תל אופן
צילום: יח"צ

מיזם האופניים 'תל אופן' מגיע לגבעתיים - היכן יהיו 10 התחנות?

תחילת הפעילות צפויה בספטמבר וניתן יהיה לשכור אופניים בגבעתיים ולהחזירם בתל אביב
לירן סהר | (4)

בימים אלו, לאחר קבלת אישור משרד הפנים, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות תל-אופן, אשר במסגרתן מוצעים אופניים להשכרה ברחבי העיר.

 

במסגרת הפרויקט, מקימה עיריית גבעתיים 10 תחנות חדשות, הכוללות 200 עמודי עגינה ו-100 זוגות אופניים. עלות ההקמה עומדת על כ-1.8 מיליון שקל. תושבי גבעתיים המנויים לשירות יוכלו לשכור אופניים ולהחזירם בכל עמוד עגינה ברחבי גבעתיים ותל אביב וליהנות ממחיר מוזל ואחיד.

 

על פי נתונים אשר פורסמו על ידי עיריית תל אביב, כ-40% מתושבי תל-אביב רוכבים כיום על אופניים ואין ספק כי מגמה כזו קיימת גם בגבעתיים.

להלן מיקום 10 התחנות: 

  •       אזור התעשייה כורזין
  •       סמטת צביה בסמוך לתיכון שמעון בן צבי
  •       צומת ויצמן פינת רמב"ם
  •       רחבת קניון גבעתיים
  •       רחוב בן צבי בכניסה לגינת קושניר
  •       צומת ויצמן – כצנלסון 
  •       כיכר נח
  •       רחוב הכנסת ליד בית ספר גורדון
  •       רחוב כצנלסון – ליד רחוב המעלות
  •       רחוב בורוכוב גן יפה (בסמוך לבית הספר קלעי)

 רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים : "עיריית גבעתיים קידמה את יוזמת תל-אופן, לרווחת תושבי העיר. אין לנו ספק כי תושבים רבים יבחרו כעת לרכוב על אופניים ובכך יוקלו עומסי התנועה בכניסות וביציאות לתל אביב, יצומצמו פגעי זיהום האוויר ויקודם אורח חיים הבריא והספורטיבי בו אני מאמין בכל ליבי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב על שיתוף הפעולה הפורה ולשר התחבורה מר ישראל כץ שאישר לאחרונה תקצוב לתכנון שבילי אופניים בעיר".

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הכסף או החיים 10/08/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
    לא חסר נהגי מכוניות מטורללים בכבישים העמוסים. הכדורגלן אבי כהן, משהו? מי ראש עיר גאון של אמא? בתוך גבעתיים עוד איכשהו סביר.
  • שטויות (ל"ת)
    א.א 05/10/2015 04:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תגיעו גם לרמת גן! שישימו בשכונת הגפן וגם בהרא"ה/קריניצי (ל"ת)
    תבואו כבר לרמת גן 10/08/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סבא אליעזר 10/08/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק שיש לנו רוכבי אופניים חשמליות שמשתוללים על הכביש והמדרכות ויש כל שבוע נפגעים..!!! חלקם מדווחים כי מגיעים למיון וחלקם חוזרים עם חבלות וכאבים הביתה. עכשיו יתווספו עוד רוכבי אופניים שרק ימררו את שלוות הולכי הרגל. פופוליזם פוליטי שלא יתרום שום כלום. מעל 20% מתושבי העיר הם קשישים, ועוד 35% הם עד גילאי 13, כך שמחצית מתושבי העיר לא ייהנו מהאופניים, אך פגיעתם רעה וקשה.
מאגר לוויתן  (צילום: אלבטרוס)מאגר לוויתן (צילום: אלבטרוס)

ישראל ומצרים מתקרבות להסכם: מתווה יצוא הגז מלוויתן לקראת אישור סופי

ההבנות בין משרד האנרגיה לשותפות לוויתן סוללות את הדרך ליצוא 130 BCM גז למצרים בהיקף של כ-35 מיליארד דולר - לצד התחייבות להבטחת אספקה רציפה למשק הישראלי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוויתן

בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש 4.37%   , שברון ורציו רציו יהש 3.45%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר.


לכתבות נוספות בנושא:

לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל


למתווה החדש יש גם מימד פוליטי. נתניהו רוצה להשלים את ההסכם לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב אליו הוזמן לסוף החודש, בין היתר לנוכח מעורבותה של שברון בעסקה והאינטרס האמריקאי בשימור היציבות האזורית. למרות שהעסקה נחתמה כבר באוגוסט, ההיתר הרשמי התעכב בשל דרישה לפרוס את היצוא מעבר לשנת 2040 - החוזה המקורי - כדי לשמור אופציה להגדלת אספקה לשוק המקומי במחירים נמוכים יותר. הדרישה הזו יצרה סחבת ארוכה, שבמהלכה גם גורמים אזוריים ניסו לנצל את ההזדמנות.