מטוס בואינג אל על מטוס בואינג אל על
צילום: יחצ

אל על: העובדים ישהו בחל"ת, לפחות עד ה-28 בפברואר

בחודש דצמבר התחייב בעל השליטה באל על אלי רוזנברג להזרים לחברה סכום של עד 50 מיליון דולר כחלק מההסכמות מול משרד האוצר. הידוק הסגר יאלץ אותו ככל הנראה להזרים כספים נוספים 
אלמוג עזר | (9)

עובדי אל על ישהו בחל"ת לפחות עד סוף חודש הבא (28 בפברואר). כך החליטה הנהלת החברה. מדובר בצעד לא מפתיע לנוכח הסגירה ההרמטית המתקרבת של נמל התעופה בן גוריון. נכון למועד דיווח זה, מצויים בחל"ת 4,864 עובדים של החברה וחברות הבנות שלה. חזרה הדרגתית של עובדים מחל"ת תהיה בהתאם להיקף הטיסות המתוכנן.

בחודש דצמבר התחייב בעל השליטה באל על אלי רוזנברג להזרים לחברה סכום של עד 50 מיליון דולר כחלק מההסכמות מול משרד האוצר. הכסף יועבר לאל על בימים הקרובים. מדובר בהתחייבות שלקח למול משרד האוצר. רוזנברג יצטרך להזרים כספים נוספים אם יימשך הסגר ואף יהודק בכל הנוגע להגעת ויציאת מטוסי החברה מישראל.

נזכיר כי עוד לפני הקורונה אל על הייתה במצב רע מאוד, אך בעקבות הקורונה מצבה הידרדר עוד הרבה יותר. המשקיע החדש אלי רוזנברג מנסה להפוך את החברה לרזה יותר - כשליש מהעובדים עזבו או יעזבו את משרתם (כ-2,000 עובדים).

מניית אל על 3.14% רשמה ירידות קלות עד כמה מתחילת השנה, ככל הנראה על רקע ההבנה כי הרע ביותר עלול שלא להיות מאחוריה. אל על היא סוג של משמידת ערך. בארבע השנים האחרונות היא הניבה תשואות שליליות חדות. את 2020 היא סיימה בירידה של 31%. את 2019 בירידה 19%, את 2018 בירידה של 20% ואת 2017 בירידה של 40%. 

הממשלה אישרה בתחילת השבוע את סגירת נתב"ג החל מחצות של הלילה הנוכחי. הידוק הסגר בנתב"ג כולל עצירת כל הכניסות לישראל, כולל עצירת העלייה עד לסוף החודש. 

אישור הממשלה לסגירת השמיים ניתן עד לסוף הסגר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אורן 27/01/2021 12:36
    הגב לתגובה זו
    שישאלו את הסמנכ״לים.
  • 7.
    סאהר 25/01/2021 20:42
    הגב לתגובה זו
    אל על לא עושה חשבון לצרכן הישראלי הם עדיחן משקרים ומבטיחים סתם מזלזלים ומשקרים
  • 6.
    שלי 25/01/2021 17:23
    הגב לתגובה זו
    לא מבינה את זה למה עדיין לא קיבלתי החזר ואין עם מי לדבר. העיקר יצאו בחדשות בקול תרועה שהחזירו. חצופים
  • מני 25/01/2021 20:26
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לבכות,הבטיחו לכם החזר ותקבלו אותו אף אחד לא צריך את הכסף שלכם, רק הייתם צריכים להבין עניין ,ולנסות להיתחשב,פשוט בושה של אנשים,כבר היום הודיעו שעד 15/02/21 הכסף יוחזר
  • 5.
    צדיק 25/01/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    חבל שכך מתנהלת חברת אל על, בעצם הבעלים החדשים אף לא ידעו כי ככה זה באל על.
  • 4.
    אל על לא תחזור לפעילות לפחות עוד שנתיים (ל"ת)
    אפי 25/01/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דן 25/01/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    הדרך למטה רצופה בכוונות טובות. חברת תעופה כיום זה חיה המחכה להמתת חסד. מי שהתלהב ורכש באופן פרטי את אל על צריך גם לשלם מיליארד שקל להחזר רכישת כרטיסים שלא מומשו. וגם מטוסים עומדים אוכלים הרבה הוצאות אחזקה יקרות.
  • 2.
    דני 25/01/2021 13:59
    הגב לתגובה זו
    כנראה שההתרסקות של אל על סופית .
  • 1.
    שמוליק 25/01/2021 10:51
    הגב לתגובה זו
    מכנל אלעל שפרש קיבל משכרות עתק של למעלה מ400k שח בחודש הוא וחבריו לצמרת החברה סמנכלים וראגים וכל זה בזמן שהמטוסים על הקרקע ולמעלה מ4000 עובדים מקבלים משכורת מהמדינה. בושה וחרפה מנהל שלא יודע לקחת אחריות לפחות על עצמו הוא לא מנהל. לאכול סטייק עם 2 מזלגות בזמן שמי מגיש לך את הסאייק גובע ברעב והפך לסעד נתמך ע״י המדינה אווי לנו שאלו המנהלים ואלו החברות במדינת ישראל. בושה וחרפה.
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

פינרגי
צילום: שלומי יוסף

פינרג'י מזנקת - האם הפעם זה שונה?

פינרג'י שורפת עשרות מליונים בשנה והיא חייבת כסף - אחת לתקופה היא יוצאת בהודעות על פיילוטים נוצצים אבל לאחריהם מגיעים גם הדילולים; כן, יש סיכוי להצליח, אבל במבחן הסיכויים והסיכונים - הסיכונים לרוב מנצחים 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פינרג'י

פינרג'י מזנקת היום. פינרג'י 1.37%  רושמת עליות מרשימות בשבועיים האחרונים. שבעה ימים רצופים של טיפוס מביאים אותה לשווי של 161 מיליון שקל, אחרי שעד לא מזמן דשדשה סביב 120 מיליון שקל בלבד. זה לא מגיע במחזורים קטנים, זה קורה במחזורים גדולים, אם המחזור הממוצע שלה בשנה האחרונה עומד על כ-450 אלף שקל אז בימים האחרונים אנחנו רואים מחזורים של 1.5-2.4 מיליון שקל. המחזורים קופצים, הסקרנות מתעוררת, וזה בדיוק הזמן לשאול - משהו קורה פה? פינרג'י מעניינת?

פינרג'י הצטרפה אלינו בגל ההנפקות של 2021, היא הגיעה לבורסה עם גיוס של כ-200 מיליון שקל לפי שווי של כ-800 מיליון שקל. ביום המסחר הראשון היא זינקה דו ספרתית, נשקה ל-1.1 מיליארד שקל, אבל מאז היא צללה. 4 שנים הספיקו להפוך את החגיגה הזאת לשווי אפסי. במרץ האחרון היא כבר ירדה מתחת ל-100 מיליון שקל שווי שוק, מוחקת ככה כ-90% מהשווי שלה בשיא.

אבל אל דאגה. כאן שוב חוזר הדפוס. פינרג'י מודיעה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות עם Daroga Power, חברה אמריקאית שמפתחת ומפעילה פרויקטי אנרגיה מבוזרת בארצות הברית ושלטענת פינרג'י השקיעה עד כה כ-400 מיליון דולר בעשרות אתרים. לפי המזכר, שתי החברות מקדמות שיתוף פעולה שבמסגרתו טכנולוגיית ה-AAG (אוויר-אבץ) של פינרג'י תשולב בפרויקטים של Daroga Power, בעיקר בתחומי מרכזי הנתונים והתשתיות הקריטיות. פינרג'י תספק את המוצרים והתמיכה הטכנית, ו-Daroga Power תשלב אותם בהצעות ללקוחות ותבצע התקנות והפעלה. במסגרת ההבנות נקבע צפי לביקוש מותנה למוצרי ה-AAG בשנים 2027 עד 2031 בהיקף מצטבר של עד 200MW, צפי שלדברי החברה עשוי לגלם פוטנציאל מכירות של מאות מיליוני דולרים. 

הדגש כאן הוא "צפי", "מזכר הבנות", "התחייבות מותנית". אלה מילים שמנסות לייצר לכם תחושה של פריצת דרך, אבל בפועל יש מרחק גדול מאוד בין החלום למציאות.

מי את Daroga Power?

כדי להבין אם משהו מההסכם הזה באמת יבשיל, צריך קודם כל לשאול מי היא בכלל השותפה החדשה. פינרג'י מציירת את Daroga Power בהודעה לבורסה כ"שחקנית אמריקאית מובילה", אבל כשמתעמקים בפעילות שלה מגלים סיפור אחר, קצת פחות נוצץ. Daroga פועלת בעיקר כגוף שמבנה עסקאות ומממן פרויקטים נקודתיים בתחום האנרגיה, לא כחברת תשתיות בעלת רקורד אמיתי בפרויקטים גדולים. גם ההכרזות הקודמות שלה, כמו שיתוף הפעולה עם CarbonQuest בתחום לכידת הפחמן, נראות יותר כמו תהליך של מימון מאשר כמו מהלך תעשייתי. מדובר במודל של "שירות כלכידת פחמן", שבו Daroga בעצם מממנת את המערכות עבור לקוח אחר, בעוד ההפעלה והטכנולוגיה מתבצעות בידי גוף שלישי.