעלי המשפחות ועוד הנחות בבתי מלונות בחול ומה לו , היום הגיע הפרעות להחזר המתנות והחגיגיות מהשמנת שקיבלו במשכורות כל עובדי החברה . הכתבה מדברת בעד עצמה והכל נכון .
  • א 01/07/2020 14:55
    הגב לתגובה זו
    תטוס רק בחברות זרות.
  • 22.
    דני 01/07/2020 14:12
    הגב לתגובה זו
    נראה אותך יושב בבית בלי פרנסה
  • 21.
    משה זהר 01/07/2020 14:10
    הגב לתגובה זו
    אין צורך "במוביל לאומי" על חשבון הציבור.ארצות גדולות יותר ועשירות יותר הבינו זאת.אל על תכריז על פשיטת רגל וגופים אחרים הכנסו במקומה.
  • 20.
    מעניין את מי הכתב מילמן בעזרת הכתבה הזו (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    זו דעתי 01/07/2020 14:04
    הגב לתגובה זו
    מפחיד להיות תלויים בחברות זרות
  • 18.
    אביעד 01/07/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    מאחרת כרונית עם אוכל מגעיל לסגור היום
  • 17.
    איזה אנשים רעים (ל"ת)
    רציו 01/07/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    שקיהר 01/07/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    שיפשטו את הרגל כבר חברה פח
  • 15.
    אבי 01/07/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    הם צריכים לעבוד קצת בחברות רומניות וטורקמניות (אבל הכי טוב אפריקאיות) כדי להבין את גודל הזכות שנפלה בחלקם להיות טייס בישראל, ואז אולי ינחתו מהענן שהם מרחפים עליו אל הקרקע.
  • יובל 02/07/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    הולך לים. אז אולי תעריך את הטייסים הישראלים.
  • מקווה שגם אתה תעזוב לאפריקה בקרוב (ל"ת)
    אוהד 01/07/2020 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אין סיבה שטייס באיזי גט ירוויח 15000 שח לחודש וכאן 01/07/2020 13:42
    הגב לתגובה זו
    אין סיבה שטייס באיזי גט ירוויח 15000 שח לחודש וכאן טייס מרוויח 80000 לכן הכותב צודק לתת לחברה למות ולהקים מחדש בתנאים אחרים
  • הטייסים עם אגו מנופח ומשכורות גניבה (ל"ת)
    שלומי 02/07/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אלה 01/07/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
    מר עומר מואב הוא לא אותו אחד שנשר לפניי אי אילו שנים מקורס טיס?? מאז הוא רק זורע ארס על אל על ועל עובדיה תתבייש לך! אתה לא אובייקטיבי ודעותיך ידועות לכל כבר שנים. אלפיי משפחות בסכנה. למה אתה לא מנתח את המשכורות של עשרות השרים המיותרים שיושבים בכנסת ? מקווה שגם אתה תישאר בקרוב ללא פרנסה וללא וודאות
  • משקיף 01/07/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
    אני לא מסכים איתו על הרבה דברים ואולי באמת יש משהו אישי כאן, אבל במקרה זה הוא צודק. אין ברירה צריך ללכת לפירוק ולבנות מחדש בצניעות, בלי ועדים ומתוך הכרת תודה שיש איפה לעבוד. הטייסים חיים בסרט ואני מעריך שיהיו מוכנים לעבוד גם בארבעים אחוז מהשכר, במיוחד בעלי הפנסיות מחיל האויר
  • 12.
    נוסע מתמיד 01/07/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
    הטייסים עם האגו הנפוח והשכר החזירי שלהם
  • חד משמעי נכון (ל"ת)
    שלומי 02/07/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אהבתי את אל על 01/07/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    תודה לכתבה
  • 10.
    יוסי 01/07/2020 13:11
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לניהול תקין אחראי ויעיל!!!
  • הטייסים מקריסים את החברה (ל"ת)
    זה לא הניהול - 02/07/2020 07:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    צודק בהחלט !!!- לחברה אין זכות קיום !!! (ל"ת)
    אריק50 01/07/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
  • ג'ק 01/07/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    חדש מן היסוד כמו רשות השידור והרבה יותר רזה ומנוהל .
  • 8.
    אבנר 01/07/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    איזה מאמר ענק!!!כל חברה וכל שר אוצר/ממשלה חייבים לקרוא ולהפנים!!!
  • 7.
    [email protected] 01/07/2020 13:08
    הגב לתגובה זו
    כל משפט וכל מילה נכונים!!! כולם בממשלה העלובה יודעים זאת. ונדבר נכון לגבי עוד חברות "ממשלתיות". אבל כרגיל במדינתינו, כלום לא ישתנה!
  • 6.
    אורי 01/07/2020 13:00
    הגב לתגובה זו
    שיתנו את הדין אלה שדרשו בזמנו הפרטה. וישלמו את החוב לעובדי החברה כפי שהובטח בהפרטה
  • צביקה 01/07/2020 13:48
    הגב לתגובה זו
    הכרטיסים אצלם יקרים ובכל זאת החחברה מפסידה.או שהמשכורות גבוהות או שהבעלים מושכים.בכל מקרה, עובדי אל על טועים לחשוב שהם מחזיקים אותנו בביצים כמו חברת החשמל, צריך להראות להם ש....לא.
  • צביקה 01/07/2020 13:48
    הגב לתגובה זו
    הכרטיסים אצלם יקרים ובכל זאת החחברה מפסידה.או שהמשכורות גבוהות או שהבעלים מושכים.בכל מקרה, עובדי אל על טועים לחשוב שהם מחזיקים אותנו בביצים כמו חברת החשמל, צריך להראות להם ש....לא.
  • צביקה 01/07/2020 13:48
    הגב לתגובה זו
    הכרטיסים אצלם יקרים ובכל זאת החחברה מפסידה.או שהמשכורות גבוהות או שהבעלים מושכים.בכל מקרה, עובדי אל על טועים לחשוב שהם מחזיקים אותנו בביצים כמו חברת החשמל, צריך להראות להם ש....לא.
  • 5.
    יורם 01/07/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    לדנבר נתנו מיליונים בזמנו לתשובה גם שיזרימו לאלעל לא יקרה כלום חברי כנסת ושרים מרוששים את הרזרבות של המדינה ולא איכפת להם שום דבר מה שקורה בשטח
  • 4.
    יורם 01/07/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
    שהממשלה תזרים כספים להצלת אלעל כמו שהחזרי מה לפוקס ולשאר החברות הגדולות יש למדינה מיליארדים שתתחיל לשחרר אם לא עכשיו אז מתי וכך תציל אלפי מישפחות שאין להם מלהכין לחזור וגם הרבה אופציות אין להם שר הכלכלה והרווחה צריכים לדאוג שזה יקרה הרי סיביל מה הם ניכנסו לממשלה הרעה הזאת
  • 3.
    כל מילה בסלע וכל המוסיף גורע! (ל"ת)
    01/07/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פנחס 01/07/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    אסור לה להפוך לתאגיד ממשלתי
  • 1.
    הכותב צודק חלקית,אלפי משפחות יזרקו למעגל העוני והא 01/07/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    הכותב צודק חלקית,אלפי משפחות יזרקו למעגל העוני והאבטלה,להזכיר רק שרוב מוחלט של העובדים עבד עם שכר מינימום,ורק שעות עבודה מטורפות(לילות חגים ושבתות)הקפיצו את השכר.
  • שהמשפחות של אוכלי החינם באלעל ילכו לעבוד! (ל"ת)
    01/07/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.52%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

עליות במניות הביטחוניות בהובלת בית שמש שעולה עד 4%; ת"א 35 יורד 0.4%

המדדים נסחרים בירידות כאשר מניות הביטוח בולטות בירידות, בעוד מניות הביטחוניות נהנות מביקושים; במקביל, המתיחות בין רוסיה לנאט"ו מחריפה עם חדירת רחפנים לפולין, בעוד איראן ו־IAEA מנסות לייצב את החזית הגרעינית

מערכת ביזפורטל |

המסחר ביום שאחרי התקיפה הישראלית בקטאר מתנהל בירידות שערים מתונות, ת"א 35 יורד כ-0.4%, לעומתו ת"א 90 מוחק את רוב הירידה ונסחר כעת ביציבות סביב ה-0.
במבט על הסקטורים המרכזיים ירידות, כאשר מדד הבנקים יורד 0.4% ומדד הביטוח בולט לשלילה ומאבד 1.3%. מי שבולטות לחיוב הן המניות הביטחוניות, אולי דווקא כמו שמצופה מהן.


בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה, מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות? כל השאלות והתשובות שחשוב לכם לדעת


השוק עלה אתמול על חדשות התקיפה, אך הבוקר מתגברים הדיווחים כי אולי התקיפה לא השיגה את היעדים שקיוו להם במערכת הביטחון. ומה קורה בקטאר? הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו. היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בכוח שלה וברצון לנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יקבלו יותר כוח, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון. קטאר נגד ישראל; ישראל נגד חמאס - תמונת מצב ומה צפוי להמשך?

ואם מדברים על אירועים גיאופוליטיים, אתמול רחפנים רוסיים חדרו לפולין, והמתיחות הגיאופוליטית מסלימה: נאט"ו בכוננות, נמלי תעופה נסגרו; היום דווח כי ראש ממשלת פולין דונלד טוסק הצהיר כי פולין ביקשה מנאט"ו להפעיל את סעיף 4 של הברית, סעיף שמאפשר התייעצות דחופה בין החברות כאשר אחת מהן מרגישה שאיום נשקף לביטחונה או לשלמותה הטריטוריאלית, לאחר שמטוסי נאט"ו הוזנקו כדי להתמודד עם חדירת כטב"מים רוסים למרחב האווירי של פולין, וברקע נשקלת אפשרות לחזק את מערך ההגנה האווירית באזור. האירועים מסמנים החרפה חמורה במתיחות בין רוסיה לנאט"ו, כאשר פולין מדגישה שמדובר בהפרה ישירה ומסוכנת של ריבונותה. מה מחפשת רוסיה בפולין ואיך זה משפיע על החברות הביטחוניות (גם בישראל)? בכתבה כאן - רחפנים רוסיים חדרו לפולין: עוד דלק למניות הביטחון

בעוד בנאט"ו הגזרה מתחממת, באיראן הגזרה מתקררת. על פי דווחים, איראן וה-IAEA חתמו אתמול על הסכם טכני במצרים שמייצר מסגרת לחידוש שיתוף הפעולה וביקורות גרעיניות, במאמץ לבלום הליך סנקציות מתמשך מצד ברית המעצמות. יחד עם זאת, הקיום הפורמלי של הסכם זה תלוי בהמשך תנודות בשטח, במיוחד אם יוחזרו סנקציות, והאופן שבו תתבצע הפיקוח בפועל.