מיזם האופניים 'תל אופן' מגיע לגבעתיים - היכן יהיו 10 התחנות?
בימים אלו, לאחר קבלת אישור משרד הפנים, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות תל-אופן, אשר במסגרתן מוצעים אופניים להשכרה ברחבי העיר.
במסגרת הפרויקט, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות חדשות, הכוללות 200 עמודי עגינה ו-100 זוגות אופניים. עלות ההקמה עומדת על כ-1.8 מיליון שקל. תושבי גבעתיים המנויים לשירות יוכלו לשכור אופניים ולהחזירם בכל עמוד עגינה ברחבי גבעתיים ותל אביב וליהנות ממחיר מוזל ואחיד.
על פי נתונים אשר פורסמו על ידי עיריית תל אביב, כ-40% מתושבי תל-אביב רוכבים כיום על אופניים ואין ספק כי מגמה כזו קיימת גם בגבעתיים.
להלן מיקום 10 התחנות:
- אזור התעשייה כורזין
- סמטת צביה בסמוך לתיכון שמעון בן צבי
- צומת ויצמן פינת רמב"ם
- רחבת קניון גבעתיים
- רחוב בן צבי בכניסה לגינת קושניר
- צומת ויצמן – כצנלסון
- כיכר נח
- רחוב הכנסת ליד בית ספר גורדון
- רחוב כצנלסון – ליד רחוב המעלות
- רחוב בורוכוב גן יפה (בסמוך לבית הספר קלעי)
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים : "עיריית גבעתיים קידמה את יוזמת תל-אופן, לרווחת תושבי העיר. אין לנו ספק כי תושבים רבים יבחרו כעת לרכוב על אופניים ובכך יוקלו עומסי התנועה בכניסות וביציאות לתל אביב, יצומצמו פגעי זיהום האוויר ויקודם אורח חיים הבריא והספורטיבי בו אני מאמין בכל ליבי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב על שיתוף הפעולה הפורה ולשר התחבורה מר ישראל כץ שאישר לאחרונה תקצוב לתכנון שבילי אופניים בעיר".
- 3.הכסף או החיים 10/08/2015 16:07הגב לתגובה זולא חסר נהגי מכוניות מטורללים בכבישים העמוסים. הכדורגלן אבי כהן, משהו? מי ראש עיר גאון של אמא? בתוך גבעתיים עוד איכשהו סביר.
- שטויות (ל"ת)א.א 05/10/2015 04:53הגב לתגובה זו
- 2.תגיעו גם לרמת גן! שישימו בשכונת הגפן וגם בהרא"ה/קריניצי (ל"ת)תבואו כבר לרמת גן 10/08/2015 15:37הגב לתגובה זו
- 1.סבא אליעזר 10/08/2015 15:12הגב לתגובה זולא מספיק שיש לנו רוכבי אופניים חשמליות שמשתוללים על הכביש והמדרכות ויש כל שבוע נפגעים..!!! חלקם מדווחים כי מגיעים למיון וחלקם חוזרים עם חבלות וכאבים הביתה. עכשיו יתווספו עוד רוכבי אופניים שרק ימררו את שלוות הולכי הרגל. פופוליזם פוליטי שלא יתרום שום כלום. מעל 20% מתושבי העיר הם קשישים, ועוד 35% הם עד גילאי 13, כך שמחצית מתושבי העיר לא ייהנו מהאופניים, אך פגיעתם רעה וקשה.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
