אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה
חברת אל על -0.34% מדווחת על רבעון שלישי קטסטרופלי - הפסד של כ-147 מיליון דולר וגירעון בהון של מעל 120 מיליון דולר. הכל צפוי ואנחנו לא אומרים את זה בדיעבד (הרחבה כאן). השאלה - למה אנחנו - הציבור - משלמים את המחיר דרך תמיכה ממשלתית בחברה הכושלת. כושלת עוד לפני הקורונה. שאלה נוספת היא מה מחפש המשקיע החדש, אלי רוזנברג, באל על ושאלת השאלות היא איך זה שהחברה שנסחרה ב-450 מיליון שקל לפני הקורונה נסחרת היום ב-850 מיליון שקל למרות שבתשעת החודשים האלו היא שרפה 400 מיליון דולר? אולי זה בזכות גיוס ההון מהמשקיעים והתמיכה הממשלתית? נבדוק - החברה גייסה במסגרת הנפקה 150 מיליון דולר שכולם הלכו לאיבוד ברבעון אחד. אז יש לנו בנטו (והמספרים מעוגלים) איבוד ערך של 250 מיליון דולר ומולו תוספת ערך בבורסה. העלייה בשווי השוק אגב היא תוצאה של הנפקת מניות חדשות, לא עליית מחיר המניה, ועדיין - אל על איבדה שווי בתקופה הזו לא ההיפך. השווי בשוק לא צפוי להחזיק מעמד.
אל על עם המשקיע החדש אלי רוזנברג היא אומנם חברה רזה יותר - כשליש מהעובדים הלכו או ילכו הביתה (כ-2,000 עובדים), אבל קשה להאמין שזה יספיק לה. יש לה בעל בית שיהיה חייב להזרים כספים נוספים (הוא היה האחראי על הגיוס של קרוב ל-150 מיליון דולר), יש לה תמיכה ממשלתית (בעיקר ערבויות) של קרוב ל-200 מיליון דולר, אבל הכסף הזה נגמר/ ייגמר תוך שני רבעונים. אל על, חשוב להדגיש, היתה חברה כושלת עוד לפני הקורונה. אנחנו לא צריכים לתמוך בחברות כושלות. המצב שלהן הוא הבעיה שלהן.
הקורונה היא רק המסמר בארון הקבורה. המצב לפני הקורונה היה קשה בעיקר בגלל הוצאות תפעוליות כבדות, מינוף גדול ושוק תחרותי מאוד. ההוצאות הכבדות נובעות בעיקר משכר עובדים. זו היתה חברה שוועד העובדים שלט בה, זו היתה חברה שמנה, זו היתה חברה שידעה שהיא לא יכולה ליפול - כי הממשלה תתמוך בה וזה מה שקרה.
אבל היא תצטרך בקרוב (האמת שכבר עכשיו) תמיכה נוספת ולא ברור מי יעניק לה. הקורונה תימשך במקרה הטוב עוד 3-6 חודשים וקצב ההפסדים ו/שריפת המזומנים הנוכחי גדול על החברה. היא שוב תבוא למדינה לקבלת תמיכות, ושוב נכתוב שאסור לתת לה, ושוב יהיה מאבק גדול. אבל הפעם - פשוט אסור לתת לה. זה כסף שייזרק לפח.
- הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 28.אזרח 26/11/2020 10:07הגב לתגובה זוחבל שכמו הרבה אחרים זורע שנאה וארס אלעל הייתה ותהיה פה לעד חבל שאנשים כמוך מטעים וזורעים שנאה נכון אין ספק צריך להתייעל אך לכתוב שטויות ולפגוע בעובדים שנותנים נשמתם לחברה תתבייש איש קטן
- 27.בכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו ל 26/11/2020 06:07הגב לתגובה זובכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו לא בית טעות של כתב כלכלי
- 26.לא לתת שקל לחברה שלא מנסה להיות ריווחית ומשביתה צי 15% (ל"ת)מהזמן 25/11/2020 17:31הגב לתגובה זו
- 25.נוסע מתמיד 25/11/2020 17:03הגב לתגובה זובשום חברה תעופה מערבית טייסים לא מרווחים את משכורת העתק של טייסי אל-על. מתי הטייסים ירדו אל העם ? בשביל להציל 5500 משפחות
- חלקם בכישלון הוא מאה אחוז. סחיטה וגרימת נזקים מכוונת. (ל"ת)My answer 25/11/2020 20:37הגב לתגובה זו
- כמה מרוויח טייס באלעל? וכמה זה ביחס לחברות אחרות בעולם? (ל"ת)גם נוסע מתמיד 25/11/2020 20:08הגב לתגובה זו
- 24.דני דין 25/11/2020 16:02הגב לתגובה זוהצנזורה שלכם כמו הכתבות שלכן שוות לתחת, לכו תחפשו מישהו אחר שיקרא את הזבל שלכם
- 23.המעופף 25/11/2020 15:38הגב לתגובה זופרטים בהמשך
- 22.גיא 25/11/2020 15:09הגב לתגובה זוברור שאל על תציג עוד רבעונים קשים כי אין טיסות יש קורונה.יתכן שיהיה צורך בהלאמה, אולי בסגירה ופירוק.בכל העולם לא סוגרים חברות תעופה לאומיות למרות שאל על פרטית.
- 21.לקוח 25/11/2020 12:49הגב לתגובה זושילכו הביתה הכי טוב מנסיון
- 20.חיים 25/11/2020 12:20הגב לתגובה זוהמדינה לא מאפשרת טיסות, אז לחברה אין הכנסות ורווחים, מצד שני יש לה הלוואות להחזיר - אז ברור שהיא תהיה הפסדית. דווקא עשו הרבה צעדי התייעלות כמו סגירת שני ציי מטוסים ומעבר למטוסים הצורכים 30% פחות דלק - אז כמו כל הסיוע לעסקים סגורים, גם להם צריך לתת סיוע עד תעבור קורונה
- ומה היה לפני ההגבלה על הטיסות היא הייתה חברה ריווחית? (ל"ת)זרזרוקה 25/11/2020 17:08הגב לתגובה זו
- 19.8 25/11/2020 12:13הגב לתגובה זוזה וועד עובדים. גם בלי קורונה זו חברה גרועה ומפסידה.
- 18.8 25/11/2020 12:11הגב לתגובה זובראשות הסוציאליסט החזירי נתניהו.
- 17.רווח גדול מהחרדים הם טסים הרבה (ל"ת),hb 25/11/2020 11:37הגב לתגובה זו
- 16.תמים 25/11/2020 11:00הגב לתגובה זואל על חברת התעופה המושחתת ביותר בעולם. וועדים ומנהלים מושחתים שסוחטים את החברה. אם אלי רוזנברג היה יודע שאל על מושחתת לא היה משקיע בה.
- חנוך 25/11/2020 15:11הגב לתגובה זוואם כן אז כספו הלך פייפן.
- 15.YONATAN 25/11/2020 10:59הגב לתגובה זולצערי היום מכרתי את המניות שהחזקתי באלעל בהפסד. בשיא משבר הקורונה רכשתי אלעל, דלתא איירליינס, יוניייטד איירלינס. האמריקאיות טסו פי 5 כמעט בזמן שאלעל רק נופלת עוד. החברה הייתה על סף פשיטת רגל גם לפני הקורונה ואין הצדקה לכך שהמדינה תממן את הכיס של מר רוזנברג או אדם אחר. שלא יבלבלו תמח חברה לאומית וחברה חיונית למשק כי יקומו עוד 5 אלעל בלי שנספיק למצמץ.
- 14.א 25/11/2020 10:41הגב לתגובה זואת אלעל צריך לסגור ולפתוח חברה חדשה שתצדיק את קיומה.
- 13.משה 25/11/2020 10:29הגב לתגובה זולייעל את החברה הזו - לפטר ולהוריד שכר באגרסיביות.
- דני 25/11/2020 17:36הגב לתגובה זואיך בדייוק תהיה רווחית אם לא תנצל את הצי כמו המתחרים? איך תהיה ריווחית עם ועדי עובדים חזיריים?
- 12.חברה פרטית היא חברה פרטית, לא הציבור מממן אותה (ל"ת)גדעון 25/11/2020 10:28הגב לתגובה זו
- 11.זו לא חברה רגילה. היא צריכה להתייעל אבל אסור שהיא תמחק (ל"ת)משקיע 25/11/2020 10:27הגב לתגובה זו
- 10.יריב משה 25/11/2020 10:07הגב לתגובה זואין דרך לא לתת לה כספים
- יוסי 25/11/2020 11:42הגב לתגובה זווהיא אכן חיונית. אין לכתב האדיוט מושג כמה הביטחון שלו תלוי בחברה הזאת שמביאה לארץ ציוד ביטחוני שאף חברה בעולם אסור בכלל שתדע שהוא קיים כמו גם ביטחון תזונתי של המדינה. בנוסף ההסבר המטופש שלו שהגירעון הוא מהשכר שבעצם 95% מהעובדים בחל"ת ושכרם משולם עי המדינה. הגירעון נובע מהחזר הלוואות על מטוסי הדרימליינר. ביזפורטל בושה שיש לכם אידיוט כזה במערכת.
- 9.לא מסכים 25/11/2020 10:03הגב לתגובה זוהפח שאתה מדבר עליו הוא לחמם של עובדים, ספקים ואופרציה שלמה. התמיכה הממשלתית היא עוד דרך של הממשלה לתמוך במשק בתקופה קשה זו כפי שהיא תומכת בדמי אבטלה,מענקים וכדומה. הסיבה שהממשלה בוחרת לתמוך באופן הזה בחברה ידועה לכל(בטחונית בעיקר). לכן, בטח לא מדובר על זריקת כסף לפח ולכן מבקש שתחזור בך כי אתה מטעה וגונה דעת.
- 8.כתבה דוחה ומגעילה (ל"ת)דני 25/11/2020 09:46הגב לתגובה זו
- 7.רוני 25/11/2020 09:44הגב לתגובה זובכל העולם מדינות תמכו בחברות התעופה שלהם בעשרות מיליוני דולר ואפילו מיליארדי יורו, רק בארץ במקום לתמוך בחברה שנפגעה הכי קשה, זורקים ארס לאוויר ושמחים לראות אותה מתבוססת בדם ואפילו הלוואה, כן הלוואה לא נותנים לה. בושה וחרפה. לתשובה ולפישמן נתנו מילארדים כמו חבורה של נבלות, אבל לתמוך בענף שמאכיל 100,000איש זה קשה.
- לא בחברות שגם לפני הקורונה שבתו %15 מהזמן ! (ל"ת)דני 25/11/2020 17:34הגב לתגובה זו
- 6.המדינה עזרה לאלעל?המדינה לא נתנה שקל לאלעל! (ל"ת)גיל 25/11/2020 09:41הגב לתגובה זו
- ערבויות והלוואות זה תמיכה (ל"ת)דוד 25/11/2020 10:28הגב לתגובה זו
- גיל 25/11/2020 20:01תעשה שעורי בית תראה בעולם כמה מליארדים נתנו הממשלות כדי להציל את חברות התעופה שלהם.בדגש נתנו כסף.שום חברת תעופה לא יכולה לשרוד לאור העובדה שמטוס אחד עולה 200 מליון דולרשלא נדבר על 16 מטוסים ואת ההלוואות צריך להחזיר.וזה נכון לגבי כל החברות בעולם.
- 5.אזרח 25/11/2020 09:37הגב לתגובה זוחיל האויר. אין שום סיכוי לחברה שמנוהלת על ידי ההסתדרות להיות רווחית ןלהשתקם. עדיף לסגור ולתמוך בחברות שהם בלי הסתדרות
- לא מסכים 25/11/2020 11:14הגב לתגובה זואם זה גמלאי חיל האוויר רוב המשכורת שלהם מוגשת ישירות למס, ומשם אלייך. לכן יש לך אינטרס שיהיו שם כמה שיותר גמלאים
- 4.המנהלים והעובדים יושבים על הקופה ..שוב נגמר הכסף (ל"ת)מוטי דעבול 25/11/2020 09:36הגב לתגובה זו
- כל העובדים בחל"ת - על איזו קופה אתה מדבר? (ל"ת)חיים 25/11/2020 12:22הגב לתגובה זו
- 3.תפסיק לבלבל .. (ל"ת)דב 25/11/2020 09:33הגב לתגובה זו
- 2.חחח 25/11/2020 09:32הגב לתגובה זוענף החקלאות זה מבזבז מים להסתמך רק על יבוא . אפשר גם ליבא חברי כנסת וראש ממשלה יעילים יותר מדינת הקמצנים החסכנים והמיסים
- אאא 25/11/2020 11:08הגב לתגובה זוצריך לסגור מדינה או לעביר אותה לארצת הברית
- 1.דרור 25/11/2020 09:15הגב לתגובה זואל על היא החברה היחידה האמיתי לתעופה בישראללמה לחשוב שניתן לוותר עליה?אם צריך לתת לה בראש ולפטר עובדים ,סבבה שהממשלה תלחץ ותעשה זאת.אבל חובה לתמוך בה בדיוק כמו בכל עסק אחר שנפגע מהקורונההחברה היתה על הרגליים מעולה לפני הקורונה וזה למרות הועד המגעיל שלה.עכשיו יש הזדמנות לעשות שם שינוי ולאפשר למדינת ישראל להנות מחברה טובה יותר בעתידאז ךמה לחסל אותה?וזה ממש על קצ ה המזלגלצערי שוב כותבים כותבים שטויות בלי לחשוב על ההשלכות לעתיד
- לסגור ולפתוח מחדש, בחוזים אישיים עם טיסות 7 ימים בשבוע (ל"ת)ג׳וני 25/11/2020 17:32הגב לתגובה זו

אקזיט לפימי - הצעת המכר ל"עמל ומעבר" הצליחה
"עמל ומעבר" תחל להיסחר בבורסה בשם "עמל הולדינגס" לפי שווי של כ-2.6 מיליארד שקל; בין המרוויחים באקזיט - פועלים אקוויטי, חברת הביטוח מגדל ודליה קורקיןפימי רוכשת עמל ומעבר
"עמל ומעבר" נכנסת לבורסה בת"א. בעלי השליטה ובראשם קרן פימי של ישי דוידי מכרו מחצית מהחזקתם ברשת שירותי הסיעוד והדיור המוגן ונפגשו עם 1.3 מיליארד שקל. החברה תחל להיסחר לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל. השווי המוערך היה בין 2.7 מיליארד ל-3 מיליארד שקל, אך על רקע החשש משינויים במכרז של ביטוח לאומי בתחום הסיעוד (שפגע בתמחור של דנאל ותגבור), נראה ששווי של 2.6 מיליארד שקל הוא בהחלט שווי "טוב".
למעשה, מדובר בעצם באקזיט לבעלי השליטה ובעיקר פימי שירדה מהחזקה של כמעט 50% ל-25%. פימי רכשה את השליטה לפני 3-4 שנים לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל ומאז לילך אשר טופילסקי, שותפה בפימי מלווה ואחראית על עמל כשדליה קורקין, מנהלת את החברה בשוטף. פימי הרוויחה פי 2.5 בערך על השקעתה כשבדרך היא מכניסה את פועלים אקוויטי ומגדל לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. אלו הרוויחו 60%-70% בטווח של שנה-שנתיים.
עמל ומעבר, שהוקמה בשנת 1988, הינה חברת הסיעוד, השיקום והטיפול המובילה בישראל שפועלת במתן שירותי סיעוד ביתיים לכ-32,000 מטופלים דרך 37 סניפים; מתן שירותי שיקום פגועי נפש בקהילה וטיפולים פסיכולוגיים לכ-5,600 מטופלים; שירותי דיור וסעד לדיירים שאינם עצמאיים ומתן טיפול לאוכלוסיות מיוחדות (לרבות: בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם וכו').
הכנסות עמל ומעבר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכמו בכ-.22 מיליארד שקל . שנת 2024 הסתיימה עם הכנסות של כ-1.9 מיליארד שקל, לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכם בכ-197 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל ב-2024 וכ-137 מיליון שקל ב-2023. בצמיחה טבעית צפוי שקצב הרווחים התפעוליים יגיע לכ-220 ויותר תוך כשנה. הרווח הנקי המתואם ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכם לכ-139 מיליון שקל . בשנת 2024 הסתכם הרווח הנקי בכ-127 מיליון שקל , לעומת כ-89 מיליון שקל בשנת 2023. גם כאן כשמסתכלים קדימה אפשר להעריך רווח נקי של 152-155 מיליון שקל בשנה הבאה
- קרן פימי הופכת להיות בעלת השליטה בקמהדע
- מניה רותחת: מה הצית ראלי של 25% תוך חודשיים במניית דיסקונט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מ-240 מיליון ל-2.5 מיליארד בעשור
ב-2015 רכשו דליה קורקין והארי גרוס את השליטה בחברה תמורת 240 מיליון שקל בלבד מאבי לוין, שמאי מיטלמן, חגי נברון והאחים צבי ואלי נגיס. שבע שנים לאחר מכן, בפברואר 2022, פימי רכשה 70% מגרוס ו-10% נוספים מקורקין במיליארד שקל. בסוף 2023, פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, רכשה 20% מעמל ומעבר תמורת 300 מיליון שקל - 16% מפימי תמורת 240 מיליון שקל ו-4% מקורקין תמורת 60 מיליון שקל. העסקה שיקפה שווי של 1.5 מיליארד שקל לחברה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? הנפילה בגילת ומה יקרה בטבע?
על שער הדולר, מדד המחירים לצרכן והמניות הדואליות
הירידות בוול סטריט בעיקר ביום חמישי הורידו את המניות הדואליות שחוזרות לשוק המקומי עם ארביטראז שלילי של כ-0.9%. זה משמעותי ונראה שזה ייספק את הטון בפתיחה - צפויה פתיחה שלילית. בין הבולטות בירידות - קמטק -2.03% שתאבד מעל 5%, כשבכלל תחום השבבים עשוי לסבול מירידות, טבע 2.47% תרד כ-2.7%, ראו כאן את הרשימה המלאה של המניות הדואליות:
מנגד, נייס 4.61% תעלה ב-1.4%.. הירידה החדה ביותר תהיה ב גילת -1.93% . החברה אומנם פרסמה דוחות טובים, אבל אחרי עלייה של כמעט פי 3 בשנה, מימוש הוא דבר טבעי.
שער הדולר עלה ביום שישי - שער הדולר מזנק ב-0.8% - המשך לנפילות בוול סטריט; ומה קורה בחוזים? אבל התחזית לשנה הקרובה היא המשך ירידה בשער הדולר ביחס לשקל וזה בהמשך לירידה הדרמטית בחודשים האחרונים - "שער הדולר יירד ל-3.06 שקלים" - מעריך האסטרטג הראשי של דיסקונט. כאן תראו את שער הדולר הרציף - דולר שקל רציף -0.25% וכאן את שערא הדולר הגלום שמבטא בעצם את השער על פי העסקאות באופציות (ביום ראשון זה חשוב במיוחד כי אין מסחר בדולר ויש מסחר באופציות) - דולר גלום -0.19%
- שער הדולר מזנק ב-0.8% - המשך לנפילות בוול סטריט; ומה קורה בחוזים?
- "שער הדולר יירד ל-3.06 שקלים" - מעריך האסטרטג הראשי של דיסקונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד המחירים עלה כצפוי, מה קרה במחירי הדירות?
מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.5%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.
