גלישה בעלייה: מעל 52% מבני ה-20 השתמשו באינטרנט ב-2006 לעומת 33% ב- 2002

זאת ועוד מפרסומי הסקר החברתי של הלמ"ס; רק 20% מהנשאלים ערכו קניות ברשת; 95% השתמשו באינטרנט לצורך חיפוש מידע
משה בנימין |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ב') את הסקר החברתי לשנים 2002-2006. הסקר החברתי הוא סקר שנתי שוטף המספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ורווחתה, ובוחן את תפיסות הפרטים בחברה לגבי היבטים שונים של חייהם.

מתוך הסקר עולים הנתונים לגבי השימוש במחשב, אינטרנט ונייד של הבוגרים בישראל.

שימוש בטכנולוגיה בקרב ישראלים בני 20 ומעלה - הממצאים הבולטים מתוך הסקר החברתי 2006-2002

שיעור המשתמשים במחשב בבית, בעבודה או במקום אחר עלה מ-47% ב-2002 ל-58% ב-2006.

בשנת 2006, ל- 71% היה מחשב בדירת המגורים ומהם ל-86% חיבור לאינטרנט . ב-2002 ל- 59% היה מחשב בדירת המגורים ומהם ל - 63% היה חיבור לאינטרנט.

בשנת 2006 למעלה ממחצית (52%) מבני 20 ומעלה השתמשו באינטרנט, בשנת 2002 שיעור המשתמשים באינטרנט היה 33%.

95% השתמשו באינטרנט לצורך חיפוש מידע, 82% השתמשו בדואר אלקטרוני, 28% השתמשו באינטרנט לצורך שיחות או השתתפות בקבוצות דיון, ו-20% השתמשו באינטרנט לצורך קניות.

בשנת 2006, לרשות 85% מבני ה-20 ומעלה היה טלפון נייד, לעומת 79% בשנת 2002.

שימוש באינטרנט - השוואה בינלאומית: לפי נתונים של "Internet World Stats" בסוף שנת 2007 היה שיעור המשתמשים באינטרנט כ- 20% מאוכלוסיית העולם.

המספר הכולל של המשתמשים באינטרנט בישראל (הגדרת ה"משתמש באינטרנט" של IWS מתייחסת לאנשים בכל הגילים, שיש להם גישה לאינטרנט וכישורים בסיסיים לשימוש בו) עלה ב-7 השנים האחרונות בכמעט פי 3 (מ-1.27 מיליון ב-2000, ל-3.7 מיליון בסוף 2007) והגיע ל-57% מהאוכלוסייה, בדומה לשיעור המשתמשים כפי שהוערך בסקר החברתי באותן שנים.

ישראל היא המדינה עם שיעור המשתמשים באינטרנט הגבוה ביותר במזרח התיכון, ודומה לשיעור המשתמשים במדינות האיחוד האירופי (56%).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה