מיזם האופניים 'תל אופן' מגיע לגבעתיים - היכן יהיו 10 התחנות?
בימים אלו, לאחר קבלת אישור משרד הפנים, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות תל-אופן, אשר במסגרתן מוצעים אופניים להשכרה ברחבי העיר.
במסגרת הפרויקט, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות חדשות, הכוללות 200 עמודי עגינה ו-100 זוגות אופניים. עלות ההקמה עומדת על כ-1.8 מיליון שקל. תושבי גבעתיים המנויים לשירות יוכלו לשכור אופניים ולהחזירם בכל עמוד עגינה ברחבי גבעתיים ותל אביב וליהנות ממחיר מוזל ואחיד.
על פי נתונים אשר פורסמו על ידי עיריית תל אביב, כ-40% מתושבי תל-אביב רוכבים כיום על אופניים ואין ספק כי מגמה כזו קיימת גם בגבעתיים.
להלן מיקום 10 התחנות:
- אזור התעשייה כורזין
- סמטת צביה בסמוך לתיכון שמעון בן צבי
- צומת ויצמן פינת רמב"ם
- רחבת קניון גבעתיים
- רחוב בן צבי בכניסה לגינת קושניר
- צומת ויצמן – כצנלסון
- כיכר נח
- רחוב הכנסת ליד בית ספר גורדון
- רחוב כצנלסון – ליד רחוב המעלות
- רחוב בורוכוב גן יפה (בסמוך לבית הספר קלעי)
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים : "עיריית גבעתיים קידמה את יוזמת תל-אופן, לרווחת תושבי העיר. אין לנו ספק כי תושבים רבים יבחרו כעת לרכוב על אופניים ובכך יוקלו עומסי התנועה בכניסות וביציאות לתל אביב, יצומצמו פגעי זיהום האוויר ויקודם אורח חיים הבריא והספורטיבי בו אני מאמין בכל ליבי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב על שיתוף הפעולה הפורה ולשר התחבורה מר ישראל כץ שאישר לאחרונה תקצוב לתכנון שבילי אופניים בעיר".
- 3.הכסף או החיים 10/08/2015 16:07הגב לתגובה זולא חסר נהגי מכוניות מטורללים בכבישים העמוסים. הכדורגלן אבי כהן, משהו? מי ראש עיר גאון של אמא? בתוך גבעתיים עוד איכשהו סביר.
- שטויות (ל"ת)א.א 05/10/2015 04:53הגב לתגובה זו
- 2.תגיעו גם לרמת גן! שישימו בשכונת הגפן וגם בהרא"ה/קריניצי (ל"ת)תבואו כבר לרמת גן 10/08/2015 15:37הגב לתגובה זו
- 1.סבא אליעזר 10/08/2015 15:12הגב לתגובה זולא מספיק שיש לנו רוכבי אופניים חשמליות שמשתוללים על הכביש והמדרכות ויש כל שבוע נפגעים..!!! חלקם מדווחים כי מגיעים למיון וחלקם חוזרים עם חבלות וכאבים הביתה. עכשיו יתווספו עוד רוכבי אופניים שרק ימררו את שלוות הולכי הרגל. פופוליזם פוליטי שלא יתרום שום כלום. מעל 20% מתושבי העיר הם קשישים, ועוד 35% הם עד גילאי 13, כך שמחצית מתושבי העיר לא ייהנו מהאופניים, אך פגיעתם רעה וקשה.
כלכלת ישראל (X)נתון כלכלי מדאיג - גירעון בחשבון השוטף, לראשונה משנת 2013; מה זה אומר?
נקודת מפנה בכלכלה המקומית: גירעון בחשבון השוטף ברבעון השלישי של 2025, אחרי שנים רצופות של עודף. האם צריך לדאוג?
לראשונה מאז 2013 נרשם בישראל גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, אירוע שעלול לבטא נקודת מפנה משמעותית במבנה המקרו-כלכלי של הכלכלה הישראלית. ברבעון השלישי של 2025 הסתכם הגירעון, בניכוי עונתיות, בכ-1.1 מיליארד דולר, לעומת עודף זניח של 0.1 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם, ועודפים רבעוניים ממוצעים של כ-3.8 מיליארד דולר בשנים שקדמו לכך.
המשמעות אינה טכנית בלבד. החשבון השוטף משקף את יחסי החיסכון-ההשקעה של המשק כולו ואת יכולתו לייצר מטבע חוץ נטו. מדובר על גירעון של תנועות הון ומעבר מעודף לגירעון מאותת כי המשק צורך, משקיע ומשלם לחו"ל יותר משהוא מייצר ומקבל ממנו - שינוי שעשוי להשפיע על שער החליפין, על תמחור סיכונים ועל מדיניות מוניטרית ופיסקלית גם יחד.
הסיבה: לא סחר החוץ, אלא ההכנסות הפיננסיות: הסיפור האמיתי מאחורי הגירעון
בניגוד לאינטואיציה, הגירעון אינו נובע מקריסה ביצוא או מזינוק חריג ביבוא הצרכני. למעשה, חשבון הסחורות והשירותים נותר בעודף של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שיפור ניכר לעומת הרבעון הקודם. יצוא השירותים הגיע לשיא של 22.9 מיליארד דולר, כאשר 77% ממנו מיוחס לענפי ההייטק, תוכנה, מו"פ, מחשוב ותקשורת.
הגורם המרכזי להרעה הוא חשבון ההכנסות הראשוניות, שבו נרשם גירעון עמוק של 3.7 מיליארד דולר, לעומת 2.0 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם. סעיף זה כולל תשלומי ריבית, דיבידנדים ורווחים לתושבי חו"ל על השקעותיהם בישראל, והוא משקף במידה רבה את הצלחתו של המשק הישראלי למשוך הון זר, אך גם את מחיר ההצלחה הזו.
הכנסות תושבי חו"ל מהשקעות פיננסיות בישראל קפצו ל-10.0 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהכנסות ישראלים מהשקעות בחו"ל הסתכמו ב-6.4 מיליארד דולר בלבד. הפער הזה לבדו מסביר את מרבית המעבר לגירעון. במילים פשוטות: חברות ישראליות מצליחות, רווחיות ומושכות השקעות, אך הרווחים זורמים החוצה, לבעלי ההון הזרים.
