תל אופן
צילום: יח"צ

מיזם האופניים 'תל אופן' מגיע לגבעתיים - היכן יהיו 10 התחנות?

תחילת הפעילות צפויה בספטמבר וניתן יהיה לשכור אופניים בגבעתיים ולהחזירם בתל אביב
לירן סהר | (4)

בימים אלו, לאחר קבלת אישור משרד הפנים, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות תל-אופן, אשר במסגרתן מוצעים אופניים להשכרה ברחבי העיר.

 

במסגרת הפרויקט, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות חדשות, הכוללות 200 עמודי עגינה ו-100 זוגות אופניים. עלות ההקמה עומדת על כ-1.8 מיליון שקל. תושבי גבעתיים המנויים לשירות יוכלו לשכור אופניים ולהחזירם בכל עמוד עגינה ברחבי גבעתיים ותל אביב וליהנות ממחיר מוזל ואחיד.

 

על פי נתונים אשר פורסמו על ידי עיריית תל אביב, כ-40% מתושבי תל-אביב רוכבים כיום על אופניים ואין ספק כי מגמה כזו קיימת גם בגבעתיים.

להלן מיקום 10 התחנות: 

  •       אזור התעשייה כורזין
  •       סמטת צביה בסמוך לתיכון שמעון בן צבי
  •       צומת ויצמן פינת רמב"ם
  •       רחבת קניון גבעתיים
  •       רחוב בן צבי בכניסה לגינת קושניר
  •       צומת ויצמן – כצנלסון 
  •       כיכר נח
  •       רחוב הכנסת ליד בית ספר גורדון
  •       רחוב כצנלסון – ליד רחוב המעלות
  •       רחוב בורוכוב גן יפה (בסמוך לבית הספר קלעי)

 רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים : "עיריית גבעתיים קידמה את יוזמת תל-אופן, לרווחת תושבי העיר. אין לנו ספק כי תושבים רבים יבחרו כעת לרכוב על אופניים ובכך יוקלו עומסי התנועה בכניסות וביציאות לתל אביב, יצומצמו פגעי זיהום האוויר ויקודם אורח חיים הבריא והספורטיבי בו אני מאמין בכל ליבי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב על שיתוף הפעולה הפורה ולשר התחבורה מר ישראל כץ שאישר לאחרונה תקצוב לתכנון שבילי אופניים בעיר".

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הכסף או החיים 10/08/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
    לא חסר נהגי מכוניות מטורללים בכבישים העמוסים. הכדורגלן אבי כהן, משהו? מי ראש עיר גאון של אמא? בתוך גבעתיים עוד איכשהו סביר.
  • שטויות (ל"ת)
    א.א 05/10/2015 04:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תגיעו גם לרמת גן! שישימו בשכונת הגפן וגם בהרא"ה/קריניצי (ל"ת)
    תבואו כבר לרמת גן 10/08/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סבא אליעזר 10/08/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק שיש לנו רוכבי אופניים חשמליות שמשתוללים על הכביש והמדרכות ויש כל שבוע נפגעים..!!! חלקם מדווחים כי מגיעים למיון וחלקם חוזרים עם חבלות וכאבים הביתה. עכשיו יתווספו עוד רוכבי אופניים שרק ימררו את שלוות הולכי הרגל. פופוליזם פוליטי שלא יתרום שום כלום. מעל 20% מתושבי העיר הם קשישים, ועוד 35% הם עד גילאי 13, כך שמחצית מתושבי העיר לא ייהנו מהאופניים, אך פגיעתם רעה וקשה.
מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.