החלטה פשוטה - מה עדיף, לתמוך באל על או להציל אלפי עסקים?
חברת התעופה הישראלית אל על 6.25% שיחקה את המשחק - שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ביקש לשלוח מטוסים להחזיר את הישראלים הביתה. הוא רמז שזה יספק לה נקודות כאשר היא תבוא לבקש כסף. באל על שלחו כל מה שהיה צריך. הכי חשוב כעת זה לעשות רושם חזק על מקבלי ההחלטות - אם הממשלה רוצה להצטייר ככזו שהחזירה את הילדים מהודו הביתה והצילה אותם מהקורונה - בבקשה. העיקר שיזכרו את זה בשעת המבחן.
שעת המבחן הגיעה. זה היה צפוי להיות עניין של ימים, שבועות. זה אכן קרה. המדינה נכשלה. סמוטריץ' נכשל. האוצר נכשל. התן וקח הפוליטי לא צריך להיות מעורב במו"מ על הכספים שלנו - של הציבור. לחברת אל על לא מגיעה אגורה שחוקה. אין סיבה אמיתית לתמוך באל על - צריך לתת לה ליפול. הקורונה הרגה את החברה אבל היא היתה גוססת במשך שנים בגלל ועדי עובדים חזקים ואבטלה סמויה - לא מגיע לה פרס, בטח לא כשרבבות עסקים נמצאים בקריסה - היה עדיף להציל אותם.
האלטרטיבה של האוצר מאוד ברורה - לטפל בחברה חולה, גוססת, לשפוך כסף למקום שמלכתחילה היה כושל בגלל עצמו, לא מסיבות חיצוניות. או לשפוך כסף לכאלו שעובדים והקורונה פשוט חיסלה אותם.
חוץ מזה - איפה השכל הישר? אלפים רבים היו יכולים ליהנות מהסכום הזה - 400 מיליון דולר, בערבות של 80%, זה בעצם מענק של 320 מיליון דולר, זה בעצם כ-1.1 מיליארד שקל של תמיכה. איך זה שהגדולים מקבלים בגדול ומהר והקטנים לא מקבלים בקטן ואפילו לא לאט. במקום 1.1 מיליארד שקל לגוף אחד, תתנו 200 אלף שקל ל-5,000 עצמאים שמעסיקים כל אחד כמה עובדים טובים - עשרות אלפי אנשים יושפעו מזה - וגם תיצרו פיזור ותמיכה בעסקים רבים, לא רק תעופה שגם ככה סגורה בחודשים הקרובים. ככה תזיזו את העסקים הקטנים - המכולת בשכונה, הפלאפל בכיכר, החנות ברחוב, הספרית. אין בכלל ספק שהתמיכה לעסקים קטנים ופזורים יותר עדיפה.
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלחמה נגסה ברווח של אל על כ-70 מיליון דולר; הדוחות סבירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז ראשית - לאל על פשוט לא מגיע. היא נכשלה. שנית - יש אלטרנטיבה טובה יותר. אז מה הפחד והחשש? כנראה עניינים שהם מחוץ לכלכלה. אין באמת סיבה לספק לאל על חיים. אהה - יש כאלו שאומרים שצריך חברה לאומית. זה לא נכון - יש הרבה חברות תעופה שמגיעות לכאן ויוצאות מכאן, וגם יש לנו שתי חברות תעופה נוספות - ישראייר וארקיע.
- 104.לעסקים יותר חשוב במילא השבים הולכים לבידוד (ל"ת)רחלי יהב 13/05/2020 09:16הגב לתגובה זו
- 103.עובד אל על פשוט 13/05/2020 00:18הגב לתגובה זומרוויח שכר ממוצע אחרי 20 שנות עבודה מקצועיות בתחזוקה קשה ומאומצת כל יום בסוף יש אנשים ומשפחות וממש לא כולם מצורעים למה לשנוא, למה ללכלך , כי רק רוצים להגיע הביתה בשלום
- 102.חברה פרטית ולא לאומית!!! לפרק. (ל"ת)שלמה 12/05/2020 20:34הגב לתגובה זו
- 101.איציק 12/05/2020 18:03הגב לתגובה זואלעל הינה חברה פרטית שהבעלים שלה מצצו את הונה.. מזכיר שאל על עדיין חייבת 200 מיליון ש"ח ללקוחות שלה ששילמו על טיסות שבוטלו .. ברור שזה לא יגמר ב 400 מיליון $ .. זאת רק ההתחלה .. אכן עדיף להפנות את הכסף למובטלים ועסקים שקורסים..
- 100.המגיב 12/05/2020 16:24הגב לתגובה זובמצב בו ההבטלה עולה המדינה צריכה למצוא פתרונות תעסוקה ולא להוציא עוד עובדים למעגל ההבטלה אלעל צריכה להתייעל אבל לא ב 30% אני מעדיף ישראלים שיעבדו באלעל ולא איזה מוקד הודי שנותן שירות באנגלית והכסף הולך להודו במקום למדינה אדם עובד מקבל משכורת משלם מיסים ומוציא כספים חזרה במשק מובטל לא זאת הראייה הכוללת והנכונה
- 99.דני צור 12/05/2020 16:23הגב לתגובה זואותו דבר בתעשייה אווירית.
- 98.המדינה תתמוך באל עלבמליראדים רבים לא תהיה שום התיע 12/05/2020 13:23הגב לתגובה זוהמדינה תתמוך באל עלבמליראדים רבים לא תהיה שום התיעלות וההיסתדרות תומכת באל על יש כאן הרבהדברים ניסתרים הציבור והעיתונות לא מבקשים תשובות הכל משומן כדי להחזיק את החברה בכל מחיר על חשבון המדינה את גנץ וחבורתו זה לא מעניין
- 97.חילי פז 12/05/2020 12:44הגב לתגובה זוקראתי כל מילה בשקיקה. כל מילה אמת לאמיתה ומשקפת את האמת שלנו, העם. אבל לא את הממשלה הדואגת בימים טרופים אלו להושיב את שרי הממשלה המפוארת. 36 במספר כידוע לכולם. עם הוצאות מנופחוווות להכביר. ועל עוד נשלם בגדול.
- 96.משה התימני 12/05/2020 11:26הגב לתגובה זונכון, קוראים לזה רגע הלוואה, לא רוצים לעצבן את בעלי העסקים הקטנים. אבל אם הבנקים היו חושבים שניתן להלוות לאל על ושהיא תחזיר את הכסף הם היו מלווים בשמחה. זה שהבנקים מוכנים להלוות רק בערבות מדינה, אומר כבר את הכל. סביר שההלוואה תהפוך למענק, קיצוצים רציניים לא יהיו ( כי למה לקצץ שהמדינה נותנת)
- רקתמני יכוללחשוב כך (ל"ת)אןתדי 12/05/2020 12:18הגב לתגובה זו
- 95.היודע 12/05/2020 10:29הגב לתגובה זוראשית מדובר בערבות לא במענק ההלוואה נלקחת מדיסקונט שנית תפקיד המדינה לספק תעסוקה לעובדיה לא הפוך יש כאן חברות כמו אינטל וטבע שמקבלות הטבות מס של מליארדים רק כדי שיעסיקו עובדים מה זה שונה?
- אלעל 12/05/2020 11:43הגב לתגובה זוזו הלוואה ב 80% ערבות מדינה...המדינה הרבה ל320 מליון דולר...המשמעות שאם אל על לא תעמוד בההחזר מה שנראה לאופק... המדינה תשלם עבורם את כל ה 320 מתוך 400 מליון דולר!! ואז זה כבר מקופת המיסים שכולנו משלמים והולכים לקבוצת מושחתים עם משכורות המנופחות וניהול כושל!!!! שהביצים יהיה ערב ההלוואה...אז תראה שהוא לא מוכן לערוב לה בידיעה שהחברה לפשוט רגל ולא תעמוד בהתחייבותה וניהול הכושל!!! למבחן החברה צריך אך ורק את הבעלים שיתן ערבות אישית אם הוא מאמין ביכולות צמיחה שלה..אם הבעלים לא נותן זה סימן מובהק שהוא עצמו לא מאמין בחברה שלו ורק מנסה להפיל את כל הכשלים שלו על קופת משלם המיסים!!!!
- 94.נפיח 12/05/2020 10:24הגב לתגובה זולחברה חשיבות ביטחונית במצבי חירוםץהמצהב הוא הזדמנות טובה לעשות סדר בחברה.זה יהיה התנאי להצלתה.לפטר כןוח אדם עודף ולשבור את הוועדים ובמיוחד זה של הטייסים שהתנהגו בנבזות כלםי החברה ממנה התפרנסו טוב.
- 93.אפ 12/05/2020 10:13הגב לתגובה זובכל העולם חברות התעופה קיבלו סיוע, לא הלוואה, ורק בארץ מתנים בפיטורים ובהורדת החברה לתחתונים , בכדי שיקבלו הלוואה. לא לעיניין לשים על כף המאזניים סיוע לאל על או לעסקים קטנים. ביבי וכש מטוס פרטי ב 700 מיליון שקל זה בסדר ???? שלא ינסו בכתבה הזו , להמריד אנשים על אל על. אל על מעסיקה 6000 עובדים מסורים ומקצועיים כבר שנים! והיא צריכה להמשיך להתקיים.
- 92.יובל 12/05/2020 10:00הגב לתגובה זוהיי גבר מכיר את ההבדל בין הלוואה למענק? זה לא אותו דבר הלוואה צריך להחזיר. אלעל מקבלת הלוואה לא מענק. היא תחזיר אותה ובכך בנק ישראלי ירוויח הרבה כסף מתשלומי ריבית, עליהם הוא ישלם משכורות לעובדים ישראלית ומס חברות לקופת האוצר מספר נוסף ששכחת לציין הוא שאלעל משלמת 2.2 מיליארד שקל בשנה במיסים - מס חברות, מס על דיבידנד ותשלומי אגרות לרשות שדות התעופה. זה בלי מאות מיליוני שקלים של מס הכנסה שמשלמים עובדי אלעל הישירים והעקיפים. ברגע שחברות זרות ינגסו בנתח הפעילות הן יוציאו מאות מיליוני שקלים מהמשק הישראלי כמו גם עשרות אלפי משרות. זה נזק שלא ניתן יהיה לתקן. כשחברת טורקיש איירליינס מוכרת לך כרטיס טיסה היא משלמת עליו מס לארדואן. וכשהטכנאי הטורקי מכין את המטוס לטיסה הוא משלם מס הכנסה לממשלת טורקיה. מי שיתן לחברת אלעל ליפול בקדנציה שלו חתום על נזק כלכלי של 2 מיליארד שקל בשנה.
- 91.מבזים לנו את כספי המיסים (ל"ת)ניצן 12/05/2020 09:26הגב לתגובה זו
- 90.חיים 12/05/2020 08:52הגב לתגובה זועשרות טייסים עומדים עכשיו בפני משבר גדול . עד עכשיו יכלו לקחת כל 5 שנים דירה חדשה ולהשכיר אותה לנו ( על חשבון הפנסיה התקציבית שאנחנו משלמים ) עכשיו הם יוכלו לקנות 2 דירות כל 5 שנים . על חשבון הפנסיה (שאנחנו משלמים ) ועל חשבון העבודה באל על ( שמהיום אנחנו משלמים ) כשאתם באים לשכור מהם את הדירה שהם קנו בעזרת הכסף שלכם , אל תשכחו להביא פנקס צקים
- 89.תומר 12/05/2020 08:41הגב לתגובה זוהם טסים רק אל על וככה הם משלמים יותר ומוציאים יותר כסף שנכנס למדינה!
- 88.עובד אלעל 12/05/2020 08:23הגב לתגובה זולא מובן איך הכתב החליט שאלעל לא שילמה מיסים עד עכשיו ולא מגיע לה לקבל תמיכה
- 87.ציקו 12/05/2020 08:16הגב לתגובה זושיהיה להם ברכה והצלחה
- 86.[email protected] 12/05/2020 08:11הגב לתגובה זולתת לאלעל ליפול. ואם יש צורך בחברה דומה - שהתחרות וכוחות השוק ידאגו לזה. שום צורך לתת לחברה שווה 100 מיליון דולר, ערבות מדינה של 400 מיליון דולר. זה פשוט לא הגיוני!
- 85.משה מיציע א 12/05/2020 07:47הגב לתגובה זואל על , נכס של המדינה, המוביל בשעת מצוקה
- 84.אמת ויציב. מילה בסלע (ל"ת)יוסי 12/05/2020 04:35הגב לתגובה זו
- עוד כלומניק שלא מבין כלום מהחיים שלו (ל"ת)שרון 12/05/2020 10:23הגב לתגובה זו
- 83.הרס המשק לעשר שנים קדימה. חלאה. (ל"ת)ביבי הקברן 12/05/2020 01:10הגב לתגובה זו
- 82.איפה הכסף ששילמתי לכם. תחזירו לי (ל"ת)אסף 11/05/2020 22:58הגב לתגובה זו
- 81.מנחם 11/05/2020 20:06הגב לתגובה זוואפילו את ה 100 מיליון הזרמת בעלים מבצעים מתוך כספי הפנסיה של העובדים. באישור של בית משפט! איך זה בכלל הגיוני לתת לבעלים של חברה כושלת פרסים בלי שהוא אפילו מסכן אגורה אחת שלו? אם היה יודע ששווה לשים כסף על החברה - היה שם בעצמו.
- 80.אלעל 11/05/2020 19:38הגב לתגובה זוחברה גרועה..ניהול כושל..משכורות מהמנופחות בעולם!!! טייסים עם משכורת מעל 100000 שח לחודש!!!! שעובדים עם המון הפסקות...שובתים ומצפצפים על הבעלים ללא הפסקה עם עוד דרישות וועדים מנופחים!!! למה חברה כושלת כזו היתה לרכוש צי מטוסים חדש ויקר כשהיא לא במצב חזק??? עשו טעויות..- שישלמו הכל הבעלים הכושל שנכנע לכל הועדים הסחטניים!! מת לראות את הפרצוף של הטייסים שיפוטרו מתחננים לעבוד בחברות זרות בשכר הרבה יותר נמוך מפה...נראה איזה שרירים יעשו שם..- יעיפו אותם כמו טיל...ללא ספק עדיף שהממשלה לא תתמוך בהם כמו שתמכו בפוקס וכל הטייקונים כרגיל... אבל תמיד בהיסטוריה לצערנו העשירים רק מתעשרים עוד ועוד וממשיכים לרמוס את החלשים...וזה להערכתי העצובה מה שיקרה...הממשלה תיתן להם וימשיך כל הסחטנות של הטייסים הוועדים המושחתים שהשתלטו על העולם...
- מ 11/05/2020 23:22הגב לתגובה זוצריך לסגור את אלעל ולהעביר את הרשיון לתעופה לגוף אחר
- 79.אלעל (ל"ת)פיני 11/05/2020 19:20הגב לתגובה זו
- 78.ניצן כהן לך תעשה קודם שעורי בית לפני שאתה כותב דברי אבל (ל"ת)עובד 11/05/2020 19:16הגב לתגובה זו
- 77.זה לא מענק, זה ערבות להלוואה.. (ל"ת)צחי 11/05/2020 19:06הגב לתגובה זו
- יוסי 12/05/2020 04:38הגב לתגובה זוכשנותנים לך ערבות להלוואה ומסבירים לך שזו ערבות מדינה 80%, כלומר אתה יכול להחזיר 20 % מההלוואה וה80 לשכוח להחזיר. ולא יקרה לך כלום כי המדינה ערבה.היא כבר תשלם . 80 אחוז מהסכום זה מתנה
- 76.אפשר להציל גם את אל על וגם עסקים אחרים, מה גם שכל אותם (ל"ת)רועי 11/05/2020 18:47הגב לתגובה זו
- 75.מושון 11/05/2020 18:39הגב לתגובה זוכל מילה בסלע
- 74.נועם 11/05/2020 18:35הגב לתגובה זושהבן או הבת שלך או אתה תקוע בחול בדעת משבר עולמי תתקשר לטורקיש או לאיזה חברת פח זולה אחרת שיחזירו אותך לארץ
- 73.החישובים בכתבה שגויים לגמרי אבל אני מסכים עם רוח הדברים (ל"ת)גבי 11/05/2020 18:26הגב לתגובה זו
- 72.משה ג. 11/05/2020 17:59הגב לתגובה זולבנק ישראל מעל 100 מיליארד דולר, בשביל מה בשביל לעזור לכולם. שום אסון לא יקרה אם ידפיסו עוד 100 מיליארד שקל, אולי השקל ירד למחיר נורמלי ולא יעצור את היצוא.
- 71.יש ר א לי 11/05/2020 16:57הגב לתגובה זוטייסי החברה לכל אורך הדרך היו חזירים, חלו וחלו וביטלו טיסות במאבק על השכר והחברה הפסידה בגללם, מנהלי החברה מיליונרים. זו חברה פרטית ואין הצדקה שמשלם המיסים ישלם להם על החגיגה. שהמדינה תיקח את החברה בשקל, תעסיק צוותים בשכר סביר וכשהחברה תבריא המדינה תמכור אותה. נגמרה החגיגה.
- 70.יגאל חסון 11/05/2020 16:27הגב לתגובה זוכתבה מוזמנת ע"י ההנהלה והבעלים. כך כך שקוף ולא משקף
- 69.דוס דוס 11/05/2020 16:25הגב לתגובה זואחרת איך הדוסים יוכלו להמשיך ולהתעלל בכול החילונים שטסים איתם
- 68.יוסי 11/05/2020 16:05הגב לתגובה זוצריך לתמוך בעסקים קטנים, בשכירים ובחברות. צריך לאפשר לאלעל תחרות הוגנת. עם 40 מטוסים, והגבלות תנועה מעל מדינות ערב, ללא ברית אזורית. לא יכולת להטיס לדוגמא נוסעים מארופה לארהב. כאשר הפוך... מותר לחברות הזרות הכל. משרד התירות בישראל משלם רק!! לחברות זרות כסף על כל תייר שמביאות. ולאלעל לא!! אז אלעל סופר יעילה ותחרותית. אבל צריך לאזן את התחרות.. לפחות שתהיה תחרות הוגנת ולא הפקרות כפי שקיים היום.
- 67.ההפרטה הרסה אותה! (ל"ת)ג 11/05/2020 15:58הגב לתגובה זו
- 66.יוסף 11/05/2020 15:55הגב לתגובה זולכותב הכתבה אין מושג על מה הוא מדבר.
- 65.ג 11/05/2020 15:53הגב לתגובה זולפני שמפרסמים כתבה כזאת צריך להכיר טוב את החברה. הכתב לא מכיר את החברה, אכן היו בעיות בחברה, אין זה דבר נדיר שבחברות יש בעיות. אבל אתה ממש טועה בסיבות הבעיות. אכן תמיד יש מה לשפר ולייעל אבל אלעל לא היתה במצב של פדיטת רדגל לפני הקורונה. תבדוק מה קורה בחברות תעופה אחרות בעולם שנמצאות במצב דומה לאלעל, האם גם אצלהם הסיבה היא אבטלה סמויה וועד עובדים?. ממש לא וכן גם באלעל סאת לא הסיבה
- 64.אני 11/05/2020 15:44הגב לתגובה זולמה לתת לאינטל, טבע ועוד מספר חברות הטבות ענק במקום לפזר אותן על פני חברות בינוניות וקטנות שהעזרה הזאת הייתה מעמידה אותן על הרגליים?
- 63.ניר דוד 11/05/2020 15:43הגב לתגובה זוליסגור מידית את אל על מוצצת הדם של המדינה
- 62.משה 11/05/2020 15:40הגב לתגובה זואז למה לשפוך כספים על חברה כושלת שסחטה את ציבור הנוסעים שנים
- 61.חייבים לתמוך בעסקים הקטנים. (ל"ת)תומך בדברי הכתב 11/05/2020 15:24הגב לתגובה זו
- 60.אחמד 11/05/2020 15:15הגב לתגובה זובאויר, כך שאף טיסה לא תנחת בארץ בכל מיקרה.....והיחידים שיטוסו יהיו במי משפחה של עובדי אלעל שיברחו מהארץ עם המיליונים שצברו מכספי הציבור
- איזה תגובה מרושעת (ל"ת)יוסי 11/05/2020 16:05הגב לתגובה זו
- 59.אביתר 11/05/2020 15:15הגב לתגובה זועובדי המינימום ימשיכו לעבוד בענף אצל חברות אחרות שיקחו את מקומה של אל על. אנשי השמנת בחברה ישלמו מחיר על כך שהמחאה שלהם לרצות עוד ועוד כסף הייתה באמצעות חופש "מחלה" ודפקו אנשים שקבעו מראש ניתוחים וטיפולים בחול (כבר לא מדבר על מטיילים) ואנשים שטסים לצורך עבודתם. אז עכשיו שילכו הבייתה אותם שמנת. לא צריכים אתכם, יש מספיק חברות תעופה אמינות.
- אתה ממש טועה (ל"ת)כל כך לא מבין מה קור 11/05/2020 15:55הגב לתגובה זו
- 58.אל על היא חברה חשובה מאד למדינה (ל"ת)כתב בלי שכל 11/05/2020 15:04הגב לתגובה זו
- 57.אבי 11/05/2020 15:00הגב לתגובה זולא אשכח איך הגעתי לטיסה חצי שעה לפני רק כדי לגלות שאל על נתנו/מכרו את הכרטיסים שלנו למישהו אחר ( ככל הנראה עובד אל על ) וגרמו לי להיות 27 שעות בטרמינל על שהצלחתי לטוס בחזרה בארקיע. אז אל תשחקו לנו אותה כאילו אתם דואגים לילדים שלנו כי אותי נטשתם. מבחינתי המדינה לא צריכה לשים שם שקל אחד, יבוא קונה או שילכו לפירוק. לתוך הוואקום יכנסו חברות אחרות מקומיות או לא זה לא ממש משנה.
- 56.אחד 11/05/2020 14:49הגב לתגובה זואין שום הצדקה ל129 איש על על מטוס שלה. חברה מנופחת עם שכר עתק למנהלים.
- 55.שולתתתת 11/05/2020 14:47הגב לתגובה זוואחרי הקורונה למכור אותה שוב.
- 54.בני 11/05/2020 14:45הגב לתגובה זואוכלי מדינה וכולם נחייה בהפסדים ???? מספיק 10 מטוסים לשעת חירום.......
- 53.הדוסים מניו יורק לא יתנו לאל על ליפול (ל"ת)eli 11/05/2020 14:32הגב לתגובה זו
- כי מי יביא מטוס עם קורונה? (ל"ת)יוסי 11/05/2020 15:44הגב לתגובה זו
- 52.WOW 11/05/2020 14:30הגב לתגובה זונראה שועד העובדים של אל על גם המגיב הגדול לכתבה. מי צריך עסקים קטנים כשיש ועדים חזקים אשר משחקים בעגולים של העסקנים.
- 51.צדוק 11/05/2020 14:26הגב לתגובה זותהפוך למזומן רק אם החברה לא תפריע חובותיה
- 50.שרית 11/05/2020 14:21הגב לתגובה זולדעתי יש לאחד את שלושת החברות. אל על מזמן איבדה את ערכיה וציביונה כחברה הלאומית של מדינת ישראל. מה שמניע אותה כבר כמה שנים זה כסף. כשהם הרוויחו המון הם לא התחלקו איתנו להיפך סחטו וכמה שיותר. אז שיבקשו ממדינות זרות שיתמכו בהם כפי שהם אומרים לאזרחים לטוס עם חברות אחרות.
- נעמי 11/05/2020 19:08הגב לתגובה זוהדג מסריח מהראש!
- 49.בני גור 11/05/2020 14:20הגב לתגובה זוזה שיקנה יעסיק את אותם העובדים שהוא צריך, וכל היתר כספם הלך.
- 48.מיקו 11/05/2020 14:19הגב לתגובה זועסק צריך להרוויח לא...לסגור
- 47.פינצר 11/05/2020 14:13הגב לתגובה זותאמינו לי, סעו לקרייה תראו כמה פקידים על חשבון משלם המיסים, שמונה עד ארבע עם פנסיה תקציבית. חוב בלתי נתפס לעשרות שנים קדימה, אז מה זה 1.1 מיליארד???טיפה בים!!!
- כל 11/05/2020 19:10הגב לתגובה זובאובר השקעות מיותרות מן הפנסיות ומטה
- 46.אל על (ל"ת)ברק 11/05/2020 14:12הגב לתגובה זו
- 45.ראובן 11/05/2020 14:02הגב לתגובה זוא
- 44.ג'יי 11/05/2020 13:56הגב לתגובה זוהצלתה של אלעל הינה תעודת עניות לממשלה ולמדינה. רק מבט קטן לדו"חות הכספים כדי להבין את זה.
- 43.סוחר 11/05/2020 13:55הגב לתגובה זושלא יעבדו עליכם יש הרבה מאוד כסף ברזרבות של המדינה , בקרוב גם נמכור מיליארדים של דולרים בגז טבעי שהוא גם נקי וריווחי . צריך לתמוך באל על מבחינה אסטרטגית למדינה , לרשתות הגדולות אסור לתמוך אבל לאל על כן צריך כי אנחנו חייבים חברת תעופה טובה שתהיה לנו .
- דרור 11/05/2020 16:13הגב לתגובה זולא בכל מחיר . קודם כל שתתייעל , בלי ועדים לוחמניים , בלי אבטלה סמויה , בלי משכורות בשמים ובלי פרות קדושות .
- 42.שםהב 11/05/2020 13:49הגב לתגובה זוממש לא את אל על
- 41.תמורת טיסות חינם לשרה ולכל המשפחה לכל החיים. (ל"ת)יסגור דיל עם אלעל 11/05/2020 13:49הגב לתגובה זו
- 40.העצמאים הקטנים ימשיכו להעריץ את ביבי בכל מקרה. (ל"ת)יסגור דיל עם אלעל 11/05/2020 13:48הגב לתגובה זו
- 39.אייל 11/05/2020 13:46הגב לתגובה זומה ההשוואה העלובה הזאת? למה ליצור חיכוך בין עסקים וחברות? גם העסקים הקטנים וגם חברת אלעל תורמים רבות לכלכלת וביטחון ישראל וכמשלמי מיסים צריך לעזור לשניהם
- 38.כתב שלא מבין באמת בכלכלה זה הכל (ל"ת)11/05/2020 13:46הגב לתגובה זו
- 37.לא צריך את אלעל.מספיק למשימות מיוחדות שיעזרו בצבא. (ל"ת)חברה יקרה וגרועה. 11/05/2020 13:43הגב לתגובה זו
- 36.ישראלי 11/05/2020 13:42הגב לתגובה זולא יתכן שהיא תיהיה מועדון לקציני חיל האויר. חייבת להתנהל כחברה עיסקית ולקצץ רצח בהנהלה
- 35.בסוף הדיקטטור מחליט ושולט בהכל,ואצלו זה הכל אינטרס אישי (ל"ת)ממשלה מושחתת 11/05/2020 13:41הגב לתגובה זו
- 34.מוטי 11/05/2020 13:41הגב לתגובה זואל על תגיע לפירוק תוך מס' חודשים גם אחרי שהממשלה תשפוך עליה מיליונים. עדיך לתת למפרק לעשות את כינוס הנכסים כבר עכשו.
- 33.שמואל 11/05/2020 13:39הגב לתגובה זוהם עובדי אל על שרואים איך הפרה החולבת הולכת למות.... חברה בזיונית, מלאה באיחורים, שירות גרוע ומטוסים ישנים! לתת להם לקרוס ולבנות מחדש!
- מטומטם (ל"ת)ג 11/05/2020 15:57הגב לתגובה זו
- 32.אחד שמבין 11/05/2020 13:34הגב לתגובה זואלעל לא מקבלת שום מתנה,היא חייבת להחזיר את כל ה 400 מליון דולר.אם לא הבנת את ההסכם עם האוצר אולי לא כדאי לך לדווח כלום
- 31.כתבה מדוייקת לחלוטין! אלפי עובדים מיותרים (ל"ת)איילת 11/05/2020 13:33הגב לתגובה זו
- 30.רק מהפתיח אהבתי. (ל"ת)אחד 11/05/2020 13:30הגב לתגובה זו
- 29.סוחר בדימוס 11/05/2020 13:28הגב לתגובה זוהאם זאת דעתו המלומדת והוא יכול לנמקה, שאין כל סיכוי שאל על תחזיר אגורה אחת על חשבון הלוואה זאת, והאם הבטחונות שיעמדו לרשות המדינה שווים כקליפת השום.
- 28.אריה 11/05/2020 13:23הגב לתגובה זודעות עמוקות של הכותב שהביאו אותו להתדרדרות מכתיבה בדה מרקר לכתיבה בערוץ נידח ביזפורטל. כתיבה ללא ידע מבפנים רק לקבל מחיאות כפיים מהשונאים של החברה.
- חושם 11/05/2020 13:32הגב לתגובה זועל חשבון הציבור? מי יממן את הנזק??
- 27.י 11/05/2020 13:16הגב לתגובה זואם שר האוצר אומר כי זו חברה לאומית אז מה יש להוסיף אסור לנסות להחיות גוויה חברה שמאז שני זוכר אותה רק מפסידה ומפסידה אין לה על זכות קיום
- אל על כבר מזמן לא החברה הלאומית , היא נסחרת בבורסה (ל"ת)דני 11/05/2020 13:36הגב לתגובה זו
- 26.ש 11/05/2020 13:14הגב לתגובה זושהיה חותם על פירוק אלעל. זה כבר לא מעניין אותו מה יהיה. רק השם שלו חשוב לו
- 25.שכיר 11/05/2020 13:09הגב לתגובה זובאל על ישנם 5000 עובדים המקבלים שכר מינימום,מה תעשה איתם?העיקר שהבעלים גזרו קופון על חשבון כולם בנימה אישית אני עובד החברה 23 שנה המשתכר 8000 שקל אני מאחל לך מה שאתה מאחל לי תתבייש.
- סמיון 11/05/2020 15:12הגב לתגובה זועובדים בשכר מינימום יחזרו לעבוד בענף גם אם אל על תקרוס וחברות אחרות יקחו את מקומה מי שיפגע זה עובדי השמנת שניצלו את החברה ועשו חופש "מחלה" כמחאה ואנשים הפסידו טיסות שלעיתי זה לטיפולים וניתוחים מצילי חייםבחול שנקבעו מראש
- נהגוס 11/05/2020 14:04הגב לתגובה זוכל עובד אל על מפוטר מוזמן לפנות לאחת מחברות האוטובוסים. מקבלים קורס נהיגה על חשבון הבית, 42 שקל לשעה + סוציאליות. רק תבוא. חסרים אלפי נהגי אוטובוס ברחבי ישראל. אי אפשר לשפר את התח"צ בלי נהגים.
- שקרן....אין משכורת מינימום באלעל.וגם אתה מרויח יותר (ל"ת)צרנוחה 11/05/2020 13:39הגב לתגובה זו
- 24.משה 11/05/2020 13:05הגב לתגובה זומי כתב את זה כנראה מובטל שאין לו מושג בכלום.תחזור לבור שלך.
- 23.נועם 11/05/2020 13:04הגב לתגובה זורפואה ציבורית משטרה ליפול. הרי הם גם לא רווחים. בכל מקרה מה מדינת ישראל צריכה חברת תעופה ישראלית יש לנו את האירופאים שאוהבים אותנו מאוד ותמיד אפשר לסמוך עליהם בעת צרה. ברצינות ביבי צריך להלאים את אלעל.
- 22.זוועת עולם וביבי שמקומו בכלא נכשל גם בזה (ל"ת)חושם 11/05/2020 13:04הגב לתגובה זו
- 21.יואב 11/05/2020 12:57הגב לתגובה זוכשיש בעיה מי תטוס לכאן לופטהנזה? אני הכי קפיטליסט ומאמין שהמדינה לא צריכה להתערב ועם זאת בדברים ספציפיים ויוצאי דופן המדינה חייבת להשאיר לה צי סוחר וחברת תעופה
- אנונימייעקב 11/05/2020 14:47הגב לתגובה זו100 חברות תעופה יעמדו בתור בשביל לעזור לישראל תמורת הסכום הדמיוני הזה. אפשר לסגור את אל על בשקט...
- ישראלי 11/05/2020 14:05הגב לתגובה זואז לא תהיה אל על, וכן יהיו ישראייר וארקיע.
- ארקיע , ישראייר. תן להם לגדול כי הן יעילות יותר (ל"ת)דני 11/05/2020 13:37הגב לתגובה זו
- 20.אדם 11/05/2020 12:55הגב לתגובה זומה היה קורה ומה הכתה היה אומר שמחר יש מילחמה ואף חברת תעופה לא מגיע לארץ וההורים או הילדים היו תקועים באיזה מדינה נידחת ולא היה באפשרותם להגיע לארץ מה היה אומר למה אין לנו חברת תעופה לאומית אז הפו ך על הפוך
- ארקיע + ישראייר . חברות יותר יעילות . שהן יגדלו (ל"ת)דני 11/05/2020 13:38הגב לתגובה זו
- 19.orbit 11/05/2020 12:52הגב לתגובה זואל תשכח שלסגור חברה כזאת היא נזק ישיר של 5000 מובטלים ש"יפלו" נטל על תקציבי האוצר, ועוד עסקים רבים שמרוויחים מ"אל-על", כספקים חיצוניים. ההסתכלות שלך הינה מאוד מוטית, וגם אם אתה לא אוהב את הבעלים או את ההתנהלות, יש מקום להבריא את החברה ולא לתת לה ליפול. כל מדינה צריכה חברת תעופה לאומית ועל אחת כמה וכמה, מדינת ישראל. זה הוכח לא אחת, שבעיתות חירום, מזניקים את אל על ראשונה להציל את המצב.
- מ.ל 11/05/2020 21:12הגב לתגובה זוכל מילה בסלע.
- 18.טעות. צריך לתקן 11/05/2020 12:52הגב לתגובה זוצריך לתקן המצב ולא להביא לפרוק, מהלך שיעלה הון כשלעצמו. הועדים צריכים לשתף פעולה והבעלים להזרים כסף.
- 17.עודד 11/05/2020 12:51הגב לתגובה זורשות השידור לדוגמא . סגרו את הבורדל והקימו את " כאן " ללא פרות קדושות וטלנטים שכאילו לא היה להם תחליף . ישראל חייבת חברות תעופה ישראליות שפויות ומנוהלות לא ע"י ועדים ופרוטקציונרים .
- 16.אלמוני 11/05/2020 12:51הגב לתגובה זוצריך לתת לאל על לדמם למוות חברה כושלת ואוכלי חינם הכול קומבינות שם
- 15.יוסי 11/05/2020 12:49הגב לתגובה זוהחלטה פשוטה - למלא את הכיסים העמוקים ממילא של הראל ויזל (יען כי איים על ביבי שלא יפתח את החנויות) או לתמוך בעסקים הקטנים?
- 14.חזי 11/05/2020 12:46הגב לתגובה זו2000 איש שיפטרו ילכו לקבל אבטלה שתביא את תחילתו של מיתון עזרה והשארת העובדים יביא לצמיחה
- 13.Ami 11/05/2020 12:44הגב לתגובה זולכי ללמוד מה עשתה אלעל למען מדינת ישראל לפני שאת מעבירה ביקורת. את כנראה צעירה ולא יודעת היסטוריה. ארץ אוכלת יושבה.
- 12.כתבה מעולה צודק לגמרי! (ל"ת)יאיר 11/05/2020 12:42הגב לתגובה זו
- 11.איציק 11/05/2020 12:39הגב לתגובה זורק לפני חודש אל על עזרה לישראלים לחזור הביתה. אם אל על נופלת לא תהיה כאן חברת תעופה לאומית... העיקר לרשום כותרות מפוצצות.
- ולמה היה צריך לחלץ אותם בדיוק ? (ל"ת)דני 11/05/2020 13:38הגב לתגובה זו
- 10.אחד שמבין 11/05/2020 12:39הגב לתגובה זוואין שום קשר בין הצלת עסקים להצלת אלעל. המדינה לא צריכה לבחור בין לבין. מעבר לזה שכל שקל שנכנס לאלעל חצי ממנו נכנס חזרה בדרך סיבובית לקופת המדינה. בעסקים הקטנים על כל שקל שנכנס, חצי ממנו נדחף במזומן לכיס של העוסק ואחר כך בוכים שאין להם כסף
- 9.מדויק לחלוטין ועדין מדי (ל"ת)Z 11/05/2020 12:37הגב לתגובה זו
- 8.החלטה פשוטה...לקצוץ לכתב בשכר ולהעביר לעניים ? (ל"ת)הגון 11/05/2020 12:30הגב לתגובה זו
- 7.חברה בהפקר... וועדים.... ממש הפקרות וביזבוזים..... (ל"ת)בני 11/05/2020 12:29הגב לתגובה זו
- 6.בני 11/05/2020 12:27הגב לתגובה זול 10 מטוסים בלבד... לפחות... למה נתנו להם לגדול ולגדול ולהפסיד ??? ואיזה משכורות?????
- דן 11/05/2020 13:51הגב לתגובה זו85 אחוז מעובדי החברה מרוויחים משכורות רגילות לגמרי
- דן חסכן 11/05/2020 18:04שמקזזות את המשכורות הנמוכות של העובדים הזוטרים..
- 5.מסכים מסכים מסכים. פשוט חבל. פספוס הזדמנות. (ל"ת)מסכים 11/05/2020 12:27הגב לתגובה זו
- 4.לוטן 11/05/2020 12:26הגב לתגובה זובאל על,הדרך הנכונה היא פטורי הקברניטים והעסקתם מחדש בחוזים חדשים,לעת הזאת שינסו למצוא מקומות עבודה בחברות לא טסות אחרות...
- 3.יופי 11/05/2020 12:22הגב לתגובה זושהמדינה תקנה אותה במחיר של פושט רגל למנות לה ועד מנהל מקצועי ולמכור אותה -כאשר העניינים יסתדרו במחיר הוגן
- 2.נוסע מתמיד 11/05/2020 12:18הגב לתגובה זויש הרבה מטרות חשובות לכסף לפני אל על.חבל על זריקת הכסף.
- 1.הרגת את החברה או שזה רק דעתך במקום אפשר להלאים וליעל או (ל"ת)ברג1 11/05/2020 12:17הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?